kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:52

Char-elle, op een school met speciaal basisonderwijs hoort dat imo niet nodig te zijn. :o

Ze vonden mij op school ook maar vaag, maar die etterbakken ga ik geen energie aan besteden.
Laat ze maar denken, het gaat toch niet helpen dat ze weten dat ik Asperger heb.

Ik heb de eer aan mezelf gehouden en ben nu gelukkig weg daar.
Bij mij op school was het trouwens bij de klas ook bekend van de Asperger, heeft geen zier geholpen.

Char_elle

Re: kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:58

Wil niet zeggen dat kinderen van speciaal basisonderwijs weten wat Asperger is, wat het inhoudt, en hoe diegen tegen dingen aankijkt. Denk dat die kinderen juist meer duidelijkheid nodig hebben dan andere kinderen. Het kan natuurlijk zijn dat de kinderen er niks om geven en gewoon verder gaan, maargoed dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Dan kan je weer op andere dingen overgaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:09

Nee, maar respect voor elkaar hoort gewoon centraal te staan.
Zeker omdat niemand voor niets op het speciaal basisonderwijs zit.
Of hij nou Asperger heeft of niet...
Volgens mij heeft een algemene les over 'anders zijn' meer zin.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:51

jeetjezeg, je zou denken dat school een VEILIGE plek moest wezen voor kinderen.

@ de TS,

ik wens je heel veel succes ermee, en hopen dat de school jouw eindelijk helpt/in het gelijk stelt
door die ouders van de pesters eens heel hard aan te pakken.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 22:37

Nou we zijn afgelopen week tot op een oplossing gekomen, en ik moet zeggen , tot op heden werkt het perfect gelukkig, nu is het zaak aan school om het zo te houden,

Wat heeft school gedaan....ze hebben tijdens de pauze de pleinwachten verhoogd tot 8 leerkrachten, elke pauze...de pestprotocollen worden aangepast en de straffen op pesten worden verhoogd. Tevens wordt mijn zoontje goed in de gaten gehouden zodat hij geen last meer heeft van pesters.

We hebben een hartstikke goed gesprek gehad met school en ik hoop echt dat ze het goed gaan voortzetten nu, ook het schelden wordt niet meer geaccepteerd, daar staat nu ook meteen straf op ipv eindeloos waarschuwen.

Ik ben dr blij mee en mijn zoontje ook, ze laten hem nu lekker zijn wie die is,...heb school op het hart gedrukt dat het zo moet blijven.
De schoolinspectie heb ik vorige week wel op de hoogte gebracht van dit alles, tevens de leerplichtambtenaar gesproken en uitgelegd waarom ik zoontje thuishield ...hij is afgelopen donderdag weer naar school gegaan.

Ook heb de afspraken wat betreft het pesten voorkomen zwart op wit laten zetten, wil elke week vanuit school overleg, dit mag telefonisch of via de mail, ik ga ze de komende anderhalf jaar wel scherp houden hoop ik.

Iedereen bedankt voor de vele reacties en tips, ook via pb...ik heb er zooo ontzettend veel gehad dat ik het maar via deze weg doe.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:40

Wat een goed bericht! Ik duim er voor dat het zo goed blijft gaan en dat je zoon op deze manier toch nog een leuke schooltijd heeft waar hij later met plezier naar kan terugkijken, want wat er gebeurd is wens je niemand toe.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 24-01-11 22:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:56

Inderdaad een goed bericht!! Hopelijk blijft de school op deze manier doorgaan en blijft het pesten weg. Denk ook dat als de school zo streng is en consequent blijft dat het straks sowieso al steeds minder voor komt en dat de school amper hoeft te straffen. Kinderen leren snel wat dat betreft denk ik.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:01

Dat klinkt goed! Hopen dat het zo door blijft gaan :j

Goed van je dat je er zo bovenop blijft zitten! We weten allemaal dat regels na verloop van tijd nogal eens kunnen verslappen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:43

Fijn om te lezen dat er een flinke verbetering is!

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:58

wat verschrikkelijk voor jou, en je zoontje!
ik denk dat het enige is waar suksoort sukkels van die leeftijd bang voor zijn , hun ouders en de politie, probeer het adres te achterhalen, gaan de ouders er niet goed mee om? of helpt het niks? doe dan aangifte van mishandeling! , misschien zelfs van sexueele intimidatie "mag ik jou in je l*l schoppen"??!?!?!?!?!?!!?!?!?

iig niet zelf die kinderen gaan klappen, want dan zit jíj straks op het politie bureau!

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:59

nl_t schreef:
wat verschrikkelijk voor jou, en je zoontje!
ik denk dat het enige is waar suksoort sukkels van die leeftijd bang voor zijn , hun ouders en de politie, probeer het adres te achterhalen, gaan de ouders er niet goed mee om? of helpt het niks? doe dan aangifte van mishandeling! , misschien zelfs van sexueele intimidatie "mag ik jou in je l*l schoppen"??!?!?!?!?!?!!?!?!?

iig niet zelf die kinderen gaan klappen, want dan zit jíj straks op het politie bureau!

oeps, al opgelost, allen 1e pagina gelezen!
wel fijn verbetering!!!!!!!!!!!!!!!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 01:07

wat fijn dat je het zo met de school hebt kunnen oplossen zeg.

maar wat gaat er met die kinderen gebeuren die je zoontje het leven zuur gaat maken, gaan die straf krijgen of is het daar te laat voor?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 07:55

Super resultaat _/-\o_ Goed leermoment voor alle betrokkenen; want daar profiteren alle kinderen van op school. Het zal heus niet alleen jouw kind zijn, die er last van had. En zo heeft je kind nog een prettige tijd op school, voor de middelbare schooltijd aanbreekt.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 08:37

Wat ik me wel afvraag wat is er met de pesters gebeurd? Mogen die gewoon op school blijven? vind dat namelijk onacceptabel? die kinderen horen geschorst te worden.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 08:39

Dit is egt absurd, ik kom wel naar die school, wordt z'n bodygard!
hier kan ik zo slecht tegen he! gadverdamme.

ik ga nu nog een stukje lezen, is het nog een beetje goedgekomen?

Edit:

heb het gelezen, ik hoop dat het zo aanhoud voor je zoontje ;)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:11

Super om te lezen !! het is alleen zo jammer dat ouders eerst hemel en aarde moeten bewegen om resultaat te zien..

Ik heb vanmiddag een gesprek op school ook voor mijn 10 jarige zoon die asperger heeft , hij heeft een nieuwe juf en ze begrijpt hem soms niet....

Oke ik dus weer boos want er dus niet goed leerlingen overleg geweest ..

Vanmiddag dus voor de zoveelste keer uitleggen hoe mijn zoon in elkaar steekt en dat word je soms heel erg zat....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:58

Wat fijn zeg dat er nu goed en direct gehandeld wordt. Hopelijk kan je zoon zijn schooltijd er plezierig afmaken.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:17

Mijn hart brak toen ik je verhaal las, verschrikkelijk hoe bruut kinderen tegen elkaar kunnen zijn en dat kinderen die gewoon lekker hun ding willen doen daar de dupe van moeten zijn.:n

Geweldig om te lezen dat school flink maatregelingen neemt! Jammer dat het zo lang heeft moeten duren maar gelukkig is er nu eindelijk resultaat en kan hij weer lekker met een gerust hart naar school.

Vind je trouwens echt een topmama dat je het zo opneemt voor je kind, het er niet zomaar bij laat zitten en hem ook lekker thuis houdt zodra het teveel wordt: want door laten bikkelen is natuurlijk ook niet alles voor een 10-jarige. Zo hoort het! :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:25

Goed van je dat de school er alles aan gaat doen om dit aan te pakken.
Ook ik weet uit ervaring als leerkracht hoe moeilijk het soms is om alles te zien op het plein. De groepen zijn (door bezuinigen) veel te groot, de problemen van de kinderen zijn heel divers.
Eerder werd genoemd om de ouders van de kinderen aan te spreken. Weet wel dat dit om het speciaal onderwijs gaat. Veel ouders van deze kinderen weten zelf ook niet meer hoe en wat ze moeten doen om hun kinderen op een goede manier groot te brengen. Laat staan dat de kinderen daar echt naar luisteren en dit gaan onthouden op het plein.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:38

Bah ik werd er gewoon verdrietig van toen ik je verhaal las TS.
Ik ben zelf jarenlang gepest en mijn moeder heeft zo vaak geprobeerd de schoolleiding in te laten grijpen maar dat is nooit gebeurd. Het beste voor mij was idd ook van school veranderen!
Mijn broertje heeft bijna zijn hele schoolgaande leven op speciaal onderwijs gezeten en ook op een VSO dus. Het beleid op SO scholen is dieptriest gesteld... een vriendin die op een VSO werkt kon mij het zelfs vertellen dat het vaak een beleid van niks is.
Het is erg moeilijk om weer een passende school voor je zoontje te vinden, er wordt veel bezuinigd op VSO scholen om van al die instanties en bobo's die er mee te maken hebben nog maar te zwijgen.

Ik zou niet weten wat je er aan moet doen, misschien de schoolinspectie inschakelen? Een enkel gesprekje met de leiding en pesters helpt echt niets, dan gaan ze het wel op een andere manier proberen.

Heel veel sterkte, vooral voor je zoontje. Ik leef met hem mee.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 12:43

Tot op heden gaat het goed, de pesters doen normaal tegen mijn zoontje. Gelukkig maar.
Nu is het zaak dat school dit gaat volhouden, maar ik blijf er bovenop zitten, óók na een tijdje!