Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:11

manonlalala schreef:
Maar dit is een eindeloze (maar wel interessante) discussie over wat mensen (zouden) moeten doen in situaties waarin geweld voorkomt, zowel bij jezelf als bij anderen. Heb daar tijdens een voorlichting psychologie een uur over gepraat met anderen, het hele bord stond vol met mogelijkheden, dus tja.

Alle theorie van de wereld over mogelijke dingen bereiden je niet voor op hoe jij in een dergelijke situatie reageert. Ik hoop dat ik zo dapper en hulpvaardig zal zijn in een dergelijke situatie, en niet aan mijzelf zal denken. Maar het kan ook zo gebeuren dat ik aan de grond genageld sta. Dus allemaal leuk en aardig, die theorie, maar je kunt je op zoiets erg moeilijk/nauwelijks voorbereiden. Zouden moeten en moeten kan dus niet in deze vorm geplaatst worden. Wel wat gewenst zou zijn, dat zonder twijfel. Maar in zo'n situatie komt er zoveel op je af...
Laatst bijgewerkt door Polivy op 24-04-11 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Re: Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:16

Polivy, ik denk niet dat je graag hulpbehoevend wilt zijn :P

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:38

Jessicajoann schreef:
(topic nog niet verder doorgelezen)

Dit moet er weer zo specifiek in staan
Citaat:
21 jarige blanke meisje door twee negerinnen

Dat snap ik echt niet hoor?

Is dat het eerste wat je erover te zeggen hebt?
Het is toch gewoon een feit. Ik vind het erg dat mensen hierover struikelen, in plaats van dat ze de ernst van de situatie inzien. Het gaat toch even helemaal niet over racisme op dit moment. Het gaat erom dat een meisje bijna doodgeslagen is in de McDonalds of dat nou een turkse, marokkaanse, peruaans of deense is.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:40

Hahaha, foutje O:) Had al tig keer ander woord getypt, omdat ik er eentje wil plaatsen die ik in mijn hoofd heb, maar er niet uit komt. Is dus een foute combi geworden :D Geen idee meer waarvan :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:41

En het gaat erom, dat blijkbaar de meisjes wél discrimineerden.

manonlalala

Polivy schreef:
manonlalala schreef:
Maar dit is een eindeloze (maar wel interessante) discussie over wat mensen (zouden) moeten doen in situaties waarin geweld voorkomt, zowel bij jezelf als bij anderen. Heb daar tijdens een voorlichting psychologie een uur over gepraat met anderen, het hele bord stond vol met mogelijkheden, dus tja.

Alle theorie van de wereld over mogelijke dingen bereiden je niet voor op hoe jij in een dergelijke situatie reageert. Ik hoop dat ik zo dapper en hulpbehoevend zal zijn in een dergelijke situatie, en niet aan mijzelf zal denken. Maar het kan ook zo gebeuren dat ik aan de grond genageld sta. Dus allemaal leuk en aardig, die theorie, maar je kunt je op zoiets erg moeilijk/nauwelijks voorbereiden. Zouden moeten en moeten kan dus niet in deze vorm geplaatst worden. Wel wat gewenst zou zijn, dat zonder twijfel. Maar in zo'n situatie komt er zoveel op je af...

Ja dat is helemaal waar. Ik had het ook wat anders moeten formuleren. Niet wat mensen (zouden) moeten doen, maar wat ze misschien wel doen en wat niet. Heb het zelf ook meegemaakt, werd bedreigd en geslagen door een meid van een school met niet zo'n beste reputatie, er stonden zeker 20 mensen om ons heen, zowel van haar school als van de mijne en niemand deed iets..

Vjestagirl

Das waar, maar de toon van het bericht zegt ook een boel. De term 'negerinnen' is al lang niet meer gebruikelijk in Nederland. Daarbij zou het idd moeten gaan om dat er iemand in elkaar is geslagen, dus waarom nadrukkelijk vertellen dat het slachtoffer blank was en de daders zwart?

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:42

WOW dit is echt gestoord. Ik zou zooooo bang zijn hea.
Echt zielig alles. vooral aan het einde helemaal in shock.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:43

Men heeft het hier continu erover dat de macdonalds medewerkers hun baan hadden kunnen kwijtraken.. Ik vind dit onzin.
Als die jongens die meiden gewoon vast hadden gehouden was er niets aan de hand geweest. Gewoon even vasthouden of tussen beide staan...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:44

tis te geschift voor woorden hoop dat meiden heeeeel lnag vastzitten daar horen ze

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:46

ninajojo schreef:
Men heeft het hier continu erover dat de macdonalds medewerkers hun baan hadden kunnen kwijtraken.. Ik vind dit onzin.
Als die jongens die meiden gewoon vast hadden gehouden was er niets aan de hand geweest. Gewoon even vasthouden of tussen beide staan...

"Gewoon even vasthouden"?

Een meid die door het lint gaat, houd je niet "gewoon even vast".

dutchy_

Klopt daar heb je ook gelijk in en ik vind die term ook niet erg handig gekozen. Maar ik vind eerlijk gezegd niet dat het daar nu over moet gaan. Ik vind het een beetje alsof een kindje een tekenwedstrijd gewonnen heeft en de tekening laat zien, en dat je dan doodleuk zegt: ja maar dat lijkt helemaal niet op een zon, die had je anders moeten tekenen. Oke, slecht voorbeeld.

Door zoiets te zeggen, valt het hele onderwerp een beetje weg, en dat is waar het eigenlijk allemaal om gaat.

Yasmine

Imo gaat het hier wel degelijk over racisme. In het nieuwsfilmpje op bladzijde 2 zeggen ze duidelijk dat het vriendje van één van die twee meisjes dat blanke meisje probeerde te versieren, maar dat dat zwarte meisje haar stoppen pas doorsloegen wanneer ze merkte dat dat blanke meisje een transseksuele was.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:47

Ja racisme bij de mensen uit het filmpje wel, maar niet racisme door de schrijver van het artikel. Sorry ik kan het gewoon niet zo goed uitleggen wat ik bedoel.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:48

Dan op z'n minst wel stemmingmakerij.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:49

ik vind dit echt vreselijk om te zien,
overal lag haar van dat meisje, ze werd ook aan haar haar door de mac heen getrokken,
en die vrouw die wilde helpen?die kreeg volgens mij ook aantal woorden naar der toe geschreeuwd........

dit vind ik echt heel zielig voor dat meisje, vooral toen ze in shock raakte,
ik zou echt niet zomaar kunnen staan kijken hoe zoiets gebeurd.

maar ligt het aan mij of stond de gene die het filmde gewoon te lachen ? toen dat meisje door de mac werd getrokken en daarna?

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:51

dutchy_ schreef:
Is dat het eerste wat je erover te zeggen hebt?
Het is toch gewoon een feit. Ik vind het erg dat mensen hierover struikelen, in plaats van dat ze de ernst van de situatie inzien. Het gaat toch even helemaal niet over racisme op dit moment. Het gaat erom dat een meisje bijna doodgeslagen is in de McDonalds of dat nou een turkse, marokkaanse, peruaans of deense is.

Nee dit is niet het eerste wat ik te zeggen heb. Maar ik zeg het wel. Omdat dit
mij persoonlijk heel erg irriteert.
Ik wilde eerst ook wel reageren van AH wat erg. Maar dit viel mij meteen op.
Dat is nou niet echt leuk om te lezen als je zelf een kleur heb.
Wat heeft ras oid voor toevoeging in dit bericht?

Ik zie wel degelijk de ernst van de situatie in. Ik vind dit ook te gek voor woorden,
maar ik struikel hierover omdat ik me bijna aangesproken voel.
Het is altijd hetzelfde met ras of kleur noemen.
Het had er niet bijgestaan als het allemaal blanke waren.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:51

Marjoow schreef:
ninajojo schreef:

2 gezonde jongens kunnen dat makkelijk..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:52

dutchy_ schreef:
Ja racisme bij de mensen uit het filmpje wel, maar niet racisme door de schrijver van het artikel. Sorry ik kan het gewoon niet zo goed uitleggen wat ik bedoel.

Ah oké, sorry, dan had ik het fout geïnterpreteerd. My bad :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:53

ninajojo schreef:

Even tussen beide gaan staan in dit geval betekend dat je die meiden hardhandig weg zal moeten trekken van het slachtoffer, en als ze zo over de rooie zijn houdt even vasthouden ook in dat je ze tegen de grond zal moeten werken.

En ja, die medewerkers raken daar wel hun baan door kwijt, dat is geen onzin

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:53

ninajojo schreef:
Marjoow schreef:

Die meiden gaan compleet door het lint, die houd je niet eventjes vast, ook niet als je een gezonde jongen bent.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:56

ninajojo schreef:

Mwah... dan kan je niet zomaar zeggen (al ben ik het 100% met je eens dat iemand wat had moeten doen).
Maar ik mijn werk kom ik het vaak tegen dat 6 man nodig is om een sprietje van 50kg in bedwang te kunnen houden. Totale blinde woede doet rare dingen met mensen ;)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:01

Dan had men het slachtoffer makkelijk snel weg kunnen halen en in de wc kunnen opsluiten oid. De meiden waren af en toe weg. Op zo'n moment had ze naar achter gebracht kunnen worden.

Het komt er op neer dat er veel gedaan had kunnen worden zonder risico op baan verlies. Dat weet ik zeker.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:03

Van je collega's moet je 't maar hebben... walgelijk echt waar!
Degene die erbij staan te kijken zijn minstens net zo schuldig...
Ben zelf een angsthaas maar kom op het zijn geen gewapende kerels... het zijn 2 meiden (ongewapend) en er is een berg personeel dat alleen maar staat te kijken en te filmen... nee ik snap het niet hoor er had allang ingegrepen kunnen worden... :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:05

ninajojo: Denk je echt dat mensen zo nadenken als er iets als dit gebeurt?
Had ik dit, had ik dat. Heeft geen zin.