Surfende bokkers (niet op internet)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:54

Surfen is echt oefenen oefenen oefenen. Vallen en opstaan.

Vandaag lekker vrij na 2 weken achter elkaar werken. Ik ga straks lekker suppen met de guys :)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:27

Afbeelding
Afbeelding

Gewoon stevig plankje nemen, goede vorm nemen, netjes afzagen en schuren, dwarslatjes op er op klaar. Heb ook een 10 cm diameter pvcbuis gebruikt, maar daar zou je uiteraard wat creatiefs op kunnen bedenken. Het hielp bij mij behoorlijk qua evenwicht

__Nicky

Re: Surfende bokkers (niet op internet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:11

Ik heb net even heerlijk een paar uurtjes gesupt samen met 2 collega's. Heel stuk zee op gecruised en daar lekker gechillt. Echt top om gewoon alles achter je te laten en lekker op zee te dobberen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:05

:D

Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:47

oh daar word ik toch spontaan jalours van he...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 05:37

Heerlijke foto inderdaad! Ziet er zo relaxed uit ... 8-)

Cynthy, heel erg bedankt voor de duidelijke foto. Ik moet even naar een geschikte zaag op zoek, maar verder ziet het er inderdaad niet zo ingewikkeld uit. Dat lijkt me erg leuk om te doen en misschien ook wel goed voor paardrij-evenwicht?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:30

Eergister, gister en vanochtend weer lekker in het water gelegen :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:01

Ik ben eergisteren voor het eerst een keer gaan SUPen. Best leuk om te doen! :j

Afbeelding

Ook even gek doen! :P
Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:19

Leuk he :D

Lig sinds 3 weken elke dag in het water. Soms heerlijk 2 sessies op een dag. Vandaag wel lekker gespoeld, water loopt nog steeds uit m'n neus haha. Maar golfsurfers, vrijdag, zaterdag en waarschijnlijk ook zondag wordt helemaal top! Noordswell, ongeveer een metertje cleane golfjes :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:31

Hihi, mijn neus is de afgelopen dagen ook flink gespoeld. :')

Mijn beste vriendin is voor een week naar het strand en die vroeg of ik ook mee wilde ... uh, jaaaa!!! :D De golven waren erg groot en krachtig, en broken heel dicht bij de kust dus ik moest even flink slikken toen ik het strand op liep, maar het ging juist onvoorstelbaar goed! Mijn instructeur gaf me steeds een zetje zodat ik niet eens hoefde te paddelen en ik sprong echt elke keer direct in de juiste positie. Dus als je daar moeite mee hebt dan loont het echt om thuis op de vloer te oefenen!

Ik had mijn eigen board niet mee, dus ik heb de rest van de tijd alleen geboogieboard -- in giga golven zonder kick fins. :') Je kan je wel voorstellen hoe dat er uit zag waarschijnlijk haha. Bijna ongemogelijk om naar de line up te komen en daarna kon ik gewoon niet genoeg snelheid krijgen zonder de fins om mooi van de zijkant er in te droppen, dus moest helaas vaak recht naar beneden. Ben een aantal op het laatste moment gestopt omdat ik dacht dat ik anders mijn nek zou breken. :=

Nog 2,5 week voordat ik weer kan surfen!!! 8-)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:22

Ik surf nu elje dag, halve dag lang met 30+ graden B) heerlijk is dat, haha. Gewoon als he zin hebt surfen en alsvje geen zin meer hebt gewoon stoppen. :)
ik surf nu met 4.5 zeil en straks mss 5.4 ofxo :)
Maat heeft iemand een idee met welke windkracht het beste is om voor de eerste keer met trapeze te proberen? :P
Dat suppen vind ik trouwens echt helemaal nieys aan, ga liever gewoon lekker surfen :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:08

Net terug van twee weken Sardinië en daar lekker gekite *\o/* Niet zo extreem veel, aantal dagen erg harde wind en ik had alleen mijn 9 mee dus durfde niet het water op, ook omdat ik geen andere surfers bij me had die konden opletten. Maar wel ook lekker het water in geweest en dat was kicken :D Helaas brak op de laatste dag plotseling m'n chickenloop los terwijl ik upwind aan het lopen was, kite op hol en ik hard m'n bord tegen m'n enkel aan die nu dus mooi dik en blauw is. Toen maar lijnen ingerold en met kite in de hand verder gelopen, durfde het niet meer aan dus helaas niet meer het water ingeweest daarna. Dit jaar maar een nieuwe kite kopen, het zeil zelf is ook al weer enkele jaartjes oud dus dat mag wel weer eens. Zit er iniedergeval weer helemaal in en heb echt zin om hier ook weer eens naar het strand te gaan :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:36

Klinkt goed allemaal :D

Hier is het water nu zo flat als wat. Vanaf zaterdagavond weer golven :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:43

Au! Board tegen je enkel doet inderdaad verrekte pijn. %)

Wat is eigenlijk het verschil met die zeilen voor windsurfen en kiten? Ik zie jullie aldoor nummers noemen maar weet niet wat het betekent.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:48

Mag ik mij hier ook melden? Ik kitesurf nu bijna 9 jaar, ben nog uit de tijd dat kites enkel bestonden in grote trekzakken van C-kites zonder depower. De eerste periode heeft me daardoor ook letterlijk bloed, zweet en tranen gekost, maar ondertussen kite ik alweer heel wat jaartjes fanatiek. Al moet ik zeggen dat sinds ik mijn paard heb (nu anderhalf jaar) het kiten wel op een iets lager pitje is komen te staan. De afgelopen jaren hebben we ook veel kitevakanties gedaan naar o.a. Brazilie (echt een aanrader!), Egypte en Frankrijk. Thuis heb ik drie kites liggen een 7, 9 en 12 meter dus varen lukt bijna altijd wel eigenlijk.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:15

Ik heb de afgelopen jaren met school een aantal lessen kitesurfen en windsurfen gevolgd, en nu ik met het mooie weer regelmatig op het strand sta te kijken naar de surfers, begint het bij mij ook echt weer te kriebelen. :o Ik ben me op marktplaats en andere sites al wat aan het oriënteren voor een windsurfset, maar vind al die maten van de zeilen erg lastig. Ik heb geen idee wat voor zeilen ik tijdens de lessen heb gebruikt. Hebben jullie tips qua maten voor een beginner die al een aantal lessen heeft gevolgd? Het lijkt me niet handig om een te groot zeil aan te schaffen en daar dan niets mee te kunnen. :+

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:26

Ik ben windsurfend! Vorig jaar op Bonaire begonnen, een super toffe freestyle windsurf locatie. Er komen ook echt geweldige surfers heen, en een paar toppers die daar zelf vandaan komen. Een paar keer knipogen en ik had zo een prive instructeur erbij, en mijn eigen set bij elkaar verzameld voor zo goed als niks. Alles mee terug genomen naar Nederland, ik had alleen geen goed board, maar die heb ik net gekocht! Dus ik ga straks ook weer lekker het water op :D

@ Tasserd, mijn allereerste lesjes was met 3,7 tot 4 m2 voor de zeilen, board 160 - 180 L. Later ging ik tot 5.4 m2 met zeiltjes en board rond de 100L, hangt er een beetje vanaf hoe hard het waait, hoe groot jij bent en welk discipline je wilt, ik was meer de freestyle spullen aan het gebruiken, dan wil je niet zulke grote zeilen

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:27

Oke, dankjewel! Ik denk dat ik eerst maar een paar uur les ga nemen, dan heb ik het weer een beetje onder de knie en kan ik ook advies vragen qua maten etc. :)

Ik ben 1,70m en 67kg, en kom op internet tegen dat je dan rond de 3 a 4 m2 moet hebben. Qua discipline heb ik me nog niet echt georiënteerd, dus daar zal ik ook even naar rondkijken. ^^

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:30

3-4 m2 is echt te weinig. Dan moet je gaan varen met windkracht 6-7 en dat is eerst nog niet verstandig. zou iets groter gaan zitten, dus 4,5-6 m2

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:40

Oke, jij ook bedankt! Ik kwam op marktplaats al heel veel 5 m2 zeilen tegen waar 'beginners set' bijstond, dus vond het al wat vreemd. :+

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:42

Ik ben 1.65 en weeg 55 kg.. Heb een 5,4 zeil, dit is best te doen als het een beetje waait. Bij heeel veel wind heb ik er soms wel eens moeite mee, maar zovaak waait het niet zo hard bij mijn plasje..

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:06

Tasserd, ik zie je dat per september begint met studeren, is het voor jou geen optie om bij een studentensurfvereniging te gaan? Volgens mij heb je in Utrecht SPIN. Die hebben vaak veel materiaal waar je gebruik van kan maken, dus dan zit je niet met het aanschaffen van 1 zeiltje wat soms een goede grootte heeft, maar vaak ook net niet ideaal is. Een range aan zeiltjes vanuit zo'n vereniging is veel chiller, zodat je kan aanpassen aan het aantal knoopies op dat moment. Ook kan je dan doorgroeien qua boardjes.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:10

Bedankt voor je tip! Toevallig zag ik er laatst 1 staan in een of ander tijdschrift van de RUG. Ik zit er alleen even mee dat ik officieel in Groningen ga studeren maar het eerste jaar in Leeuwarden les volg, dus ik heb geen idee hoe het dan met zo'n surfvereniging komt, maar ik zal er zeker even naar kijken!

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:24

Bij Leeuwarden is ook een surfvereniging, kan je lesjes nemen en vrij goedkoop spulletjes huren! PZV de Wielen heet het

http://www.windsurfnet.nl/

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:59

Ah, super, dankjewel! :)