Geloof je in geesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:18

@susannex heb m'n hond alleen aan de deur naar buiten gelaten :$
promt hoorde ik buiten vanalles vallen buiten en zat hond te kijken.
Ga ik kijken zie ik echt niemand. Kan ik heel slecht tegen.

amber2588

Re: Geloof je in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:35

@susannex: je hebt een pb terug ;)

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:38

ik wou dat ik er niet in geloofde en dat ik er niet zo bang voor was...
Zitten er bij mij een paar op zolder en vroeger als ik boven gecomputerd had(nu een laptop dus comuter om mijn kamer)
kwam er vaak een achter me aan de trap af, niet altijd, maar 9 van de 10 keer had ik dat gevoel... ook als ik s'nachts naar
de wc ga zit er vaak een op de trap naar me te kijken.... DOODENG!

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:44

@Goodwin: ik weet dat dit een heel erg voor de hand liggende gedachte kan zijn :+ maar ze doen je toch niks? of wel? (behalve dan dat het een heel klein beetje freaky is dat er iemand naar je kijkt als je naar de wc gaat ;) ), de meeste geesten zijn vriendelijk en soms enigzins nieuwsgierig, ze hebben de tijd, dus... :Y)

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:49

Ik geloof er half in! Sinds een goede vriend van mij is overleden, geloof ik er in. Ik voel dat hij bij mij in de buurt is. Soms gaan er deuren op een kiertje open, en dan weer dicht. Net alsof hij mij even bekijkt! Verder geloof ik er niet heel erg in. Zolang ze lief zijn, vind ik ze niet eng, zijn ze niet lief, dan zal ik denk ik helemaal door het lint gaan!

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:52

ik ben er ook bang voor en geloof er ook in, ben bang er ooit een te zien, heb vaker zulke fatsige dingen meegemaakt en ben bestwel helderziend, vandaag nog dacht ik voor de rotonde: oke: en nu komt M eraan dat weet ik zeker, en dan fietse we samen verder. hele weg nietmeer aan gedacht (dat helpt) en niet achterom gekeken, fiets ik 2 km verderop einde vd weg, en wie komt eraan"' heeeeeee Lauraaaa'' ik zo: omgggg was et em dus.. zo raar, et wordt steeds duidelijker bij mij, maar amber, ik zou het zoooo eng vinden! gadverdamme na een horror film denk ik al dat de monsters de hoek om lopen! ieelll haha, maar ook laatst had ik dat ik net de snelweg opdraaide, en ik voelde me heel ongemakkelijk en dacht direct aan een ongeluk. (ook nietmeer aan gedacht) en 400 m verderop was er aan overkant blijkbaar een ongeluk gebeurt! ;O haha lang verhaal :o :brr:

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:56

Ik geloof er wel in. Maar nog nooit een gezien ofzo... Dat zou ik wel heel graag willen! Vind het best Jammer dat ik niet paranormaal begaafd ben... :j

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:00

LauraKiara schreef:
gadverdamme na een horror film denk ik al dat de monsters de hoek om lopen!

haha, en ik niet dan? k ben ook maar een mens :j

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:02

ja ik geloof daar in ik weet niet hoe het komt maar echt pff soms maak ik mezelf er echt helemaal gek mee!

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:05

jaa haha maar je zei dat je et niet eng vond dus ik bedoel maar ;) haha dan vinden we et dus bijde eng xd

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:07

Het lijkt me wel leuk om 'contact' te hebben met een overledenen die je goed kende, en te weten te komen wat hij allemaal zegt. :p

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:36

Ikzelf geloof er ook heilig in! :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:02

amber2588, interessant wat je vertelt. Wat voor dingen herinner je je dan zoal (gewoon interesse hoor :) ) ?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:06

Ik werd vanacht de hele tijd wakker met het gevoel dat ik bekeken werd := (ik word al wakker als iemand naar me kijkt vanuit de gang :P)

Ik weet niet of dit topic veel goeds met mij doet, aangezien ik er best bang van ben, vandaar dat ik na dit topic ook opeens wakker werd de hele tijd. Ik stel me aan :P

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 20:10

Jessicajoann schreef:
@susannex heb m'n hond alleen aan de deur naar buiten gelaten :$
promt hoorde ik buiten vanalles vallen buiten en zat hond te kijken.
Ga ik kijken zie ik echt niemand. Kan ik heel slecht tegen.

ja dat snap ik ja :j

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 20:11

amber2588 schreef:
LauraKiara schreef:
gadverdamme na een horror film denk ik al dat de monsters de hoek om lopen!

haha, en ik niet dan? k ben ook maar een mens :j

ja dat heb ik ook haha

Annemaarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:45

Ik heb er altijd wel in geloofd.
maar sinds er een keer een aantal vriendinnen bleven slapen, en het onderwerp ter sprake kwam.
Een van die meisjes zei: "honden kunnen geesten zien" wat ik zeker geloof omdat mijn hond soms
in het niets zit te staren of blaft naar niks (hij blaft naar alles wat voorbij komt thuis, maar ook als er
gewoon niks is..)
Waarop dus een ander meisje zei: "als hier een kwade geest is wil die dat dan laten merken" waarop
men hondje vervolgens zo hard mogelijk (blaffend) naar de achterdeur rende (glazen deuren)
Ik ben naar buiten gegaan, tegelijk met hem, maar serieus helemaal niks.

Later die nacht begonnen afwisselend de tv en pc te knipperen met zwart/blauw beeld en kregen ik
en een vriendin het heel benauwd, toen zijn we toch maar omgedraaid en gaan slapen

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:28

-
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 12-08-22 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:30

wauw yaartje!

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:43

Ik krijg het toch wel een beetje benauwd als ik dit allemaal lees. :=
Ik ben toch best wel bang voor geesten, en ik kijk ook steeds overal of ik geen geest zie.
Want ze doen je dan wel niks, maar ik zou denk ik toch wel heel bang worden als ik er een zie.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:29

ik geloof er zeker in.
ik zie ze niet en kan er ook niet mee praten ofzo, maar ik voel het wel dat ze er zijn.
onze tv gaat ook regelmatig ineens uit, vaak als het laat in de avond is, het lijkt we alsof er dan word gezegd van nu moet je naar bed hihi.
ook horen we regelmatig iemand lopen op de trap, maar dan is er echt niemand.
ik heb er geen problemen mee

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:37

Jelleee schreef:
amber2588, interessant wat je vertelt. Wat voor dingen herinner je je dan zoal (gewoon interesse hoor :) ) ?

Wat ik me herinner zijn of gevoelens over een langere tijd, of hele bepaalde beelden, haast foto's zeg maar. Ik heb bijvoorbeeld bij 1 leven alleen algemene gevoelens, ik weet ongeveer in welke periode het was (tot op het decennium nauwkeurig), en ik weet in welk gebied in Nederland ik woonde en hoe het standaard ongeveer voelde, maar daar heb ik geen details uit, ik weet alleen heel zeker dat ik maar twaalf geworden ben, maar ik weet ook niet waar dat door kwam. Uit een ander leven kan ik me bijvoorbeeld wel weer echt delen uit ons huis herinneren, en detailbeelden van de tuin en het landschap. Daar kan ik me ook andere mensen uit herinneren, en hoe ik me gedroeg (in grote lijnen/ niet van dag tot dag).

melle_odet schreef:
ik geloof er zeker in.
onze tv gaat ook regelmatig ineens uit, vaak als het laat in de avond is, het lijkt we alsof er dan word gezegd van nu moet je naar bed hihi.

haha, dat heb ik met mijn lamp als ik te lang blijf lezen, alleen krijg ik er dan ook meteen een semi-streng gezicht en een opgetrokken wenkbrauw bij... ben je 22, wordt je nog naar bed gestuurd :Y)

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:35

ik geloof er wel in , maar ik zie ze ook niet nee.. lijkt mij wel gaaf omdat tekunnen maar aan de andere kant écht heel eng :=
ik heb het vroeger wel een x gevoeld maar dat was ook alles...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:07

Amber, geloof jij dan ook in gidsen? Zeg maar een ziel die niet meer in een lichaam terug keert op aarde maar die als gids bij iemand hoort? Weet niet of ik 't zo 100% goed uitleg hoor :P Maar m'n moeder is bij iemand geweest in verband met haar gids en dat ging ook heel erg over vorige levens.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:26

Ik weet dat geesten bestaan, kan ze niet zien of ermee communiceren maar kan wel hun aanwezigheid voelen op bepaalde momenten. Vorig jaar was ik ineens heel ziek (bloedvergiftiging), en ben ik met spoed met de ambulance opgehaald thuis. Onderweg naar het ziekenhuis voelde ik heel sterk dat er 2 aanwezigheden waren die me steunden en de paniek bij me wegnamen, ik voelde een enorme rust over me heen komen. Ook voelde ik dat het allemaal goed zou komen. En toen ik zwanger was heb ik vaak de aanwezigheid van een geest gevoeld, gek genoeg ging dan altijd 1 lamp in de kamer spontaan aan.