Mijn vriend heeft een nogal gammele peugot 106 en sinds ik vorig jaar een behoorlijk nieuwe hyundai i10 rij, noem ik de mijne regelmatig 'de luxewagen'. In de zin van: zullen we met de luxewagen gaan?
Wij hadden eerst Henk (twingo) en nu hebben we Egbert
Anne_mieke88
Geplaatst: 11-02-12 13:26
Ik heb een keer een suzuki alto uit jaar pook gehad. Haar naam was: Schroothoopelientje
We maakt altijd grapjes over dat er ergens in mijn auto een magische werled verstopt was net als narnia :p we zeiden dan altijd: "The lion, The Witch and the Suzuki" hihi
Trouwens mijn tweede scooter had ik ook een naam gegeven. Skoetje. Aangezien het een witte scooter was en ik er altijd van die koeievlekken op wou doen (is helaas niet van gekomen:p)
appiesjappie
Geplaatst: 11-02-12 13:39
Fritsie
Cavaletto
Geplaatst: 11-02-12 13:46
iris_oo schreef:
Mijn vorige noemde ik kikkertje
Mijn nieuwe noem ik nu nog picanto, heb nog niks passends kunnen bedenken voor dat autotje
Wij hebben onze Picanto; "Pinkeltje" genoemd. Pikkie was ook een optie maar niet zo netjes..... De Sorento noemen we "Sorry" omdat'ie zoveel zuipt
Mijn oude auto heet 'opa'. Is wel eens verwarrend voor de kinderen als ik zeg dat ik met opa even boodschappen ga doen. Ga ik dan met opa of met 'opa'...?
hier nog zoin iemand die tegen de auto praat en zijn naam whaha ik noem hem waggie
Schimpje
Geplaatst: 11-02-12 14:57
Mijn Daihatsu Rocky heet de Rukkie. Inmiddels heb ik al Rukkie de 3e in bezit, vorige 2 Rukkies zijn al overleden..
Andere autootje (VW polo coupe) heet gewoon ordinair Peuleuw...
Edit: de Rukkie is ook een vrouwtje Als ik een zware trailer ofzo moet wegtrekken zeg ik altijd, "dat kan ze wel." *en geeft aaitje over stuur of dashboard*
Ik vind het echt briljant hoe veel mensen ook een naam hebben voor hun auto
Volgens mij is het wel echt een vrouwen-ding
sandyjorgen
Geplaatst: 11-02-12 17:55
jaren geleden had ik een daihatsu charade, mijn vriendinnen noemde hem koekblik. Daar leek ie ook wel een beetje op misschien maar hij was wel van mijzelf en bracht ons overal heen
Mijn paarse Twingo heette Twink, mijn nieuwe ford Ka heet Katie.
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 11-02-12 19:55
Mijn mazda 121 noemde Sparky en mijn huidige opel Astra is Calimero (al doop ik hem tegenwoordig ook vaak tot pieper omdat er ergens iets piept maar ik moet mijn vader nog eens laten luisteren ) De VW Passat van mijn moeder is Brom (kapotte knalpot)
Mijn golf II met behoorlijk overdreven uitlaat noemde ik "Sjonnie" omdat ik het een echte Sjonniebak vond.. Voor valentijd kreeg ik van mijn vriendje plakletters 'Sjonnie' en die kwamen aan de achterkant op mijn auto.
Nu heb ik mijn auto anderhalf jaar geleden verkocht en zeggen mensen nog "ik zag Sjonnie laatst rijden"
Heb er altijd leuke reacties op gehad
_Snow_White
Geplaatst: 11-02-12 20:11
Mowoah schreef:
Mijn paarse Twingo heette Twink, mijn nieuwe ford Ka heet Katie.
Een paarse Twingo? Moest meteen aan Tinky Winky denken