Heimwee naar een land waar je niet woont

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:52

Wat een mooi topic!

Ik heb niet 1 land in het bijzonder, maar weet wel dat ik niet in Nederland blijf wonen... de mensen, het klimaat, de natuur.. :n
Nee, niets voor mij! Ik voel me niet echt thuis in Nederland..

Gelukkig ga ik met heel veel internationale studenten om, waardoor ik toch een stukje buitenland bij me heb. :+
Zodra mijn studie het toelaat ben ik waarschijnlijk snel weg!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:29

Vue schreef:
Gelukkig ga ik met heel veel internationale studenten om

Ja dat maakt het echt draagbaarder in Nederland hé, omgaan met mensen van andere culturen en andere landen. Ik kan me daar soms zo in mee laten voeren, heerlijk. :+:

Kukkie

Re: Heimwee naar een land waar je niet woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:38

Ik heb het ook heel sterk met Ierland. Heb er daarom ook eventjes gewoond. Zodra ik daar aankom, ruikt het ook zo bijzonder. Naar mooi. Ik ben zelf ook een leuker mens in Ierland.

Maar ik heb het nog sterker gehad in Namibië. Daar ben ik een keer geweest en ik kón gewoon niet terug. Heb maanden heimwee gehad. Alles klopte daar. Vooral de verhoudingen. Ik voelde me heerlijk op mijn plaats, als hele mensheid. En hier klopte er niets.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:39

Volgens mij zijn er best veel mensen die dat met Nederland hebben hoor.. Kan me niet voorstellen dat je hier het allerliefst wil wonen eigenlijk..

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 03:12

Nee kan me dat eigenlijk ook niet indenken nee :') Plat, gehaast, zo goed als geen natuur en een lelijke taal, yes :=

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:49

Colorado schreef:
Nee kan me dat eigenlijk ook niet indenken nee :') Plat, gehaast, zo goed als geen natuur en een lelijke taal, yes :=

Hihi vooral dat van die taal heb ik ook heel erg. Ik kan me er niet goed in uitdrukken, het klinkt stom, blugh. Engels daarintegen... :+: :+:
is voor mij ook een van de hoofdredenen waarom ik zo graag weg wil. Ik wil naar een land waar ik alleen maar engels hoef te kennen.. *droomdroom*
Nooitmeer die lelijke taal aan je hoofd tenzij je met vrienden en familie uit ned praat... oef heerlijk.... ikwilweheg -O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 10:28

Ik heb een hoop bij te lezen zo te zien, maar mooi om al die verhalen te horen. :) Engels vind ik overigens ook een hele mooie taal. :+:

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:06

toen ik klein was wilde ik altijd al emigreren en dat gevoel is altijd gebleven. :Y)
ik heb vorig jaar een jaar in italie gewoond en heb er ook een vriend. ik heb niet direct als ik landt dat ik het gevoel heb dat ik thuisben, maar als ik op het station ben of in 'mijn' buurt dan voel ik me wel heel erg thuis. lekker een cocktail voor 2eu drinken met een bordje chips. :D of in de auto zitten tijdens de spits. _O-
maar ik denk dat dit thuisvoelen bij mij ook ermee te maken heeft met dat ik er mensen ken, de taal spreek en er ook echt al gewoond heb. ik weet niet of ik me zomaar ineens heel thuis zou voelen in een land waar ik eens op vakantie ben geweest.
ik voel me trouwens niet echt italiaans oid, zeker geen italiaanse vrouw. :') die zijn wel echt heel anders dan nederlanders, vind nederlanders eerlijk gezegd wat meer gewoontjes. italianen willen altijd in het middelpunt staan. :)) daarin hou ik mee van de nuchtere hollanders.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:52

Engels is inderdaad een enorm mooie taal, maar Frans en Italiaans vind ik ook heerlijk, heel gemoedelijk ofzo :+:

Haha, heerlijk die italianen, maar nouja, heb ze dan ook alleen meegemaakt als toerist en dat is toch wat anders dan er een jaar wonen. Al zijn er ook veel hollanders die maar al te graag in het middelpunt staan, helaas denkend aan een behoorlijk deel van mijn schoolgenoten |o

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:32

Loose schreef:
of in de auto zitten tijdens de spits. _O-

Ik vind het in Darwin ook totaal niet erg om in de file te staan :+ Op de A12 daarentegen.... Grrr.... |o

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:43

Barramundi schreef:
Loose schreef:
of in de auto zitten tijdens de spits. _O-

Ik vind het in Darwin ook totaal niet erg om in de file te staan :+ Op de A12 daarentegen.... Grrr.... |o

hahah in nederland sta ik nooit in de file, maar in italië is het echt grappig. :)) zat ook in rome, dus nog eens extra druk. sta je op een gewone straat in een gewone wijk meer dan een kwartier in een file voordat je eindelijk de hoofdweg van die wijk op kan. :)) maar in nederland regent het ook altijd dus dat is extra depri. _O-

of ook zo lekker, mensen die hun auto ergens neerkwakken zodat de bus er niet meer langs kan en dan de hele bus en alle voorbijgangers die zich ermee gaan bemoeien. :') hahah heerlijk ga er zelf ook altijd bij staan kijken. vaak komen er dan ook van die oude mannetjes langs die dan vragen wat er gebeurt is en me uitgebreid hun mening geven. :') en dan uiteindelijk komt de eigenaar van de auto eraan gerend en verplaatst snel de auto en dan is iedereen net zo snel weer weg als dat ze gekomen zijn. :))

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:59

@ Colorado: Hahaha, nou dan zet ik voor jou een tentje op in de tuin! :P
De omgeving is zeker heerlijk.
Dit is ongeveer wat je in de omgeving zult aantreffen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De weg naar het dorpje is echt heel slecht haha. Echt zo'n hobbelweg met links en rechts hoge bosjes dus je moet ook geen tegenliggers tegen komen. Je hebt ook nog een verharde weg hoor, maar dan rijd je om :P. Dorpje zelf is echt heel klein. De weg naar het huis is dus gewoon echt de weg die je ziet op de bovenste foto! :D
Ja camera moet je zeker meenemen joh :'), de omgeving is daar echt heerlijk, sta ook te springen om daar eens lekker op los te gaan met mijn camera! :Y)

Je festival gevoel is herkenbaar haha, alleen de dixitoiletten vind ik echt een groot nadeel, tenzij ze goed bijgehouden worden. Maar alle andere festval-shizzle. Heerlijk.

@ Lieveranders: Turkije lijkt me ook gaaf, maar ben er nog nooit geweest. Hoor wel leuke verhalen erover. :j
Ik heb trouwens ook hetzelfde als jou, ik moet ook heel veel doen van mezelf. Ik plan mijn agenda altijd helemaal vol. Het probleem is, dat ik ook niet tegen niets doen kan. Dan word ik lui en lig ik hele dagen in mijn bed. Ik moet dus wel iets te doen hebben, alleen word het telkens teveel :+.

@ Kukkie: Waar in Namibië zat je?

Over de Nederlandse taal.. Ik vind Nederlands echt een rot taal, het is vrij lelijk ja. Ik praat ook vaak half Engels en gebruik veel Engelse woorden in mijn zinnen. Qua schrijftaal is Nederlands trouwens wel een mooie taal, en daar bedoel ik het gedichten schrijven mee. Je kan in de Nederlandse taal veel woorden 'aanpassen' en opbreken en zo vormen dat je gedicht mooi is. Dat kan in de Engelse taal niet. Althans, dat hebben ze mij geleerd op school :P. Verder vind ik de Engelse taal ook heel fijn en weet van mezelf ook vrij zeker dat ik me goed thuis zal kunnen voelen in Engeland.
Ik ben alleen echt echt echt verliefd op de Spaanse taal (maar ook op het hele land, dus wat wil je :')), Frans en Italiaans vind ik ook prachtig. Italië is echt een mooi land overigens :). Italianen zijn trouwens ook leuke mensen :D. Ooit een Italiaan gedate uit Milaan O:).

Overigens had ik nooit echt een klik met Frankrijk hoor! Wel met Zuid Frankrijk, een oom van mijn moeder woont daar vlakbij de Côte d'Azur, Menton om precies te zijn. Zo'n geweldig mooie stad en zo'n mooi gebied eromheen. Het enige gebied van Frankrijk waar ik pas ECHT verliefd op ben geworden is Corsica. Het is daar zo geweldig mooi! Mooiste Eiland waar ik geweest ben tot nu toe :+:.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:00

Loose schreef:
Barramundi schreef:

hahah in nederland sta ik nooit in de file, maar in italië is het echt grappig. :)) zat ook in rome, dus nog eens extra druk. sta je op een gewone straat in een gewone wijk meer dan een kwartier in een file voordat je eindelijk de hoofdweg van die wijk op kan. :)) maar in nederland regent het ook altijd dus dat is extra depri. _O-

of ook zo lekker, mensen die hun auto ergens neerkwakken zodat de bus er niet meer langs kan en dan de hele bus en alle voorbijgangers die zich ermee gaan bemoeien. :') hahah heerlijk ga er zelf ook altijd bij staan kijken. vaak komen er dan ook van die oude mannetjes langs die dan vragen wat er gebeurt is en me uitgebreid hun mening geven. :') en dan uiteindelijk komt de eigenaar van de auto eraan gerend en verplaatst snel de auto en dan is iedereen net zo snel weer weg als dat ze gekomen zijn. :))

Hahaha dat herken ik ZO erg van Spanje! _O- Heerlijk is dat he :Y)!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:09

Dat heb ik met America....droomt verder>>>

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:11

Ik heb het met Zweden, al was dat misschien niet van begin af aan...
We gingen heel erg vaak naar Zweden op vakantie en wat een geweldig land en was er altijd enorm graag. Mijn ouders wilden verhuizen naar Zweden en ik wilde dol graag mee, tot het moment het wel erg serieus werd en had echt een dubbel gevoel er over. Nu wonen mijn ouders in Zweden en heb ik mijn eigen huisje in Nederland, maar elke keer als ik naar Zweden ga, ik heb me nergens zó thuis gevoeld als wanneer ik nu "thuis" kom.

Nadat ik school heb afgerond vertrek ik dus naar Zweden en er is nog weinig wat ik heel zeker weet, maar dát weet ik 100% zeker en gaat hoe dan ook gebeuren.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:16

Faux schreef:
Vue schreef:
Gelukkig ga ik met heel veel internationale studenten om

Ja dat maakt het echt draagbaarder in Nederland hé, omgaan met mensen van andere culturen en andere landen. Ik kan me daar soms zo in mee laten voeren, heerlijk. :+:

:j

Zij genieten veel meer van het leven, zijn veel spontaner, in voor spontane ideeën, hebben niet zo'n tunnelvisie en een veel bredere interesse dan de chaggerijnige egocentrische Nederlanders. Fijn! <3

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:43

Colorado schreef:
Nu ben ik waarschijnlijk een stuk jonger dan de meesten die het erover hebben dat ze niet kunnen emigreren, want vriend wilt het niet, maar ik kan dat echt absoluut niet begrijpen. Ik kan me niet indenken dat ik zó enorm van iemand houd dat ik ergens blijf wonen met het idee dat ik me ergens anders veel meer thuis zou voelen en met het idee dat ik het daar meer naar mijn zin zou hebben. Zou best kunnen dat dat komt door mijn leeftijd en het feit dat ik nog nooit écht verliefd ben geweest/van iemand gehouden heb op die manier, maar nee, ik kan er écht écht niet bij :=

Vind het wel heel loyaal trouwens, maar waarom? Bizar, ergens heel mooi, maar zonde. In mijn ogen althans.

Leuk trouwens, herken dat wel heel erg, weet ook heel vaak de nederlandse benaming niet, wat trouwens vooral vervelend is bij so's engels waar je de nederlandse vertaling op moet schrijven :') Verder kent gelukkig iedereen hier engels en dus kom ik wel weg met een nederlandsengelse zin haha!

Ik ben misschien niet veel ouder maar ik zou niet in nederland kunnen blijven voor mijn grote liefde..
In nl zou ik nooit goed in mijn vel zitten dus hoe moet ik dan gelukkig kunnen worden?

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:12

wauw Darkdreamer dat is echt mooi! <3 Mag ik ook mijn tentje in je tuin zetten?

Ja Turkije is ook echt wel mijn land hoor. Ik vind de mensen daar echt fijn. Mijn ouders hebben ook al echt vrienden gemaakt daar.
Maar dat heb ik ook wel hoor, ik kan niet niks doen.. Maar dan plan ik het al snel veel te vol.. lastig!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:23

Hihi, ik wou dat ik net zoals de meesten hier één land had waarin ik me zo thuis voelde. Dan kon ik tenminste actie gaan ondernemen om daar eventueel heen te verhuizen. Enige wat ik nu weet is dat ik hier niet wil blijven. Maarja, dan blijven er nog 192 andere landen over. :')

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:23

Faux schreef:
Hihi, ik wou dat ik net zoals de meesten hier één land had waarin ik me zo thuis voelde. Dan kon ik tenminste actie gaan ondernemen om daar eventueel heen te verhuizen. Enige wat ik nu weet is dat ik hier niet wil blijven. Maarja, dan blijven er nog 192 andere landen over. :')

Hihi nou als het helpt... ik wil naar de USA maar nog geen idee naar welke staat... dat is ook netzoiets als zeggen 'ja ik wil verhuizen naar europa!' 'welk land dan?' 'geen idee' :')

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:31

Ik voel me thuis waar mijn paarden wonen, dus dat kan overal zijn...nu staan ze in een mooie omgeving met veel weilanden en bossen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:04

Goh, wat zijn er veel mensen die zich hier in Nederland niet thuis horen.

Niet als verwijt bedoeld, maar het is toch jammer. Nederland heeft ook z'n leuke en mooie kanten. En uiteraard baal ik soms heel erg van hoe men hier met elkaar omgaat, maar niet iedereen is zo. Als je zelf aardig en open opstelt, krijg je het toch vaak weer terug. Voor andere mensen kan dat ook een verademing zijn.

Ergens anders naar toe verhuizen, hoeft geen verbetering te betekenen. In heel veel andere landen is het net zo. Ik kom Ierland hier vaak tegen, maar laat ik je zeggen dat dat aardige ook heel oppervlakkig kan zijn. Als je er eenmaal woont, kan je je daar ook enorm buitengesloten gaan voelen. Zelf (nog) geen ervaring mee, maar al wel een paar keer over gelezen. Het is best moeilijk om als buitenlander te worden opgenomen in de ierse gemeenschap.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:08

Portugal!!! Ik mis het land gewoon ontzettend en als ik daar wegga voel ik een leegte zodra het vliegtuig opstijgt.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:34

Oh ik herken dit ook zo erg.. Ik heb heimwee naar Duitsland en Oostenrijk, die voor mij redelijk samengesmolten zijn. Ik kom uit Zuid-Duitsland en snap oprecht niet waarom m'n ouders me vanuit de bergen hebben mee genomen om hier in Nederland te gaan wonen.

Maar, ik ben zo veel mogelijk daar. 7 weken Oostenrijk erop zitten deze winter, er deze zomer 3 maanden werken, deze winter op uitwisseling met de universiteit van Innsbruck en me omringen met zo veel mogelijk mensen met wie ik Duits kan praten, geeft toch een stukje 'thuis'. Dus ook ik ben blij om op een internationale campus te wonen :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:45

Op een dag verhuis ik naar het buitenland :j

Ik wil heel graag weg uit Nederland.. Heb er helemaal niks mee..
Ik weet nog niet waar ik precies heen wil, maar ik weet in ieder geval wel dat ik weg wil :=

Maar goed, het is niet zo makkelijk om 'even' te emigreren.

I'll keep on dreaming :+: