Vandaag lekker vrij na 2 weken achter elkaar werken. Ik ga straks lekker suppen met de guys
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

De golven waren erg groot en krachtig, en broken heel dicht bij de kust dus ik moest even flink slikken toen ik het strand op liep, maar het ging juist onvoorstelbaar goed! Mijn instructeur gaf me steeds een zetje zodat ik niet eens hoefde te paddelen en ik sprong echt elke keer direct in de juiste positie. Dus als je daar moeite mee hebt dan loont het echt om thuis op de vloer te oefenen!
Je kan je wel voorstellen hoe dat er uit zag waarschijnlijk haha. Bijna ongemogelijk om naar de line up te komen en daarna kon ik gewoon niet genoeg snelheid krijgen zonder de fins om mooi van de zijkant er in te droppen, dus moest helaas vaak recht naar beneden. Ben een aantal op het laatste moment gestopt omdat ik dacht dat ik anders mijn nek zou breken.

Niet zo extreem veel, aantal dagen erg harde wind en ik had alleen mijn 9 mee dus durfde niet het water op, ook omdat ik geen andere surfers bij me had die konden opletten. Maar wel ook lekker het water in geweest en dat was kicken
Helaas brak op de laatste dag plotseling m'n chickenloop los terwijl ik upwind aan het lopen was, kite op hol en ik hard m'n bord tegen m'n enkel aan die nu dus mooi dik en blauw is. Toen maar lijnen ingerold en met kite in de hand verder gelopen, durfde het niet meer aan dus helaas niet meer het water ingeweest daarna. Dit jaar maar een nieuwe kite kopen, het zeil zelf is ook al weer enkele jaartjes oud dus dat mag wel weer eens. Zit er iniedergeval weer helemaal in en heb echt zin om hier ook weer eens naar het strand te gaan

Ik ben me op marktplaats en andere sites al wat aan het oriënteren voor een windsurfset, maar vind al die maten van de zeilen erg lastig. Ik heb geen idee wat voor zeilen ik tijdens de lessen heb gebruikt. Hebben jullie tips qua maten voor een beginner die al een aantal lessen heeft gevolgd? Het lijkt me niet handig om een te groot zeil aan te schaffen en daar dan niets mee te kunnen.