DeadxStar schreef:Het niet willen zien.. Maar nu achteraf zie je het toch wel? Dat het fout is..
En dan nog heb je er geen spijt van.
Ik snap dat niet
Ik snap dat ook niet van mezelf. Klinkt raar, maar ik kan dat gewoon niet goedpraten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charlie_P schreef:DeadxStar schreef:Het niet willen zien.. Maar nu achteraf zie je het toch wel? Dat het fout is..
En dan nog heb je er geen spijt van.
Ik snap dat niet
Hmm. Eigenlijk vind ik wel dat de verantwoordelijkheid ligt bij degene die vreemdgaat. Het lijkt mij niet wat om écht iets te beginnen met iemand in een relatie. Maar als je gewoon als vrijgezel in de kroeg een leuke avond wilt hebben (ik zeg maar wat), dan zou de status van de persoon in kwestie me minder uitmaken. Zijn relatie, zijn verantwoordelijkheid. Dat ik niet een relatie zou willen beginnen met diegene terwijl hij nog een vriendin heeft zou meer zijn omdat ik niet iets wil met iemand die van 2 walletjes eet, dan omdat ik dat sneu vind voor de ander.
robert45 schreef:denk dat vreemdgaan een enorme impact heeft op de persoon die het overkomt. Dus denk ook daar eens aan als je weet dat degene een vriend heeft.
gekkesies schreef:En wat betreft mensen die moedwillig bepaalde handelingen verrichten met bezette mensen; Ik geloof best dat jullie allemaal heel leuke mensen zijn en het spijt me oprecht als ik jullie hiermee voor de kop stoot, maar ik wálg echt van die acties als je weet dat iemand bezet is en er mensen gekwetst gaan worden. Of het nou jouw verantwoordelijkheid is of niet, heb alsjeblieft gewoon een beetje fatsoen (en moreel besef) in je donder.
DeadxStar schreef:Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij beide ligt maargoed. Tuurlijk is hij het ergst bezig, hij bedriegt z'n vriendin. Maar als jij weet dat hij een vriendin heeft, doe je er net zo hard aan mee..
Sodera schreef:Maaaar oa DeadxStar, als jij voor een avondje lol inde kroeg gaat en iemand versiert jou, dan ga ik echt niet vragen uhhh heb jij geen vriendin thuis zitten? Dat vind ik dan echt iemands eigen verantwoordelijkheid.
Een affaire aangaan of een avondje lol hebben als je WEET dat iemand een vriendin heeft, vind ik anders.
Dat vind ik niet netjes.
Maar aan de andere kant, degene die vreemdgaat zit toch hardstikke fout? Daar heb jij toch verder niks mee van doen?
Carmen schreef:Ik denk dat niemand vreemd zou gaan als die echt van zijn/haar partner houdt, en echt verliefd is. Ik ben hier overtuigd van.
Carmen schreef:Ik denk dat niemand vreemd zou gaan als die echt van zijn/haar partner houdt, en echt verliefd is. Ik ben hier overtuigd van.
BraveSpots schreef:Ik denk wel dat er verschillende soorten vreemdgaan bestaan.
Soms zie/hoor je van een man (of vrouw) 40+, vijftien jaar relatie, 3 kleine kinderen, moeite met de sleur en ongelukkig zijn, geen communicatie met partner, al jarenlang verliefd op collega die dan één (of meer) keer vreemdgaat met haar (of hem).
Dat vind ik iets heel anders dan een 18jarige die na drie maanden verkering een ander zoent wanneer ie stomdronken is na het stappen.
Ik denk dat je daarom ook geen uitspraken kan doen die slaan op alle vreemdgaande mensen. Elke situatie is anders (helaas niet minder pijnlijk meestal).
verana schreef:Je kunt zien dat de meningen erg verdeeld zijn omtrent het fenomeen vreemdgaan.
Vroeger was ik altijd zo van het zit in het aard van het beesje en mannen die vreemdgaan zijn gewoon de grootste sukkels ter wereld.
Tot het moment dat je iemand leer kennen en die gewoon geweldig is, je geeft wat je mist maar ondertussen wel een vriendin heeft.
Tegenwoordig denk ik niet meer zo omtrent het fenomeen vreemdgaan, het kan altijd gebeuren en ja het is niet netjes maar of we echt monogaam zijn is de vraag.
Ik denk niet dat wij er voor gemaakt zijn om altijd trouw te blijven, het is onnatuurlijk als je het eigelijk bekijkt. Wij zijn eigelijk 1 van de weinige zoogdieren die "trouw" blijven aan hun partner.
Sterre schreef:Carmen schreef:Ik denk dat niemand vreemd zou gaan als die echt van zijn/haar partner houdt, en echt verliefd is. Ik ben hier overtuigd van.
Ik ben er inmiddels (voor mezelf) achter dat dit niet helemaal zo werkt.
Ik ben (waarschijnlijk) een stuk ouder dan jullie en ik ken een aantal mensen (zowel man als vrouw) in mijn vriendenkring waarvan ik weet dat die wel eens een affaire (gehad) hebben.
Als je daar met ze over praat wáárom ze dat doen, komen er zowel van de mannen als ook van de vrouwen toch wel steeds dezelfde argumenten boven. Na 20-25 jaar samen zijn, is het spannende er voor een groot deel wel af. Je wéét wat je thuis hebt; dáár is die vrouw die kookt en je overhemden strijkt, dáár is die man die de vuilnisbakken buiten zet en er ´s nachts voor de kinderen uit gaat. Kortom, je weet wat je aan elkaar hebt ...
Op het moment dat ze dan iemand anders leren kennen, is de jacht weer geopend, kan je weer je best doen om je van je chocoladekant te laten zien. Het is dan natuurlijk ook een enorme ego-boost als die ander idd die leuke kanten van je ziet; dié kanten die je eigen partner na al die jaren niet meer zó ziet als in de begintijd van de relatie.
De reden dat ze toch gewoon bij hun man/vrouw willen blijven is vaak ook een finaciele.
Als je samen na 20-25 jr een heel leven hebt opgebouwd (mooi huis, beide een leuke auto, je kan het je permiteren om 2-3 x per jaar op vakantie te gaan), is het natuurlijk een gigantische stap terug als je uit elkaar gaat.
In de regel moet dat mooie huis verkocht worden, de auto´s worden een stuk kleiner en als je pech hebt zit vakantie er helemaal niet meer in...
Als je dan thuis ook nog eens een partner hebt die opzich helemaal niet zo verkeerd is, is het een stuk "makkelijker" om vreemd te gaan, dan om bij je man/vrouw weg te gaan...
En voordat jullie het misschien denken: nee, ík ben nog nooit vreemd gegaan en ook nu mijn man sinds 5 mnd bij mij weg is, zal ik niet gauw wat beginnen met een man die gebonden is.