Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luna1986

Re: Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:13

Mijn vriendje helpt me wel met de paarden, maar heeft er verder niets mee.
Als ik het niet red, dan doet hij de stallen voert ze enz. Laat ze eventueel ook nog ff rennen in de bak, maar rijden enzo wilt ie niet.
Verder doe ik eigenlijk altijd alles zelf, is mijn ding, dus hij hoeft me er niet mee te helpen. Gelukkig maakt hij er ook geen problemen over. Hij weet dat ze er zijn en dat ik er elke dag heen moet.
Wat hij wel leuk vind om te doen is stallen bouwen (toevallig heb ik nog een paar schuil stallen nodig :P), dingen maken, het grote werk zullen we maar zeggen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:25

Pff als mijn vriend zegt dat als ik coma lig dat hij de paarden niet wilt doen , dan schop ik hem per direct het huis uit . In een relatie zorg je voor mekaar en allebei heb jij je hobby's, ik ga toch ook niet zeggen als hij ziek is dat ik niks voor hem wil doen !

Paarden horen bij mijn leven en dat weet hij dondersgoed, als ik ziek ben dan neemt hij het van mij over wat ik logisch vind. Andersom gebeurd het namelijk ook zo !

Mijn vriend hoeft niet mee naar de paarden maar ik verwacht wel dat hij vraagt hoe het bij de paarden was en dat hij af en toe even komt kijken ! Andersom vind hij het ook fijn als ik af en toe naar zijn auto kom kijken en dat ik vraag hoe het met de auto's gaat! Behandel je naaste als jezelf vind ik wel toepasselijk bij deze situatie !

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:44

Vienna2007 schreef:
Iedereen heeft toch wel vriendinnen op stal staan die ze uit de brand kunnen helpen? Ik zie een partner die niks met paarden heeft al lopen met een hengst aan een lijntje. Dat is vragen om problemen. Hoeft nieteens een hengst te zijn in mijn geval... Paarden voelen het aan als iemand onzeker is (wat iemand dan hoogstwaarschijnlijk is) en zal er dan een loopje meenemen.

En als je je paarden niet op een pensionstal hebt staan??? Die van mij staan aan huis, mijn vader woont 100km verderop, mijn schoonfamilie weet helemaal niets van paarden.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:56

Dat hij niets met paarden heeft a la, maar dat hij je in het openbaar afzeikt dat zou ik toch niet pikken.
Hij hoeft je hobby niet te respecteren, maar jou wel !!!
Ga jij ook lopen zeiken als hij heel de avond voor de TV zit of achter de PC zit, want dat is meestal een hobby van mannen.
Klinkt in ieder geval niet als de ideale echtgenoot.
Nu kan ik makkelijk praten, die van mij is net zo paardengek als ik, is zelfs hoefsmid geworden, en we doen echt alles samen, en in het weekend lekker samen in de bossen rijden, dus ik besef wel dat ik een wereldvent heb getroffen.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:12

Kinke schreef:
Vienna2007 schreef:
Iedereen heeft toch wel vriendinnen op stal staan die ze uit de brand kunnen helpen? Ik zie een partner die niks met paarden heeft al lopen met een hengst aan een lijntje. Dat is vragen om problemen. Hoeft nieteens een hengst te zijn in mijn geval... Paarden voelen het aan als iemand onzeker is (wat iemand dan hoogstwaarschijnlijk is) en zal er dan een loopje meenemen.

En als je je paarden niet op een pensionstal hebt staan??? Die van mij staan aan huis, mijn vader woont 100km verderop, mijn schoonfamilie weet helemaal niets van paarden.

Dan hebben jullie er toch bewust voor gekozen samen een huis te kopen waar de paarden thuis staan. In dat geval kan hij dat best doen, en lijkt me ook vreemd als hij nooit zijn gezicht laat zien, gezien het dan de tuin is.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:20

ik moet thuis alles alleen doen. heb 4 eigen paarden, en werk daarnaast nog zo'n 40 uur in de week.
maar moet gewoon elke dag voeren,mesten,binnen/buiten zetten,onderhoud en als ik geluk heb.. kan ik rijden.
dit doe ik al jarenlang zo, en gaat prima :j
heb nu een vriend, en hoewel hij heel lief af en toe helpt ondanks dat hij niets met paarden heeft ( trailer repareren ,gisteren ging hij water mee helpen slepen etc) heeft hij al wel aangegeven dat hij zelf niets met m'n hobby heeft.
prima toch? dit zou ik ook niet anders verwachten willen, want Ik kies voor deze hobby, en niet mijn vriend! ik zou er zelf ook niet blij van worden als er van mij wordt verwacht dat ik van zijn auto's banden ga verwisselen of weet ik wat.
das zijn pakkie aan en zijn hobby. andersom dus ook :j
Ik zorg gewoon voor een goede back up als ik ziek ben of een weekendje weg wil, en mijn vriend is zich ervan bewust dat deze hobby veel tijd kost, en zeurt dus niet dat ik veel op stal ben

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:24

Als ik ff zo meelees, als je een partner hebt, die je niet eens wilt helpen in nood, voor iets wat jij belangrijk is, dan noem ik dat puur egoisme!!!!
In een relatie doe je toch dingen voor elkaar, ook waar je zelf in eerste instantie niet je interesse ligt.
En dat iemand niet met een hengst gaat lopen, oke, maar je even helpen met voeren of je erheen rijden omdat je wat gebroken hebt.
Hoe gaat zo'n partner om met andere zaken in het leven, die hij misschien ook niet leuk vind?
In goede en in slechte tijden zou ik zo zeggen. Hiermee bedoel ik dus niet, dat partner verplicht jouw hobby ook leuk moet vinden en telkens moet komen en dergelijke. Maar beetje intresse en hulp bieden aan elkaar, mag je toch wel verwachten in een relatie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:30

Vriendlief zou bij mij als ze naar huis waren een groot probleem gehad hebben. :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:32

Mijn vriend is ook niet geinteresseerd in paarden. Dat maakt me helemaal niet uit. Maar hij zou het niet wagen om me zo in het openbaar af te zeiken. Zou ik ook niet pikken ook :n.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:37

Ibbel schreef:
Maar dat lijkt het probleem ook niet te zijn. Het probleem zit 'm veel meer in dat manlief z'n vrouw in het bijzijn van vrienden afvalt en aanvalt.

Dat is inderdaad waar de schoen wringt en dat zou ik ook echt niet leuk vinden. Mijn vriend zou dat gelukkig nooit doen: van de vriendin van een goeie vriend van me vindt hij dat ze hem enorm kan afzeiken in het openbaar en daar kan 'ie echt niet tegen.

Mijn paard is wel duidelijk mijn hobby, maar als het nodig is helpt vriendlief zeker en hij leeft ook wel heel erg mee met al het lief en leed. Soms kan 'ie als semi-buitenstaander ook goede kritische vragen stellen of met een mooie oplossing voor een probleem komen :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:55

Vienna2007 schreef:

Bij mij staan ze thuis, dus er moet dan veel gevoerd worden. Een normale griep of iets, dan doe ik het zelf - desnoods kruipend, maar als het na een operatie of iets is, dan mag ik het niet ;)
Ookal vind mijn man mijn hobby niet leuk en stinken :Y) , heeft hij wel gevoel voor paarden en kan er dus prima mee overweg als het niet anders kan.
Ik vind het ook vallen onder de noemer: "geven en nemen" in een relatie. Als je op een pensionstal staat wordt de meeste verzorging al gedaan en is het idd meestal wel iemand te vinden die wilt invalen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:01

Brilletje schreef:
Als ik ff zo meelees, als je een partner hebt, die je niet eens wilt helpen in nood, voor iets wat jij belangrijk is, dan noem ik dat puur egoisme!!!!
In een relatie doe je toch dingen voor elkaar, ook waar je zelf in eerste instantie niet je interesse ligt.
En dat iemand niet met een hengst gaat lopen, oke, maar je even helpen met voeren of je erheen rijden omdat je wat gebroken hebt.
Hoe gaat zo'n partner om met andere zaken in het leven, die hij misschien ook niet leuk vind?
In goede en in slechte tijden zou ik zo zeggen. Hiermee bedoel ik dus niet, dat partner verplicht jouw hobby ook leuk moet vinden en telkens moet komen en dergelijke. Maar beetje intresse en hulp bieden aan elkaar, mag je toch wel verwachten in een relatie?

_/-\o_ amen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:03

Klinkt een beetje als: lomperik. Heeft hij zelf eigenlijk een hobby? Zo niet, zou dat niet onverstandig zijn.
Mijn manlief heeft ook niks met paarden, komt ook nooit mee naar stal, maar staat wel altijd klaar om met ons (dochter en mijzelf) naar wedstrijden te gaan. En als ik ziek ben en geen vervanging kan regelen is hij ook niet te beroerd om even te gaan losgooien (alhoewel hij het wel eng vind geloof ik :D ).
Er gaat natuurlijk ook behoorlijk wat geld doorheen met de hobby van mij en mijn dochter, maar (alhoewel we het nu ook niet echt breed hebben) daar zal je hem ook niet over horen.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:09

Lowara schreef:
ik moet thuis alles alleen doen. heb 4 eigen paarden, en werk daarnaast nog zo'n 40 uur in de week.
maar moet gewoon elke dag voeren,mesten,binnen/buiten zetten,onderhoud en als ik geluk heb.. kan ik rijden.
dit doe ik al jarenlang zo, en gaat prima :j
heb nu een vriend, en hoewel hij heel lief af en toe helpt ondanks dat hij niets met paarden heeft ( trailer repareren ,gisteren ging hij water mee helpen slepen etc) heeft hij al wel aangegeven dat hij zelf niets met m'n hobby heeft.
prima toch? dit zou ik ook niet anders verwachten willen, want Ik kies voor deze hobby, en niet mijn vriend! ik zou er zelf ook niet blij van worden als er van mij wordt verwacht dat ik van zijn auto's banden ga verwisselen of weet ik wat.
das zijn pakkie aan en zijn hobby. andersom dus ook :j
Ik zorg gewoon voor een goede back up als ik ziek ben of een weekendje weg wil, en mijn vriend is zich ervan bewust dat deze hobby veel tijd kost, en zeurt dus niet dat ik veel op stal ben

Inderdaad is bij mij hetzelfde.
Ik heb er zo vrede mee en hij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:10

dat hij er niets meeheeft is 1 ding, maar niet in willen springen wanneer het echt nodig is en zulke opmerkingen maken in gezelschap: daar zou ik niet zo blij mee zijn :=

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:15

Brilletje schreef:

Ik ben het hier ook compleet mee eens. En TS, ik heb in dezelfde situatie gezeten, jou verhaal is de mijne. Zelfs tot aan de opmerkingen aan toe, aan iedereen die het maar horen wou.

Ik heb voor mijzelf en de paarden gekozen. Prima dat je een vent heb die niets met paarden heeft, maar om jou dan al het zware werk te laten doen. Zoals ik het zie, helpt hij je dus wel met boodschappen tillen maar niet met water? Omdat dat voor de paarden is?

Nee, TS uit ervaring kan ik zeggen dat je dit niet lang volhoud, of echt diep ongelukkig word.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:46

Pff.. ik hoef echt geen man die gek is op paarden maar zo'n man als jij hebt zou ik niet willen trouwen. Het komt op mij over alsof er weinig positiefs aan hem is?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:55

Brilletje schreef:

Het is egoisme om te verwachten dat je parnter zich maar automatisch aanpast aan jouw hobby.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:57

Sorry maar je deelt toch samen een leven, dan kan iemand toch wel íets doen, in bijvoorbeeld het huishouden?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:00

Daisies schreef:
Pff.. ik hoef echt geen man die gek is op paarden maar zo'n man als jij hebt zou ik niet willen trouwen. Het komt op mij over alsof er weinig positiefs aan hem is?

Ik vind dat paardenmensen (meisjes) soms wel een beetje het perspectief verliezen. Zoals in de quote hierboven; als een man niet van paarden houdt, lijkt het meteen alsof er weinig positiefs aan 'm is :?

Het is logisch dat je niet in bijzijn van je vrienden voor het blok gezet wil worden, aan de andere kant kan je ook niet zomaar van je man verwachten dat hij alles leuk vind wat jij doet. Zo werkt het gewoon niet. Maar geen interesse in mijn paard hoeft echt nog geen dealbreaker te zijn voor een relatie.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:01

Brilletje schreef:

Ben het hier ook helemaal mee eens :)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:02

Daisies schreef:
Sorry maar je deelt toch samen een leven, dan kan iemand toch wel íets doen, in bijvoorbeeld het huishouden?

Het ging hier om paarden, niet om het huishouden.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:03

Maar het is toch van de zotte dat hij wel de zware boodschappen wil dragen voor haar maar niet de zware jerrycans OMDAT deze voor de paarden zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:08

Uit de reacties van TS blijkt dat het ook om het huishouden gaat en dat de relatie sowieso niet soepel loopt. Het gaat dus niet alleen om de paarden. ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:23

Calanddra schreef:
Maar het is toch van de zotte dat hij wel de zware boodschappen wil dragen voor haar maar niet de zware jerrycans OMDAT deze voor de paarden zijn?

Natuurlijk is dat van de zotten. In een relatie is het geven en nemen. Je toont interesse in elkaar, ook in elkaars hobbies, al is het alleen maar om je partner te plezieren.
Ik heb helemaal niets met bouwen, knutselen en dat soort dingen. Mijn man vindt het helemaal leuk. Als hij daar dus mee bezig is, ga ik zo nu en dan bij hem kijken en als hij wat leuks wil kopen, ga ik met hem mee op jacht en toon interesse.
Andersom doet hij net zoveel voor mijn (onze) paarden als ik, toont interesse als ik wat te vertellen heb, gaat zo nu en dan mee als ik ga rijden en al dat soort dingen.

En als ik ziek ben, hoef ik al helemaal niets te vragen, het spreekt gewoon vanzelf dat hij dan inspringt. Ik zou het echt heel vreemd vinden als hij dat niet voor me over zou hebben en hij andersom van mij ook.