Elfstedentocht koorts....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fantast

Re: Elfstedentocht koorts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:09

Op dit filmpje staat onze straat vanaf 3.30min is onze straat, ik woon in die bocht

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:27

Moska schreef:
Wij wonen vlakbij de finish, dus als ie komt zijn wij van de partij in het feesten en aanmoedigen! Ik wilde in ons huis wel slaapplekken beschikbaar stellen voor deelnemer, maar dat wil mijn partner helaas niet... Denk wel dat we logeés krijgen, maar dan familie waarschijnlijk. Heb er nu al zin in, dus ik duim heel hard mee!!! Zal zelf op zoek naar andere schaatsen, heb de mijne net verkocht omdat ik er niet meer mee kon schaatsen (heb vorig jaar mijn enkelbanden gescheurd en het is nog niet helemaal goed). Moet maar van die softboot schaatsen hebben. Wil morgen zeker weten schaatsen ipv paardrijden, de bak is toch bevroren....

is de binnenbak ook bevroren? -O-

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:35

Zie dit topic nu pas. Ik wilde bijna een topic starten!

Wat mij betreft komt hij er!! Echt Oudhollandsch gebeuren. Uniek!! Laat maar komen! Heel Nederland weer op z'n kop! *\o/*

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:59

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:02

MissToseland schreef:
Moska schreef:
Wij wonen vlakbij de finish, dus als ie komt zijn wij van de partij in het feesten en aanmoedigen! Ik wilde in ons huis wel slaapplekken beschikbaar stellen voor deelnemer, maar dat wil mijn partner helaas niet... Denk wel dat we logeés krijgen, maar dan familie waarschijnlijk. Heb er nu al zin in, dus ik duim heel hard mee!!! Zal zelf op zoek naar andere schaatsen, heb de mijne net verkocht omdat ik er niet meer mee kon schaatsen (heb vorig jaar mijn enkelbanden gescheurd en het is nog niet helemaal goed). Moet maar van die softboot schaatsen hebben. Wil morgen zeker weten schaatsen ipv paardrijden, de bak is toch bevroren....

is de binnenbak ook bevroren? -O-

Zo goed als, overdag kun je nog een beetje rijden op de hoefslag en een kleinere volte bij C, maar 's avonds is het ten eerste loeikoud en wordt ie ook nog harder. Zelfs longeren is niet mogelijk...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:08

Dribbelkont schreef:
jeetje wat een bedragen!! ben ik dan de enigste die een gratis service aanbied???

Nee echt niet hoor!

Ik vind het ook jammer dat mensen er zo een slaatje uit slaan. Waar is de gastvrijheid gebleven? In ieder geval voor de deelnemende schaatsers. De feestvierders hebben dat ook echt niet nodig :P

Eeeh oud hollandsch? :(:) Oud Friesch zeker?

Wij gaan morgen een deel van de route schaatsen, heb er nu al enorme zin aan!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:09

Oh balen, geen les dus morgen... Ijsvrij :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:31

LuvdaTossa schreef:

Friesland is toch Hollandsch? :D En, tja, hoe je 't ook wendt of keert, heel Nederland zal op zijn kop staan!

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:34

Het lijkt me heel gaaf als het doorgaat! Ik ga dan zeker ergens kijken :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:37

Anne_GTI schreef:
:+ Ik heb bij voorbaat vast vrij gevraagd en sta bovenaan een "spooklijstje"

Haha, dat is slim voorbarig! :D

Ik zou willen dat ik vrij kon vragen, want ik moet zaterdag werken (open dag). Aangezien ik een echte schaatsfan ben, zou het echt best balen zijn als ik het niet kan zien. ;( De vorige keer was ik 12 en daar weet ik niks meer van. Maar goed, ik ben allang blij dat 'ie een keer gereden wordt, en nu maar hopen dat ik ook kan kijken.

Ik zit wel te stuiteren op de bank bij bijvoorbeeld DWDD vanavond. Zo gaaf! :):)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:40

Agossie schreef:
LuvdaTossa schreef:

Friesland is toch Hollandsch? :D En, tja, hoe je 't ook wendt of keert, heel Nederland zal op zijn kop staan!

Holland is alleen Noord-Holland en Zuid-Holland, naar mijn weten valt Friesland daar niet onder. Daarnaast is het wel echt een Fries spektakel, maar sinds de jaren 80 pas doorgedrongen tot de rest van Nederland.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:41

Kan hier al van sneek naar bolsward geschaatst worden, gaat prima. Het ijs is ook echt super, vooral in ijlst is het mooi glad! maar als er zo'n hele club met mensen overheen moet, moeten we denk ik nog wel even een paar dagen flinke forst hebben. Sowieso bij sloten ook, daar is het nog voor een gedeelte open!! En bij ijlst is het onder de brug ook nog open en daar zou je met de elfsteden toch echt wel door moeten
Laatst bijgewerkt door Rosebud op 06-02-12 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:42

LuvdaTossa schreef:
Holland is alleen Noord-Holland en Zuid-Holland, naar mijn weten valt Friesland daar niet onder. Daarnaast is het wel echt een Fries spektakel, maar sinds de jaren 80 pas doorgedrongen tot de rest van Nederland.

helaas wel.. anders had ik ook nog wel mee kunnen doen.
Nu willen al die hollanders ook zo nodig mee doen, hahaha :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:43

Volgens mij is Holland heel Nederland hoor.In het buitenland zeggen ze ook vaak Holland tegen Nederland,en dan bedoelen ze er niet alleen Noord en Zuid Holland mee.Ook Friesland is Holland!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:44

Grace schreef:
LuvdaTossa schreef:

Hihi ja is wel een beetje jammer.. Grote hek erom heen doen en alleen binnenkomst als je de spreuk van Grutte Pier kunt zeggen :P

Nee Friesland is GEEN Holland, Holland is alleen het westen, dus Noord en Zuid. Friesland is wel Nederland, maar absoluut geen Holland.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:45

gohya schreef:
Volgens mij is Holland heel Nederland hoor.In het buitenland zeggen ze ook vaak Holland tegen Nederland,en dan bedoelen ze er niet alleen Noord en Zuid Holland mee.Ook Friesland is Holland!

Volgens mij ook. :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:46

Holland is niet heel NL. Dat wordt voor het gemak wel geroepen in het buitenland maar dat is absoluut niet zo. Friesland is dus ook geen Holland

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:46

En dat is een gevoelig punt dus punt uit! ;-)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:48

Dieuwke_ schreef:
Holland is niet heel NL. Dat wordt voor het gemak wel geroepen in het buitenland maar dat is absoluut niet zo. Friesland is dus ook geen Holland

Een ingeslopen fout en dan denken de mensen snel dat het een waarheid is. Net als het roepen van Amerika als het de bedoeling is om de Verenigde Staten te benoemen. Amerika is dan ook fout, want dat is Canada, VS, Mexico, Argentinie, Peru, etc. etc.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:49

Hmm ik zou het mooi vinden als het doorgaat maar ook zo balen... :( Ik ben sinds 20 januari verhuisd naar Duitsland en ik reis de eerste 2 maanden niet meer met de trein naar Dokkum... Ik woon aan het keerpunt... Vanuit de slaapkamer kan ik alles zien... maar helaas het wordt dit jaar via de laptop...

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:49

LuvdaTossa schreef:
Grace schreef:

Hihi ja is wel een beetje jammer.. Grote hek erom heen doen en alleen binnenkomst als je de spreuk van Grutte Pier kunt zeggen :P

Nee Friesland is GEEN Holland, Holland is alleen het westen, dus Noord en Zuid. Friesland is wel Nederland, maar absoluut geen Holland.

haha, goed idee, zullen we dat doen!
Ik als frysk, kan dit jaar ookal niet mee doen met de elfsteden toch op de fiets, omdat die ookal uitverkocht is.. moet toch niet gekker worden :(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:51

Als het zo'n gevoelig punt is..... ga dan ook niet roepen dat "die hollanders" nu ook mee willen doen ;) :D

Overigens denk ik dat de meeste friezen helemaal geen lid zijn van de vereniging en dáárom niet mee kunnen doen, dus niet piepen ;)

LuvdaTossa

Adriana schreef:
Hmm ik zou het mooi vinden als het doorgaat maar ook zo balen... :( Ik ben sinds 20 januari verhuisd naar Duitsland en ik reis de eerste 2 maanden niet meer met de trein naar Dokkum... Ik woon aan het keerpunt... Vanuit de slaapkamer kan ik alles zien... maar helaas het wordt dit jaar via de laptop...

:oo :(:) Dat is balen!

Wij gaan morgen Dokkum te schaats verkennen... Het schijnt allemaal erg goed te zijn. Bij ons is het ijs ook diepzwart en ontzettend glad *D

dejavu

Holland is officieel gezien eigenlijk alleen Zuid- en Noord-Holland, maar vooral de internationalisering van ons land heeft als gevolg gehad dat Holland een synoniem is geworden voor Nederland. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:52

LuvdaTossa schreef:
Dieuwke_ schreef:

Een ingeslopen fout en dan denken de mensen snel dat het een waarheid is. Net als het roepen van Amerika als het de bedoeling is om de Verenigde Staten te benoemen. Amerika is dan ook fout, want dat is Canada, VS, Mexico, Argentinie, Peru, etc. etc.

Je hebt idd. helemaal gelijk! Goh heb ik nooit geweten,weer wat geleerd.