Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:43

Even afkloppen maar ik heb gelukkig nog nooit gehad dat iets niet aangekomen is van marktplaats.

Wel een keer bij een webwinkel, bleek achteraf een grote oplichster te zijn, voelde me heel dom toen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:44

Ik heb ooit eens rijlaarzen verkocht via MP.
Kreeg ik een reactie of hij mij erbij kreeg. Met laarzen aan.
En het liefst sporen erom en zweepje erbij :j

Heb ze uiteindelijk aan een leuke meid aan de andere kant van Nederland verkocht die er erg blij mee was en er gewoon mee paard reed :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:45

Amanda schreef:
Ik heb ooit eens rijlaarzen verkocht via MP.
Kreeg ik een reactie of hij mij erbij kreeg. Met laarzen aan.
En het liefst sporen erom en zweepje erbij :j

Heb ze uiteindelijk aan een leuke meid aan de andere kant van Nederland verkocht die er erg blij mee was en er gewoon mee paard reed :D

Ik zou zeggen: foto van Doutzen Kroes erbij en voor 40 euro extra spoortjes en een zweepje in de doos stoppen :')

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:46

Ooit een keer een advertentie op Marktplaats gezet, laaaang geleden. Ik was 13 en zocht een verzorgpony. Ik had toen mijn nummer erbij gezet (althans, dat moest van marktplaats want ik kreeg hem niet geplaatst zonder :+).

Vervolgens werd ik maanden gestalkt door een man uit Friesland die opzoek was naar 'hete meiden'. := Echt te walgelijk.

Ook een keer een rijbroek te koop gezet, en een of ander vies mailtje gekregen van een mannetje die graag een foto wilde zien van mij in paardrij outfit, voorover gebogen etc... Die vent heeft me nog een flinke tijd gemaild, met de raarste vragen. Of ik soms reed op een western zadel, en wat ik dan wel niet allemaal deed met de knop.. Ik heb ze gewoon genegeerd, maar na deze 2 ervaringen is marktplaats voor mij een no go. :+

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:46

Lieszje schreef:
@ WhySoWhite
Dat is echt een rotstreek..
Wat heb je toen gedaan?

Ik stond ongeveer zo -O- * zucht* ben maar opgestapt want was niet voor niets bijna 200 km wezen rijden.. heb een paar rondjes gereden, afgestapt en gezegt dat het toch niet het paard is wat ik zocht ( nog stugger dan een manege paard) Heb ook geen idee waar ze dat M dressuur vandaan haalde trouwens hoor.. Is inmiddels alweer 2 jaar geleden en heb het beest al 3x terug op mp gezien _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:49

upendo schreef:
M_D_H schreef:
pecies :))
tsjah als dat alles is wat je voor 100 euro moet doen dan fake ik de boel wel een beetje hoor... :') _O-

Echt hé?!

Voor die rubberen laarzen van 10 euro, daar mol ik ze wel voor hoor _O-

daarom :))

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:11

Wij hadden een auto te koop. Krijgen we een mailtje of ik die auto niet wou ruilen voor een ander. ( die veel minder waard was ) Netjes een mail terug gestuurd dat we daar geen intresse in hebben. Krijgen we om de zoveel tijd een mail van die vent en dat hij echt super geintreseerd was in onze auto en hem echt wou ruilen. Maar wij hadden toen 3 auto's dus deze moest gewoon weg. Verkoop dan gewoon die andere auto en koop deze. Maar goed paar weken later verkocht aan iemand anders.

Ook met rijlaarzen, meisje wou ze kopen. Bedrag overeen gekomen en rekeningnummer door gegeven en van haar het adres gehad. Ook geen bedrag op de rekening gezien.

Zo hebben we wel meer verhalen. Maar vaak gaat het ook echt goed en ben ik blij met Marktplaats.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:30

Heerlijk al die reacties.

Ik doe alles via MP kom zelden in een winkel Is aan mij niet besteed.
Alleen omdat mijn dochters af en toe nieuw willen waag ik mij daarheen.
maar buiten een paar kleine oplichtings probeersels van mensen niet veel gebeurt.
Krijg wel af en toe dingen binnen waar ik echt helemaal blij van wordt.
Hoe kan iemand dat verkopen denk ik weleens zo mooi en voor zo weinig.
Daar kan geen winkel tegen op.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:49

Jackyline: heb je een voorbeeld van wat je allemaal via MP koopt?

Hier één keer wat raars meegemaakt. Ik had een Bianca-boekje (zo'n kinderboekje ja :+ ) via MP gekocht, en braaf het geld overgemaakt. Het ging dus om een paar euro! Kreeg alleen telkens de betaling terug, want er zou iets niet kloppen. Prima, na 2x proberen de verkoopster gemaild. Blijkt het een meisje van 8 of 9 jaar te zijn van wiens moeder ik een scheldmail kreeg :?

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:40

ik had een eettafel verkocht, en die mensen hadden de maten gevraagd, omdat ik niet makkelijk bij de desbetreffende tafel kon, heb ik de maten van de tafel van de site van de winkel gehaald. Mensen komen kijken, vonden de tafel mooi en hebben hem meegenomen.

3 dagen later kreeg ik een mailtje waarin ik beschuldigd werk van oplichting en dat de tafel een 90cm kleiner was dan ik had gemaild en dat er nu geen 3 stoelen onder konden en dat ze geen puf hadden het weer in te laden en dat ik maar dat ze ons wel tegenmoet wilde komen omdat ze geen puf hadden maar moest ik maar even 20 euro komen langsbrengen ( tafel hadden ze 60 voor betaald).

Ik snap echt dat het heel vervelend is als iets wat je koopt zo tegenvalt, maar om dan gelijk van oplichting te beschuldigen en zo mailtje te sturen. Die mensen wonen hier 3kwartier vandaan dus kan het moeilijk na meten, maar bij mij stonden er ook 3 stoelen per kant onder.

Dus heb dat teruggemaild en ook dat het hun eigen verantwoording is, dat als het werkelijk bijna een meter scheelt, het toch ook opgevalen moest zijn met inladen. 2.20 of 1,30 scheelt nog wel...

Zelfs als de tafel al kleiner is, is die zeker geen 1.30 :+

maar is wel een vervelende situatie zo

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:50

Ik had laatst een nieuwe iPhone gezien op mp voor 450 euro bij een telecom winkel..Ik mailen met die man en gevraagd to hoe laat ze open waren..Hij bood aan dat hij hem ook wel kon verzenden,waarop ik zei dat ik wel naar de winkel toe kwam..Kom ik bij de winkel,blijkt het een oplichter te zijn die hun naam,telefoonnummer en foto's van de winkel gebruikte..Was ik even blij dat ik hem niet had laten verzenden :j

Verder vind ik het altijd wel vervelend dat mensen of niets laten horen of zeggen dat ze iets willen kopen en het vervolgens niet betalen zonder iets te laten weten...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:57

LA_Woman schreef:
Niemand die de advertenties kent waarbij je een huis kunt huren in ruil voor 18+ 'gezelschap'?
Ik dacht dat iemand daar misschien van gehoord heeft.

Ik was dus heel onschuldig gereageerd op een leuk appartementje en de emailtjes met vragen die ik terugkreeg waren echt heeeeeel bizar, ik vroeg o.a de huurprijs en hoe lang ik er in kon blijven en of ik ook een huurcontract kreeg.
Nou ik kon zelfs huursubsidie krijgen als extraatje en tja, tot hoe lang het leuk bleef tussen mij en de huurder kon ik er in blijven... 1 a 2 keer per week 'gezelschap'.
Het bizarre is, dat ik soms nog STEEDS zulke advertenties zie staan, dit keer met een wat duidelijker omschreven 'huurprijs' 8)7

Een h"oerprijs zal je bedoelen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:03

bel91 schreef:
passieAppel schreef:
Ik weet niet of het meetelt, maar hier dan toch :D

Ik had een advertentie met een samsung corby voor 20, euro.
Stuurt iemand een mailtje:
'Acht euro ik wil voor geven'
Dat taalgebruik :=

wat heb je geantwoord?

20 euro ik wil voor krijgen

:Y)

Dat wilde ik wel maar dat leek mij toch niet zo'n geweldig plan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:08

Wat een rare verhalen kom je hier tegen zeg!

Mijn gekste, al valt het best mee hoe gek het is vergeleken met de andere verhalen :+

Ik had een keer een radio verkocht en nog niet direct de advertentie verwijderd, dat was ik nog even vergeten te doen. Nadat de radio al weg was en alles, kreeg ik nog de hele rijd een bod van een man die dan net 5 euro boven de man zat aan wie ik de radio had verkocht. Ik stuurde terug dat de radio al verkocht was en dat het mijn fout wa dat ik de advertentie er nog niet afgehaald had.
Én die man maar bieden, hoger en hoger terwijl ik al had gezegd dat de radio al weg was. Dacht zeker dat ik het een te laag bedrag vond en dat ik dat niet durfde te zeggen ofzo :')

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:15

pleiada schreef:
Ik had laatst een nieuwe iPhone gezien op mp voor 450 euro bij een telecom winkel..Ik mailen met die man en gevraagd to hoe laat ze open waren..Hij bood aan dat hij hem ook wel kon verzenden,waarop ik zei dat ik wel naar de winkel toe kwam..Kom ik bij de winkel,blijkt het een oplichter te zijn die hun naam,telefoonnummer en foto's van de winkel gebruikte..Was ik even blij dat ik hem niet had laten verzenden :j

Nou daar ben je dan mooi klaar mee, als er zo'n figuur de naam en gegevens van je winkel gebruikt. :\
Kan mij wel voorstellen hoe blij jij geweest ben dat je de iPhone niet had opgestuurd naar die kerel..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:46

Ja ik was heel erg blij :j Ik weet dat er veel oplichters zijn,maar had niet gedacht dat ze het ook zo deden :(

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:10

X
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 01-03-24 06:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:19

Ik heb een keer mijn allereerste tuut te koop aangeboden op marktplaats. VW Kever uit de middeleeuwen. Was veel kapot aan dat ding, hij reed nog wel, maar erg aan te raden was het niet. Had er ook netjes bijgezet dat hij motorisch nog in orde was, maar dat de carroserie niet je van het was en dat het wellicht een leuk koopje was voor een verzamelaar of iemand die de onderdelen kon gebruiken. Prijs was €250.-. Ik heb toen mijn telefoonnummer erbij gezet, mijn grootste fout everrrr!!

Werd serieus van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en zelfs tot midden in de nacht gebeld door stalkers! En zelfs biedingen per sms! Buitenlandse, onbegrijpelijke smsjes etc %) Mensen die belden dat ze 'm voor een appeltaart wilden komen halen, gezien je er niet meer mee kon rijden :'). Uiteindelijk is-ie verkocht voor 350 euro aan iemand die de onderdelen voor zijn eigen kever nodig had, maar wel inclusief die appeltaart _O- _O- .

Edit: En qua koop heb ik ook weleens iets stoms gehad. Ik wilde een losse iPhone, want ik had net een nieuw abbonement, maar mijn telefoon die daarbij hoorde had het begeven. Ik een man gemaild die een iPhone voor een schappelijke prijs verkocht. Hij zat in Amsterdam. Toevallig zit ik voor mijn werk door heel Nederland en echt per pure toeval moest ik die dag erna naar Amsterdam, dus mailde dat ik 'm wel op wilde komen halen. Dag erna kreeg ik pas terug dat hij weer de dag erna in Brabant zat. Laat het nou wéér pure toeval zijn dat ik voor mijn werk ook die richting opmoest :'), dus dat naar hem gemaild dat ik 'm ook wel in Brabant op wilde halen. Toen kreeg ik terug dat hij hem wilde verzenden of anders niets. Nouja, toen wist ik ook wel genoeg :') .

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:27

upendo schreef:
Rena100 schreef:
Het is wel een paar jaar geleden, maar ik had ooit eens van die goedkope, rubberen paardrijlaarzen te koop staan op marktplaats. Kreeg ik een reactie dat hij er wel 100 euro voor wilde betalen, maar dan moest ik ze wel opeten!!

HAHAHAHA

_O-

Ik zou teruggemaild hebben:
'Ja hoor, prima! Als het geld overgemaakt is ga ik over tot actie! Verdient gegrild of gewokt de voorkeur?'

_O-

Haha, hij wilde er wel bij zijn als ik ze opat....errug vreemd! Heb ook maar niets meer terug gemaild :')

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:35

De vriend van mijn tante had ooit wat aangeboden op marktplaats. Ik heb geen idee wat, maar zal wel iets met apratuur te maken hebben. Na wat mail contact kwam er een buitenlandse meneer om het op te halen. Hij vond het toch niet mooi dus hij heeft het niet gekocht. Vroeg hij of hij naar de wc mocht, nou prima. Kwam hij even later eruit. ''Wat jij hebben voor borstel?'' Dus die vriend van van me tante snapten hem eerst niet en vroeg wat hij bedoelde... bedoelde hij de wcborstel... Hij heeft er 5 euro voor gekregen. _O-

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:46

Pff , wat een verhalen, zelf geen mega gekke dingen meegemaakt, wel de gebruikelijke dingen afspreken en niet komen.
Ook bokkers hebben hier een handje van, tijdje voertonnen vast gehouden , elke keer weer een andere smoes.

Ook wel leuke dingen: vriendin had een andere bank, oude moest maar naar de werf,en stond buiten, komt er een man vragen wat ze met het bankstel deden, omdat het weg mocht heeft die man alvast een stoelkussen meegenomen.
Intussen had ik voor hun op MP als geintje een advertentie geplaatst, bod gevraagd boven de 25 euro.
Belt er een man, die 50 euro bood en hem gelijk kwam halen, vriendin helemaal verbaast want hoe wist hij dat en ze had geen INed, maar goed zij weer het kussen op gehaald, en idd de man kwam en heeft betaald.
Moraal is dat wij er een lekker etentje aan over gehouden hebben

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:58

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:01

Marktplaats maakt heel wat los bij de mensen zo te lezen :j.

Zelf handel ik ook vrij veel op marktplaats en ik heb maar weinig echt rare dingen meegemaakt. Ja 1 keer toen ik pups van onze hond op marktplaats had gezet. We hadden al tijden geprobeerd om de pups via de reguliere weg te verkopen, dus via de kynologenclubs, puppiesites van de landelijke kynologenvereniging enzovoort. Pups waren ondertussen 14 weken oud en er waren er nog maar 2 verkocht. Omdat de puppies bij ons in huis zaten en het huis met 10 pups, 2 grote honden en 2 teckeltjes en een aantal katten toch wel klein begon te worden hebben we besloten de honden op marktplaats te zetten. En dan voor een lagere vraagprijs als wat er normaal voor dit ras gevraagd wordt, 800 in plaats van 1000 euro. Pups waren overigens gewoon gezond, met goede stamboom en een weloverwogen fokcombinatie gericht op goed gedrag en honden voor het jachtwerk.
Wat hebben we hier een problemen mee gehad. Vooral de reacties van andere fokkers van dit ras, dat het een doodszonde was dat we deze prachtige honden op een louche site als marktplaats zetten. We hebben doodsbedreigingen gehad, onze websites werden gehackt en er werden rotberichten over onze honden geplaatst, valse advertenties voor onze pups (wel met ons telefoonnummer), bedreigingen over de telefoon, bedreigingen aan de deur en ga zo maar door. Dan is het echt niet leuk meer om je pups te verkopen. We wisten wie achter al deze bedreigingen zat ook al kwamen ze van verschillende mensen, het was de eigenaresse van de dekreu, dus daar hebben we de politie naartoe gestuurd. Uiteraard nadat we haar zelf vriendelijk verzocht hadden om hiermee te stoppen. Het was immers onze beslissing om de honden op marktplaats te zetten en niet die van haar. Zij had gewoon het dekgeld ontvangen en daarmee was haar rol in het hele gebeuren klaar.

Jammer genoeg was dit niet het einde van de ellende, het was voor mij onmogelijk om nog met mijn honden naar de shows te gaan. Ik moest continu bij mijn dieren blijven, want er werd als ik niet keek gauw spullen in het hok van mijn hond gegooit, ik heb er serieus stukjes worst met pillen uitgehaald. Keurmeesters werden omgekocht en ik heb nooit meer goede punten gekregen terwijl ik voor dit alles een hond had die regelmatig op grote shows best of breed en beste van de dag werd. Nu ineens niets meer terwijl de concurentie gelijk was gebleven.

Dit hele gedoe heeft mijn plezier in het hobbyfokken dusdanig verpest dat dit voorlopig mijn laatste nestje was. Met ons teckeltje willen we eventueel in de toekomst nog wel een nestje fokken, maar dat gaat dan zonder stamboom en zonder gedoe met alle verenigingen en weer ik niet allemaal wat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:06

minouesmee schreef:
De vriend van mijn tante had ooit wat aangeboden op marktplaats. Ik heb geen idee wat, maar zal wel iets met apratuur te maken hebben. Na wat mail contact kwam er een buitenlandse meneer om het op te halen. Hij vond het toch niet mooi dus hij heeft het niet gekocht. Vroeg hij of hij naar de wc mocht, nou prima. Kwam hij even later eruit. ''Wat jij hebben voor borstel?'' Dus die vriend van van me tante snapten hem eerst niet en vroeg wat hij bedoelde... bedoelde hij de wcborstel... Hij heeft er 5 euro voor gekregen. _O-

OMG maarja das wel mooi verdient :P

Was de borstel gebruikt??? :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:16

Ik had een poos geleden 3 goudvissen te koop gezet, uitzonderlijk grote jongens, terwijl ze nog maar jong waren.
Er bood iemand 10 euro. Ik vroeg wat voor'n vijver ze hadden, reactie gehad, en ik mailde terug dat ze de vissen mochten komen halen.

Maar kreeg geen reactie.... na een tijdje waren ze er nog en besloot ik ze gratis af te halen te zetten, toen kreeg ik opeens reactie van diezelfde mensen. Dus ik gemaild dat ik het apart vond dat ze eerst 10 euro bieden en niks meer laten horen en daarna nog verwachten dat ze diezelfde vissen voor niks meekrijgen.

Kwamen ze met het smoesje dat ze lang niet meer achter de pc hadden gezeten... ehhh hoe kom je dan op marktplaats? Heb dan ook niet gereageerd...