Hoe is de realiteit? Paard+gezin en onder modaal inkomen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Hoe is de realiteit? Paard+gezin en onder modaal inkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:48

Ik was al zo verbaasd, maar oke, was dus sarcasme :D

Ach, op alle vlakken word je wel door mensen veroordeeld, het maakt niet uit wát je doet, want je kunt het nooit op alle vlakken voor iedereen goed doen. En dat hoeft ook niet.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:54

Dus jullie vinden het allemaal prima als jullie je kind 40 uur per week of meer op een opvang droppen? Dan je kind misschien 2 uurtjes per dag ziet voordat het bedtijd is?

Ik hoop dat ik dat verkeerd begrijp, want dat vind ik echt van de gekke. Daarvoor word ik geen moeder. Als moeder moet je er voor je kind zijn, voor en na school. En ik ga dus dan ook maximaal part time werken, anders vind ik dat ik mijn kind straks tekort doet.
Voor een kind is er niets fijner dan dat er altijd iig een van de ouders voor ze is. Zo ben ik opgegroeid en heb dat altijd zeer gewaardeerd.
Moeder bracht me naar school, haalde me tussen de middag op, bracht me weer weg en haalde me weer op. En tussendoor werkte ze. Prima geregeld.

Ik vind niet dat een ander meer tijd hoort te spenderen met mijn kind, en dat mijn kind in principe door anderen wordt opgevoed en dat ik geen idee heb wat er in de wereld van hem omgaat.

Hartstikke leuk hoor, dat je 'tijd voor jezelf wilt', maar je hebt nu eenmaal een kind, en daar hoor je rekening mee te houden.
Een baby van 10 weken op een opvang zou verboden moeten worden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:58

Jammer dat je zo ongenuanceerd uit de bocht vliegt, Thirty.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:58

Thirty schreef:
Dus jullie vinden het allemaal prima als jullie je kind 40 uur per week of meer op een opvang droppen? Dan je kind misschien 2 uurtjes per dag ziet voordat het bedtijd is?

Ik hoop dat ik dat verkeerd begrijp, want dat vind ik echt van de gekke. Daarvoor word ik geen moeder. Als moeder moet je er voor je kind zijn, voor en na school. En ik ga dus dan ook maximaal part time werken, anders vind ik dat ik mijn kind straks tekort doet.
Voor een kind is er niets fijner dan dat er altijd iig een van de ouders voor ze is. Zo ben ik opgegroeid en heb dat altijd zeer gewaardeerd.
Moeder bracht me naar school, haalde me tussen de middag op, bracht me weer weg en haalde me weer op. En tussendoor werkte ze. Prima geregeld.

Ik vind niet dat een ander meer tijd hoort te spenderen met mijn kind, en dat mijn kind in principe door anderen wordt opgevoed en dat ik geen idee heb wat er in de wereld van hem omgaat.

Hartstikke leuk hoor, dat je 'tijd voor jezelf wilt', maar je hebt nu eenmaal een kind, en daar hoor je rekening mee te houden.
Een baby van 10 weken op een opvang zou verboden moeten worden.

Als het zo is dat je 200 euro meer verdient per maand door je kind naar de opvang te brengen, en je die 200 euro nodig hebt om je kind te kunnen voeden en kleden, dan vind ik het idd normaal om je kind naar de opvang te brengen.
je moet het eenmaal doen met hetgene je hebt ...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:00

Quellian schreef:
Jammer dat je zo ongenuanceerd uit de bocht vliegt, Thirty.

Mijn mening, deal with it :) Als ik mijn kind 40 uur per week naar de opvang had moeten brengen, had ik geen kids gewild.

Verder hebben wij geen financieel probleem, dus dat speelt hier niet. Maar dan nog steeds had ik geen kids gewild als ik fulltime zou moeten blijven werken, met een baby.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:05

Thirty, ik breng mijn kind niet 40 uur per week naar de opvang, dus ik voel me niet aangesproken, maar je toon vind ik een beetje té.
Bij ons wisselt het tussen 1 dag en 3 dagen per week (ligt aan ouderschapsverlofdagen en opvang van Opa en Oma's), maar er zitten dus inderdaad wel dagen bij dat ik hem maar 2 uurtjes per dag zie ja. Ik kom thuis, ik kook, we eten, ik doe hem in bad en hij gaat slapen. Ik kan hem moeilijk wakker houden tot 22.00 uur, omdat mama dat zo gezellig vindt.
Mijn baas stinkt er namelijk niet in als ik betaald thuis wil blijven of als ik mijn kind mee naar het werk neem. Vreselijk zeg, zo'n baas... hij laat me gewoon werken voor m'n centen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:08

Als je je niet aangesproken voelt, hoef je je ook niet te verdedigen ;)

chieppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:09

Ik heb kinderen gewild, ik heb kinderen gekregen en daar ben ik heel blij mee.
tot hun vierde ben ik thuis gebleven om voor ze te zorgen, ik heb mijn baan toen opgezegd in goed overleg met man enzo.
toen de jongste vierenhalf werd ben ik weer gaan werken onder schooltijd.
ik breng eerst de kinderen naar school en dan blijven ze op maandag, dinsdag en donderdag over en sta ik om kwart over 3 weer op het schoolplein
ik werk in het zk en als mijn kids studiedag of iets anders hebben ben ik er.

Hier heb ik bewust voor gekozen omdat wij voor kinderen hebben gekozen en niet de opvang.
mijn man en ik hebben beide een goed inkomen, de kinderen sporten 3 x in de week en gaan op vakantie etc.

is een keus die wij gemaakt hebben en niet iemand anders

maar niet iedereen kan en wil dit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:11

Thirty, als ik mijn reactie niet zou onderbouwen dan kunnen we dit hele topic net zo goed als offtopic zien, wat het overigens ook is.

Maar inderdaad Duhelo, sommige mensen hebben het geld wél nodig en het is niet aan een ander om daar hard over te oordelen :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:14

Quellian schreef:
Thirty, als ik mijn reactie niet zou onderbouwen dan kunnen we dit hele topic net zo goed als offtopic zien, wat het overigens ook is.

Maar inderdaad Duhelo, sommige mensen hebben het geld wél nodig en het is niet aan een ander om daar hard over te oordelen :)

Dus iemand anders mag daar maar geen mening meer over hebben? :D Leuke discussies krijgen we dan :D
Ik vind het echt not done om full time te werken en een kleine te hebben (dan ga ik ervan uit dat de andere ouder ook full time werkt). Daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn, maar voor mij is het wel zo zwart-wit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:15

Ik zeg toch niet dat jij geen eigen mening mag hebben? :D L E Z E N.
Ik zeg dat ik je ongenuanceerd uit de bocht vind komen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:18

Quellian schreef:
Ik zeg toch niet dat jij geen eigen mening mag hebben? :D L E Z E N.
Ik zeg dat ik je ongenuanceerd uit de bocht vind komen.

*zoekt een schouder-ophaal-smiley*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:20

Hahahaha maak je niet te druk, daar is het veel te mooi weer voor *kijkt naar het trieste weer buiten*

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:22

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:23

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:24

Ik las het tussen de * * te laat. Of niet goed. Of iets.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:40

Thirty schreef:
Voor een kind is er niets fijner dan dat er altijd iig een van de ouders voor ze is.

Waar baseer je dat op? Ik ben namelijk wel zo'n kind, en ik heb er nooit problemen aan ondervonden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:03

Mijn zoon vindt het ge-wel-dig bij Opa en Oma :D
Als hij daar komt dan staat hij me al uit te zwaaien hoor! En hetzelfde geldt voor 'school'. Hij heeft met zijn 20 maanden al 2 beste vrienden en staat al te trappelen als die jongetjes gebracht worden. Hij geniet van het leven, met recht :D

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 15:24

Hoe snel kan een onderwerp veranderen van paard, gezin en onder modaal inkomen. Naar kinderen op de dagopvang of niet..

Maar goed, om gemengde onderwerpen in te gaan.
Ik zal nooit mijn kind full time op een dagverblijf brengen, en ook niet een dag extra als ik daar door een paard kon houden.
maar 3 dagen opa-oma-kdv zou ik nog prima vinden.

Maar goed dat is allemaal toekomst. Ik heb nog geen kinderderen en zou ook nog niet 1,2,3 gebeuren dus tegen die tijd zal alles wel weer verandert zijn 8)7

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:34

Quellian schreef:
Mijn zoon vindt het ge-wel-dig bij Opa en Oma :D
Als hij daar komt dan staat hij me al uit te zwaaien hoor! En hetzelfde geldt voor 'school'. Hij heeft met zijn 20 maanden al 2 beste vrienden en staat al te trappelen als die jongetjes gebracht worden. Hij geniet van het leven, met recht :D

Er is echt gewoon helemaal niets mis mee. Je hebt het als kind gewoon naar je zin. En ik ga nu echt niet zeggen, een kind dat alleen maar met moeder thuis zit heeft het minder naar zijn zin, bouwt minder weerstand op, en is minder sociaal, want het is ieder zijn eigen keuze. Het is maar net hoe je opgroeit. Mijn broer is als vanzelf sprekend net zo als ik opgegroeit, terwijl dat echt een moederskindje is, en ze nog vrij veel voor hem doet. Ik ben zo helemaal niet... Dus het ligt er niet aan wat je meemaakt kwa opvang (thuis of elders) maar hoe je verder opgevoed word.

Wij gingen tussen de middag naar Opa en Oma, die kwamen ons van school halen, daar aten we een boterhammetje, en dan werden we weer terug gebracht, maar soms moesten we ook overblijven, en na school weer naar opa en oma, of naar de BSO, en toen we wat ouder werden gewoon naar huis toe, lekker televisie kijken en op pappa en mamma wachten.. Ik heb een heerlijke jeugd gehad.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:38

Boomerang schreef:
Ben je met zijn tweeen of zelfs met zijn drieen/en of meer dan zeg ik toch dat ik het niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen dat bijvoorbeeld mijn vriend die het hele jaar keihard werkt en geniet van een week snowboarden tegen de allerlaagste kosten, zou moeten ontzeggen omdat ik zo nodig een paard wil wat ik amper kan bekostigen. Idem met een kindje erbij wat verlangt naar op vakantie gaan ( al is het Texel, hoeft niet altijd Bali te zijn) en een dagje dierentuin of Efteling. Een tegenvaller van een jaar door onverwachte kosten en bijbehorend besparen op leuke dingen/vakanties daarbuiten gelaten, dat kan een ieder overkomen maar om dag in dag uit zonder toekomstverandering zo te leven vind ik geen leven.

Er heeft een bijstandsmoeder op mijn oude stal gestaan met 4 kinderen, buiten dat ze erg armoedig en onvoldoende gekleed waren ( zomerkleertjes in de winter) werd daar de afweging winkelen bij Divoza to een dagje Efteling beslecht in het nadeel van de kinderen. Vreselijk vond ik die vrouw, echt waar, ik kon en kan er met mijn pet niet bij dat je zo zelfzuchtig kunt zijn als moeder / ouder zijnde.

dit is dus de reden dat ik mijn gezin verkies......rottig en verdrietig om dan een paard weg te doen en ja met krom liggen komen we er misschien, maar 1 x de auto stuk en alle pleziertjes van mijn dochter gaan eraan en dat wil ik niet want tenslotte hebben we heel bewust voor haar gekozen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:43

MamboBeach schreef:
russel schreef:
Idefix, ken je de slogans ook van uit je omgeving dat je niet genoeg je best doet om werk te vinden????Dat er zat is??? :D

Nou, dat ben ik niet met je eens. Het werk moet ook bij je passen he! :D En op het moment is het nogal moeilijk of ze proberen je een poot uit te trekken.

idd het is voor een 30+ herintreder een moeilijke taak om een baan te vinden
zoals ik heb een medisch verleden, gediplomeerd voor een vakgebied wat ik nu niet meer kan uitvoeren
voor de rest geen diploma's.......dus of ik schiet tekort of ik ben over geschoold, of ik ben te oud, of ik ben er te lang uit of ik pas er gewoon niet tussen , oja en ik heb een kind dus ben niet flexibel genoeg (3 weken geleden om die reden nog afgewezen)

dus........dat

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:45

Dat zeker Ojajoh, je kind moet te allen tijde voor gaan, daar is geen discussie over nodig!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:59

Quellian schreef:
Dat zeker Ojajoh, je kind moet te allen tijde voor gaan, daar is geen discussie over nodig!

Idd, als mijn kind alles heeft wat ze nodig heeft (incl schoolgeld en goede spullen daarvoor en mogelijkheid om de leuke extraatjes te hebben om mee te kunnen gaan met schoolreisje en derg.)
en paps en mams hebben dan geld over......ja dan is er ruimte voor bijv een paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:12

MamboBeach schreef:
russel schreef:
Idefix, ken je de slogans ook van uit je omgeving dat je niet genoeg je best doet om werk te vinden????Dat er zat is??? :D

Nou, dat ben ik niet met je eens. Het werk moet ook bij je passen he! :D En op het moment is het nogal moeilijk of ze proberen je een poot uit te trekken.

Het stadium van "het werk moet ook bij je passen" heb ik al lang en breed achter mij hoor...als ik dat ook nog moet gaan laten, dan kan ik niet meer eten...