Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suuzepuus schreef:Je kunt ook gewoon ' ons meesterstuk' neerzetten toch!
Joyckuh schreef:Voor de oudste had ik:
Er zullen handen zijn die je dragen
en armen waar je veilig bent
en mensen die zonder vragen
zeggen dat je welkom bent.
(zoonlief was niet door iedereen zo gewenst... vandaar)
Wen_en_Jelle schreef:suuzepuus schreef:Je kunt ook gewoon ' ons meesterstuk' neerzetten toch!
Dat kan, maar dan 'loopt' het gedicht niet meer. Gedichten moeten altijd een soort van ritme hebben en een bij elkaar passend aantal lettergrepen qua combinatie, anders klinkt het niet meer lekker. Net als bij een liedje zeg maar.
Wen_en_Jelle schreef:suuzepuus schreef:Je kunt ook gewoon ' ons meesterstuk' neerzetten toch!
Dat kan, maar dan 'loopt' het gedicht niet meer. Gedichten moeten altijd een soort van ritme hebben en een bij elkaar passend aantal lettergrepen qua combinatie, anders klinkt het niet meer lekker. Net als bij een liedje zeg maar.
Jose22 schreef:Wij hadden weliswaar geen songtekst, maar het volgende:
Je hebt twee kleine handjes,
geef ons er beide één,
dan zullen wij je leiden,
tot je zegt; 'ik kan het wel alleen'.
Linda2B schreef:Wat een mooie en grappige stukjes komen er hier voorbij! (ik zou er bijna kinderen van nemen, maar dat zit nog niet in de planning, hihi).
Ik vind dit (denk wat minder bekende) liedje van Guus wel erg mooi, van meerdere stukjes zijn wel kleine leuke rijmpjes te maken. De naam kun je veranderen natuurlijk, maar het moet denk ik wel een jongetje zijn!! Het is deels grappig, en deels drukt het ook wel uit hoe bijzonder en speciaal hij is.
Hoor 'es, Boris, kleine vent
't is een wonder dat jij er bent
je brengt een lach op elk gezicht
als je in je wiegje ligt
Hoor 'es, Boris, kleine man
ze zeggen dat je toveren kan
omdat als iemand naar je kijkt
de wereld weer wat mooier lijkt
Daarom, Boris, kleine man
denk ik dat je toveren kan
Hoor 'es, Boris, wonderkind
nu ieder jou de mooiste vindt