Alcohol en de grootheid der ontkenning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:21

Horeca zonder drank werkt gewoon niet. Als mensen op stap gaan wordt er 9/10x drank gedronken.
Al is het maar op een terrasje.
Dat merk ik ook echt op mijn werk.

Dat mensen drinken met party's om gewoon een wat vrijer gevoel te hebben of wat voor (stomme) reden dan ook, betekent heus niet dat ze geen lol kunnen hebben zonder drank hoor :D.
Ik drink ook.

Maar als ik niet mag drinken omdat ik ga BoBben heb ik daar helemaaaaaaal geen problemen mee ;)
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 17-11-10 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:22

Wat een goed topic! Dit zet je toch weer even goed aan het denken, ga nog is even alles doorlezen.

Ja is wel goed om er toch nog even goed over na te denken.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:24

mooi geschreven! zet je idd aan het denken...
bedenk me net dat mijn glas leeg is :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:35

Maar dat is toch raar dat horeca zonder drank niet werkt? Als je ergens op een terrasje zit of in en café kun je toch ook een colaatje drinken? Dit levert toch ook geld op?

Met mijn posts wil ik trouwens absoluut niet zeggen dat ik er tegen ben dat mensen af en toe alcohol drinken hoor! (Al vind ik het zelf niet nodig en zou er een hoop leedt bespaard worden in deze wereld wanneer er geen alcohol bestond) Maar ik vind het gewoon 'interessant' om te weten waarom mensen dit nou doen en de 'discussie' aan gaan. Hierdoor kun je over bepaalde dingen weer anders gaan denken, net zoals de goede beginpost mensen hier aan het denken zet als ik het goed begrijp uit de berichten.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:37

Phylos schreef:
Nee, maar waarom wordt alcohol wel altijd gekoppeld aan feestjes/uitgaan? Waarom lijken die 2 zo met elkaar verbonden te zijn?..Dat snap ik gewoon niet.

Ik denk dat het vooral ook een midia ding is. Kijk maar eens naar de reclames van alcoholhoudende drank, allemaal feestjes (hoewel ik de Jillz reclame helemaal niet erg vind, wie dat ooit bedacht heeft...).

Ik schrik ook van de hoeveelheid mensen die denken(!) dat ze gezelliger zijn met drank op :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:19

Ik dronk altijd graag een wijntje of 2, 3 tijdens het stappen, heerlijk vond ik het! Niet om het zuipen, niet om de gezelligheid (want ik ben net zo leuk zonder drank op) maar puur omdat ik het erg lekker vond. Helaas verdraag ik geen enkele alcoholische drank meer, waardoor ik 'gedoemd' ben tot fris tijdens het stappen. Maakt dat het stappen minder leuk? Nee. Mis ik alcoholische dranken? Ja.

Elke keer cola of water (ik lus niet echt iets anders, af en toe sinas of 7-up) komt me haast letterlijk de strot uit en alcoholvrije cocktails vind ik te duur om standaard te drinken en lang niet in elke kroeg te krijgen. ;) Met drank is wat meer te variëren, de ene week een biertje en de andere week een wijntje, mixje, etc.. Dat vond ik veel leuker, niet om de drank zelf maar om de variatie in aanbod. En ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe dingen als Jillz of *aargh naam kwijt, Jumbo huismerk is als beste getest, soort wijn ofzo?* smaken en dat zit er de komende tijd niet in, jammer!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:23

kehdra schreef:
Wat fijn dat je jezelf zo aan het ontwikkelen bent!

ik heb nog nooit een drup gedronken, en zou ook niet weten waarom ik dat zou willen, ik vind het vies, het stinkt, en de meeste mensen worden er nou niet bijzonder veel leuker van....

Waarom alcohol zo algemeen geaccepteerd wordt, en drugs niet, is voor mij nog steeds een groot raadsel.
(niet dat ik drugs wél goedkeur, maar ik zie het verschil niet..)

Wow dacht dat ik de enige was die nog nooit alcohol heeft gehad.. (ben 16 jaar) Je wordt zo enorm onder druk gezet, gewoon niet meer leuk. Maar ja principes zijn principes en dan ben ik maar de meid die er nooit bij hoort als het zou moeten, liever dan buiten mijn grens gaan :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:01

StillAngel schreef:
Wow dacht dat ik de enige was die nog nooit alcohol heeft gehad.. (ben 16 jaar) Je wordt zo enorm onder druk gezet, gewoon niet meer leuk. Maar ja principes zijn principes en dan ben ik maar de meid die er nooit bij hoort als het zou moeten, liever dan buiten mijn grens gaan :)

Neen je bent zeker niet de enige! De mensen die je onder druk zetten zou je eens moeten vragen waarom ze eigenlijk zo pushen... Het grootste deel zal je met een blanco gezicht staan aan staren van "wa vraag je me nou?"
En dan kan je gewoon zeggen: "Ik stel voor dat je stopt met zeuren tot je op zijn minst 1 góed argument kan bedenken voor dat gepush. :+"

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:14

Super goed geschreven Joolien!!

Hier is het juist omgekeerd, ik drink niet vanwege medicijnen.
En daar wordt ik op aangekeken jaaaaa |o

Hier in het Emsland worden enorme hoeveelheden alcohol gedronken.
In het openbaar op straat, tijdens feestjes en thuis.
Altijd.
Zaterdag middag lopen ze met een bolderkar vol Schnapps (jenever) en bier door de omgeving.
gooit wat met een bal, maar de hoofdzaak is alcohol.

Grappig is wat jij schrijft... ik heb ook wel eens gevraagd waarom.
Heeft niemand een antwoord op.
Gewoonte, doet iedereen, traditie. enz. enz.

Mijn beide jongens (17 en 19) drinken dus ook, komen (nog) niet dronken thuis maar weten wel van consumeren.
Wordt ze letterlijk met de paplepel ingegoten. |(

Ik ben niet tegen hoor! Maar dronken mensen vind ik niet zo gezellig.
Tot aan je grens, Prima.

Bewust drinken vind ik een fijn gezegde.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:17

Julia schreef:
suze_ schreef:
Wat is atten?

Zo snel mogelijk je drankje wegtikken, meestal een wedstrijdje.

ik dacht al welk accent is dat nou weer :P

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:32

vaa schreef:
Julia schreef:
Zo snel mogelijk je drankje wegtikken, meestal een wedstrijdje.

ik dacht al welk accent is dat nou weer :P

Volgens mij zeggen ze dat overal?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:37

In België is dat gewoon Ad Fundum. :+ Iig in mijn streek. Of kappen. :+

Fenrir

Re: Alcohol en de grootheid der ontkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:39

Maar volgens mij is het in Nederland wel gewoon overal hetzelfde?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:39

Fiffill schreef:
Maar volgens mij is het in Nederland wel gewoon overal hetzelfde?

Dat dacht ik ook :j

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:40

Ik drink GEEN alcohol.
Voel me fijner zonder alcohol, doe geen rare dingen en heb smorgens geen kater.

Het rare is dat als iedereen van onze vriendengroep wel gedronken (Oke, gezopen) hebben, dat ik me dan ook lichtelijk aangeschoten voel hoewel dat onmogelijk is met water en cola :+ .

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:09

Jo! Mooi stuk, heb er smakelijk om gelachen :P

Heb er zelf gelukkig geen last van. Drink baco omdat ik het lekker vind en weet mijn grens. Oke soms ga ik er iets overheen omdat me glas nog niet leeg is... maar ik ben nog nooit een stuk kwijt geweest.

@Jockey_my: wat cola kan je ook heel raar gaan doen hoor :P heb ik ook wel eens. Voel ik me dronken door de cola ofzo :')

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:17

Sja soms drink ik mezelf helemaal katjelam omdat ik dan even de wereld en alles om me heen kan vergeten. Om de volgende dag kapot te schamen uiteraard.

Verder, sja. Ik kan ook 'dronken' zijn van cola. Heb het niet nodig dus, maar soms is het wel even lekker om je hoofd leeg te maken! Gekke dingen doe ik verder niet echt hoor. Vooral veel lachen en praten. Beetje zwalken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:13

kaotictjinta schreef:
Super goed geschreven Joolien!!

Hier is het juist omgekeerd, ik drink niet vanwege medicijnen.
En daar wordt ik op aangekeken jaaaaa |o

Hier in het Emsland worden enorme hoeveelheden alcohol gedronken.
In het openbaar op straat, tijdens feestjes en thuis.
Altijd.
Zaterdag middag lopen ze met een bolderkar vol Schnapps (jenever) en bier door de omgeving.
gooit wat met een bal, maar de hoofdzaak is alcohol.

Grappig is wat jij schrijft... ik heb ook wel eens gevraagd waarom.
Heeft niemand een antwoord op.
Gewoonte, doet iedereen, traditie. enz. enz.

Mijn beide jongens (17 en 19) drinken dus ook, komen (nog) niet dronken thuis maar weten wel van consumeren.
Wordt ze letterlijk met de paplepel ingegoten. |(

Ik ben niet tegen hoor! Maar dronken mensen vind ik niet zo gezellig.
Tot aan je grens, Prima.

Bewust drinken vind ik een fijn gezegde.

dank je :D

Ik vraag me af he, hoe doe jij tegen je kinderen, waarschuw je hun voor drank, verbied je het ze of laat je ze het zelf uitzoeken?

Mijn ouders lachte mn broer en ik zowat uit als we op zondag met een harde kater aan het ontbijt zaten, en dan zeggen dat we niet zoveel moesten drinken. Klinkt stom maar ik denk toch dat dat wel goed werkt. Zelf je grens opzoeken, zelf op je bek gaan (letterlijk en figuurlijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:24

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:25

Jusi schreef:
En toch blijft het gewoon gezellig om samen iets te drinken. Ik vind het ook ongezellig als negen mensen lekker een kop koffie drinken en een tiende drinkt een glaasje water.

Ik vind het wel een goed stuk! Mensen denken vaak totaal niet na over de gevolgen van hun drankgebruik. Ik drink wel wat maar ga nooit over de schreef. Als ik drink is het hooguit 2 glaasjes wijn of een rosébiertje. Tis wel triest dat mensen je vreemd aankijken als je vertelt dat je nog nooit aangeschoten bent geweest..

Waarom is dat ongezellig? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:26

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:26

Ik heb 1 grote regel:

Stomdronken kom je het huis niet in. Dan slaap je maar in de hooischuur of als je de ladder niet meer omhoog kunt klimmen in het stro! :Z

Helaas voor de jongens ben ik een hele lichte slaper en hoor echt alles.
Weet dus precies wanneer ze thuis komen en check of ze nog rechtuit lopen kunnen en verstaanbaar praten. hahaha. *D

Ze mogen van mij ook in huis rustig een glas drinken ik verbied verder helemaal niks.
Kan het toch niet tegen gaan!
Heb ook geen zin om de sfeer continue te verpesten met mopperen.
Laatst bijgewerkt door Tjinta op 18-11-10 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:27

Jusi schreef:
Geen idee :') Maar vind jij dat niet? Het is niet dat het stom of raar is dat iemand iets anders drinkt, maar het is gewoon gezellig ofzo om met z'n allen met een bakje dampende koffie te zitten. Samen hetzelfde doen, denk ik.

Nee hoor helemaal niet, het maakt mij geen jota uit wat iemand voor zich heeft staan, alstie het maar lekker vindt/ er van geniet. :) Dát is samen genieten... Niet met zn allen hetzelfde drinken "omdat het zo hoort". :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-11-10 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:27

Jusi schreef:
Ayasha schreef:
Waarom is dat ongezellig? :=

Geen idee :') Maar vind jij dat niet? Het is niet dat het stom of raar is dat iemand iets anders drinkt, maar het is gewoon gezellig ofzo om met z'n allen met een bakje dampende koffie te zitten. Samen hetzelfde doen, denk ik.

Nou nee :+ ik vind koffie ontzettend smerig, is toch niet ongezellig als ik wat anders drink dan? :+ Ik drink echt niet omdat mijn vrienden dat doen hoor en omdat het dan gezellig zou zijn. Ik drink alleen voor mezelf omdat ik het lekker vind. Wat maakt het nou uit wat je drinkt. :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:37

dat 'samen hetzelfde doen' is denk ik wel waar het idee vandaan komt dat een wijntje oid gezellig is.
ik vind het inderdaad ook gezellig om samen een wijntje te drinken, of samen een kopje kofie of thee..
net als dat iemand op een verjaardag komt, iedereen aan een stukje taart en 1 iemand wil niet. dan hoor je ook vaak "ah doe niet zo ongezellig".