JuliaMaria schreef:MarcoBorsato schreef:JuliaMaria, zoals je kunt zien heb ik niet meer direct over de date, maar over de opmerking van snoetie die vindt dat er verschil is tussen man en vrouw.
En verder blijf ik bij wat ik gezegd heb. Mijn 'speculaties' zijn toch wel ergens op gebaseerd, het zijn mijn normen en waarden, het is wat ik heb meegekregen van huis uit. Ik ben waarschijnlijk niet zo traditioneel/ouderwets opgevoed.
Nu doe je het wederom: Waarom zou ik ouderwets/traditioneel zijn opgevoed? Waar baseer je dat op?
Ik baseer het op ons meningsverschil

!). Ik vind het niet fijn om te profiteren maar ik heb dus zelf niet veel geld om uit te besteden. Houd als ik een date heb wel wat opzij. Aan de andere kant vind ik ook dat als een man met jou iets wilt doen dat hij best mag betalen. Hij stelt het voor om met jou wat te doen! En hij gaat er denk ik dan ook niet vanuit dat het 50/50 ofzo word.. maar misschien zie ik dat verkeerd

Je lijkt ze niet als relatiemateriaal te beschouwen en er een gelijkwaardige relatie mee op te bouwen. Ik vind het niet gelijk ongelijkwaardig als de man betaalt hoor, maar wel vanuit zo'n redenering.
Als het goed is date je iemand waar jij het ook leuk mee vindt om tijd door te brengen? Ik vind het raar dat je daar zelf dan per se niet je steentje aan wilt bijdragen. Dan date je niet de goede.
Dank je wel voor je bevestiging. Heerlijk hoe een mens één gedachte kan hebben die niet meer te veranderen is. Geloof toch echt dat ik meer ervaring heb dan jouw in het leven, hoe triest het ook klinkt. Misschien een lichte vorm van Borderline? Wie zal het zeggen...
)
Anders zou mijn gevoel me zeggen 50/50..
.