madelief88 schreef:Fiffill schreef:Blijf me toch verbazen dat er nog zoveel mensen zijn die denken dat je die voedingsstoffen alleen uit vlees kunt halen...
Het grootste gedeelte kan je wel vervangen, echter niet alles en bv. niet dierlijke eiwitten leveren minder eiwit (0om het zo maar te zeggen) dan dierlijk eiwit. Daarom bereken je voor een vegetarier ook op een andere wijze de benodigde eiwitinname dan een standaard vleesetend persoon.
Ik blijf me erover verbazen dat mensen die geen achtergrond qua opleiding hierin hebben dat zo keihard zeggen. Als je genoeg van voeding weet kan je inderdaad de juiste voedingsstoffen uit andere producten halen zodat het niet schadelijk is, maar sommige tekorten bij kinderen kunnen wel voor een minder goede ontwikkeling zorgen.
Ja, maar als vegetariër zijnde eet ik ook gewoon zuivel en eieren waar ook de nodige voedingsstoffen in zitten.

Zoals ik al eerder zei, na m'n hele leven vegetariër te zijn heb ik nog steeds perfecte bloedwaardes (toevallig twee maanden terug nog getest) en ben ik buiten dat op alle gebieden kerngezond verklaard.
Twiggy2008 schreef:En we vallen niet eens om van de nare ziektes en de zware tekortkomingen.
Overigens ken ik inmiddels erg veel mensen die vegetarisch zijn of die bewust een paar dagen in de week geen vlees eten.
Het worden er steeds meer.
Dat merk ik om me heen ook. Ik vind het erg positief - niet zozeer dat mensen meteen minder vlees moeten gaan eten, maar meer dat ze op hun voeding gaan letten.