Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katniss

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:38

Ik heb die problemen dus helemaal niet, of, anders gezegd, ik zie zulke dingen niet als probleem. Ik heb niet zo'n sterke band met mijn familie, de taal leren is moeilijk, maar na een tijdje zal dat ook iets natuurlijks worden. Op dit moment leef ik inderdaad een beetje zijn leven. Maar ik kan dat ook zelf opbouwen, mijn eigen vrienden opzoeken, een eigen hobby krijgen. Ik heb daar gewoon ivm studie geen tijd voor. Het gaat super met mij en mijn vriend en ik ben heel erg blij dat ik de keuze heb gemaakt om hier te gaan wonen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:11

ik ook hoor, ik wil binnenkort ook helemaal naar zweden :) zal dan ook emigreren, mijn keuze en na lang wikken en wegen heb ik zo iets, als ik het niet probeer ga ik er spijt van krijgen! nu vlieg ik elke maand naar zweden! is ook een dure onderneming := dat is ook 1 van de redenen waarvan ik denk, ik ga het gewoon doen! gelukkig kan ik zeer goed opschieten met zijn vrienden en fam en iedereen wilt me graag helpen, ik probeer nu al hier in NL zweeds te leren. Hij heeft daar zijn eigen huisje, ik kan er zo intrekken, de emigratie papieren zijn in huis! het is een kwestie van invullen alles verder aanvragen en verhuizen ;) tevens ga ik daar wel een studie volgen.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:57

Spannend zeg! Zweden lijkt me wel ontzettend mooi trouwens :D
ik ga een cursus Duits volgen haha... al kan ik al wel meer Duits dan ik altijd denk

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:42

ja ik ben helemaal verliefd op zweden hahaha mijn schoonouders wonen ook midden in de bossen, op zo'n 10 min van een stad af. Wij willen alleen heel graag meer richting de kust (Vaxjo etc) nu woont hij in Goteburg en zijn ouders wonen bij Boras (kan die punten etc niet maken met dit keyboard :+ dus vergeef mijn verkeerde schrijfwijzen :=)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:21

Ik meld me hier ook even..

Mijn vriend woont in Egypte.
Heb hem ontmoet toen ik daar 4 maand ging werken. Ben ongeveer 3 maand samen met hem geweest daar. Ken hem nu 4,5 maand.
Plannen zijn om daar eind juni weer heen te gaan, om echt zijn leven te ontdekken.
Hij woont in cairo, maar werkte toen in Sharm el sheikh en dat is toch wel een verschil.

Ja ik ben nog jong (17, in juni word ik 18) , ken hem nog maar kort, en ik besef dat de verschillen tussen ons groot zijn, maar voor nu voelt het goed en ik zie wel hoe het loopt.

Vind jullie verhalen leuk om te lezen, en herken er veel in.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:45

@Sundral: misschien beetje persoonlijke vraag, maar hoe ben je die jongen tegengekomen? :) Of ben je echt puur toevallig een Canadese basketbal-speler tegen het lijf gelopen? :)

Willemijn, gefeliciteerd! *\o/* en kirri, wat spannend dat je naar Zweden verhuist! Ga je komend collegejaar beginnen daar?

Ik heb zelf op dit moment nog geen lange-afstands-relatie, maar mijn vriend is Amerikaans, heeft een jaar hier gestudeerd (zo ken ik hem ook) en werkt nu voor de universiteit als tutor. Hij mist het Amerikaanse heel erg, dus hij is nu aan het kijken voor een baan daar... Vorige week zag het er nog naar uit dat hij zijn contract bij de uni zou verlengen, en dus hier blijven, omdat er gewoon geen banen zijn waar hij woont (in de buurt van Aspen, CO, dus buiten het ski-seizoen is er niet zoveel) maar hij gaat waarschijnlijk toch terug... Een eigen kantoor van een verzekeringsbedrijf openen...

Ik gun het hem niet constant heimwee te hebben, en hij moet doen waar hij gelukkig van wordt, en dat is teruggaan, maar aan de andere kant ga ik hem natuurlijk wel ontzettend missen...
Hoewel het moeilijk wordt, weiger ik het uit te maken omdat hij teruggaat... Heb zoveel vertrouwen in ons samen :)

(Btw, hebben jullie ook dat mensen denken dat er vanwege de afstand geen toekomst in zit? Mijn ex denkt namelijk dat zodra vriendlief langer dan een maand terug is in de VS, ik met hangende pootjes naar hem terugkom :Y) Zielig arrogant mannetje)

Ik kan me soms wel druk maken om mijn eigen toekomst, want het zou waarschijnlijk betekenen dat ik over een paar jaar naar de VS 'moet' verhuizen... En dat vind ik toch wel een beetje een beklemmende gedachte, dat alles al zo is 'vastgelegd'...

Goed. Einde veel te lange post. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:51

Ik hoop mijn lover in Amerika tegen te komen :')
ik vind het allemaal erg knap hoe jullie het volhouden :j

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:33

Lady_M schreef:
(Btw, hebben jullie ook dat mensen denken dat er vanwege de afstand geen toekomst in zit? Mijn ex denkt namelijk dat zodra vriendlief langer dan een maand terug is in de VS, ik met hangende pootjes naar hem terugkom :Y) Zielig arrogant mannetje)

Ik kan me soms wel druk maken om mijn eigen toekomst, want het zou waarschijnlijk betekenen dat ik over een paar jaar naar de VS 'moet' verhuizen... En dat vind ik toch wel een beetje een beklemmende gedachte, dat alles al zo is 'vastgelegd'...

:+

Er zullen in mijn omgeving best mensen geweest zijn die dachten dat het maar een bevlieging was bij ons en als ik maar weer bezig was met mijn eigen leven dat ik dan hem wel zou vergeten. Tja wat doe je eraan? Niets laat ze maar lekker denken! Iedereen heeft een mening en dat is prima, ik trek mij daar niet veel meer van aan. Ik ken mijn vriend en wat voor een relatie wij hebben, daar gaat het toch om? Ik heb ook mensen gehad die zeiden dat ik hem alleen tijdens de vakanties zag en het daardoor toch alleen maar leuk en aardig was. Wat ze dan vergaten was dat mijn vriend altijd aan het werk is en ik dan gewoon alleen thuis bij hem zat. Als je bij iemand op bezoek gaat is dat heel anders dan dat je op vakantie gaat.

De toekomst? Tja die kan soms lastig zijn. Ik moet nog ongeveer een jaar studeren en dan gaan wij ook een keuze maken. Wij weten het nog niet en zien wel wat er gaat komen. Veel mensen willen een antwoord zo van; Waar gaan jullie dan wonen? Jij gaat toch niet naar Turkije toe? Wij weten het nog niet en zien het wel! Eerst maar afstuderen en kijken waar ik een goede baan kan vinden.

Ik ben mij wel aan het orienteren wat er allemaal nodig is als we besluiten om ons in Nl te gaan vestigen, ik moet zeggen dat de regels er niet makkelijker op worden..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:54

@lady_M ik hoop in feb 2013 te beginnen, mijn diploma's moeten ook omgezet worden daar wacht ik nog op, wat het word etc :)

@lifaya als je van iemand houdt maakt het makkelijk, maar het is niet iets wat ik nog eens wil doen :=

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:02

bij mij denken een aantal mensen inderdaad ook dat het vanzelf over gaat, vooral mams, en broer en zus.

@kirri, spannendd! hopen dat het allemaal goed en soepel verloopt!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 23:07

@ Lady_M: Haha, nou dat is meer via via gegaan. Ik zelf volg een studie aan een speciale school voor aankomende tosporters, of mensen die al een carriere in hun sport hebben en school er echt bij doen. Zo leerde ik een voetballer kennen ( Fc Groningen ) waar ik een tijdje wat mee heb gehad. Dat ging vervolgens uit maar ging, en ga nog steeds, nog wel veel met hun om en op stap. Bij ons in Groningen heb je een paar specifieke cafe's/gelegenheden waar de voetballers en de basketballers heen gaan. Dus ja, als ik met de guys op stap ging werd ik daar automatisch mee naar toe gesleept. Steve speelde toen bij de GasterraFlames in Groningen en ging vaak met team en al naar die specifieke cafe's/gelegenheden. Zodoende haha.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:08

Vier jaar terug heb ik een Australier leren kennen in Nederland. We hebben toen 6 maanden gedate en na 4 jaar heb ik de stap genomen. Ik ben naar Australie gekomen en ben hier nu inmiddels 2 maanden. Heb mijn fulltime baan opgezegd, flat opgezegd, afscheid genomen van familie en vrienden en op het nippertje niet meegedaan aan Grenzeloos Verliefd (ze hadden me gevonden via Marktplaats ' wegens emigratie')
Ik was een echte citygirl, maar nu woon ik op een boerderij met 300 koeien, 6 varkens, 50 kalfjes, 2 geiten, 2 honden en 2 katten.

Cultuurschock zal nog komen. Maar vooralsnog valt het me mee, en ben ik gelukkig!

Dus voelt het goed, volg je hart! Ga ervoor!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:27

Succes en veel geluk down under.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 10:38

Gaaf hoor!! Hij woonde toen in Nederland?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:20

Jammer dat hier niet meer veel in geschreven wordt.

Ik ga zondag mn liefje weer zien.. lekker 2 weekjes op vakantie.
Ben blij maar vind het ook spannend! :D

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:33

lekker! Waarheen?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:50

Egypte :)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:22

Ik meld me hier ook even!
Ik heb een Griekse vriend.
In de zomer zijn we 2 jaar samen, ik zie hem ook regelmatig, 1 keer in de maand, en als het mee zit met de vakanties heel soms ook 2 x in de maand! Voor de zomervakantie ben ik daar dus ook 7 weken lang! Heerlijk!
Ik heb hem ontmoet om dat ik op vakantie ging en ons huisje wat van kennissen van kennissen is lag naast zijn huisje, na een paar daagjes naar elkaar 'geloerd' te hebben via de tuin heb ik hem gevraagd om te gaan tennissen op het strand, die avond heeft hij me mee uitgevraagd, en sinds toen is het dus altijd!
Ik zou ook heel graag willen emigreren daarheen, maar het is tog verstandiger om mijn studie wat nog 3 jaar langer duurt af te maken ;(

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:23

MelisWess, dat is een wijze keuze. Jullie zien elkaar nog vaak! 3 jaar is voorbij voor dat je het weet. Ik zit in dezelfde situatie. Echter ben ik nog 1 jaar bezig voor ik afgestudeerd ben (als alles goed gaat) we zijn nu bijna 4 jaar samen. Het is geen makkelijke situatie, maar als de relatie goed zit overleeft het die jaartjes nog wel.

Ik hoop over 2 weken weer naar mijn vriend te kunnen gaan. We hebben elkaar dan 4 maanden niet gezien.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:42

4 maanden is lang ikkuh15! Waar woont je vriend? Ik zie die van mij zaterdag weer. :)
En MelisWes, jullie zien elkaar nog vaak! :) Leuk dat het zo goed gaat.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:53

Ja precies, je kan maar beter een diplomatje hebben :)
en het is zeker geen makkelijke situatie dat klopt. en dan daarbij ben ik ook pas 19..
Wauw, dat is best wel een tijd dat je elkaar 4 maanden niet ziet! Maar na 4 jaar weet je ook dat het wel goed zit. Hopelijk kan je inderdaad dan over 2 weken weer gaan! Leuk!

oo loose dat is lekker dichtbij dat je je vriend zaterdag weer ziet!
ik moet wachten tot de 28e, hihi gelukkig is dat ook weer bijna en lekker 7 weekjes samen.

Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie ook zo'n lange vakantie dat jullie lekker lang bij elkaar kunnen zijn?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:58

Ik ben er vorig jaar bijna een maand geweest, alleen ik wil dit jaar niet meer zo lang daarheen. :o Hij komt uit zuid Italië en ik vond het toch echt te heet op den duur vorig jaar... Ik heb toen een paar keer gehad 's nachts dat ik droomde dat ik 2 flessen water vast had en uit beide tegelijk dronk (echt als in zo'n reclame :') ) en dan werd ik wakker met het gevoel alsof ik in de fik stond. := Dus vet snel naar de badkamer rennen en drinken. Dus voor dit jaar weet ik het nog niet. Ben sowieso heel augustus vrij.
7 week is wel lekker lang!

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:17

Ja daar had ik ook wel last van vorig jaar, naar 4 weken dat ik dacht: waaar blijft de regen???
Maar het scheelt dat wij gewoon airco hebben in huis! Dus als we het bloedheet hebben, dan ga ik lekker naar het huisje en de airco volop aan! Dan is het nog wel uit te houden.
En waar komt jou vriend dan vandaan?:)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:18

haha daar heb ik geen last van in zweden :') vorige keer sneeuwde het! terwijl het bij ons 15 graden was

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:35

oo, dat is inderdaad wel iets anders! hihi brrr.
gaan jullie ook skieen/snowboarden?
Ik met mijn vriend wel, toen het in zijn stad zo'n 10/15 graden was, zijn we naar de berg gegaan en wezen skieen! En daarna weer terug in het zonnetje met 10/15 graden in de winter!

En hoe zouden jullie het doen met je paardje als je die hebt? mijn lieve schat heb ik nu 3 jaar(vanaf toen hij 2 was) en ik zou egt niet weten wat ik zonder hem moet, die moet egt mee als het eenmaal egt zo ver is! hihi