bontkraag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:31

MarcoBorsato schreef:
Wat zijn sommige meiden fanatiek :')

Motivatie gevoed door onzin argumenten en irritatie :D

Aieshja

Re: bontkraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:41

Ik ben ook gestopt met reageren want ben achter een aantal dingen gekomen over mezelf die ik nog niet wist :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:49

Ik vraag me echt af wat mensen willen bereiken door zo agressief te doen. Ik krijg alleen maar meer de neiging om gekleed in konijnenvelletjes door het land te huppelen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:51

Doe dat :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:52

MarcoBorsato schreef:
Ik vraag me echt af wat mensen willen bereiken door zo agressief te doen. Ik krijg alleen maar meer de neiging om gekleed in konijnenvelletjes door het land te huppelen.

:D :D hahahaha

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:56

Focussed schreef:
Wasbeerhond heeft mooie lange haren met van die lange met donkere punten erdoor heen. Deze kragen zijn wel bruin/grauw. Ik heb er een tweedehands overgekocht voor €40 en deze is ca 75 cm lang en 30 cm breed.

Ja, ik zou gewoon wasbeerhond nemen.... die worden in China levend gevild en worden dan in een bak gegooid met z'n allen waar ze na uren lijden eindelijk doodgaan....
Kijk maar:
http://youtu.be/mkw_OUnVXqM

Overigens komt de meeste 'goedkopere' (ook die aan Nickelson jassen.... of whatever hekkerdekek merk) uit China, en worden ook vossen, honden, katten en konijnen levend gevild.
Maak je maar een voorstelling van het gevoel dat je huid van je levende lichaam af wordt getrokken en je daarna nog uren ligt dood te bloeden voordat je eindelijk van die afgrijselijke pijn af bent!

Maarre, veel plezier met je jas he?! Helemaal niet zielig hoor.... pffff.... mijn hemel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:57

Hinata schreef:
Verdiep je er in, ga eens bij een open dag van een nertsenboer langs zou ik zeggen.

9 uit 10 'bontnekjes' zijn gemaakt van commercieel 'goedkoop' bont uit China..... AF-GRIJ-SE-LIJK...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:58

Ja dat weet ik, en daarom draag ik die nu ook niet meer. Typisch een beginnersfout.

Heb wel een nerts van Nederlandse fokkerij hier liggen, die dus WEL een "fijn" leven gehad heeft. En dat draag ik dus wel (ook met een fijn gevoel ;) ) .
Overigens ligt hier ook nog een hele nertsmantel in de kast van mijn oma. Prachtig maar daar zie je me niet in lopen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:59

Aieshja schreef:
En hoe weet jij dat ze niet aande dieren denken? Voor 'tzelfde geld kopen ze wrl gewoon netjes bont met een keurmerk etc.
Ik vind het een beetje erg kort om te zeggen dat alle mensen die bont kopen egoïstisch zijn..

1 op 100 wellicht, de rest kan het niet betalen..... en zit dus gezellig met een levend gevild dier om hun nek op de scooter.....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:01

Focussed schreef:
Ja dat weet ik, en daarom draag ik die nu ook niet meer. Typisch een beginnersfout.

Heb wel een nerts van Nederlandse fokkerij hier liggen, die dus WEL een "fijn" leven gehad heeft. En dat draag ik dus wel (ook met een fijn gevoel ;) ) .
Overigens ligt hier ook nog een hele nertsmantel in de kast van mijn oma. Prachtig maar daar zie je me niet in lopen.

Nou, dan wordt die 'beginnersfout' wel door vrijwel iedere bontdrager gemaakt....
Bovendien: nertsen in NL fokkerijen leven ook op roosters, in te kleine hokken, en vertonen de hele dag stereotypisch gedrag door stress en ongemak...
In dat geval ben ik liever geen 'beginner' maar ook geen 'gevorderde'....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:03

MarcoBorsato schreef:
Ik heb geen moeite met bont meer, ik vind het echt mooi. Alleen niet aan die Nickolson jassen :') Die vind ik ordinair, ook al zijn ze 300/400 euro.

Bijzonder om te lezen dat een ooit intacte gewetensfunctie dus gewoon kan 'uitdoven'.... lijkt me op zich wel 'rustgevend'....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:05

Ninx schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik heb geen moeite met bont meer, ik vind het echt mooi. Alleen niet aan die Nickolson jassen :') Die vind ik ordinair, ook al zijn ze 300/400 euro.

Bijzonder om te lezen dat een ooit intacte gewetensfunctie dus gewoon kan 'uitdoven'.... lijkt me op zich wel 'rustgevend'....

Ach, zolang ik niet de behoefte heb om bontnazi te spelen op een internetforum it's all good :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:16

MarcoBorsato schreef:
Ach, zolang ik niet de behoefte heb om bontnazi te spelen op een internetforum it's all good :D

Zo blijkt.... "een betere wereld eindigt bij jezelf" wordt het dan...
Kun je echt zeggen dat je het een correcte gang van zaken vind hoe het gros van het bont geproduceerd wordt?
Jullie schermen hier met 'kwaliteitsbont' van NL nertsfokkers (met keurmerk). Maar wie heeft er nu nerts aan zijn jas?
Vrijwel alles wat je in het straatbeeld ziet is wasbeerhond of chinese vos.... (ook kat en hond trouwens) we weten hoe gruwelijk dit in zijn werk gaat.

Los daarvan kun je dan wel zeggen dat het er in NL uitstekend aan toe gaat. Maar ze zitten in zeer kleine draadstalen hokjes (hetgeen zeer pijnlijk is aan hun pootjes), hebben 1 drinknippeltje, en krijgen 1x pd een kwak eten en zitten gewoon maar te wachten op een pijnlijke oppervlakte totdat ze vergast worden.... Geen interactie, geen ruimte, geen mogelijkheid tot zwemmen (is immers een waterdier), altijd pijn aan je poten....
En waarom? Niet omdat het mensen in leven moet houden, voor medische doeleinden, of een ander hoog doel.... gewoon voor het uiterlijk?
Vind je dat dat zoveel leed rechtvaardigd?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:19

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:21

MarcoBorsato schreef:
Dieren staan nu eenmaal niet zo hoog op mijn prioriteitenlijstje. Overigens heb ik niks met nertsen te maken, ik hou van konijnen

http://library.wur.nl/way/bestanden/clc/1873601.pdf

Voor mij lastig te begrijpen, maar je bent 'met velen' blijkt iedere dag opnieuw...
Daarom kan heel veel oliebol tot in de eeuwigheid blijven voortduren.

Enfin, ik verlaat dit topic snel.... beetje te deprimerend...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:23

Ninx schreef:
MarcoBorsato schreef:
Dieren staan nu eenmaal niet zo hoog op mijn prioriteitenlijstje. Overigens heb ik niks met nertsen te maken, ik hou van konijnen

Voor mij lastig te begrijpen, maar je bent 'met velen' blijkt iedere dag opnieuw...
Daarom kan heel veel oliebol tot in de eeuwigheid blijven voortduren.

Enfin, ik verlaat dit topic snel.... beetje te deprimerend...

Je kunt mijn mening toch gewoon respecteren? Ik val jou toch ook niet aan op je liefde of passie voor dieren of whatever, terwijl dat voor mij ook een ver-van-mijn-bed-show is.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:26

MarcoBorsato schreef:

Maar.. Waarom rijdt je dan paard?

Ik ben na dit topic op zich niet tegen bont (al zie ik het liever gaan dan komen), alleen als het een europees keurmerk heeft. :j
Mijn mening: ik vind het lelijk en onnodigg, maar moeten mensen het toch nodig vinden om te dragen, zoek dan goed uit waar het vandaan komt, hoe die dieren behandeld zijn en ga niet op zoek naar het goedkoopste stukkie vel. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:29

Zo'n mening zou ik nooit kunnen respecteren, belachelijk vind ik het eerder.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:29

Volgens mij zegt niemand hier dat alle pelsieren een geweldig leven hebben. Alleen bont niet slechter is als leer of vlees. Productie van vlees of leer gebeurt net zo goed onder slechte omstandigheden, maar dat praat iedereen maar goed. Ik vind het prima als je waarde hecht aan dierwelzijn maar doe dat geinformeerd en veroordeel niet iedereen die andere prioriteiten heeft.

Nederlandse pelsdieren hebben het beter dan nederlandse varkens en kippen. Bij een pelsdier worden geen onderdelen "afgeknipt", ze zitten relatief ook niet veel alleen, de oppervlakte waar ze opzitten is relatief groter als die waar varkens en kippen op gehouden worden. En wanneer je vlees en leer uit het buitenland importeerd hebt je net zo goed geen garantie over het dierwelzijn van het gebruikte dier.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:30

MarcoBorsato schreef:
Je kunt mijn mening toch gewoon respecteren? Ik val jou toch ook niet aan op je liefde of passie voor dieren of whatever, terwijl dat voor mij ook een ver-van-mijn-bed-show is.

Ik accepteer het, respect vind ik lastig.
Ik heb respect voor alles dat leeft, en vind dat iedereen dat zo moeten doen... Degenen die dat niet doen... euh... daar verwonder ik me nogal over (mild gezegd).

Toch vind ik het vreemd.... je zit op een forum voor/ over paarden, en doet daar zelf ook iets mee... Wanneer je daar geen liefde/ passie voor hebt en geen invoelend vermogen hebt, wordt dat eigenlijk nooit echt wat.....
Ja... toch wel een beetje curieus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:30

Macs schreef:
MarcoBorsato schreef:

Maar.. Waarom rijdt je dan paard?

Waarom denk je? Of is het soms onmogelijk voor iemand die niet betrekkelijk veel met dieren heeft van een paard te houden? Ik heb ook katten. Maar dieren die ik niet ken, daar heb ik geen emotionele binding mee. En die laten me vrijwel koud.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:31

Geryon schreef:
Zo'n mening zou ik nooit kunnen respecteren, belachelijk vind ik het eerder.

Ik denk dat je dan beter kritisch naar jezelf kunt kijken, in plaats van naar mij. Ik respecteer jou mening namelijk wel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:32

liedje89 schreef:
Volgens mij zegt niemand hier dat alle pelsieren een geweldig leven hebben. Alleen bont niet slechter is als leer of vlees. Productie van vlees of leer gebeurt net zo goed onder slechte omstandigheden, maar dat praat iedereen maar goed. Ik vind het prima als je waarde hecht aan dierwelzijn maar doe dat geinformeerd en veroordeel niet iedereen die andere prioriteiten heeft.

Nederlandse pelsdieren hebben het beter dan nederlandse varkens en kippen. Bij een pelsdier worden geen onderdelen "afgeknipt", ze zitten relatief ook niet veel alleen, de oppervlakte waar ze opzitten is relatief groter als die waar varkens en kippen op gehouden worden. En wanneer je vlees en leer uit het buitenland importeerd hebt je net zo goed geen garantie over het dierwelzijn van het gebruikte dier.

Wanneer je van alle bovengenoemde zaken geen gebruik maakt zit je altijd safe....

Men zou op z'n minst het gebruik (misbruik) van deze zaken iets kunnen temperen....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:33

MarcoBorsato schreef:
Waarom denk je? Of is het soms onmogelijk voor iemand die niet betrekkelijk veel met dieren heeft van een paard te houden? Ik heb ook katten. Maar dieren die ik niet ken, daar heb ik geen emotionele binding mee. En die laten me vrijwel koud.

Heel bijzonder, en ik vind het ook wel stuitend.... een soort van deprimerende gedachte....
Maar ik waardeer het wel dat je eerlijk bent, jouw zienswijze kan denk ik niet erg vaak rekenen op begrip...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:33

Ik zou het niet eens wíllen respecteren. Maargoed dat ben ik ;)