Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 21:11

Deze week ging het wel redelijk, ben erg moe. Val veel in slaap. Ookal probeer ik actief te zijn over de dag.
Dat hou ik soms gewoon echt niet meer vol.

Thuis gaat het ook minder, m'n moeder maakt opmerkingen die me best pijn doen en waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Als ik er wat van zeg kijkt ze me aan alsof ik iets verkeerds zeg?! Als ik het dan uitleg dan zegt ja maar.. en krijg ik weer de 'volle laag'.
Weet even niet wat ik overal mee moet. :n

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:03

afraid schreef:
xannex123: Dankje voor je lieve berichtje. Ik ga het zeker onthouden. :j
Als dat lichtje nou ook gewoon een keer in zicht kwam.. dan was alles soms is wat makkelijker.

idd maar het komt heel langzaam toch dichterbij :j

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:08

afraid schreef:
Deze week ging het wel redelijk, ben erg moe. Val veel in slaap. Ookal probeer ik actief te zijn over de dag.
Dat hou ik soms gewoon echt niet meer vol.

Thuis gaat het ook minder, m'n moeder maakt opmerkingen die me best pijn doen en waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Als ik er wat van zeg kijkt ze me aan alsof ik iets verkeerds zeg?! Als ik het dan uitleg dan zegt ja maar.. en krijg ik weer de 'volle laag'.
Weet even niet wat ik overal mee moet. :n

idd is slopend vermoeiend :(:)
echt balen dat het thuis niet zo lekker gaat :(:)

annesterre

Re: Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:09

maar meid we gaan je door deze moeilijke periode heen helpen :*
ookal duurt het nog zo lang , we zullen je steunen :j

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 22:21

Lief van je/jullie.. Ik doe me best. Ookal lijkt het misschien wel van niet. Ik doe het echt!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:26

Tuurlijk doe je je best,maar het heeft gewoon tijd nodig :j .
Meid, komt allemaal goed, echt waar :(:)

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:30

afraid schreef:
Lief van je/jullie.. Ik doe me best. Ookal lijkt het misschien wel van niet. Ik doe het echt!

je doet zeker je best :)) dat is 1 ding wat duidelijk is !! het is gewoon vreselijk moeilijk allemaal en het heeft tijd nodig

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 22:30

Dan denk ik dat ook maar dat het wel goed komt?! Al zie ik dat nog niet..

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 22:30

Ik ga proberen te slapen. Ik laat morgen wel weer wat van me horen. :)

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:33

weltrusten :*

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:05

Slaap lekker meid :(:)

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:19

Pff vandaag had ik een enorme baaldag. Werd niet lekker wakker, was enorm moe. 's middags even weg met mijn moeder. Begint een vrouw over de persoon. Ja die is overleden hé? Ik wist me geen houding te geven.

Juist nu kon ik het niet hebben, die vrouw doet het elke keer. Dus mijn moeder zag wel dat niet goed binnen kwam, dus die sprak haar erop aan.
Thuis ruzie, voelde me zo rot.

En me moeder zeurt alleen maar op me..

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:23

Echt, heel erg veel sterkte... Heb hier geen ervaring mee zelf, maar wel vriendinnen van me, mocht je willen praten oid, over wat danook, mn inbox staat zeker voor je open, al is t maar voor een gezellig babbeltje om je op te vrolijken ofzo, al heel veel respect dat je dit nu toch van je af probeert te schrijven, en dat je het deeld met anderen!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:01

Rot voor je meis :(:)

Lijkt je het niet leuk om Yoga te gaan doen? Is héél ontspannend :j en misschien geeft het je wat rust

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 04:55

Ts is het geen optie om eens op zoek te gaan naar een andere woonomgeving en dan het liefste zonder je moeder maar samen met een vriendin iets huren,zodat je wat los komt met het verleden en niet continu geconfronteerd wordt daarmee?

Probeer je te focussen op je toekomst en niet op het verleden.
De persoon die je dit aangedaan heeft is overleden begrijp ik uit je verhaal,dat is mooi die is dus weg,en laat je niks wijsmaken dat zijn geest aan je zou zitten,dat is niet zo dat verbeeld je jezelf alleen maar,en is je eigen geestelijke gesteldheid die dit in stand houdt omdat je erzelf zo mee bezig bent.

Ga een leven voor jezelf opbouwen en sta niet toe dat iemand uit je verleden dit verhindert doordat diegene zelf een ziekegeest had en waarschijnlijk ook misbruikt is door een ander.

Schrijf maar eens op wat je wel leuk vind aan jezelf en dan bedoel ik niet alleen je uiterlijk maar ook je innerlijk en wees trots op die goede eigenschappen die jij hebt.

Zie jezelf niet meer als een slachtoffer maar als een overwinnaar en nee jij bent niet vies,niet lelijk of nutteloos,jij bent uniek en zeker nodig in de samenleving en dat kun je bewijzen door het te laten zien ook en het goede voorbeeld te geven van hoe het wel moet en dat goede het nog steeds wint van het kwade!

Ts ik wens je heel veel kracht toe,trek die bokshandschoenen aan en ga ervoor,je laat je toch zomaar je leven niet afpakken zeker,zijn ze nou helemaal besodemietert...BAMM you go girl!

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:27

Hoi

Hoe oud ben je dan zou je eens op jezelf kunnen gaan. Heeft mij wel wat geholpen.
Maar ook bij mij kwam later de ellende eruit nu gaat het wel met mij,maar sommige onderwerpen kan ik ook niet hebben.
Afgelopen vrijdag hadden we een etentje komt er opeens een nieuwgierige vrouw op me af.
De vraagd hoe is het met je vader,en bedankt antwoorde ik,edit kom uit een incest gezin vandaar,dat ik even slikte en er niet op in ging.
Wens je veel kracht en sterkte toe ts,ga je veel naar je paardje.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:43

Paddenpad: Ik probeer een beetje binnen te laten komen wat je zegt/bericht. Heel lief bedoeld, maar ik kan nog niet alles allen financéél. Ik vertel ook liever niet hoe oud ik ben omdat niet de bedoeling is dat mensen weten wie ik ben en dat zo wel kan gebeuren. Ik kan nog niet op mezelf gaan wonen, ben ik nog niet op de juiste leeftijd voor.

De geestelijke aanwezigheid voel niet alleen ik, veel meer mensen die hier komen. Dat verbeeld ik me echt niet!
Ik probeer heel hard om mijn leven niet nog meer aan puin te laten maken, dat gaat helaas met ups en downs.

haffie83: Ik ben er nog niet aan toe om op mezelf te gaan wonen. Financéél niet en ook mijn leeftijd nog niet.
Ja dat is zo vervelend hé als mensen daar dan ineens naar gaan vragen.

Dankjewel, ja ik ga elke dag naar mijn paard. :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:09

Wel fijn dat je je paardje hebt waar je lekker elke dag naar toe kunt gaan. Afleiding en heerlijk in de buitenlucht is alleen maar goed voor je :j .
Ik denk juist niet dat je nu op jezelf zou moeten gaan wonen. Dan ben je écht alleen en ga je alleen maar meer tobben. Nu heb je je moeder nog, al heb je er niet veel aan wat betreft gesprekken voeren, maar ze is er wel.
maar financieel gaat het je ook niet lukken zeg je dus lekker bij je moeder blijven en probeer er samen toch wat van te maken al zal het héél moeilijk
zijn op het moment. Maar het komt wel, het heeft alleen tijd nodig.

Helpt de olie op je slaapkamer een beetje?

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 22:55

Ja, naja heel vreemd maar sinds die olie in huis is gebrand slaap ik beter. Maar nog wel wat onrustig.
Dat heb ik altijd al gehad, dat zal wel blijven.

Inderdaad, ook omdat als ik echt alleen ben dan bang ben dat ik weer terug ga vallen in mijn oude eet gewoontes. Terwijl ik nu juist weer op de beterende hand ben daarmee. Ik weet hoe het dan gaat en dat is niet de bedoeling om weer verkeerd te laten gaan. En zo ook met andere dingen.

En ook sinds weekje kan ik wel wat beter met mijn moeder praten over de dingen waar ik zo down van word en me down van voel. Over andere dingen kan ik juist altijd weer heel goed met haar praten.

Ben heel blij met zo'n lieve moeder, trots op haar met wat ze allemaal al heeft doorstaan in haar leven. Dat is een bord vol.. En ze doet enorm haar best om alles goed te doen. Betere moeder kan ik me echt niet wensen! :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:05

Super toch dat je zo'n geweldige lieve moeder hebt :(:) .

Ik ben nu het boek an het lezen 'meester over je gedachten', ik kan het je aanraden :j .
Er staat precies is hoe het in werkelijkheid ook moet zijn en hoe je ook moet denken. Het is alleen dat je het wel ff moet doen en dat valt
niet mee moet ik zeggen :n
MIsschien kun je ook valdispert nemen. Zijn natuurlijke pillen met valeriaan erin en dat helpt ook tegen de onrust en de stress, Ik heb ze zelf ook en mij helpt het best goed.

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:55

Ik heb het grootste gedeelte van het topic gelezen. Allereerst vreselijk dat je zoiets mee hebt moeten maken.
:(:)

Verder geef je aan nog niet de leeftijd en financien te hebben om op jezelf te gaan wonen. Dit geeft voor mij aan dat je dus nog erg jong bent, in ieder geval onder de 18 (je hoeft geen antwoord te geven :) ) en dan vindt ik dat je vaak erg volwassen reacties hebt. Waarschijnlijk omdat je 'snel volwassen' bent geworden door alles wat je meegemaakt hebt. Neemt niet weg dat je het officieel nog niet bent en je een hoop te verwerken hebt op jonge leeftijd. Misschien is het een idee voor je om af en toe eens een dagje, weekendje of weekje bij vrienden of familie te logeren? Even je gedachten ergens anders en even weg van de thuissituatie?
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar heb je op dit moment hulp in de vorm van therapie?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:14

Hey Meis, hoe gaat het vandaag met je?

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:27

dit zijn hele nare situaties die je worden aangedaan door een ander.
je moet 1 ding heel goed onthouden...je hebt er niet omgevraagd het is je aangedaan.
het is heel gemeen als mensen op die manier een soort van macht over je hebben.
zoals ik uit je woorden kan opmaken ben je een onzeker persoon...en waarom.
het is niet niks als je in deze situatie zit en ik vindt het enorm dapper dat je het zo open op een forum durft te vermelden.
je moet juist trots zijn op jezelf...want op het moment dat het niet goed met je gaat trek je aan de bel en vraag je om hulp.
er zijn legio mensen die jouw leuk vinden om wie je bent. een relatie lijkt me in jouw situatie ook moeilijk...maar zolang je met je gevoelens worstelt is er geen plaats voor een vriendje..
je hebt tenslotte al een nare ervaring in een relatie achter de rug.
maak jezelf geen verwijten...!! het is je aangedaan...je hebt het niet verdient.
je verdient het wel om uit deze moeilijke situatie te komen.
ik wens je daarom ook heel veel sterkte toe!! ik kan je helaas niet helpen maar wil je nogmaals op je hart drukken dat je enorm dapper bent!!
mocht je om welke reden dan ook je gevoelens willen uiten mag je me een PB sturen...misschien lucht het op als je gewoon eens lekker je gal kan spugen...

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:28

IngridB: Kan je me heel kort uitleggen wat erin staat? Kan je dat valdispert zo krijgen?
Vandaag gaat het wel, heb me ziek gemeld. Ben moe, vannacht ziek geworden.
Moet even rust nemen voor mezelf, ik merk dat ik dat nu echt even nodig heb en niet door moet lopen tot ik niet meer kan.

ownwise: Ik zal in ieder geval zeggen dat ik wel boven de 18 ben, maar he financéél gewoon echt niet rond kan krijgen. Zet hier liever niet neer waarom niet..

Met onze familie is er amper contact, dat vind ik eerlijk gezegd ook helemaal niet erg. Verder vind ik het wel erg fijn om thuis te zijn, tot ik alleen ben. Het gaat wel, maar liever niet. Gelukkig hebben we huisdieren dus daardoor voel ik me wel minder alleen.

Op dit moment heb ik geen hulp, daar heb ik momenteel echt geen vertrouwen meer in.

manfredie: Dankjewel voor je lieve reactie. :) Helaas is het moeilijk om mezelf geen verwijten te maken.. waarom weet ik niet maar ik verwijt het mezelf gewoon.

Gister ging het met mijn moeder niet goed, ook daar over zet ik niet alles hier neer.
Dan krijg ik dus naar me hoofd geslingerd dat ik er niet voor haar ben en ga zo, maar door. Maar ik voel het zo dat zij er niet voor mij is als ik haar nodig heb. Ja als ik instort..

We hebben het goed bepraat en ze zei me dan ook dat het beter was vandaag thuis te blijven en aan mezelf te denken. Ook grotendeels omdat ik dus vannacht ziek ben geworden.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:57

ik snap dat je jezelf verwijten maakt...maar probeer het niet.
hoe moeilijk ook..nogmaals het is je aangedaan.

je moeder hoort juist voor jouw klaar te staan en niet andersom...
een moeder zal in de meeste situaties zichzelf wegcijferen voor haar kind(eren)...
wel goed overigens dat jullie gepraat hebben...