Hoe snel woonde jij samen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 07:53

Ik ga samen wonen zodra ons huisje klaar is, en dan zijn we zo 3 jaar samen ( maar dat komt ook door de leeftijd waardoor ik gewacht heb.
Want je kan niet op je 16de al gaan samenwonen

Wennii

Re: Hoe snel woonde jij samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:25

Wij waren net geen jaar samen toen wij de sleutel kregen van ons huis. Toen we klaar waren met de verbouwing en eigenlijk alles zon beetje hadden ingericht, was het net dat weekend erna 'onze' datum. Dat was heel toevallig en speciaal ook wel :)
Nu zijn we ruim 2.5 jaar samen en in verwachting van onze 1e spruit :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:35

Wij waren 10 maanden samen toen we besloten om een huis/appartement te kopen en na 1 jaar woonden we samen.
Inmiddels wonen we bijna 1 jaar samen en er is echt niks beters in de wereld dan lekker op je eigen benen staan!

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:41

na iets minder dan drie maand zijn we gaan samen wone. nu bijna drie jaar verder hebbe we een dochter van bijna 3 maand :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:43

Mijn vriend en ik woonden eerst 350 km uit elkaar, we hebben het ivm mijn afstuderen 2.5 jaar moeten volhouden met heen en weer reizen eer we samen konden gaan wonen.. Ik ben namelijk naar Friesland vertrokken vanuit Zeeland. Inmiddels wonen we nu alweer 2.5 jaar samen en morgen zijn we 5 jaar samen.. :)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:44

Ook wij zijn snel gegaan na 3 maanden. Ik heb toen nog wel mijn appartement aangehouden eventjes. Maar al snel was dat ook weg en nu na 6 jaar zijn we nog samen.

je kan wel 10 jaar daten en dan gaan samenwonen enz..maar dan nog is het geen garantie dat je relatie wel of niet goed gaat omdat je denkt dat je elkaar helemaal kent dan.

Als het goed voelt gewoon er voor gaan. Je ziet van zelf of het goed blijft gaan en werken en zo niet..ervaring rijker en doorstappen. Het leven moet je van genieten zoals jij het wil..en wat andere mensen daarvan denken is aan die mensen.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:51

Wij woonden al in hetzelfde huis, voordat we een relatie kregen (2 deuren verder in ons studentenhuis haha). In 2007 elkaar ontmoet, in 2008 stapmaatjes geworden en heb ik hem die kamer gefixt in het studentenhuis, hij is daar in september 2008 ingetrokken (ik was echter al aan het kijken voor een ander plekje). Na september 2008 goede vrienden geworden (samen eten, samen stappen e.d.). Begin december 2008 is de vonk overgesprongen en in april 2009 vond ik een ander plekje.. en hij ging mee :D <3

Nog steeds samenwonend en heel erg gelukkig <3 :o

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:41

Nog geen jaar een relatie.
Na 7 maand gaan samenwonen,mij kocht een huis :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:52

Ik lees dat veel mensen zeggen dat je elkaar nog niet kent na een korte tijd, wij waren 7maanden samen, en voordat we samen gingen wonen was ik eigenlijk altijd bij hem thuis, en we hadden best veel ruzie. Nu we samen wonen hebben we geen ruzies meer. We hebben lol met elkaar, allebei geen behoefte meer om op stap te gaan, maar gewoon lekker samen op de.bank te hangen voor de tv. Dus voor onze relatie was het zeker een.stap vooruit. Ik weet wat ik aan hem heb en andersom. :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:52

Na anderhalf jaar, wonen inmiddels twee jaar samen :j En alweer verhuisd naar een nieuw huisje!

Vind wel dat mensen tegenwoordig snel gaan samen wonen, maar goed ieder z'n eigen keus en als het goed gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:55

euh, na 3 dagen en we zijn inmiddels al 32 jaar getrouwd...........

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:06

Bij mijn ex woonde ik na dag 1 een soort van daar :'). Ik had toen zomervakantie, dus vond het eigenlijk lekkerder om te blijven liggen dan om mee te gaan naar zijn werk, dus na 2 dagen had ik een huissleutel :')..Totdat hij een half jaar later voor een nieuwe studie terugging naar zijn ouders, omdat het huis te duur was en ik ook nog op school zat.
Maar écht samenwonen was het niet, er was nl niks van mij bij :).

Nu met nieuw vriendje (we hebben nog nieteens wat officieel geloof ik) denk ik dat het ook niet heel erg lang gaat duren. Ik ben bezig met een koophuis en hij wil ook dolgraag op zichzelf, maar dat lukt niet helemaal omdat hij geen vast contract heeft. 1+1 = .. een beetje bij mij. En joh, zolang het goed gaat, gaat het goed toch? Na 4 jaar kan je ook ineens uit elkaar gaan..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:43

Wij zijn dezelfde week dat we iets kregen gaan samenwonen, nu ruim 5 jaar samen, getrouwd en samen een kindje. Als het goed voelt is het goed.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:49

Na 3 maanden, na 6 maanden een huis gekocht en nu al 6 jaar bij elkaar :D

Je weet diep van binnen wel of het goed zit of niet :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:49

Hier vergelijkbaar met SusanH. Als het goed voelt waarom niet. We hebben elkaar leren kennen op een 2 weekse cursus in het stagejaar. Die 2 weken met elkaar opgetrokken maar zonder bijbedoeling gewoon als een medecusist waarbij het goed klikt. Een week na de 2 e cursusweek was hij jarig, ik bel om te feliciteren en dat gesprek liep wat raar. Omdat ik op dat moment stage iep in Thorn en ik daar een minihuisje/blokhut huurde is hij daarheen gekomen om de verjaardag te vieren en niet meer weggegaan eigenlijk. Zijn stagekamer is voor de vorm nog 2 maanden aangehouden waar hij 1 nacht nog sliep per week. Veel sneller kan eigenlijk niet denk ik. Inmiddels zijn we 21 jaar getrouwd en bijna 23 jaar bij elkaar.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:55

Juni 2004 relatie
December 2004 samenwonen (tijdelijke huurwoning,lief kreeg dat aanbod ivm ie bij wbv werkt in vaste dienst), ik ben dus van Zwolle naar A.dam gegaan.
December 2005 ons eerste eigen koop appartement
November 2008 koop van ons gezins hoekwoning
Mei 2010 geboorte van onze zoon

Ondertussen zijn we nu alweer 7.5 jaar samen en nog steeds niet getrouwd. Maar dat komt omdat ik enorme eisen/wensen heb als ik zal gaan trouwen en waar hij rekening mee moet houden :D {:)

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:11

Mijn vriend woont eigenlijk vanaf dag 1 al soort van bij mij :')
Hij heeft voor hij mij kon een huis gekocht deze is bijna af en wij gaan hier officieel samenwonen over 2 weekjes:D
Oja wij zijn 7 maandan samen.

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:03

Wij hadden al 6 jaar iets samen.
Maar als het goed zit zit t goed toch ;)

Wij zijn wel na dat we samen woonde na een jaar aan kinderen begonnen.
En sommige zeggen ook das wel snel. Maar ach ik voel me er goed bij.
Misschien kom ik je nog eens stegen buurt bewoner ;) Heel veel liefde en geluk toe gewenst!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:34

Wij woonden 100 km bij elkaar vandaan en hadden beide een baan die we niet wilde laten schieten.
Ik had een huurflatje en hij had net een appartementje toegewezen gekregen. 4 nachten in de week waren we bij elkaar (vrij-za-zo en woe)
Na 2,5 jaar kon ik mijn baan omzetten en hebben we samen een huis gehuurd, na een jaar hebben we een huis gekocht.
Nu zijn we 5,5 jaar samen en ik ben over 4 dagen uitgerekend van ons eerste kindje. In de loop van volgend jaar gaan we ook trouwen, maar wil eerst weer mijn figuur terughebben voor een mooie jurk :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:40

Grappig toch hoeveel mensen zeggen dat je beter nog even kan wachten, omdat het misschien wel stuk kan lopen als je te snel gaat samenwonen. Terwijl er hier in het topic zo op het eerste gezicht meer mensen zijn die 'snel' zijn gaan samenwonen en ook succesverhalen hebben. Tsja, wat is snel? Dat is ook voor iedereen anders...

Ik had net contact met mijn vriend, toen was het nog niet eens wat, toen ik een huisje toegewezen kreeg. Ik werk in het onderwijs en wilde netjes mijn jaar afmaken voordat ik zou gaan samenwonen, want het was eigenlijk al direct duidelijk dat ik zijn kant op zou komen (van Woerden naar Den Bosch). Want koophuis in Den Bosch met een enorme vrienden-&familiekring van vriendlief versus huurappartementje met 2 kamers in Woerden met een sociaal leven wat over heel Nederland verspreid was, was niet al te moeilijk kiezen.

Na een jaar samenwonen vond ik nog wat te snel. Genoot ook nog ontzettend van het op mezelf wonen, hoewel we wel ieder weekend het hele weekend samen waren, of bij hem, of bij mij. En dan doordeweeks ook nog een avond. Dus nog een jaartje op mezelf gewoond, toen was ik er ook echt aan toe. Dus na 2 jaar gaan samenwonen en inmiddels wonen we alweer 1,5 jaar samen en gaat het nog steeds echt super!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:43

Na 10 maanden een relatie gehad te hebben. Hebben we besloten dat ik bij hem en zijn ouders in ging wonen (ik zat toen op kamers). Ik was namelijk meer bij hem dan op mijn kamer, wat we zonde vonden van het geld.
Na een half jaar is hij stage gaan lopen aan de andere kant van het land, dat half jaar ben ik gewoon bij zijn ouders in huis gebleven. Omdat hij op zijn stage adres kon blijven werken heb ik de keuze gemaakt om hem achterna te gaan. Samen hebben we voor een paar maandjes een kamer gehuurd. Met heel veel geluk zijn we heel snel aan een eigen huisje gekomen. Dus we zijn echt op ons zelf gegaan toen we bijna 2 jaar iets hadden. We zijn nog steeds ontzettend gelukkig met elkaar!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:44

ik ging samenwonen toen we bijna anderhalf jaar wat hadden. Woon nu ruim een jaar samen en nog steeds naar alle tevredenheid!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:44

Wij zijn naar 4 maanden gaan samenwonen. Ik twijfelde wel omdat het vrij snel was maar de omstandigheden waren er naar en dit was handiger. Wel in een huurhuis op mijn naam op dat moment.

Inmiddels meer dan 4 jaar samen, een koopwoning en trouwplannen dus dat zit wel goed.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:47

Ik zou het zelf heel zonde vinden, maar als jij je er goed bij voelt prima toch.
Wij zijn na 1.5 jaar ofzo gaan samenwonen, maar geleidelijk anders kreeg ik koudwatervrees.
Hij voelde zich een tijdje slecht en ik was daardoor wat extra vaak bij hem en was het ineens zat zo met spullen heen & weer te sjouwen dus heb alles opgehaald. Een datum stellen had ik niet gekund namelijk. En ondanks dat ik eht gezellig vind mis ik het ook om niet samen te wonen. Dat zou ik nog steeds wel fijn vinden.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:49

gr_roos schreef:
Martine123 schreef:
ik ben eigenlijk ook meer bij hem dan thuis, hij huurt een huis samen met een vriend.. Ik woon thuis, het punt is alleen dat ik zodra ik uit huis ga ik ook niet meer terug naar huis mag. daar zijn mijn ouders nogal duidelijk in zegmaar, dus dan is het nog net een iets grotere stap

Maar wat nu als je geestelijk of lichamelijk mishandeld wordt? Ik schrik daar wel een beetje van, mijn moeder heeft altijd gezegd als er wat mis is in ee relatie kom je maar terug. Ik woon alleen en heb geen partner, dus voor de rest kan ik niet oordelen, maar van jou opmerking schrik ik echt.

Ik heb het nooit echt over dat punt gehad, maar ik gok dat het dan ook nog zo is.. strenge ouders.. laten we het zo zeggen. (ze zullen me dan neem ik aan wel tijdelijk onderdak bieden.. maar niet voor lang..)