Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 18:50

GamblersCup schreef:
Voor mij hetzelfde als spinnen: ik vind ze smerig, ben er bang voor. Dat wil echt NIET zeggen dat dat veranderd als "mijn prins op zijn zwarte parel" (om even in mijn straatje te blijven ;) ) vogelspinnen voor hobby houdt :+

Wat kun jij jezelf goed verwoorden, super uitgelegd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:57

Wat me wel heel erg lijkt is als op een gegeven moment jouw moedergevoelens toch gaan kriebelen en je partner dat absoluut niet heeft...... Een oud collegaatje van mij heeft daar ontzettend mee gezeten. Maar op een gegeven moment ga je over de 40, wat doe je dan?? Stop je met je relatie, met dan toch een kans dat je niet meer iemand gaat treffen die wel kinderen met je wil of laat je dan jouw gevoelens maar schieten?!?!?!
Het is nogal een beslissing en dan zeg je ook niet 'oke, ik doe nu een keertje jouw zin'... :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:59

ik vind het nog al gewagd als mensen het zo brengen zoals ook aan de ts word gevraagd..

er zijn zat stelletjes die geen kinderen kunnen krijgen of bezig zijn.. al jaren..

ik zelf wil ook geen kinderen.. en zeker nu vriendinnen die ook hebben,..
niks voor mij punt.

en inderdaad zijn er zat mensen die dat nog steeds zeggen ach over een tijdje wil je wel kinderen..
ook mijn ouders verwachten dit..

(en dan ben ik zelfs nog alleen!!)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:03

jesito schreef:
GamblersCup schreef:
Voor mij hetzelfde als spinnen: ik vind ze smerig, ben er bang voor. Dat wil echt NIET zeggen dat dat veranderd als "mijn prins op zijn zwarte parel" (om even in mijn straatje te blijven ;) ) vogelspinnen voor hobby houdt :+

Wat kun jij jezelf goed verwoorden, super uitgelegd.

Ik ben het hier ook volledig mee eens en ben blij dat mijn vriend er precies zo over denkt! :j (behalve dan dat ik spinnen niet zo smerig vind, ik vervang spin maar gewoon voor teken :P )

Ik ben ook wel eens met mensen in dicussie gegaan over waarom ik geen kinderen wil. Heb het nu maar opgegeven, als ze ernaar vragen zeg ik dat ik nog geen kinderwens heb. Ben pas 23 dus nu kom ik er nog makkelijk mee weg...

Kipje39

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:26

Tuurlijk is het erg als mensen geen kinderen kunnen krijgen! Dat is verschrikkelijk!

Toen ik ongewenst zwanger werd heb ik een zware beslissing moeten maken!
Mijn zoon is ondertussen 6 omdat ik vooral heel bang was dat ik na abortus geen kinderen meer kon krijgen, en ik toen we een gezond kindje in mijn buik had!

Maar even serieus wat kunnen mensen zonder kinderwens eraan doen dat sommige stelletjes geen kinderen kunnen krijgen??
Moet je dan maar je mond houden als erom gevraagd wordt??

Vriendinnen vertellen mij ook hoe leuke dag ze hebben gehad met hun moeder, moeten ze dat dan niet doen omdat ik die van mij verloren ben toen ik 21 was??

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:29

niet je mond houden, maar meer die mensen die zeggen dat kinderen erbij horen..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:34

Je misschien is dat de visie van sommige mensen!
Door geloof o.i.d. Maar goed soms kun je bepaalde dingen beter niet uitspreken.
En sommige mensen hebben gewoon een plaat voor hun kop!

Zo had ik een collega/vriendin die geen kinderen kan krijgen, en een andere collega vroeg haar voor de 3de keer wanneer ze nou eens aan kinderen ging beginnen!

Toen is ze ook heel kwaad geworden en heeft ze gezegd dat die collega ondertussen prima wist dat ze geen kinderen kon krijgen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:43

Kentaro schreef:
Wat me wel heel erg lijkt is als op een gegeven moment jouw moedergevoelens toch gaan kriebelen en je partner dat absoluut niet heeft......

Precies ja, of andersom.
Mijn vriend is echt de liefde van mijn leven, maar het onderwerp kinderen staat niet ter discussie. Amerikanen noemen zoiets een dealbreaker. Als hij per se kinderen zou willen over een paar jaar dan is het verschrikkelijk, maar dan is dat ook het einde van de relatie. Ik ga er doodongelukkig van worden om kinderen te moeten nemen omdat hij het wil. En aan kinderen zit je je leven lang vast, dat ga ik echt niet op kunnen brengen :n Gelukkig is hij ook nogal vast in zijn overtuiging en gaan wij een heerlijk kindvrij leven tegemoet :j

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:06

Denk dat als mijn vriend wel heel graag kinderen zou willen er gewoon heel goede afspraken over gemaakt moeten worden. Ik ga niet dan ineens huismoeder spelen.

Waar we het al wel eens over gehad hebben, als ik wel zwanger word door een foutje met het slikken van de pil bijvoorbeeld, denk ik dat ik het niet zou kunnen om het weg te laten halen. Dan moet het maar zo zijn denk ik.

Wat me opvalt is dat het best wel ontzettend leeft. Het topppic word druk bezocht. Ik heb altijd het idee dat wij de enige zijn zonder kinder wens. Heeft natuurlijk ook weer te maken met de reacties van andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:24

Het moet je eigen keuze blijven :)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:24

Ik wilde altijd dolgraag kinderen. Riep al op mijn 15de : "Mam als alles goed gaat ben je voor mijn 23ste oma van mijn kind!"
Ik kreeg een relatie met mijn man op mijn 19de. Hij heeft kinderen waar ik gek op ben, maar sindsdien weet ik ook dat ik zelf geen kinderen wil.
Zeker nu de jongste (nu 14) sinds bijna 6 jaar fulltime bij os woont. Ik hou van hem (ook van de oudste natuurlijk), ben gek op hem, maar hij heeft ook mijn ogen geopent. Ik ben van mijn roze wolk gedonderd!
En echt niet omdat hij een vervelend kind is oid, maar ik weet nu pas hoe erg ik op mezelf ben! Hoe ik op mijn privacy gesteld ben Hoe een kind de sfeer bepaald in huis. Hoeveel aandacht het nodig heeft, kan het niet positief dan maar negatief. Hoe je altijd maar in dienst staat van.....

Ik werk met kinderen, heb 5 nichtjes (van mijn broers, dus hoef geen schuldgevoel te hebben naar mijn ouders) en een neefje. Ik ben super gek op hen allemaal, maar ik ben zooo blij als ik savonds weer lekker op mijn eigen stekkie ben met mijn man!
Mijn "stieffie" is nu een echte puber, gaat meer zijn eigen gang. Heerlijk vind ik dat!
En ik denk (en nu ben ik even heeel eerlijk) dat als hij straks op zichzelf gaat, bij mij stiekem de vlag uit gaat! :x

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:26

Ik heb altijd gezegt, dat ik kinderen wou. De laatste tijd ben ik echter daar niet meer zeker van. Als ik zie wat andere mensen ervoor moeten laten, is al een eerste punt. Daarnaast is de drang weg.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:26

ik weet het zelf eigenlijk nog niet, voor mijn gevoel moet ik ook al opschieten ben in sept net 28 geworden en momenteel vrijgezel en vind dit leven zo heerlijk. . . maar ja weet niet hoe ik er over 5 jaar over denk maar denk dat ik al moet opschieten met beslissen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:48

En weten jullie wat erg is? wij vernemen ook steeds meer dat mensen roepen dat ze er spijt van hebben dat ze een kindje hebben, het is zoveel gedoe en verantwoording en kopzorgen, dat als ze het over mochten doen er liever niet aan waren begonnen.

Veel ouders willen graag een kleinkind, maar ze hebben ooit zelf kinderen (jou dus) gehad dus ze hebben zelf voldoende met kleine kinderen kunnen tutten, dus voel je niet schuldig als je zelf geen kinderen wil en ze dus hierbij geen kleinkinderen kan geven.

Het is jouw leven en keuze en men moet het echt niet doen om je ouders opa en oma te maken, dat is ook een erg verkeerde reden om een kindje te krijgen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:40

jeetje Ragdollcat jij verwoord presies waarom ik het gevoel heb het toch te moeten, voor mijn moeder

er is iets meer spanning van me af omdat mijn schoonzusje in verwachting is en mijn broer dus papa wordt :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:49

Ragdollcat schreef:
En weten jullie wat erg is? wij vernemen ook steeds meer dat mensen roepen dat ze er spijt van hebben dat ze een kindje hebben, het is zoveel gedoe en verantwoording en kopzorgen, dat als ze het over mochten doen er liever niet aan waren begonnen.

Veel ouders willen graag een kleinkind, maar ze hebben ooit zelf kinderen (jou dus) gehad dus ze hebben zelf voldoende met kleine kinderen kunnen tutten, dus voel je niet schuldig als je zelf geen kinderen wil en ze dus hierbij geen kleinkinderen kan geven.

Het is jouw leven en keuze en men moet het echt niet doen om je ouders opa en oma te maken, dat is ook een erg verkeerde reden om een kindje te krijgen.

bij mij is het net zo.. zelf mijn oma verlangt ernog na.. ondertussen heeft ze al 2 achterkleinkinderen . mijn ma wil het ook maar alvanaf mijn 18 zei ik al geen kids... en nog is het vaak dat onderwerp.. ik ben het ondertussen wel zat na 10 jaar.. kap ik het meteen af. ze heeft wel mazzel mijn broer en schoonzus hebben het weleens over hun kinderwens. ik zou echt niet voor haar een kindje verwekken....

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:52

ik ben altijd erg 'anti' kind geweest (voor mezelf dan).En heb ook altijd hard lopen gillen dat ik echt NOOit kinderen wil. Maar ik merk dat het nu toch langzaam maar zeker begint te kriebelen. Het is nog niet dat ik sta te springen, maar het absoluut nooit niet willen is er niet meer en ik vind baby's ook niet meer stom vervelend.
Het is denk ik wel erg van invloed geweest dat al mijn vriendinnen kinderen beginnen te krijgen, dat werkt toch wel aanstekelijk. Bovendien heb ik met mijn nieuwe vriend ook zoiets van: met jou zou ik wel kinderen willen krijgen.
maar voorlopig nog maar lekker van alle vrijheid genieten, maar ik verwacht wel dat de komende jaren de klok zal gaan tikken.

Iedereen moet het voor zichzelf weten. Zowel de mensen die wel willen als de mensen die niet willen kan ik goed begrijpen. Mensen moeten je daarin gewoon in je waarde laten.

Ik vind vragen wanneer er nu eens kinderen komen, of de opmerking dat je nu eens op moet gaan schieten echt niet door de beugel kunnen. Extreem pijnlijk als dat tegen iemand gezegd wordt die al jaren een grote kinderwens heeft maar ze niet kan krijgen.
En wat betreft wie moet er dan later voor je zorgen? Wel, degenen met kinderen moet ook nog maar eens zien dat hun kinderen hen daadwerkelijk komen bezoeken als ze in het bejaardenhuis zitten.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:32

Ik vind het ook totaal geen reden om kinderen te krijgen om later maar niet alleen achter te blijven oid. Maar het heeft wel een periode door mijn hoofd gespeeld hoor. Zeker omdat mijn man ouder is, we schelen 17,5 jaar. Grote kans dat ik hem jaren overleef.
Maar stel dat ik om die reden toch eigen kinderen zou (proberen te) krijgen. Wie geeft mij de garantie dat zij later nog geregeld langs zullen komen, dat onze band goed blijft (je hoort regelmatig het tegenover gestelde) Wie geeft mij de garantie dat mijn kinderen mij overleven. Misschien een cruwe gedachte, maar wel werkelijkheid.
Dus in mijn ogen is zo'n reden erg egoistisch!

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:35

ik ben 35 en heb geen kind ik voel wel enige druk maar dan van binnen uit omdat ik het toch wel zou willen meemaken en tegelijk van wat gaat er dan allemaal gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:13

Ik voel geen druk wb kinderen,, als ze komen is het best komt er geen vin ik het ook best, simpel!

kinderen krijg je neemt ze niet zoals een hond of zo.....iedereen is vrij in zijn of haar keuze(zou je denken)
mijn zus en zwager willen ook geen kinderen zo wat!? Zijn ze echt niet minder om....leven en laten leven!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:21

Heel herkenbaar dit! Mijn beste vriendin is nu 24 en al een paar jaar bezig met plannen. Iedere keer als we de stad in gaan gaan we bij baby of kinderkleding kijken. Iedere keer als ik haar zie of spreek heeft ze het over kinderen. Ik word er soms gek van. Ze vraagt ook iedere keer of ik echt geen kinderen wil. Ik moet er niet over denken :o en denk ook niet dat dat nog zal veranderen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:30

Ik had ooit een schoonmoeder die zei dat je geen echte vrouw was als je niet gebaard had.. Lekker dan voor ongewenst kinderlozen. :\ Maar goed, die vrouw spoorde wel op meer punten niet.

Wij zijn 32 en 33 en hebben geen kinderwens, maar de afgelopen 5 jaar heb ik heel veel mensen in mijn omgeving toch 'om' zien gaan. Mensen van mijn leeftijd waarbij het rond de 30 toch is gaan kriebelen, maar ook iemand die echt alles rond kinderen afkraakte. Zij moest er niet aan denken om zo'n poepfabriek te produceren, maar inmiddels 38 en zwanger.
Dan vraag ik me wel af wie ze de afgelopen jaren voor de gek heeft gehouden. Ze was echt grof over kinderen en ineens krijgt ze binnen 2 jaar een vriend, trouwt ze en is krijgt ze een kind. Dan denk ik dat ze jaren heeft lopen afgeven op iets wat ze zelf eigenlijk heel graag wilde, maar niet voor elkaar kreeg omdat ze partnerloos was en dat vind ik sneu. Sneu voor de mensen in haar omgeving waarvan ze de kinderen jarenlang beledigd heeft en sneu voor haarzelf..

Wat ik wel erg vind is dat ik als gewenst kinderloze door heel veel mensen wordt gezien als kinderhater. Ik houd niet onopgevoede kinderen (ook niet van onopgevoede honden, katten of paarden), maar dat ligt aan de ouders, niet aan het kind. :Y) Ik vind baby's echt heel leuk, ben er ook goed mee (al zeg ik het zelf), maar krijgt in de familie van mijn vriend de baby's niet eens maar vast. Laatst moest er een fles worden gegeven en de vraag werd 4 keer gesteld, terwijl ik bij de eerste keer al aangaf dat wel te willen doen, werd ik dus gewoon straal genegeerd.

Ik heb me er dus bij heel veel mensen al bij neergelegd dat kinderlozen en ouders het op veel fronten niet met elkaar kunnen vinden. Hoop alleen dat dat bij mijn vriendinnen niet zal gebeuren.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:32

Ik moet spontaan denken aan de topics over het fokken van dieren :P Dat mensen altijd maar roepen dat het vermeerderen is, en niet verbeteren van het ras :P Nu kun je dat natuurlijk niet vergelijken, want mensen moeten zorg dragen voor die dieren, dus moet er genoeg interesse zijn voor de verwekte kleintjes. En bij kinderen voed je ze natuurlijk op tot ze ooit hopelijk zelfstandig worden. Maar toch denk ik nu bij mezelf, moeten mensen zich dan ook vermeerderen omdat ze het mensenras kunnen verbeteren :P?

Goed, dat was even een hersenspinsel die ik wilde delen. Nu terug naar het echte onderwerp. Ik wil heel graag kinderen, maar vind het echt geen must voor elk stel! Zal ook nooit aandringen op zoiets. Toch vind ik het geen ongepaste vraag aan een kinderloos stel in de 30. Sommige families houden er zelfs hele tradities op na, namen die worden doorgegeven, of het belang van de " achternaam " in stand houden. Ik heb de druk van beide. Mijn vriend is de enige zoon en tevens de enige in zijn familie die zijn achternaam kan doorgeven. Er worden in zekere mate (voor zover wij bij elkaar blijven, zijn erg gelukkig nu maar je weet nooit) kinderen van mij verwacht in de toekomst. Maar die 2e naam doorgeven begin ik echt niet aan :P
Nu wil ik graag kinderen en is dat dus geen probleem, maar wat als ik geen kinderen KAN krijgen? Wat als ik geen kinderen zou willen? Ik denk dat er voor sommige moeders, oma's misschien zussen toch wel een teleurstelling aan hangt die de gevoelsmatige sfeer best kunnen aantasten. Misschien moet SIRE hier iets mee doen :P STOP met het pushen tot babymaking.

Nee hoor meid, lekker bij je standpunt blijven. Het is jouw leven. Omdat wij vrouwen een baarmoeder hebben betekend dat nog niet dat we allemaal maar aan de baby moeten ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 00:29

en ik maar denken dat ik de enigste was haha zo herkenbaar jullie verhalen en opmerkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 00:35

Ach als Nederland echt overbevolkt dreigt te raken dan krijgen we hier vanzelf een kindquotum hoor :P