Paardrijkleding in de mode?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:54

Ik ga dit topic omhoog schoppen!

Echt, het wordt steeds gekker met die mode!

In het Gooi was het altijd al wel redelijk trendy, sinds vier jaar liepen vooral mensen met hoofddoek in die rubberen rijlaarzen en nu sinds een jaar of twee zie je bijna alleen maar 'rijkleding' in de winkels. Je komt bijna geen laars of schoen tegen zonder er iets 'paardrij-achtigs' in te zien. En qua blazers, blouses, jasjes en broeken wordt het ook steeds gekker.

Als ik in de stad ben met mijn Petri's en rijbroek wordt mij gevraagd waar ik het heb gekocht, want het staat zo trenty hahahahaha.

Wie heeft er mooie foto's van dit fenomeen?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:59

hahaha het klopt. Heb net en mail van Asos gekregen en daar werden jophurs als schoen aangeboden.
Zie vaak ook van die oudere dames met (ruiter)blazer en ''rijbroek'' in soort van rijlaarzen. Heel apart. En dan kom je aan in je rijkleding en wordt je bewondert ook nog haha

Zag ook laatst laarzen van gucci laarzen, dat waren gewoon rubberen rijlaarzen in het rose met het merk gucci erop. Tja en daar betaalde ze dan ook hoop geld voor.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:02

MarrieLeen

Re: Paardrijkleding in de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:20

Ik zag inderdaad pas in een schoenenwinkel rubberen laarzen, met een tekentje erop bovenaan, 70 euro!!! :oo
Die dingen koop je voor 20/25 euro gewoon bij Divoza, alleen dan zonder glimmertje bovenaan. _O-

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:25

1 voordeel lopen wij er in onze stikkende vuile paarden kloffie als we toch snel even de supermarkt inrennen er toch maar hip bij:-).

Ik hoef mij dus helemaal niet meer te schamen

Volgende week een nieuwe trend beginnen? onze uber hippe cap ophouden..en rijhandschoenen aan....

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:29

Gisteren op een beurs ook iemand gezien in zo'n nep-rijbroek, vond het echt geen gezicht. Zou dat zelf ook niet snel aantrekken, ik loop liever met m'n vieze échte rijbroek de winkel binnen!

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:31

Haha ik lach me ook dood om dit fenomeen. De 'rijbroek' en jasjes gaan nog wel, maar de laarzen... afschuwelijk. In de ruitersportzaken worden mooiere aangeboden. Ik was laatst verdwaald in een SuperTrash winkel en verbaasde me over de hoeveelheid rubberen (!!!) laarzen die aangeboden werden. Een er van is die onder Jiill_ dr link staat en deze: http://www.supertrash.com/nl/shop/laarz ... /C17_A9999
Maar €99,95... ahum.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:34

Wiek3 schreef:
Haha ik lach me ook dood om dit fenomeen. De 'rijbroek' en jasjes gaan nog wel, maar de laarzen... afschuwelijk. In de ruitersportzaken worden mooiere aangeboden. Ik was laatst verdwaald in een SuperTrash winkel en verbaasde me over de hoeveelheid rubberen (!!!) laarzen die aangeboden werden. Een er van is die onder Jiill_ dr link staat en deze: http://www.supertrash.com/nl/shop/laarz ... /C17_A9999
Maar €99,95... ahum.

:') vind ze ook vreselijk lelijk haha

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:38

Ik vind die laarzen echt verschrikkelijk ik zag ze laatst in de omoda staan en een vriendin van me wou ze kopen ik zei dat ik ook nog wel leren rijlaarzen voor dr had staan, ze heeft ze toch maar niet gekocht haha.
Vreselijk, ik ga morgen denkbik in mn rijpak naar school haha

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:42

Zit ik smorgens vroeg bij de bus met me slaperige hoofd en hond, vriendlief uitzwaaien... Zit er toch een meisje op de bak met een broek ala paardrij broek, sokken tot in der knie holte beetje modieus te wezen. gatverdarrie :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:46

soms denk ik er haast over na om mijn paardrijspullen in de gewone winkel te kopen, vooral de rijbroeken, die zijn nog wel goedkoper, en best soms leuker dan die in de winkel haha! _O-

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:10

Wat ik mw nou afvraag he, zullen de thermolaarzen ook in de mode komen ? :) hehe

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:23

Ik heb laatst wel een hele mooie armband gezien van een bekend merk, was ook gucci meen ik.
Die had armband was gemaakt van allemaal kleine bitten. Zag er heel leuk uit, niet penny-achtig

En laarzen en cap erbij is al mode haha
De equestrian collectie van Gucci.
http://www.elle.nl/mode/nieuws/Gucci-Eq ... -collectie

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:36

Zag gister iemand lopen met rubberen rijlaarzen. Van die simpele rijlaarzen die je aanhad op de manege, weet je wel? Ik snap écht niet dat je zulke laarzen koopt voor zoveel geld :') Koop ze dan bij een ruiterzaak, die rubberen laarzen kosten niet eens zo veel.

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:29

*Zit geamuseerd mee te lezen hahahaha!*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:30

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:32

Vriendin van mij had vorig jaar laarzen aan die mij wel erg bekend voorkwamen.
Waar had ik die dingen toch gezien? Beetje regenlaarzenachtig iets was het, maar wel heel trendy en ik vond ze stiekem ook leuk. :=
Maar, waar had ze die nou gekocht... Dus ik vroeg het, via internet zei ze.
Thuis een paar foldertjes door gespit, hopeloos opgegeven en me weer op de paardenspullen van Divoza gericht. En wat denk je... _O-
Kom ik ze in de Divoza catalogus tegen... :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:36

vorig jaar waren er ook weleens mensen in de ruitersport winkel waar ik werk om gewoon rubberen of leren laarzen te komen halen haha

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:38

Bij de Vila in Arnhem hangt ook een zadel enzo in de etalage. Ging er van de week heen op zo'n familie-koopavond (zusje werkt er) en kwam gelijk uit mijn werk, dus rijbroek en rijlaarzen. Maar niemand keek raar op. :') :') :+

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:41

Ik zag ze laatst ergens op het werk waarbij ik tegen een collega zei: Dat vind ik toch zo dom uitzien!
Bleek dat zij dezelfde laarzen had..... Oeps!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:50

Zag vandaag iemand met zwarte rubber laarzen en een soort gouden bit eraan, zo lelijk.
De etalage van Tommy Hilfiger in A'dam staat ook vol met paardenspul...

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:57

Vandaag ook weer de rubberen ST laarzen gespot... Afschuwelijk onder een jurkje :p

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:12

Op stal!! OMG zie ik ook die mode! Erg! En ja, ze rijden ermee! Vandaag en gister voor het eerst gezien! Ik was met stomheid geslagen!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:04

In de GTST aflevering van vanavond.... :')
Afbeelding

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:18

hahahahahahaahaha ja ik zag t, was ook zeer geloofwaardig hoe ze door de polder liep zonder paard incl zweep :p