In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaisNBenj

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:18

Jammer mijn haar is niet lang genoeg. Hoe zoek je kappers die meedoen aan deze projecten?
Eigelijk erg dat het niet standaard is he. Alles belant in toch maar in de vuilbak anders...

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:20

Citaat:
Ik kan het mij wel indenken..
Maar voor mij is haar maar haar...
Ik heb altijd geroepen dat ik het écht nooit zou doen.. maar uiteindelijk heb ik het toch ook gedaan..

Haar is voor mij maar haar.. al was het voor mij vroeger wel een soort van "statussymbool"..
Maar voor iemand anders kan haar iets heel anders betekenen.. Iemand die zijn of haar haar kwijt raakt, die voelt zich naar, niet compleet...
Voor zo iemand doneer ik mijn haar.. :)

_/-\o_

Ik heb zelf kanker gehad en moest ook mijn haar(tot op mn kont)afknippen omdat het na de 2e chemo begon uit te vallen.
De eerste keer op de chemokamer moesten allemaal oudere vrouwtjes huilen en zaten ze aan mijn haar,ze vonden het zo zonde dat ik mijn haar zou kwijtraken....
Ik heb nu bijna weer de lengte die ik toen had,maar om het er allemaal weer af te moeten knippen......Ik twijfel........

voor de rest die het wel doet of gaat doen: +:)+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:23

Veel respect voor mensen die het afknippen, en ik zou het zelf ook graag willen doen! Maar mijn vader kwam met het verhaal dat syntetisch haar een stuk goedkoper, makkelijker in onderhoud en mooier is. Hij is ex-pruikenmaker en ex-kapper.. Dus dat heeft me wel weer aan het twijfelen gebracht.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:24

Waarom brengt dat je aan het twijfelen?
Dat maakt het daarom toch niet minder geschikt jou haar? En vind jij persoonlijk synthetisch haar
mooier dan je eigen haar?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:32

DaisNBenj schreef:
Jammer mijn haar is niet lang genoeg. Hoe zoek je kappers die meedoen aan deze projecten?
Eigelijk erg dat het niet standaard is he. Alles belant in toch maar in de vuilbak anders...

Volgens mij kun je gewoon bij je eigen kapper terecht,maar dan even aangeven dat het eraf moet in een vlecht voor haarwensen,eigenlijk alle kappers doen dit wel :)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:33

Mijn haar is dus echt niet zo lang :') Jammer.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:43

Hoi hoi, zie dit topic nu pas :) Ik ga dit ook doen. Vriendin/stalgenootje heeft het al gedaan en vriendin/collega gaat het doen en ik dus ook. Mijn haar groeit ook heel erg snel, dus voor ik het weet zit er weer lang haar aan. Ik wilde het eigenlijk voor de kerst nog doen, maar dat wordt m niet meer ben ik bang :) Dus na de kerst of net in het nieuwe jaar. Ik ben het hele lange haar al helemaal zat, dus ik zal het niet heel erg missen (nu ja een beetje dan misschien). Het wordt op den duur veel te zwaar en dan krijg ik er last van tenzij ik het helemaal opknoop....en dan kan ik het net zo goed afknippen een stuk heh...

Dus dat ga ik doen :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:47

DaisNBenj schreef:
Waarom brengt dat je aan het twijfelen?
Dat maakt het daarom toch niet minder geschikt jou haar? En vind jij persoonlijk synthetisch haar
mooier dan je eigen haar?

Ik weet niet hoe syntetisch haar eruit ziet. Maar het is dus in gebruik een stuk fijner, makkelijker schoon te houden en in model te houden enzo.. En het schijnt ook nog minder te jeuken.. Dus dan heb ik zoiets van, dan is dat toch een stuk gunstiger dan echt haar? :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:52

Ik ken iemand en die had zo'n pruik van syntetisch haar..
Om eerlijk te zijn vond ik dat haar echt niet mooi, het was wel makkelijk in model enz te houden maar vond het er toch anders uitzien.
Terwijl dat meisje vroeger een pruik had van stichting haarwens wat er wel veel echter uit zag.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:53

Lieszje schreef:
Ik ken iemand en die had zo'n pruik van syntetisch haar..
Om eerlijk te zijn vond ik dat haar echt niet mooi, het was wel makkelijk in model enz te houden maar vond het er toch anders uitzien.
Terwijl dat meisje vroeger een pruik had van stichting haarwens wat er wel veel echter uit zag.

Hmm oké. Nja ik ga me eerst nog even goed verdiepen voordat ik mn haar eraf knip. :) Was ook gewoon even een opmerking die ik hier wilde plaatsen.. Niet om mensen van het idee af te halen ofzo hoor, gewoon een tipje.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:00

Aaaaah mijn haar is eraf :):)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:04

Daar is ook een flink stuk af zeg, zal wel wennen zijn of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:05

Goed zeg! :)
Dat is echt een lang stuk eraf +:)+

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:21

Respect voor de mensen die dit doen zeg!! Zelf zou ik het nooit durven doen.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:50

Ik denk dat ik morgenochtend mijn arm verrek als ik mijn haar probeer te kammen :=

@MightyJoe, het viel me alles mee eigenlijk, en ik kan nog steeds een staartje dus zo'n ramp is het niet :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:05

gemske schreef:
Ik denk dat ik morgenochtend mijn arm verrek als ik mijn haar probeer te kammen :=

@MightyJoe, het viel me alles mee eigenlijk, en ik kan nog steeds een staartje dus zo'n ramp is het niet :)

De laatste keer dat ik mijn haar van lang naar kort heb laten knippen heb ik ook 3 dagen telkens mijn haar onder m'n jas vandaan willen trekken _O- En uit m'n truien willen halen _O-

Ik had dit echt voor kerst nog willen regelen (dacht, leuk! Nieuw haar met kerst) maar ik brak mijn pols dus ik kon niet naar de kapper :') Het wordt waarschijnlijk de eerste week van het nieuwe jaar nu :D Ben al een beetje zenuwachtig omdat ik echt iets radicaal anders wil met m'n haar en ik weet nog niet zo goed wat :P

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:07

Ah, succes! En beterschap!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 23:57

Ik mis de respect vind ik leuk (y) knop!! Kei goed!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:12

ik ben net naar de kapper geweest, na 3 jaar sparen is het eraf.... morgen stuur ik het vlechtje op + nog eentje van vroeger die ik al wel 40 jaar heb liggen hier

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:17

+:)+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:18

Heel mooi gebaar, en ik zie dat er zelfs een kapper mee doet uit het dorp hier :).

Dit ga ik onthouden, mijn haar is nu niet lang genoeg om zoiets te doen (is wel lang, maar ik wil wel half lang haar overhouden). Het is toch geweldig als je kinderen zo kan helpen!

Kan het hele jaar door neem ik aan?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:35

Vandaag weer een zetje in de rug om binnenkort mijn haar te doneren gekregen. Ik heb vandaag de pruik van een van mijn kennissen voor het eerst gezien en hij zag er prachtig uit. Ze is er ook heel blij mee.

Maar ik laat het nog even een paar maanden groeien, wil het niet megakort hebben. Het is nu zo na de puntjes geknipt te hebben:
http://img714.imageshack.us/img714/5278/hans1o.jpg

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:51

Mn jongste dochter en ik zijn al een jaar aan het sparen. t komt er bijna aan. Vind 25 cm wel veel, dat duurt zo lang (bij mij dan). Mn dochter zei al dat jongens toch ook een pruik moeten hebben en dan kan het toch wel korter?? Tja.. zit wat in

Kom op meiden, allemaal meedoen, kleine moeite zeer groot plezier

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 12:03

PLK schreef:
Mn jongste dochter en ik zijn al een jaar aan het sparen. t komt er bijna aan. Vind 25 cm wel veel, dat duurt zo lang (bij mij dan). Mn dochter zei al dat jongens toch ook een pruik moeten hebben en dan kan het toch wel korter?? Tja.. zit wat in

Kom op meiden, allemaal meedoen, kleine moeite zeer groot plezier

'
Klopt maar haarwensen heeft momenteel al genoeg haar voor jongens pruiken.. Dat hadden ze mij gemaild :-)
Met een vlecht van 25cm kunnen ze een pruik maken voor haar wat NET op de schouders valt of bob...