Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kiwipitje schreef:Clairee schreef:http://www.cbr.nl/overhetcbr.pp
De site van de SP is nauwelijks objectief te noemen natuurlijk. Dat is de site van het CBR natuurlijk ook niet omdat het over hun eigen organisatie gaat, maar feit blijft dat een stichting is die door de overheid is belast met onder andere de taak van het afnemen van rij-examens.
Vealosz schreef:Ik bedoel niet dat hij van tevoren de specifieke route weet die jij moet gaan rijden, maar er worden diverse routes gereden door het CBR voor examens en daar is hij waarschijnlijk wel van op de hoogte dus dan had hij best met jou wat van die routes kunnen gaan rijden.Kiwipitje, mijn instructeur wist niks. Die dag juist dat we buiten Arnhem gingen, richting Elst.. Maar ik heb heel Elst niet gezien, en alleen maar een stukje snelweg, en een woonwijk waar ik nooit was geweest.
Kiwipitje schreef:Dat ligt dan wel aan je rij-instructeur. Die bij ons weten waar je ongeveer af moet rijden en oefenen daarom ook wel eens daar in de omgeving. Niet alleen maar examen-routes, maar gewoon in die omgeving rondrijden zodat je al een beetje weet hoe of wat. Ik geloof dat veel rijscholen dit doen. Stiekem niet helemaaaal eerlijk natuurlijk, want je zult wel vaker ergens rijden waar je nog nooit bent geweest, ook als je net je rijbewijs hebt gehaald en dan is het ook niet de bedoeling dat je mensen overhoop rijdt, maar een instructeur weet van tevoren in welk gebied het examen is.
Kiwipitje schreef:Vealosz schreef:Ik bedoel niet dat hij van tevoren de specifieke route weet die jij moet gaan rijden, maar er worden diverse routes gereden door het CBR voor examens en daar is hij waarschijnlijk wel van op de hoogte dus dan had hij best met jou wat van die routes kunnen gaan rijden.Kiwipitje, mijn instructeur wist niks. Die dag juist dat we buiten Arnhem gingen, richting Elst.. Maar ik heb heel Elst niet gezien, en alleen maar een stukje snelweg, en een woonwijk waar ik nooit was geweest.
Vealosz schreef:Dat is raar, want ik neem aan dat hij vaker examens begeleidIk denk dat hij die dus niet wist.. De route die ik gereden heb, daar ben ik allemaal nog NOOIT geweest.
SecretLIN schreef:Ze is vast niet alleen gezakt op het feit dat ze de weg niet zo goed wistmensen kraak ts niet zo af hoe zouden jullie reageren als je op een klein foutje zakt?
Electra63 schreef:Dit had ik ook wel een beetje. Bij mij was het maar 25 kilometer, maar we konden daar heen rijden, één route één keer oefenen en dan weer terug zo ongeveer.Maar mijn schoonzoon komt uit een "dorp" en heeft 40 km verderop examen gedaan en was dus daar niet zo bekend, immers hij leste daar niet iedere keer, want dit was te ver weg.
Vealosz schreef:Mijn instructeur is niet mee gegaan. Ik mocht de keuze maken, meenemen of niet. Ik heb voor niet gekozen, omdat het toch geen nut had.
_Nancy schreef:Vealosz schreef:Mijn instructeur is niet mee gegaan. Ik mocht de keuze maken, meenemen of niet. Ik heb voor niet gekozen, omdat het toch geen nut had.
Als een instructeur meegaat, is dat heel erg handig
Die neemt wat stress bij jouw weg, omdat hij en de examinator samen kleppen en dan lijkt het net alsof hij niet zoveel op jou let..
Daarbij, kan hij jij waarschuwen dmv een schopje tegen je stoel, dat je op moet letten of dat er een lastige kruispunt aankomt of zo
Ik zou hem de volgende keer wel meenemen hoor
Destino schreef:@ Polly, misschien moet je dan bij de rijscholen beginnen? Aangezien die dit aan hun leerlingen doorgeven?
_Nancy schreef:Vealosz schreef:Mijn instructeur is niet mee gegaan. Ik mocht de keuze maken, meenemen of niet. Ik heb voor niet gekozen, omdat het toch geen nut had.
Als een instructeur meegaat, is dat heel erg handig
Die neemt wat stress bij jouw weg, omdat hij en de examinator samen kleppen en dan lijkt het net alsof hij niet zoveel op jou let..
Daarbij, kan hij jij waarschuwen dmv een schopje tegen je stoel, dat je op moet letten of dat er een lastige kruispunt aankomt of zo
Ik zou hem de volgende keer wel meenemen hoor