Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mika11 schreef:amyz schreef:*rent binnen en vliegt iedereen om de hals die zich ook eeuwig en altijd irriteert aan spel- en taalfouten*
Eindelijk, lotgenoten! Kunnen we geen praatgroep oprichten oid?Ik zóek niet eens naar spelfouten, maar ze vallen me op als een grote zwarte vlek op een witte trui. Dodelijk vermoeiend.. Heb zelfs ooit is maggi een mail gestuurd omdat ik (werkte toen als vakkenvuller in een supermarkt) een fout had gevonden op de verpakking van een van hun producten (echt geen flauw idee meer wat t was, maar t was hardstikke fout). Niet dat ze er ooit iets mee gedaan hebben, maar goed..
Maar hier dus nog eentje die zich eeuwig
Ik zie ook meteen een fout bij jou:
' Heb zelfs ooit is maggi een mail gestuurd' moet zijn;
Heb zelfs ooit EENS maggi een mail gestuurd
vaa schreef:ik was ooit heel goed in ABN,
maar sinds ik geen hollands meer heb gesproken,
(2 jaar lang ong.) is het een stuk moeilijker geworden
als ik niet oplet, ga ik zo over op engelse woorden enzovoort
Van een Amerikaanse man wordt m'n Nederlands nier beter
En dat terwijl het een tweede natuur was.

. amyz schreef:*rent binnen en vliegt iedereen om de hals die zich ook eeuwig en altijd irriteert aan spel- en taalfouten*
Eindelijk, lotgenoten! Kunnen we geen praatgroep oprichten oid?Ik zóek niet eens naar spelfouten, maar ze vallen me op als een grote zwarte vlek op een witte trui. Dodelijk vermoeiend.. Heb zelfs ooit is maggi een mail gestuurd omdat ik (werkte toen als vakkenvuller in een supermarkt) een fout had gevonden op de verpakking van een van hun producten (echt geen flauw idee meer wat t was, maar t was hardstikke fout). Niet dat ze er ooit iets mee gedaan hebben, maar goed..
Maar hier dus nog eentje die zich eeuwig irriteert!
(enne, t is teelt wierig toch? Vind t wel een goeie hersenkraker iig)

Nouks schreef:amyz schreef:*rent binnen en vliegt iedereen om de hals die zich ook eeuwig en altijd irriteert aan spel- en taalfouten*
Maar hier dus nog eentje die zich eeuwig irriteert!
(enne, t is teelt wierig toch? Vind t wel een goeie hersenkraker iig)
Gaat goed.....
Edit: oeps, zie dat ik niet de enige ben die het opviel. Naast de "is" en "hardstikke" zijn natuurlijk ook beide "irriteren" verkeerd gebruikt.
"Dat irriteert mij", of
"Ik erger me (aan....)"
) ergeren aan mensen die in irriteren/ergeren een fout maken
. sefanja schreef:VogeltjeM schreef:Ik ken het! Het is mij aangeleerd toen ik de lerarenopleiding Nederlands deed en ik ben er nog steeds niet vanaf. Heb wel geleerd om het een beetje los te laten, want echt iedereen maakt spelfouten. Ik zit nu op de uni en zelfs die hoogleraren kunnen niet eens fatsoenlijk spellen somsVooral werkwoordsfouten ergeren (edit: IRRITEREN
) me...
mag ik jou wat vragen? kennen dat is toch ook geen ABN... Jij gebruikt het dan toch ook niet goed. Ik weet het ipv ik ken het....
werkwoordelijk is het kunnen. dat moet jij dan toch wel weten....
Lotskie schreef:Jeetje, worden jullie niet doodmoe van jezelf![]()
Overnieuw staat trouwens gewoon in de Vandale hoor, was ooit misschien fout maar nu zoveel gebruikt dat het wel gewoon een Nederlands woord is
Taalkundigen voorspellen zelfs dat op den duur het verschil tussen 'hen' en 'hun' weg zal vallen, evenals het verschil tussen 'de' en 'het'. gabjj8 schreef:hihi.. Echt ik weet zeker dat ikzelf ook vaak fouten maak met typen enzo, maar dat is meestal onbewust.
Alleen kan ik me ook erg (irriteren) ergeren aan mensen die in irriteren/ergeren een fout maken
.
Nouks schreef:gabjj8 schreef:hihi.. Echt ik weet zeker dat ikzelf ook vaak fouten maak met typen enzo, maar dat is meestal onbewust.
Alleen kan ik me ook erg (irriteren) ergeren aan mensen die in irriteren/ergeren een fout maken
.
Hahaha tsja, maar het ís gewoon fout als je zegt "ik irriteer me daaraan". Net zo fout als "groter als" of "ik vindt". Sorry...
Lavien schreef:Weetje waar ik nou een gruwelijke hekel aan heb?
Ik wilt,hij wilt , zij wilt.. FOUT!!! Het is ik wil en hij wil. Maar werkelijk overal zie je het eerste...
* mika11 schreef:Wat je ook veel ziet is dat de ei en de ij verkeerd staat.
Zoals, mijn paard blijft niet stilstaan bij opsteigen. (opstijgen).
Ik ga vandaag op mijn paard reiden.
Dat zie je best vaak.
gabjj8 schreef:mika11 schreef:Wat je ook veel ziet is dat de ei en de ij verkeerd staat.
Zoals, mijn paard blijft niet stilstaan bij opsteigen. (opstijgen).
Dat zie je best vaak.
Dat reiden>rijden zie ik niet zovaak, maar wel het opsteigen...
Daar zeg ik ook niks meer van, dat gebeurd te vaak
een foutje bij jou: dat gebeurD te vaak, moet zijn: dat gebeurT te vaak.
gabjj8 schreef:mika11 schreef:Zoals, mijn paard blijft niet stilstaan bij opsteigen. (opstijgen).
Dat zie je best vaak.
Dat reiden>rijden zie ik niet zovaak, maar wel het opsteigen...
Daar zeg ik ook niks meer van, dat gebeurd te vaak
een foutje bij jou: dat gebeurD te vaak, moet zijn: dat gebeurT te vaak.
[/quote]
....