uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:54

Ayasha schreef:
Dat zeg ik niet maar dit antwoord zegt meer dan duizend woorden hadden kunnen doen Anneliesdj :(:) Wederom: niet dat het me verbaast.

Maar waarom zouden ze voor die ene dag dat moeten doen? Het is toch geen moeite om voor die ene dag iemand gewoon te gunnen dat ze niets hoeven te negeren? Da's IMO het beetje water bij de wijn doen van de andere kant dan. :)

Dus dat ik geen zin heb mijn familieproblemen hier te bespreken zegt jou genoeg om daar een bepaalde conclusie uit te trekken? En wat verbaasd je nu eigenlijk niet dan?

En voor de 4e keer dan maar; ik zeg helemaal niet dat de kinderen erbij MOETEN zijn, ik zou er ook geen enkel probleem mee hebben uitgenodigd te worden zonder kids maar dan moet dat wel op een normale manier gebracht worden en niet stiekem en via hints.
Mijn reactie was gericht aan alle mensen die niets met kinderen hebben en zich vreselijk ergeren als kinderen spelen, je kunt niet je hele leven kinderen ontwijken en bovendien ben je zelf ook kind geweest.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:56

Ik vind alleen de naam van de ouders op de uitnodiging zetten nou niet echt een stiekeme hint. Lijkt mij duidelijk wat er dan bedoelt wordt. Hoeveel duidelijker moet je het maken.

En voor wat betreft ergeren aan kinderen. Ik vind kinderen enig, thuis, in de speeltuin, in een pannenkoekenrestaurant enz. Op kinderplekken dus. En sommige feestjes zijn geen kinderfeestjes. Hoe je het ook wend of keert, mensen worden anders als hun kinderen erbij zijn, want dan zijn ze moeder (of vader). Dan is er altijd een half oog op de kinderen. Je hebt andere gesprekken. Gesprekken worden ineens onderbroken omdat een kind moet plassen, gevallen is, aandacht nodig heeft. Allemaal prima en het hoort erbij. Maar de TS heeft een feestje voor ogen zonder kinderen.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 22-12-10 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:57

knollentuin schreef:
ik snap werkelijk waar de commotie niet. ik heb ook kinderen,3 en als ze mee kunnen kunnen ze mee en is het feest niet voor kinderen dan niet. punt. en kunnen we geen oppas vinden blijft of mijn man of ik thuis,no problem.

Same here :D
Ook wij gaan graag eens weg zonderen kinderen, het zijn engeltjes maar ondanks dat wordt je ze ook weleens zat.
Alleen is het wel zo dat wanneer wij geen oppas kunnen krijgen(wat gelukkig zelden gebeurd) we meestal samen thuisblijven, ik vind het zelf niet leuk alleen thuis te zijn of mijn man alleen thuis te laten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:57

Anoeska schreef:
Ik vind alleen de naam van de ouders op de uitnodiging zetten nou niet echt een stiekeme hint. Lijkt mij duidelijk wat er dan bedoelt wordt. Hoeveel duidelijker moet je het maken.

Dat was ook mijn idee idd :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:00

anneliesdj schreef:
Ayasha schreef:
Dat zeg ik niet maar dit antwoord zegt meer dan duizend woorden hadden kunnen doen Anneliesdj :(:) Wederom: niet dat het me verbaast.

Maar waarom zouden ze voor die ene dag dat moeten doen? Het is toch geen moeite om voor die ene dag iemand gewoon te gunnen dat ze niets hoeven te negeren? Da's IMO het beetje water bij de wijn doen van de andere kant dan. :)

Dus dat ik geen zin heb mijn familieproblemen hier te bespreken zegt jou genoeg om daar een bepaalde conclusie uit te trekken? En wat verbaasd je nu eigenlijk niet dan?

En voor de 4e keer dan maar; ik zeg helemaal niet dat de kinderen erbij MOETEN zijn, ik zou er ook geen enkel probleem mee hebben uitgenodigd te worden zonder kids maar dan moet dat wel op een normale manier gebracht worden en niet stiekem en via hints.
Mijn reactie was gericht aan alle mensen die niets met kinderen hebben en zich vreselijk ergeren als kinderen spelen, je kunt niet je hele leven kinderen ontwijken en bovendien ben je zelf ook kind geweest.

Nee, dat deel niet, het 2e deel. :D
Denk dat de meeste hier zich ergeren afhankelijk van de situatie. Maar ik kan ook mis lezen :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:00

Anoeska schreef:

Je kunt ook (voor het verzenden) even bellen en de situatie voorleggen. Je zou zelfs kunnen overleggen over de datum en/of tijd aangezien zij de enigen zijn met kinderen.

Daarnaast gaf TS ook aan wat stiekeme hints te hebben gegeven in gesprekken ed. Dat soort dingen moet je niet aan het toeval overlaten, als ze de hints niet snappen en de kinderen wel meenemen vind je 't jammer dat je niet duidelijker bent geweest en van hun kant af hoeft dat helemaal geen onwil te zijn.

Anoeska

Re: uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:02

Maar waarom moet de TS gaan bellen om te overleggen over het plannen van HAAR feestje?

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:02

of ik het een onredelijke eis vind, nee in dit geval niet kinderen een heel sjiek restaurant en kinderen is gewoon geen goede combi. Ik zou wel omdat ik vind dat het mijn neefjes en nichtjes zijn ze een dagje meenemen naar een pretpark of iets anders leuks met ze doen ook om zo je broer een beetje tegemoet te komen. Ik denk dat op die manier iedereen zijn zin heeft.

Broer voelt zich namelijk niet op zijn tenen getrapt en jij hebt je sjieke volwassenen feestje.
Laatst bijgewerkt door Dinges11 op 22-12-10 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:03

Ik zou daar gewoon heel duidelijk in zijn en het gewoon zeggen. Bovendien is het jouw/jullie feest als je geen kinderen op je feest wilt is dat je goed recht.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:05

Anoeska schreef:
Maar waarom moet de TS gaan bellen om te overleggen over het plannen van HAAR feestje?

Ze wil toch zeker dat haar broer komt of niet?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:13

Ik vind wel dat er veel verwacht wordt dan van iemand die een feestje geeft. Eigenlijk moet ze zich maar aanpassen aan de kinderen van de familie. Overleggen over tijden, eventueel de kinderen nog meenemen naar een pretpark om alles goed te maken en het iedereen naar het zin te maken.

Ja, hallo! Wiens feestje is het eigenlijk? Moet de TS zich dan echt in 100 bochten wringen om het iedereen naar het zin te maken of kunnen andere mensen met een beetje aanpassingsvermogen zich schikken naar de wens van de feestvarkens.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:14

Dinges11 schreef:
of ik het een onredelijke eis vind, nee in dit geval niet kinderen een heel sjiek restaurant en kinderen is gewoon geen goede combi. Ik zou wel omdat ik vind dat het mijn neefjes en nichtjes zijn ze een dagje meenemen naar een pretpark of iets anders leuks met ze doen ook om zo je broer een beetje tegemoet te komen. Ik denk dat op die manier iedereen zijn zin heeft.

Broer voelt zich namelijk niet op zijn tenen getrapt en jij hebt je sjieke volwassenen feestje.

Waarom moet je die kinderen iets anders bieden? Je bent toch niet verplicht om je 12,5-jarige huwelijk te vieren met iedereen? Overigens zijn ze in dit geval 3 jaar en jonger, dan is een pretpark ook niet alles :+.
Laatst bijgewerkt door veerledec op 22-12-10 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:15

pmarena schreef:
Kinderen hoeven ècht niet altijd maar overal mee naartoe gesleept te worden , ouders doen zoveel dingen zonder kinderen , ga dan niet ineens zo schijnheilig zitten doen dat ze naar dat feestje per-sé mee moeten :P

Oh vertel? Ik heb 3 kinderen, straks 4 kinderen van 0-net 4 en nee wij doen niets zonder ze. We werken vanuit huis zodat we zelf voor ze kunnen zorgen en ze gaan overal mee naar toe, ja zelfs de luxere restaurants, en nee dat geeft geen problemen. Kinderen kun je namelijk opvoeden ;)
We hebben een tijdje een aupair in huis gehad omdat ik 6maanden lang 100% bedrust had en mijn man dus wel tussendoor moest werken maar ook dan waren de kinderen gewoon thuis en wij aanspreekbaar voor problemen.
Verder hebben wij nog nooit de kinderen naar de oppas gedaan, tot nu toe zijn ze 2 keer een weekend gaan logeren bij opa en oma, en dat was bij hoge uitzondering (toen ons 2de en 3de kindje geboren werd)
Dus ouders die zoveel dingen zonder kinderen doen? Nee wij niet, en wij zijn daar dolgelukkig mee.

Wij zouden dus ook besluiten niet te komen op een feest als onze kinderen niet welkom zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:15

Ik zou zelfs geen extra dag achteraf plannen hoor als er iemand niet wil komen omdat kids "ongewenst" zijn. Heb je zo 2 stelletjes die lekker koppig zijn en op hun tenen getrapt omdat de kids niet mogen, dat je dan ook nog een keer er geld tegenaan moet kwakken om hen tevreden te stellen. Als zij hun kids geen 2 seconden kunnen missen, da's dan jammer.

Het is wat anders als je broer écht heel graag wil, maar het om praktische reden gewoon niet lukt. Dat je dan zoiets doet, da's dan wel weer fijn. Of je kan de allerkleinste wel latn meekomen (vb borstvoeding) en dan vragen dat ze de andere bij de oppas doen. Van een pasgeborene heb je nou ook weer geen gigantische last, die slapen vaak gewoon overal doorheen en kunnen ook niks terroriseren.

Ik ben nu geen moeder, maar ik zou er geen problemen van maken als je eens op een feestje gevraagd wordt zonder kids erbij. Het is maar een avondje, het is maar een feestje, en de kids hebben vast meer plezier aan een avondje bij oma dan in zo'n stijve bedoening te zitten en hun nette kleren proper te houden (wat toch niet lukt).

Als ik een feestje zou geven, dan zou ik kijken aar HOE het merendeel van de kids zich gedraagt algemeen. Zijn het allemaal (of het merendeel) etterbakjes, nou blijf dan maar allemaal thuis. Zijn het net allemaal goed opgevoede uks (jawel, de familie van mijn ex! Allemaal superlieverds) dan zou ik ze toch meevragen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:20

Anoeska schreef:
Ja, hallo! Wiens feestje is het eigenlijk? Moet de TS zich dan echt in 100 bochten wringen om het iedereen naar het zin te maken of kunnen andere mensen met een beetje aanpassingsvermogen zich schikken naar de wens van de feestvarkens.

Ookal heb je nog zoveel aanpassingsvermogen, als je geen oppas kunt krijgen of je kinderen nog te klein zijn kun je het de ander niet naar de zin maken. En dan is het jammer om achteraf te horen dat wanneer het een week verzet was of het tijdstip iets eerder/later was geweest het wel had gekund.
Vandaar dat ik zeg dat overleggen niet teveel moeite moet zijn, iig niet als je wilt dat hij komt, als je dat niets intresseert dan moet je 't niet doen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:20

Anoeska schreef:
Ik vind wel dat er veel verwacht wordt dan van iemand die een feestje geeft. Eigenlijk moet ze zich maar aanpassen aan de kinderen van de familie. Overleggen over tijden, eventueel de kinderen nog meenemen naar een pretpark om alles goed te maken en het iedereen naar het zin te maken.

_/-\o_

oh ja en vergeet niet dat géén feest geven ook commentaar opleverd - echt fijn :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:23

anneliesdj schreef:
Anoeska schreef:

Ookal heb je nog zoveel aanpassingsvermogen, als je geen oppas kunt krijgen of je kinderen nog te klein zijn kun je het de ander niet naar de zin maken. En dan is het jammer om achteraf te horen dat wanneer het een week verzet was of het tijdstip iets eerder/later was geweest het wel had gekund.
Vandaar dat ik zeg dat overleggen niet teveel moeite moet zijn, iig niet als je wilt dat hij komt, als je dat niets intresseert dan moet je 't niet doen.

Het is toch heel simpel: je kunt het nooit iedereen naar de zin maken als je een feestje geeft. Er zijn altijd mensen die niet kunnen, ga je die dan allemaal vervangende activiteiten aanbieden?
Ik niet hoor, ik ben gekke henkie niet...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:28

Ik snap heel goed dat je met de opvoeding van tegenwoordig niet graag kinderen op zo'n feestje hebt en zeker voor zulke hele jonge kinderen is het niet handig. Voor ouders, kinderen en de rest van fam is het gewoon niet handig. Dit zal je broer zelf ook wel inzien. Echter snap ik heel goed waar het probleem ontstaat. Er wordt nu bij ouders "op gelegd" dat ze de kinderen thuis moeten laten en het is geen eigen keuze meer en dat gaat wringen.
Mensen willen niets "moeten" alleen maar mogen en zodra je iemand iets gaat verplichten dan gaan mensen dwars liggen ondanks dat het een gegronde rede is dat er iets moet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:31

Wendy schreef:
Het is toch heel simpel: je kunt het nooit iedereen naar de zin maken als je een feestje geeft. Er zijn altijd mensen die niet kunnen, ga je die dan allemaal vervangende activiteiten aanbieden?

Ik heb het niet over vervangende activiteiten, ik heb het over overleg.

TS geeft zelf aan dat haar broer de enige is met kinderen, voor de rest zou het dus geen probleem moeten zijn, hoeveel moeite is het dan even met hem te bellen wanneer hij een oppas kan regelen?
Ja als je een feest geeft voor 100 man ga je geen 30 telefoontjes plegen wie wanneer kan maar dat is hier helemaal niet aan de orde.

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:32

Anoeska schreef:
Hoe je het ook wend of keert, mensen worden anders als hun kinderen erbij zijn, want dan zijn ze moeder (of vader). Dan is er altijd een half oog op de kinderen. Je hebt andere gesprekken. Gesprekken worden ineens onderbroken omdat een kind moet plassen, gevallen is, aandacht nodig heeft. Allemaal prima en het hoort erbij. Maar de TS heeft een feestje voor ogen zonder kinderen.

Ben het hier helemaal mee eens!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:34

anneliesdj schreef:
Wendy schreef:

Ik heb het niet over vervangende activiteiten, ik heb het over overleg.

TS geeft zelf aan dat haar broer de enige is met kinderen, voor de rest zou het dus geen probleem moeten zijn, hoeveel moeite is het dan even met hem te bellen wanneer hij een oppas kan regelen?
Ja als je een feest geeft voor 100 man ga je geen 30 telefoontjes plegen wie wanneer kan maar dat is hier helemaal niet aan de orde.

Daar hadden andere mensen het wel over...

En hoezo zou het voor de rest geen probleem moeten zijn? Iedereen kan toch iets hebben dat echt niet te verzetten is? Waarom dan voor één persoon wel een uitzondering maken, als deze datum jullie nu eenmaal het beste schikt (en de locatie beschikbaar is).

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:38

Ik vind het ook geen onredelijke wens. Ik denk wel dat je je bij zoiets inderdaad moet realiseren dat het wel zo kan zijn dat er gewoon geen oppas beschikbaar is oid en dat je het ouders dan niet kwalijk kan nemen dat ze niet kunnen komen.

Wij vonden het vroeger trouwens ook veel leuker om met opa en oma lekker naar het pannekoekenhuis te gaan en net iets te lang op te blijven dan op zo'n oersaai volwassenen feest te zitten waar je niets te doen hebt dan je zusjes onder de tafel door schoppen. Volgens mij is het gewoon weg niet gezond (ook niet voor je kinderen) als je zo aan elkaar vergroeid bent dat ze niet een avondje bij een betrouwbare oppas kunnen zijn.

@anneliesdj: Maar mensen zonder kinderen kunnen toch ook een belangrijke reden hebben om niet te komen. Dan moet je dus wel iedereen gaan bellen, want met jantje word wel rekening gehouden en dan is pietje beledigd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:41

Ik vind het helemaal geen onredelijk verzoek. Het is jouw feestje en met kinderen erbij...ja dan is het gewoon anders. Jij wil zonder...nou dan is het feestje zonder.
Ik heb 2 kinderen en als alleen onze namen op de uitnodiging zou staan zou ik de kinderen lekker thuis laten. Als de hint mij niet helemaal duidelijk zou zijn zou ik even bellen

Is voor die kinderen toch ook geen ene klap aan als ze naar een volwassene feestje moeten. Stil zitten, niet schreeuwen, vaak geen speelhoekje.
En het is ook wel lekker even zonder de kinderen. Even lekker met vrienden en familie kletsen zonder er achteraan te moeten lopen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:43

liedje89 schreef:
Ik vind het ook geen onredelijke wens. Ik denk wel dat je je bij zoiets inderdaad moet realiseren dat het wel zo kan zijn dat er gewoon geen oppas beschikbaar is oid en dat je het ouders dan niet kwalijk kan nemen dat ze niet kunnen komen.

Bij ons gaat dan gewoon een van de twee.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:48

Ik kan me ook zo voorstellen dat ze dat huun 12,5 jarig huwelijk vieren op de dag dat ze 12,5 jaar getrouwd zijn. Dat moet je dan maar verzetten omdat iemand geen oppas kan regelen? Dat is wel een hele kromme redenering.

Als jij een uitnodiging krijgt voor een bruiloft waar de dresscode Gala is, ga je dan ook op je achterbenen staan omdat je liever in een spijkerbroek komt? En kom je dan ook niet omdat het je niet aanstaat? Nu kun je beargumenteren dat het een heeeele andere situatie is, maar eigenlijk niet, er staat nergens in een uitnodiging dat ze een hekel hebben aan spijkerbroeken (of kinderen in dit geval), maar dat ze een feestje willen in gala, of zonder kinderen. Wat is daar nu zo verschrikkelijk aan. Je bent toch ook ooit mens geweest zonder kinderen? Misschien wil feestganger graag weer eens met die persoon een gesprek voeren, heb je daar wel eens aan gedacht?