Nou...om te beginnen gaat het niet heel slecht. Beetje met up's en down's. Nogal wisselend eigenlijk. Zolang ik mezelf kan bezig houden is er eigenlijk niks aan de hand. Maar op tijden dat ik me een beetje verveel en dus veel kan kan denken...nou...ja...die tijden zijn "minder" zeg maar.
Vandaag gesprek gehad met mijn ouders. Over school. Mijn punten lijden er behoorlijk onder eerlijk gezegt. Zit nu in mijn examenjaar en ben aan het twijfelen wat ik wil/kan doen. Sta er niet meer goed voor. Had behoorlijk wat "reserves" opgebouwd kwa punten, maar nu beginnen ze toch wel slecht te worden.
Ikzelf wilde misschien het jaar opnieuw gaan doen, maar mijn ouders willen dat niet. Dus met wat moeite kunnen uitleggen dat IK niet goed in mijn vel zit, en dat daar dus ook mijn schoolwerk onder lijdt.
Pap opperde al op therapie even achterwegen te laten en me nu volledig te focussen op school. Geloof dat hij niet helemaal begrijpt hoe het werkt.
Ik kan wel stoppen met therapie nu, en het na het examen weer oppakken. Maar daar heb je (volgens mij) helemaal niks aan. Ik kan namelijk niet even met mijn vingers knippen om het allemaal op de achtergrond te duwen. (al zou ik dat soms zó graag willen -zucht-)Dat gaat wel, maar dat kost wel heel veel tijd en energie. En daarbij vraag ik me af wat je daarmee zou winnen?
Dusja...tot zover loopt het nu thuis eigenlijk..
Maar ik heb ook nog een vraag voor jullie!
Heb nog contact gehad met mijn vriendin waar ik mee "gepraat" had. En we willen weer wat afspreken. Maar ik (we) weten eigenlijk niet zo goed wat we dan kunnen gaan doen. Om ongedwongen te kunnen praten. Er moet niet te veel druk op gaan liggen (we spreken nu af zodat je hier over moet praten). Dan gaat het denk ik niet.
Moet min of meer "vanzelf" gaan...Suggesties?