[POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij problemen met piercings en tattoo's bij een horeca medewerker?

Ja, met beiden
51 (12%)
Met piercings wel, met tattoo's niet (maar niet teveel/te opvallend)
22 (5%)
Met tattoo's wel, met piercings niet (maar niet teveel/te opvallend)
4 (0%)
Geen van beiden (maar niet teveel/te opvallend)
203 (48%)
Piercings, tattoo's, veel of weinig, mij maakt het niet uit
137 (32%)

Totaal aantal stemmen: 417

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:59

vrouwke schreef:
Ojajoh schreef:

dus over 40 jaar ,ben ik heel bejaard, en loop ik niet een cm bloot
dus wat zie je er dan van?

en btw.....al zou ik geen tattoo's hebben, denk je dat mijn hangende vel er charmanter op wordt ofzo :?
vooral op bepaalde plekken <<) :')

ik vind bepaalde mensen in dit topic wel weer heel kortzichtig denken hoor
maargoed,daarom is er in de horeca ook zoveel ophef over.....dat komt door die kortzichtige mensen die een ander niet kunnen accepteren zoals ze zijn...

ieder voor zich, maar ik zou er niet voor kiezen.
ik vind het zonde van het lichaam, zoals ik al zei.
en het lijkt me hartstikke zeer doen.
maar zo als ik al zei: iedereen moet het voor zichzelf weten.
ik heb ook vrienden met tattoo's en piercings.
ik kijk er niet anders tegen op, het zijn mijn vrienden.
en zoals ik een cafe of eettent werken, ligt eraan hoeveel je er hebt.
als je hele hoofd vol piercings en tattoo's zit kan ik me voorstellen dat de baas er iets van zegt.
maar heb je er 1 of 2 moet dat volgens mij geen probleem zijn.

Ja maar nu zeg je weer heel wat anders en is het allemaal veel milder.....
De andere uitspraken waren heel wat anders

Enne....pijn valt wel mee hoor :D
Sommige tattoo's heb ik zelfs al prettig ervaren

Vooral op m'n polsen en bovenkant onderarm :P

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:15

Ik heb echt de eerste twee pagina's (daarna maar gestopt) vol verbazing zitten lezen.. Ik dacht dat we echt al veel meer 'open minded' waren :wow: :=
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 29-01-12 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 23:18

rebeltje schreef:
Ik heb echt de eerste twee pagina's (daarna maar gestopt) vol verbazing zitten lezen.. Ik dacht dat we echt al veel meer 'open minded' waren :wow: :=

Tja :+

Ach ik heb al bij iets anders gesolliciteerd, hopen dat ik daar aangenomen word. Mag ik vanuit huis werken :D

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:28

Op zich heb ik er geen last van, als het maar geen mega tattoo in je gezicht is, of echt overdreven veel piercings in je gezicht die superveel opvallen, dat vind ik zelf niet zo netjes staan.
Maar bijvoorbeeld gewoon een neuspiercing of zoals je zei aan tattoo op je pols is vind ik geen probleem..

Paardenmeis1

Re: [POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:42

Tattoo's vind ik prima zolang ze niet té uitgesproken en opvallend zijn.

Piercings in de horeca vind ik not-done, om de simpele reden dat je met piercings de hygiëne niet kan waarborgen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:47

Miseria schreef:

Piercings in de horeca vind ik not-done, om de simpele reden dat je met piercings de hygiëne niet kan waarborgen.

Kan je dat verder uitleggen? :) Ik begrijp dat namelijk echt niet. Ten eerste dan waarom het anders is tussen een piercing en een oorbel. En ten tweede dat juist als je een piercing niet de goede verzorging geeft, het heel naar kan worden, dus je daar juist extra op let.

Gewoon een serieuze vraag :) interesse :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:56

Ik moet eerlijk zeggen dat ik t ook alleen maar geleerd heb tijdens een horeca opleiding, maar t schijnt dus dat er tussen het piercen en schieten (oorbel) dusdanig verschil zit..dat een piercing dus meer kan ontsteken.
En dat over het algemeen de huid waar piercings ingaan (zoals lip) gevoelig is voor ontstekingen dan je oorlel :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:08

Daar klopt helaas geen drol van.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:14

Van je lip/mond omgeving kan ik het me voorstellen. Maar het zou dan normaal toch alleen een 'risico' zijn als de wond nog open is? Ik ben benieuwd of er ooit 'echt' onderzoek naar is gedaan. :) Als ik dan kijk naar hoe een piercing wordt gezet of een oorbel wordt 'geschoten', dan is de omgeving en het gereedschap bij een piercer veel hygienischer, er zijn volgens mij heel wat regels waar aan voldaan moet worden.

Persoonlijk draag ik geen oorbellen omdat ik daar blijkbaar gevoelig was, maar is er nog nooit een piercing ontstoken oid :) Mij zou het in een restaurant ook niet opvallen als er iemand een piercing droeg, ik zou me daarin tegen wel druk kunnen maken om los haar :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 00:20

Miseria schreef:

Nou op zich wrijf ik niet elk drankje dat ik uitserveer langs mijn neus of oren hoor 8)7 En wie weet, heb ik wel een heel vette huid maar scrub ik nooit. Dus als ik dan aan mijn gezicht zit is dat ook smerig. Daarnaast gaat er ontzettend veel muntgeld door mijn handen wat soms nog helemaal warm is van de broekzak waar het uit komt (iew) dat vind ik dan nog net even iets minder hygiënisch O:)

Handen wassen na toiletbezoek let ik extra op op mijn werk (als ik 's nachts naar de wc ga kan het me niet zo boeien meestal :') ), omdat ik dan natuurlijk in uniform rondloop in de publieke toiletruimte, is toch een stukje kijk-ik-was-mijn-handen :')

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:29

Ik denk dat je met piercings toch echt nog meer hygiene kan waarborgen dan met haar... dus iedereen in de horeca maar vragen om zijn of haar hoofd kaal te scheren e.d.? Ik vind hygiene heel belangrijk, maar ik zie daar geen direct verband met piercings.

Ik heb trouwens juist begrepen dat een oorbel laten schieten juist ontstekingsgevoeliger is dan laten piercen... en dat je mond een van de plekken op je lichaam is waar wondjes het snelst genezen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 00:32

@Vikki dat laatste is zeker waar :j Weet je waarom je moeder je vroeger een kus op je knie gaf als je gevallen was? Of dat je je vinger in je mond stopt als je hem hebt gesneden? Speeksel heeft een soort sterk genezende werking. Moet ook wel, aangezien je altijd wondjes in je mond hebt :) Daarom genezen piercings in en rond je mond erg snel.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:35

Zo leer je nog eens wat :D

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:44

Hmm van sommige reacties in t topic, schrik ik best van..
Al mijn tattoo's hebben een persoonlijke reden en betekenis, en ik heb er sinds ik klein was al een voorliefde voor. Tattoo's zijn voor iedereen persoonlijk, dat is me heel duidelijk geworden tijdens mijn werkperiode in een tattooshop. Emotionele verhalen heb ik voorbij zien komen, maar er zijn mensen die het voor de leuk doen. Ik ben ooit ns de zin: 'The only differences between tattooed people and non-tattooed people, is that tattooed people dont care if you're tattooed or not' tegengekomen. Deze zin is me bijgebleven en mij is opgevallen dat die zin eigenlijk best wel klopt.

Ik kan niet wachten tot ik oud en verschrompeld ben, mijn tattoo's dragen bij aan mij, mijn lichaam, mijn verhaal en mijn leven, en ik ben er trots op. I didn't get them to hide them..
Natuurlijk mag iedereen zijn mening hebben en die respecteer ik ook, ik zou het fijn vinden als iedereen (jong en oud) elkaar in hun waarde zou kunnen laten, waar ook ter wereld en in welke branche dan ook.
Piercings heb ik ook totaal geen problemen mee, die zijn alleen wat makkelijker te verwijderen :D
Zoals eerder gezegd; Dan vind ik persoonlijke hygiëne zoals handen, haar etc. veel belangrijker.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 00:51

Tattoo's hebben trouwens ook een soort verzachtende werking, als ik het zo mag noemen :D . Heb een keer een jongen gezien à la die gaat naar Nightmare Outdoor, althans zo zag hij eruit. Maar toen hij zijn jas uitdeed zag ik een giga tattoo van zijn oma op zijn arm zitten :)
Wil ik niet mee zeggen dat hardcorefiguren niet van hun oma kunnen houden, maar het zegt toch wel wat over ze :j

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 08:04

FloMax schreef:
Ik ben ooit ns de zin: 'The only differences between tattooed people and non-tattooed people, is that tattooed people dont care if you're tattooed or not' tegengekomen. Deze zin is me bijgebleven en mij is opgevallen dat die zin eigenlijk best wel klopt.

Dat ben ik dan weer niet met je eens. Ik heb zelf 3, bijna 4, tatoeages maar dat wil nog niet zeggen dat ik vind dat je in een sterrenzaak met je tattoos te koop moet lopen.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:21

Ik vind het niet echt een probleem als ik toevallig iemand zie met een kleine tattoo of een piercing (in het gezicht), maar een grote tattoo zou ik in dit geval wel onderstoppen. Dit is iets waar je rekening mee moet houden als je een tattoo laat zetten. Veel werkgevers struikelen er nog wel over.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:27

Tsja, ik vind het heel simpel. Als je baas niet wil dat het zichtbaar is, dan is dat zijn regel en zolang de ""regel van de baas" niet in strijd is met de grondwet moet je daar gewoon aan voldoen. Om een uiterste te noemen, in een heel chique restaurant kun je niet met een tribal tattoo van 10 cm lang en 20 cm hoog aankomen, of met een hoofd dat helemaal volgespijkerd is. In een bruine kroeg kan dat misschien wel. En als je bij een hotel gaat werken, tsja, dan moet je een pakje aan. Kun je ook niet zeggen: ja, maar ik draag altijd deze ouwe spijkerbroek.

Wij waren gisteren in een gelegenheid, type "bruine kroeg" en het persooneel daar droeg wel piercings. Als het niet teveel opvalt, ja, prima. Maar als dat erg veel is (bijvoorbeeld 3 piercings in één gezicht), dan vind ik dat als bezoeker teveel opvallen. De aandacht gaat dan veel meer naar het gezicht van die medewerker dan naar de gelegenheid (cafe, kroeg) waar je op dat moment eet/drinkt. Ik vind het dus normaal dat een eigenaar daar regels aan stelt.

Maar als die regels je niet bevallen, kun je natuurlijk gewoon ergens anders gaan werken waar ze ándere regels hebben. Dat is dan weer zo fijn in een vrij land he ;-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 12:29

@Hannah ben ik mee bezig hoor :j Maar ik vind het stiekem ook gewoon heel leuk werk :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:31

Ja, da's dan wel heel jammer dat je een baas hebt die erover valt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:32

Hmmm... ik weet het niet... als ik in de winkel ben en ik zie een meisje achter de kassa met her en der piercings en een tattoo op haar pols, dan heb ik daar wel mijn bedenkingen bij.
Overigens heb ik zelf méér dan piercings (en wat tattoo's), maar vind wel dat het bedekt/uit moet tijdens werk (mits je in contact komt met klanten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:49

Ik werk als directie secretaresse en heb een neuspiercing, tongpiercing en een piercing onder mn onderlip.
Ik heb een hele sleeve op mijn rechterarm en 2 tattoos onder mijn sleutelbeenderen.
Heb hier nooit problemen mee gehad, maar het ligt er vind ik aan hoe groot de piercings zijn en de rest van je uiterlijk. Op mijn werk heb ik nette make-up op, haar netjes, nette kleding en altijd een vestje in de buurt om de tattoos te bedekken.

Voor mij zit er dus wel verschil tussen iemand met 'normaal' haar en kleine piercings of iemand met een gekleurde hanenkam en hele grote aanwezige piercings bijvoorbeeld. Het kan subtiel, het kan schreeuwerig.

Het hygiëne-ding begrijp ik nooit zo.. wat is er anders aan een gaatje in oorlel of neus of lip? Je zit daar toch allemaal niet aan :?

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:27

Miseria, ik kan jouw mening goed begrijpen. Ik had het erover wat ik tot nu toe ben tegengekomen, het verschil tussen reacties van mensen die wél, en die géén tattoo's hebben was behoorlijk groot.
Natuurlijk kan daar een uitzondering bij zitten, daarom zei ik; Ieder zijn mening :j

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:29

Citaat:
Veel sieraden bevorderen het achterblijven vuil op het lichaam. Sieraden zorgen ook voor meer vocht op de plaats waar je ze draagt.
Allemaal zaken die de groei van micro-organismen bevorderen. Bovendien kunnen sieraden of onderdelen ervan in het voedsel terechtkomen. Het is overigens ook in het belang van je persoonlijke veiligheid om tijdens je werk geen sieraden te dragen. Ringen, horloges en armbanden zijn belemmeringen voor het goed wassen van de handen.

En ik denk dat de meeste werkgevers om de hier bovenstaande uitleg ook geen piercings toelaten.
Ook al komt je oor/neus/ ed niet in contact :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:55

Farjen schreef:
Citaat:
Veel sieraden bevorderen het achterblijven vuil op het lichaam. Sieraden zorgen ook voor meer vocht op de plaats waar je ze draagt.
Allemaal zaken die de groei van micro-organismen bevorderen. Bovendien kunnen sieraden of onderdelen ervan in het voedsel terechtkomen. Het is overigens ook in het belang van je persoonlijke veiligheid om tijdens je werk geen sieraden te dragen. Ringen, horloges en armbanden zijn belemmeringen voor het goed wassen van de handen.

En ik denk dat de meeste werkgevers om de hier bovenstaande uitleg ook geen piercings toelaten.
Ook al komt je oor/neus/ ed niet in contact :+

dus als je baas klaagt over jouw piercing en je ziet zijn trouwring dan douw je hem deze citaat onder zijn neus :Y)