cursus/opleiding paarden (sport) massage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Re: cursus/opleiding paarden (sport) massage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:44

Slim :j !

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:58

... en tussendoor eens filmpjes zoeken

Iemand andere videotips? Bij links is er een hele mooie geweest waarbij renpaard werd ontleed, is de moeite waard terug te zoeken

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:22

Dag iedereen, ik zou graag ook een opleiding volgen voor sportmasseur.
Liefst deze bij happy athlete, maar daarvoor heb je een vooropleiding nodig van humaan sportmasseur?
Iemand die hierover mij meer uitleg kan geven? Is dit fulltime- of kan je deze van thuis uit volgen? Ik werk full-time en ik ben van België en hier heb je die opleiding niet.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:31

Choco: ik volg de humane bij OWS, die hebben de planning de cursus ook in belgie te gaan organiseren maar dat gaat nog ff duren. Waar woon je precies in belgie? OWS geeft de cursus in Wouw, misschien is dat wel voor je aan te rijden? Ik werk zelf 32 uur en doe de humane en de paardenmassage tegelijk.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:48

Ik woon aan de kust, dus niet direct dicht bij de grens. Ik wil gerust wel een stukje ervoor rijden maar probleem is dat ik geen vaste dag in de week kan vrijmaken. Ik werk van maandag tot vrijdag telkens van 8u tot 17u30. Wat wel mogelijk is dat ik natuurlijk vakantie neem voor een aantal dagen en zo de opleiding volg tijdens die dagen. Zoals de paardenmassage...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:55

De humane massage is echt wel een drukke opleiding. Wij hadden iedere zaterdag 4 uur les en door de week een avond oefenen. En dat 9 maanden lang. Maar vond het wel erg interessant.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:24

Dendrofleur, waar heb jij de humane gevolgt? Want zaterdag is voor mij geen probleem.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:44

Denrofleur: het vraag inderdaad behoorlijk wat inzet, ik heb de verkorte gedaan dus de theorie allemaal zelf doorgenomen. Daardoor hoefde ik enkel de praktijkavonden (dinsdag avond) er bij te zijn plus natuurlijk zelf nog oefenen thuis.

Daarnaast heb ik tegelijkertijd de sportmassage voor paarden gedaan. Daarvoor ben ik nu geslaagd, en in november doe ik examen voor de humane. (en dan te bedenken dat paard, huis, vriend en vrienden ook hun aandacht nog willen). Het kan dus wel, als je maar wil!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:38

Je kan de opleiding Humane sportmassage ook doen via thuisstudie, er worden dan een aantal praktijkdagen georganiseerd. Deze zijn meestal op een zaterdag. Ik weet dat oa LOI deze opleiding verzorgt. Ik zou het trouwens niet aanraden om de opleiding op deze manier te doen.
Wat ook nog wel verschilt, is of je de Humane opleiding volgens het NGS of via ACE doet.

http://www.ace-examens.nl/
http://www.sportverzorgingngs.nl/

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:15

Bedankt voor de info Firegirl. Waarom zou je de opleiding niet via thuisstudie aanraden? Ik vrees dat er voor mij geen andere optie in zit...
En voor de happy athlete opleiding moet je toch de vooropleiding hebben via NGS?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:46

Ik heb het bij ATS gedaan, aangesloten bij NGS. Door de lessen hoefde ik minder thuis te leren

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:47

ChocoBesnier schreef:
Bedankt voor de info Firegirl. Waarom zou je de opleiding niet via thuisstudie aanraden? Ik vrees dat er voor mij geen andere optie in zit...
En voor de happy athlete opleiding moet je toch de vooropleiding hebben via NGS?

Het belangrijkste van de opleiding zit hem in handelingen die je moet leren. Dit kun je haast niet uiteen boek leren, daar zijn praktijklessen voor nodig.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:50

Ja, dat begrijp ik. De opleiding bij LOI geeft de praktijklessen op zaterdag dus dat zou ideaal zijn!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:53

Die acht praktijkdagen zijn wel heel summier hoor om het onder de knie te krijgen

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:58

fliam schreef:
Die acht praktijkdagen zijn wel heel summier hoor om het onder de knie te krijgen

Klopt, vandaar dat ik een thuisstudie minder handig vindt. Naast de wekelijkse praktijklessen waren we ook nog minimaal 1 avond in de week aan het oefenen. Er gaat echt veel tijd in zitten, zeker omdat de theorie ook pittig is.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:02

Weet ik, ik heb verkort gedaan omdat ik hbo verpleegkunde heb. Heb dus theorie zelf gedaan plus elke week praktijk avond op de opleiding zelf.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:32

Iemand hier enig idee waar ik het boek 'ABC of the horse, anatomy' van Grönberg kan vinden? Ik kom niet verder dan 'niet verkrijgbaar'...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:37

Bol.com? Hyporama in rdam heeft ze. Ik denk andere grotere ruitersportzaken ook wel :)

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:42

Je zou eens bij amazon.co.uk kunnen kijken

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 01:26

Juut schreef:
Iemand hier enig idee waar ik het boek 'ABC of the horse, anatomy' van Grönberg kan vinden? Ik kom niet verder dan 'niet verkrijgbaar'...

Mediaboek.nl

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:24

Daar staat de 'atlas', maar er is een andere met dezelfde titel dat echt omschreven wordt als anatomieboek... Lastig dat boeken op websites niet in te kijken zijn...

edit; never mind, heb eens op afbeeldingen gegoogled.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:06

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:44

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:58

Volgens mij is dat het zelfde boek. Bij beide kun je ergens een voorbeeld pagina vinden en deze lijken wel heel veel op elkaar.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:05

Abc atlas is ook anatomie idd, spieren, pezen, skelet etc. Is een heel fijn boek! Bij spieren staat dan per spier beschreven wat de functie is, waar hij begint en eindigt etc. wel allemaal engels, maar is goed te doen!