Ben ik de enige autorijleskneus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:56

ik heb gisteren weer ge lest word para van die vent nu
hij vind dat hij zelf we alle zinnen over examen mag geven en zeggen
maarvind dat ik nog niet op examen kan en daar dus niets over mag zeggen
zelfs niet toen ik het gisteren over dat meisje had die op haar 17 de het heeft gehaald
dan krijg ik wat ben je aan het poesje om op te gaan stop daar nu eens mee je dwingt we er toe dat je wil
ben hem een beetje zat volgende week nog een les en dan tot volgend jaar even niets meer
ja mij theorie leren en dan proberen op te gaan
maar vraag hebben jullie dit ook
als ik moet schakelen en de koppeling in douw dan gaat er zo veel spanning op mijn been staan dat hij trilt????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:38

fjordjes schreef:
Het maakt voor mij niks uit als ik een paar maanden stop, dit heb ik al een paar keer gedaan maar blijf er tegenop zien.

Heb je echt een rijbewijs 'nodig'? Waarom ben je met lessen begonnen? Wilde je het zelf of komt het door druk van je omgeving?

Ik kon destijds bij mezelf de motivatie niet meer vinden en toen ben ik helemaal gestopt tot ik het wel weer wilde doen, helemaal voor mezelf. Dat was zeven jaar later. Ik vond het alsnog heel eng en moeilijk, maar omdat ik het zelf zo graag wilde kon ik mijn doel voor ogen blijven houden als ik er geen zin meer in had. Zonder motivatie lukt het namelijk toch niet. :)

Nagano schreef:
zelfs niet toen ik het gisteren over dat meisje had die op haar 17 de het heeft gehaald
dan krijg ik wat ben je aan het poesje om op te gaan stop daar nu eens mee je dwingt we er toe dat je wil
ben hem een beetje zat volgende week nog een les en dan tot volgend jaar even niets meer
als ik moet schakelen en de koppeling in douw dan gaat er zo veel spanning op mijn been staan dat hij trilt????

Ik begrijp je niet helemaal, jij wilt al examen doen maar je mag nog niet van je instructeur?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:50

Nagano schreef:

Hier heb ik totaal geen last van, staat je stoel wel goed ingesteld, of is er misschien iets mis met het koppelingspedaal? Kan je wel goed bij de pedalen?
Weet niet of je instructeur dit aan je heeft uitgelegd, maar je moet je been zó hebben, dat je been een beetje gebogen staat wanneer je je koppeling helemaal ingedrukt hebt. Lijkt me dat als je been erbij gaat trillen dat het je te veel moeite kost en je dus of te dichtbij zit, of te ver naar achteren staat met je stoel.

arans

Re: Ben ik de enige autorijleskneus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:57

Ik heb wel soms dat als je de kopeling plus rem ingetrapt moet houden voor bijvoorbeeld ene stopligt dat het na een tijdje wel zwaar word.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:05

Knap dat jullie toch gewoon doorgaan met lessen! :)

Sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald, heb ik bijna niet meer gereden... Nu vertrouw ik mezelf niet, denk dat ik niet kan rijden, etc. Dus ik wil als tip meegeven om, als het kan, veel zelfstandige km's te maken als jullie het hebben gehaald. :)

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:12

Ik moet volgende week afrijden, na 1,5 jaar te hebben gelest. :')
Geef wel toe, dat mijn instructeur soms maanden op vakantie was, waardoor ik niet kon lessen.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:25

RedPassion schreef:
fjordjes schreef:
Het maakt voor mij niks uit als ik een paar maanden stop, dit heb ik al een paar keer gedaan maar blijf er tegenop zien.

Heb je echt een rijbewijs 'nodig'? Waarom ben je met lessen begonnen? Wilde je het zelf of komt het door druk van je omgeving?

Ik kon destijds bij mezelf de motivatie niet meer vinden en toen ben ik helemaal gestopt tot ik het wel weer wilde doen, helemaal voor mezelf. Dat was zeven jaar later. Ik vond het alsnog heel eng en moeilijk, maar omdat ik het zelf zo graag wilde kon ik mijn doel voor ogen blijven houden als ik er geen zin meer in had. Zonder motivatie lukt het namelijk toch niet. :)

Nagano schreef:

Ik begrijp je niet helemaal, jij wilt al examen doen maar je mag nog niet van je instructeur?

eerst wel ging goed volgens hem ook maar toen even niet en dus onzeker geworden
nu wil ik niet meer op en mag ik ook niet er meer over zeggen van hem

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:16

In eerste instantie wilde ik het graag zelf, daarnaast is het voor hier handig om een rijbewijs te hebbem. Ik woon sowieso al 5 km van de eerste beste supermarkt dus boodschappen moet altijd mijn vriend doen. En dat is met wel meer dingen zo. Alles is hier ver weg, slecht ov en ik ben altijd afhankelijk van anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:46

Kan je daar dan nog je motivatie uit halen? :)

Ik ben destijds trouwens kalmerende pilletjes gaan slikken voor de lessen, ik was ook altijd zo zenuwachtig. Dat haalde de scherpe kantjes er wel vanaf.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:03

Ik had 80 lessen nodig. Mijn instructrice gaf vaker mensen les die er moeite mee hadden. Maar wel in 1x geslaagd.
Het is niks om te schamen, de 1 heeft het sneller als de ander. Misschien is het ook goed om een andere instructie te hebben voor een keer of wat. Die komt toch met andere dingen. Misschien helpt het je dan.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:44

Gisteren weer les gehad.. Het gaat op de snelweg beter als op andere wegen. Want ik stuur te veel waardoor ik bijna tegen de stoeprand bots enzo. En op de snelweg hoef je niet zo veel te sturen..

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:55

Ik heb veel last van faalangst en zie dan ook erg tegen dinsdag op, omdat ik dan moet afrijden.
Wat bij mij weleens helpt, is de vraag: 'Wat kan er gebeuren?'

Deze vraag gebruikte ik bij mijn theorie én tijdens mijn TTT.
Ik moet je zeggen, het haalde een klein beetje van mijn zenuwen weg.

Ik heb inderdaad ook bijna huilend in de auto gezeten, omdat het zo slecht ging. Mijn rij instructeur zocht het extreme op en maakte het zó extreem dat ik het gewoon niet aan kon. Ik heb het uiteindelijk met hem besproken en we zijn toen wat rustiger op gaan bouwen. Toch, merkte ik tijdens mijn TTT dat ik het fijner vond om een examinator naast me te hebben dan mijn eigen rij instructeur, omdat deze niet telkens commentaar op me had :+ Dit bleek ook na mijn TTT zo te zijn, want hij vond dat ik fijn reed.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:51

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:52

50 uur rijden nog maar? mazzelkip :D wel zonde van je examen zeg, volgende keer beter :(:)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:54

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:00

Auw, denk je dat echt? dat zou wel jammer zijn, hopelijk gaat het niet te veel pijn doen in je portemonnee, rijlessen zijn al zo duur... heb je al een datum wanneer je weer kan afrijden? dan heb je misschien iets om naar uit te kijken!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:03

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:54

ik was ook een kneus hoor, tot mijn laatste les toe had ik nog domme dingen, maar ondanks dat alles ben ik toch in 1x geslaagd :D als je al de hele tijd bij dezelfde instructeur lest, zou ik het eens bij een ander gaan proberen :)

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:02

Lous schreef:
Ik ben de tel van de lessen kwijt, maar kom denk ik al langzaam maar zeker bij de 100. 6 december was mijn eerste les, en nog steeds heb ik dat roze pasje niet. Ik lestte de eerste maanden 3 keer in de week. Het ergste is, ik weet het wel maar doe het niet. Vandaag ging eindelijk goed, helemaal blij. Maar zo bang dat het daarna weer instort.

Iedereen om mij heen lijkt het zo makkelijk te doen, en het is vervelend dat je wordt uitgelachen door collega's en vrienden.
Ben ik echt de enige? Hoor in ieder geval heel weinig over dezelfde gevallen als ik. :Y)

O ik wilde net dit topic openen!!
ik word er zo moe van verdrietig... kan ik het dan echt niet! ik ben echt de allerslechtste want ik leer het nooit!
net als jij ook in december begonnen. Heb al de 2e instructeur de 1e wist het niet meer hahaha
help ik zie er al helemaal tegen op om weer dat ding in te stappen!!!
en dan zeggen ze dat paardrijden moeilijk is!!!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:10

Lous schreef:
Nee heb nog geen 1 keer afgereden. Mijn TTT heb ik 5 maanden geleden al gehaald.
Het is vooral het kijken wat mis gaat, en ik twijfel teveel.

Lous wat "fijn" om te lezen!! en voor jou ook want je bent niet de enige!! ik heb ook al wel 50+ lessen gehad!! en ik kan ook niet kijken!
nog niet een keer afgereden het komt nog niet eens in de buurt:'(
bijzondere verrichtingen kan ik wel, maar dat kijken en alles tegelijk is zo moeilijk!! het lukt mij niet!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 01:12

Dank je! :D
Inmiddels lijkt het erop dat ik het licht heb gezien. Donderdag voor het laatst gelest en het ging echt super. Mijn instructeur was helemaal blij en het voelde voor mij ook echt goed.
Nu de 17-de nog.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:14

Vealosz schreef:
Ik heb 8 maanden lang elke week gelest. De laatste 3 maanden, alleen voor de examen.. Dus don't worry haha. Ik heb 4x er over moeten doen om te slagen :'). En ik kon het ook, zei me instructeur.. Maar de zenuwen, zoooo slopend! _-:(

ik zit nu op de 12 maanden.....

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:15

Lous schreef:
Dank je! :D
Inmiddels lijkt het erop dat ik het licht heb gezien. Donderdag voor het laatst gelest en het ging echt super. Mijn instructeur was helemaal blij en het voelde voor mij ook echt goed.
Nu de 17-de nog.

O fijn!! wat goed van je!! voel je je ook zekerder?

(dan ben ik dus echt de enige kneus!!!)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:16

Join the club, ik heb ook 100 keer gelest (op z'n minst) voor ik 'm uiteindelijk had! En heb er totaal iets van anderhalf jaar over gedaan? Mensen geloven me niet eens als ik ze dat vertel. Ben bij de 3e keer pas geslaagd. De 1e keer was écht een disaster, m'n auto sloeg in dat halfuurtje 7 (!!!!!) keer af! Nou ik had al behoorlijk last van de zenuwen en die werden daardoor niet minder, integendeel wat het allemaal nóg erger maakte. 2e keer reed ik bijna een voetganger overhoop (de examinater trapte op de rem) dus dat werd 'm ook niet, uiteindelijk heb ik 'm de 3e keer gehaalt, maar ook net over de hakken over de sloot.

Mijn probleem is met name dat ik dingen gewoon niet zie, ook al kijk ik er naar. Ik ben daarna toen ik net m'n rijbewijs had bijna eens gaan spookrijden op de snelweg, ipv de oprit oprijden, reed ik bijna de afrit op! Maar dat kwam omdat ik in de war raakte met het stoplicht, die pij stond zeg maar schuin naar links, waarmee die dus bedoelde de vólgende moet je (helemaal) naar links, wat deed ik?.... ik ging toen al naar links!!! opeens kwamen er allemaal auto's op me af, razendsnel de auto omgekeerd en 't ging allemaal goed, maar haleluja!!

Wel heel banketstaaf na de 1e keer zei die examinater tegen me 'je gaat 't nooit halen, je kan nog proberen om een rijbewijs te halen voor een automaat, maar daar verwacht ik ook weinig van'
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 24-12-11 01:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:18

fryskhynders schreef:
Lous schreef:
Nee heb nog geen 1 keer afgereden. Mijn TTT heb ik 5 maanden geleden al gehaald.
Het is vooral het kijken wat mis gaat, en ik twijfel teveel.

Lous wat "fijn" om te lezen!! en voor jou ook want je bent niet de enige!! ik heb ook al wel 50+ lessen gehad!! en ik kan ook niet kijken!
nog niet een keer afgereden het komt nog niet eens in de buurt:'(
bijzondere verrichtingen kan ik wel, maar dat kijken en alles tegelijk is zo moeilijk!! het lukt mij niet!

wees gerust, ik ben 2 maanden eerder dan jou nog begonnen. En als ik de 4e zak voor mijn examen zit ik aan instructeur nr. 6 ... (en dit is mijn 3e rijschool :') )
qua aantal uren ben ik de tel kwijtgeraakt, te triest :')

Het kan altijd erger *\o/*

super, lous... Dat er eindelijk een stijgende lijn in lijkt te zitten ? Hoop dat je dat vast kunt houden :j !