Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xManon_ schreef:Horsiegek, als je overweegt helemaal niks meer te investeren in die praktijken, waarom eet je dan wel vis?
verootjoo schreef:Twiggy2008 schreef:En toch kun je er niet omheen dat de bio-industrie nog steeds een drama is en dat er bv belachelijk veel antibiotica gebruikt wordt, met alle gevolgen van dien voor de mensheid. Om nog maar niet te spreken van de zware milieubezwaren....... Je kunt er niet omheen, het is gewoon geen fijne bedrijfstak en al helemaal niet voor de dieren......
De bio-industrie zoals die geschetst wordt bestaat allang niet meer in nederland. Op antibiotica zit een enorm lange wachttijd zodat deze allang uit het lichaam is voor het vlees wordt.
Harvest_Moon schreef:Wat ik me afvraag, wat antwoorden jullie als iemand je vraagt waarom je vegetarier bent? Mijn antwoord is eigenlijk altijd dat ik het zielig voor de dieren vind, maar dat vind ik eerlijk gezegd altijd zo kinderlijk klinken, alsof ik helemaal niet weet waar ik het over heb. Maar om als antwoord nou een heel betoog te gaan houden...
Menino schreef:Harvest_Moon schreef:Wat ik me afvraag, wat antwoorden jullie als iemand je vraagt waarom je vegetarier bent? Mijn antwoord is eigenlijk altijd dat ik het zielig voor de dieren vind, maar dat vind ik eerlijk gezegd altijd zo kinderlijk klinken, alsof ik helemaal niet weet waar ik het over heb. Maar om als antwoord nou een heel betoog te gaan houden...
zeg dat je het voor jezelf ethisch niet te verantwoorden vindt dat er voor jouw genoegdoening het leven van een levend wezen genomen moet worden![]()
dan krijg je wel andere blikken dan als je zegt 'ik vind 't zielig voor de diertjes ':D
RedPassion schreef:Verder geloof ik ook dat het gezonder is om vegetarisch te eten, mits je oplet dat je alles binnen krijgt aan stoffen. En wat er in vlees zit is tegenwoordig in zoveel goede en lekker vervangers te vinden, het is qua gezondheid echt niet nodig om vlees te eten.Sterker nog, er zit heel wat troep in dat bio-industrie vlees, ik denk dat het 'meewerkt' aan heel wat welvaartsziektes.
.
Twiggy2008 schreef:Polivy schreef:Een tijdje terug stond er trouwens in de Psychologie Magazine een artikel over vegetariërs. Volgens mij met de strekking dat die slimmer zijn
Nou, dat is absoluut waar.
Harvest_Moon schreef:Wat ik me afvraag, wat antwoorden jullie als iemand je vraagt waarom je vegetarier bent? Mijn antwoord is eigenlijk altijd dat ik het zielig voor de dieren vind, maar dat vind ik eerlijk gezegd altijd zo kinderlijk klinken, alsof ik helemaal niet weet waar ik het over heb. Maar om als antwoord nou een heel betoog te gaan houden...