vreemdgaan; de aard van het beestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:12

DeadxStar schreef:
Het niet willen zien.. Maar nu achteraf zie je het toch wel? Dat het fout is..
En dan nog heb je er geen spijt van.

Ik snap dat niet :n

Ik snap dat ook niet van mezelf. Klinkt raar, maar ik kan dat gewoon niet goedpraten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:17

ik zou mijn kerel nooit kunnen bedriegen. Hij is alles wat ik nodig heb. En hij zou dat ook nooit doen hij haaaat het als andere meiden hem proberen te versieren :P rare jongen... :D
en bijna al mn exen waren eikels maar heb het altijd netjes uitgemaakt voor ik aan een ander begon :P

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:24

Charlie_P schreef:
DeadxStar schreef:
Het niet willen zien.. Maar nu achteraf zie je het toch wel? Dat het fout is..
En dan nog heb je er geen spijt van.

Ik snap dat niet :n

Hmm. Eigenlijk vind ik wel dat de verantwoordelijkheid ligt bij degene die vreemdgaat. Het lijkt mij niet wat om écht iets te beginnen met iemand in een relatie. Maar als je gewoon als vrijgezel in de kroeg een leuke avond wilt hebben (ik zeg maar wat), dan zou de status van de persoon in kwestie me minder uitmaken. Zijn relatie, zijn verantwoordelijkheid. Dat ik niet een relatie zou willen beginnen met diegene terwijl hij nog een vriendin heeft zou meer zijn omdat ik niet iets wil met iemand die van 2 walletjes eet, dan omdat ik dat sneu vind voor de ander.

En je vindt het niet sneu om dan te zoenen met hem, of het bed in te duiken? :+
Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij beide ligt maargoed. Tuurlijk is hij het ergst bezig, hij bedriegt z'n vriendin. Maar als jij weet dat hij een vriendin heeft, doe je er net zo hard aan mee..

robert45 schreef:
denk dat vreemdgaan een enorme impact heeft op de persoon die het overkomt. Dus denk ook daar eens aan als je weet dat degene een vriend heeft.

gekkesies schreef:
En wat betreft mensen die moedwillig bepaalde handelingen verrichten met bezette mensen; Ik geloof best dat jullie allemaal heel leuke mensen zijn en het spijt me oprecht als ik jullie hiermee voor de kop stoot, maar ik wálg echt van die acties als je weet dat iemand bezet is en er mensen gekwetst gaan worden. Of het nou jouw verantwoordelijkheid is of niet, heb alsjeblieft gewoon een beetje fatsoen (en moreel besef) in je donder. :\

Om hun nog maar even te quoten.. En terecht :)

Sodera

Re: vreemdgaan; de aard van het beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:32

Maaaar oa DeadxStar, als jij voor een avondje lol inde kroeg gaat en iemand versiert jou, dan ga ik echt niet vragen uhhh heb jij geen vriendin thuis zitten? Dat vind ik dan echt iemands eigen verantwoordelijkheid.
Een affaire aangaan of een avondje lol hebben als je WEET dat iemand een vriendin heeft, vind ik anders.
Dat vind ik niet netjes.
Maar aan de andere kant, degene die vreemdgaat zit toch hardstikke fout? Daar heb jij toch verder niks mee van doen?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:50

Dan begrijp jij het verkeerd.. ;)
Dit gaat over als je het WEET. Dat staat ook duidelijk in de quotes die ik heb geplaatst..
Als je het niet weet kan je er uiteraard niets aan doen. Staat al meerdere keren in het topic. :j

En je laatste zin, daar heb ik net al een reactie op gegeven..

DeadxStar schreef:
Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij beide ligt maargoed. Tuurlijk is hij het ergst bezig, hij bedriegt z'n vriendin. Maar als jij weet dat hij een vriendin heeft, doe je er net zo hard aan mee..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:59

Sodera schreef:
Maaaar oa DeadxStar, als jij voor een avondje lol inde kroeg gaat en iemand versiert jou, dan ga ik echt niet vragen uhhh heb jij geen vriendin thuis zitten? Dat vind ik dan echt iemands eigen verantwoordelijkheid.
Een affaire aangaan of een avondje lol hebben als je WEET dat iemand een vriendin heeft, vind ik anders.
Dat vind ik niet netjes.
Maar aan de andere kant, degene die vreemdgaat zit toch hardstikke fout? Daar heb jij toch verder niks mee van doen?

Jij bent mee verantwoordelijk aan iemands leed, vreemdgaan kan die kerel niet alleen.
Immo is dit een heel gekend psychologisch fenomeen, omdat mensen weten dat ze fout zijn. Maar niemand kan leven tegen zijn eigen normen en waarden. En dan gebeurt deze uitleg, net zoals de je moet ergens dood van gaan.
Is psychologisch bewezen ;)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:51

Joolien schreef:
Melanie_B schreef:
Waarom doe je het dan ??????

Blind van verliefdheid, je acties goedpraten, het niet willen zien. Dat is heel ´makkelijk´.

Gewoon pure lust.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:51

F_Orumster schreef:
Als Jolien niet met m ging, ging ie wel met een ander... Er zit namelijk iets fout bij HEM.

Dat zeer zeker ook; hij begaat OOK de fout. Maar Joolien(of wie dan ook) is imo net zo fout bezig.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:03

Ik denk wel dat Jolien in die tijd jong was, onder de 20 was ik ook niet zo'n moraalridster.
Mannen waar ik weleens een avondje mee zoenden zeiden weleens tijdens of na het zoenen dat ze een vriendin hadden (zeggen ze op 1 of andere manier nooit ervoor :roll: ). En dan ben ik niet alle keren bij m weggelopen, het kwaad was dan toch al geschiedt... Dan dacht ik aan mezelf en dacht ik die paar extra zoenen maken dan ook niet meer uit... HIJ is fout bezig.

Ik zou echter niet bewust achter een bezette man aangaan, maar hierboven is dan voor een avondje en als het dan een kwartier langer duurt maakt dan niet meer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:19

Helaas was ik al wat ouder dan dat, 22 om precies te zijn. Ik heb nu een vriend maar ik zou het nooit weer doen, mede ook omdat je er eigenlijk niks aan hebt en het is voor niemand goed.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:32

Ik ben ondertussen al bijna 7,5 jaar samen met mijn vriend (ondanks dat ik nu pas 20 ben)... Ondanks dat heb ik toch nóóóit het gevoel gehad dat ik zou willen vreemdgaan! Ik moet er niet aan denken... ook niet dat mijn vriend dit zou doen (maar ik vertrouw hem voor 100%).

Ik vind dat je respect voor elkaar moet hebben. Als je niet meer gelukkig bent in je relatie moet je het eerst proberen oplossen óf er voor kiezen om het te beëindigen... en niet zomaar met een ander in bed duiken omdat je je dan weer even goed voelt.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:32

Ik vind ook dat de 'ander' in dit verhaal niks te verwijten valt. Diegene die vreemdgaat heeft alle verantwoordelijkheid voor zijn/haar acties en als die een leuke scharrel zoekt vindt die dat echt wel. Het wordt iets anders als er echt een relatie wordt opgebouwd, terwijl de vreemdganger nog een partner heeft. Dat zou de 'ander' alleen al uit zelfrespect niet moeten willen.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:32

Dus zoenen/het bed delen mag volgens jou wel, maar een relatie niet? Lekker krom zeg :')

Je hebt dan gewoon echt geen fatsoen.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:57

Nou ja, vanuit de derde persoon gezien, die mág alles wat mij betreft. Of laat ik het zo zeggen, die zou ik niet de schuld geven. Alleen ook weer vanuit die persoon gezien, als ik een 'derde' was zou ik geen relatie beginnen, want in een relatie zit je met z'n tweeën vind ik, en niet met meer.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:17

ja , vreemdgaan zit in de aard van het beestje. net zoals liegen en bedriegen. Inmiddels kan ik dat wel voluit zeggen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:37

Carmen schreef:
Ik denk dat niemand vreemd zou gaan als die echt van zijn/haar partner houdt, en echt verliefd is. Ik ben hier overtuigd van.

Ik zou het niet beter kunnen zeggen maar ook ik denk dat dit toch echt zo is.
Natuurlijk zijn er mensen die minder trouw zijn dan anderen, maar toch geloof ik hier wel in.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:06

Carmen schreef:
Ik denk dat niemand vreemd zou gaan als die echt van zijn/haar partner houdt, en echt verliefd is. Ik ben hier overtuigd van.

Ik ben er inmiddels (voor mezelf :+ ) achter dat dit niet helemaal zo werkt.
Ik ben (waarschijnlijk }:0 ) een stuk ouder dan jullie en ik ken een aantal mensen (zowel man als vrouw) in mijn vriendenkring waarvan ik weet dat die wel eens een affaire (gehad) hebben.
Als je daar met ze over praat wáárom ze dat doen, komen er zowel van de mannen als ook van de vrouwen toch wel steeds dezelfde argumenten boven. Na 20-25 jaar samen zijn, is het spannende er voor een groot deel wel af. Je wéét wat je thuis hebt; dáár is die vrouw die kookt en je overhemden strijkt, dáár is die man die de vuilnisbakken buiten zet en er ´s nachts voor de kinderen uit gaat. Kortom, je weet wat je aan elkaar hebt ...
Op het moment dat ze dan iemand anders leren kennen, is de jacht weer geopend, kan je weer je best doen om je van je chocoladekant te laten zien. Het is dan natuurlijk ook een enorme ego-boost als die ander idd die leuke kanten van je ziet; dié kanten die je eigen partner na al die jaren niet meer zó ziet als in de begintijd van de relatie.
De reden dat ze toch gewoon bij hun man/vrouw willen blijven is vaak ook een finaciele.
Als je samen na 20-25 jr een heel leven hebt opgebouwd (mooi huis, beide een leuke auto, je kan het je permiteren om 2-3 x per jaar op vakantie te gaan), is het natuurlijk een gigantische stap terug als je uit elkaar gaat.
In de regel moet dat mooie huis verkocht worden, de auto´s worden een stuk kleiner en als je pech hebt zit vakantie er helemaal niet meer in...
Als je dan thuis ook nog eens een partner hebt die opzich helemaal niet zo verkeerd is, is het een stuk "makkelijker" om vreemd te gaan, dan om bij je man/vrouw weg te gaan :\ ...
En voordat jullie het misschien denken: nee, ík ben nog nooit vreemd gegaan en ook nu mijn man sinds 5 mnd bij mij weg is, zal ik niet gauw wat beginnen met een man die gebonden is :n .

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:11

BraveSpots schreef:
Ik denk wel dat er verschillende soorten vreemdgaan bestaan.

Soms zie/hoor je van een man (of vrouw) 40+, vijftien jaar relatie, 3 kleine kinderen, moeite met de sleur en ongelukkig zijn, geen communicatie met partner, al jarenlang verliefd op collega die dan één (of meer) keer vreemdgaat met haar (of hem).

Dat vind ik iets heel anders dan een 18jarige die na drie maanden verkering een ander zoent wanneer ie stomdronken is na het stappen.

Ik denk dat je daarom ook geen uitspraken kan doen die slaan op alle vreemdgaande mensen. Elke situatie is anders (helaas niet minder pijnlijk meestal).

Hier ben ik het mee eens.. Ik heb 4 jaar een relatie met mn vriend, ook wij hebben een dip gehad waar het ook op het randje zat met uitgaan. Hij heeft toen een meisje leren kennen en daar heeft hij mee gezoend. Ik ben er van overtuigd dat het komt omdat onze relatie gewoon niet goed in elkaar zat op dat moment en dat we niet gelukkig waren samen. Hij heeft uiteindelijk de keus gemaakt om verder te gaan met mij en hij was er ook echt kapot van.. Zelf wilde ik hem niet kwijt en heb ik hem de kans gegeven, ook omdat hij er zelf echt gebroken door was.. Ik denk dat inderdaad elke situatie waarin mensen vreemd gaan anders is. Sommige jongens zijn daar zo makkelijk in en is het inderdaad hoe je er aan komt zo kom je er ook weer van af en dat het wachten is voorat het gebeurd.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:16

Je kunt zien dat de meningen erg verdeeld zijn omtrent het fenomeen vreemdgaan.
Vroeger was ik altijd zo van het zit in het aard van het beesje en mannen die vreemdgaan zijn gewoon de grootste sukkels ter wereld.
Tot het moment dat je iemand leer kennen en die gewoon geweldig is, je geeft wat je mist maar ondertussen wel een vriendin heeft.

Tegenwoordig denk ik niet meer zo omtrent het fenomeen vreemdgaan, het kan altijd gebeuren en ja het is niet netjes maar of we echt monogaam zijn is de vraag.
Ik denk niet dat wij er voor gemaakt zijn om altijd trouw te blijven, het is onnatuurlijk als je het eigelijk bekijkt. Wij zijn eigelijk 1 van de weinige zoogdieren die "trouw" blijven aan hun partner.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:22

Aard van t beestje, zeker weten.
Net als dat mensen naar mijn idee niet kunnen veranderen.
Je kan het wel proberen, maar het blijft altijd in je zitten.
Maargoed, dat is mijn mening ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:29

verana schreef:
Je kunt zien dat de meningen erg verdeeld zijn omtrent het fenomeen vreemdgaan.
Vroeger was ik altijd zo van het zit in het aard van het beesje en mannen die vreemdgaan zijn gewoon de grootste sukkels ter wereld.
Tot het moment dat je iemand leer kennen en die gewoon geweldig is, je geeft wat je mist maar ondertussen wel een vriendin heeft.

Tegenwoordig denk ik niet meer zo omtrent het fenomeen vreemdgaan, het kan altijd gebeuren en ja het is niet netjes maar of we echt monogaam zijn is de vraag.
Ik denk niet dat wij er voor gemaakt zijn om altijd trouw te blijven, het is onnatuurlijk als je het eigelijk bekijkt. Wij zijn eigelijk 1 van de weinige zoogdieren die "trouw" blijven aan hun partner.

Als het maar in je straatje past bij je acties he :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:31

Inderdaad, en wij zoogdieren behoren ook fatsoen te kennen en bovendien kunnen wij ons ook beheersen als we dat willen.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:44

Sterre schreef:
Carmen schreef:

Ik ben er inmiddels (voor mezelf :+ ) achter dat dit niet helemaal zo werkt.
Ik ben (waarschijnlijk }:0 ) een stuk ouder dan jullie en ik ken een aantal mensen (zowel man als vrouw) in mijn vriendenkring waarvan ik weet dat die wel eens een affaire (gehad) hebben.
Als je daar met ze over praat wáárom ze dat doen, komen er zowel van de mannen als ook van de vrouwen toch wel steeds dezelfde argumenten boven. Na 20-25 jaar samen zijn, is het spannende er voor een groot deel wel af. Je wéét wat je thuis hebt; dáár is die vrouw die kookt en je overhemden strijkt, dáár is die man die de vuilnisbakken buiten zet en er ´s nachts voor de kinderen uit gaat. Kortom, je weet wat je aan elkaar hebt ...
Op het moment dat ze dan iemand anders leren kennen, is de jacht weer geopend, kan je weer je best doen om je van je chocoladekant te laten zien. Het is dan natuurlijk ook een enorme ego-boost als die ander idd die leuke kanten van je ziet; dié kanten die je eigen partner na al die jaren niet meer zó ziet als in de begintijd van de relatie.
De reden dat ze toch gewoon bij hun man/vrouw willen blijven is vaak ook een finaciele.
Als je samen na 20-25 jr een heel leven hebt opgebouwd (mooi huis, beide een leuke auto, je kan het je permiteren om 2-3 x per jaar op vakantie te gaan), is het natuurlijk een gigantische stap terug als je uit elkaar gaat.
In de regel moet dat mooie huis verkocht worden, de auto´s worden een stuk kleiner en als je pech hebt zit vakantie er helemaal niet meer in...
Als je dan thuis ook nog eens een partner hebt die opzich helemaal niet zo verkeerd is, is het een stuk "makkelijker" om vreemd te gaan, dan om bij je man/vrouw weg te gaan :\ ...
En voordat jullie het misschien denken: nee, ík ben nog nooit vreemd gegaan en ook nu mijn man sinds 5 mnd bij mij weg is, zal ik niet gauw wat beginnen met een man die gebonden is :n .

Misschien geldt dat voor sommige mensen, maar toch vind ik dat er dan iets niet klopt in je relatie :n
Mijn ouders zijn ook al héél lang bij elkaar, en getrouwd, zonder vreemd te gaan.
Ik vind als je spanning mist in je relatie, dan klopt er iets niet.. En ja er dan een punt achter zetten is misschien moeilijk als je een heel leven op hebt gebouwd, maar altijd nog beter dan de ander kwetsen. Denk je er allebei hetzelfde over, oke, dan moet je maar aan een open relatie beginnen, of naar een parenclub, weet ik veel :')
Maar vreemdgaan vind ik echt not done..

Over 't monogaam zijn; daar kies je zelf voor hoor.. Wij zijn ook de enige 'zoogdieren' die ook daadwerkelijk na kunnen denken over dat soort acties, en de gevolgen ervan kunnen inzien. En zoals kinkie zegt, wij kennen fatsoen (althans, dat hoort zo), en een mens kan zich beheersen, etc. Wij kunnen de pijn ervan voelen als je partner vreemd gaat, dieren hebben dat niet! Dus ik vind het maar een rare vergelijking. (Al zijn er wel bepaalde dieren die monogaam zijn dacht ik..)

Anyway; als je niet monogaam wilt zijn, best. Maar kies dan voor het vrijgezelle leven of een open relatie. Kwets je niemand mee!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:47

Heb de topic niet geheel door gelezen hoor.

maar mijn ex-vriend is ook(volgens zijn vader 3 keer) en ik weet er 2, vreemd gegaan
Hele ruzie en alles lag aan mij :?

Maar ik vind dat iemand dan niet genoegen met jou neemt en daarvoor naar een ander gaat,
ik vind het zielig als je vreemd gaat |(

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:16

wat een verschillende antwoorden..
ik ga even meelezen ..