Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:31

Berdien schreef:
Klopt hoor Bente, niemand wordt hier beter van. Maar ik denk dat elk helder denkend mens dat vindt. Probleem is alleen dat mensen niet meer helder (willen) denken en dat situaties die eigenlijk nergens over gaan zo gierend uit de hand kunnen lopen.

De haat tegenover politie, daar schrik ik ook wel eens van. Waar gehakt worden vallen spaanders maar over het algemeen vind ik de NLse politie toch echt niet verkeerd bezig. Nou moet ik ook zeggen dat ik als brave bep nog nooit in aanmerking ben gekomen met de politie :+

Ik hoor wel vaker dat de politie van Amsterdam-Amstelland vrij hardhandig is...
Ik zelf ben wel eens in aanraking gekomen met de politie. Dit was op Koninginnedag in Amsterdam, ik was op de fiets onderweg naar huis.
Ik dacht een stukje af te snijden langs een grachtje, zodat ik niet over een groot plein zou hoeven (waar het wss erg druk zou zijn, zoals bijna overal in Amsterdam).
Helaas kwam ik toen uit op de kruising er achter, die afgesloten was en waar dranghekken stonden met ruim 200 man erachter... en ik stond aan de verkeerde kant van de hekken.
Had niet kunnen weten dat het was afgesloten daar, het was gewoon een weg die ik altijd fietste (ik weet nog steeds niet waarom het afgesloten was) maar ik kon geen kant op. Er stond bereden politie en er was een agente (zonder paard) die zei dat ik maar even bij haar aan de zijkant moest gaan staan.
Prima, ik was afgestapt en liep erheen met mijn fiets. Toen zei echter de agent te paard die zo te zien de leiding had dat hij me aan de andere kant van het hek wilde hebben...
Ik weer naar hem toe met mijn fiets, bleek dat hij me door het hek wilde hebben met fiets en al, terwijl er ruim 200 mensen stonden te dringen tegen die hekken!
Ik probeerde uit te leggen dat ik er niet door zou kunnen met mijn fiets, omdat ze zo stonden te duwen. Toch liet hij iemand een van de dranghekken wat opschuiven en ik moest er doorheen met mijn fiets en al.
Natuurlijk lukte dat niet. Al die mensen die werden door dat kleine gaatje geperst door de druk van de rest erachter, laat staan dat mijn fiets er doorheen zou kunnen!
Ik riep nog een keer naar hem 'ik denk niet dat dit gaat lukken!' maar toen kwam hij ineens dichterbij met zijn paard en begon mij met mijn fiets erdoor te pletten door zijn paard zijwaarts tegen me aan te laten duwen...
Gelukkig stond mijn fiets tussen mij en het paard, een jongen achter het hek pakte me vast ("pas op meisje je wordt geplet door een paard") en ik deed echt m'n best om er tussen te komen, maar dat kon gewoonweg niet - zoals ik al had uitgelegd aan de agent, maar hij luisterde niet.
Mensen in paniek natuurlijk, het was warm en allemaal op slippers en dat paard stond te stampen op z'n plek (dus bijna op hun voeten). Gelukkig ben ik niet bang voor paarden...
De agent werd zo driftig dat hij zijn paard steeds meer liet duwen, het brak mijn handrem af en ik begon een beetje boos te worden (ik was al die tijd nog rustig gebleven, ik snap ook wel dat ik per ongeluk ergens ben aangekomen waar ik niet moet zijn) en gelukkig riepen er toen agenten te paard die al die tijd stilstonden dat het niet ging werken, of hij even rustig en normaal wilde doen... en toen stopte hij.
Wat deed hij toen? Het bevel geven om alle hekken open te zetten zodat de mensen er door konden....

Ik vond het zo'n rare actie, ik had achteraf eigenlijk aangifte moeten doen. Hij was hier duidelijk de persoon die fout zat, ik werkte rustig mee en iedereen zag wel in (behalve hij) dat ik er gewoon echt niet doorheen kon met mijn fiets. Het was een ontzettend driftig mannetje...

Ik snap dat de politie hun werk moeten doen, maar het gaat niet altijd even goed. Zoals hierboven bijvoorbeeld, en het natrappen in de bus. Het is gewoon een lastig beroep en je doet het eigenlijk nooit goed volgens de omstanders (net zoals scheidsrechter bij een voetbalwedstrijd, je hebt het altijd voor minimaal één groep fout gedaan...), maar sommige dingen gaan eigenlijk gewoon te ver.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 14-11-10 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:33

Wat ik niet snap is dat die agente die door B werd geduwd niet metéén hem samen met een andere agent heeft overmeesterd en de bus uit gezet!
Ik lees dat ze haar handboeien had gepakt maar werd tegengewerkt? Dat pik je toch niet als agente zijnde, gewoon meteen afwerken!!

En nee ik vind het geweld van de politie niet overmatig, laat ze hier maar eens een keer een goede trap na geven!! Dat gekut met die respectloze jongeren ook iedere keer weer dat wordt steeds erger zeker in combi met drank..
Belgie en vooral Engeland doet dat heel mooi en lomp hard daar is tenminste respect voor de politie!
Dat softe gedoe in NL ook altijd :x

Het begin al met die jongen die de beveiliger tegenspreekt, dat is gwoon respectloos, kop dicht en luisteren en gewoon zitten zodat de bus kan vertrekken.
Pff ik mag dan al wel 28 zijn en gewend zijn dat de bussen van de Time Out enzo 'vroeger' nog zonder beveiliger kon rondrijden maar ik vind dit echt zooooo'n gedoe om niks.

Grote bek, hoppa de bus uit daaaaag kan de rest mooi naar huis en kan de relschopper er te voet nog eens goed over nadenken.
Zo deed de time out het ook, werkte prima :j

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:33

en ook dat was dus amsterdam-amstelland. Die staan in de top 5 van hardhandige aanpakken.

M3lisss

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:36

Nu is het denk ik ook wel zo dat een korps uit Amsterdam meer te verduren krijgt dan dat uit mini-city in hartje Veluwe..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:37

Dat denk ik ook meliss..

Ik ben benieuwd waar bijv een korps van rotterdam dan staat in de top 10???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:38

Tja, Amsterdam-Amstelland zal statistisch gezien ook íets meer te maken krijgen met verbaal en fysiek geweld dan een korps in Noord Oost Friesland ;) :+

edit: Meliss, wil je niet voor me spreken als ik een bericht typ :D :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-11-10 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Fiffill schreef:
Berdien schreef:
Klopt hoor Bente, niemand wordt hier beter van. Maar ik denk dat elk helder denkend mens dat vindt. Probleem is alleen dat mensen niet meer helder (willen) denken en dat situaties die eigenlijk nergens over gaan zo gierend uit de hand kunnen lopen.

De haat tegenover politie, daar schrik ik ook wel eens van. Waar gehakt worden vallen spaanders maar over het algemeen vind ik de NLse politie toch echt niet verkeerd bezig. Nou moet ik ook zeggen dat ik als brave bep nog nooit in aanmerking ben gekomen met de politie :+

Ik hoor wel vaker dat de politie van Amsterdam-Amstelland vrij hardhandig is...
Ik zelf ben wel eens in aanraking gekomen met de politie. Dit was op Koninginnedag in Amsterdam, ik was op de fiets onderweg naar huis.
Ik dacht een stukje af te snijden langs een grachtje, zodat ik niet over een groot plein zou hoeven (waar het wss erg druk zou zijn, zoals bijna overal in Amsterdam).
Helaas kwam ik toen uit op de kruising er achter, die afgesloten was en waar dranghekken stonden met ruim 200 man erachter... en ik stond aan de verkeerde kant van de hekken.
Had niet kunnen weten dat het was afgesloten daar, het was gewoon een weg die ik altijd fietste (ik weet nog steeds niet waarom het afgesloten was) maar ik kon geen kant op. Er stond bereden politie en er was een agente (zonder paard) die zei dat ik maar even bij haar aan de zijkant moest gaan staan.
Prima, ik was afgestapt en liep erheen met mijn fiets. Toen zei echter de agent te paard die zo te zien de leiding had dat hij me aan de andere kant van het hek wilde hebben...
Ik weer naar hem toe met mijn fiets, bleek dat hij me door het hek wilde hebben met fiets en al, terwijl er ruim 200 mensen stonden te dringen tegen die hekken!
Ik probeerde uit te leggen dat ik er niet door zou kunnen met mijn fiets, omdat ze zo stonden te duwen. Toch liet hij iemand een van de dranghekken wat opschuiven en ik moest er doorheen met mijn fiets en al.
Natuurlijk lukte dat niet. Al die mensen die werden door dat kleine gaatje geperst door de druk van de rest erachter, laat staan dat mijn fiets er doorheen zou kunnen!
Ik riep nog een keer naar hem 'ik denk niet dat dit gaat lukken!' maar toen kwam hij ineens dichterbij met zijn paard en begon mij met mijn fiets erdoor te pletten door zijn paard zijwaarts tegen me aan te laten duwen...
Gelukkig stond mijn fiets tussen mij en het paard, een jongen achter het hek pakte me vast ("pas op meisje je wordt geplet door een paard") en ik deed echt m'n best om er tussen te komen, maar dat kon gewoonweg niet - zoals ik al had uitgelegd aan de agent, maar hij luisterde niet.
Mensen in paniek natuurlijk, het was warm en allemaal op slippers en dat paard stond te stampen op z'n plek (dus bijna op hun voeten). Gelukkig ben ik niet bang voor paarden...
De agent werd zo driftig dat hij zijn paard steeds meer liet duwen, het brak mijn handrem af en ik begon een beetje boos te worden (ik was al die tijd nog rustig gebleven, ik snap ook wel dat ik per ongeluk ergens ben aangekomen waar ik niet moet zijn) en gelukkig riepen er toen agenten te paard die al die tijd stilstonden dat het niet ging werken, of hij even rustig en normaal wilde doen... en toen stopte hij.
Wat deed hij toen? Het bevel geven om alle hekken open te zetten zodat de mensen er door konden....

Ik vond het zo'n rare actie, ik had achteraf eigenlijk aangifte moeten doen. Hij was hier duidelijk de persoon die fout zat, ik werkte rustig mee en iedereen zag wel in (behalve hij) dat ik er gewoon echt niet doorheen kon met mijn fiets. Het was een ontzettend driftig mannetje...

Ik snap dat de politie hun werk moeten doen, maar het gaat niet altijd even goed. Zoals hierboven bijvoorbeeld, en het natrappen in de bus. Het is gewoon een lastig beroep en je doet het eigenlijk nooit goed volgens de omstanders (net zoals scheidsrechter bij een voetbalwedstrijd, je hebt het altijd voor minimaal één groep fout gedaan...), maar sommige dingen gaan eigenlijk gewoon te ver.

Wow dat is niet normaal nee :n
Dan voel je je ook wel poedersuiker zeg, je voelt je best machteloos op zo'n moment denk ik.. Bij politie hoor je je juist veilig te voelen, dit slaat nergens op

Berdien

Heb je gelijk in hoor, maar dat bedoel ik ook met het 'waar gehakt wordt vallen spaanders'. Er worden overal fouten gemaakt, ook bij de NLSe politie. Zoals jij het beschrijft, dat kan echt niet :n

Misschien is de politie Amsterdam-Amstelland ook wel dusdanig 'hardhandig' omdat ze toch wel in een relatief moeilijke stad werken. Denk aan al die rellen bij voetbalwedstrijden, demonstraties..
Ik woon zelf in Groningen en daar hoor ik eigenlijk maar heel weinig over politie die de fout in is gegaan. Maar als ik ook kijk naar de sfeer tijdens het uit gaan. In Groningen worden de paarden van de beredenen geaaid, in Amsterdam op het Leidscheplein gaat iedereen er met een boog om heen en worden honden preventief al ingezet. Brrrrr. In Groningen voel ik me ook altijd veilig, in Amsterdam kom ik gewoon liever niet :o

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:39

Kanelly schreef:
Tja, Amsterdam-Amstelland zal statistisch gezien ook íets meer te maken krijgen met verbaal en fysiek geweld dan een korps in Noord Oost Friesland ;) :+

edit: Meliss, wil je niet voor me spreken als ik een bericht typ :D :P

we spreken elkaar te vaak :D

Berdien, dat ik precies wat ik bedoel. Je moet als dusdanig ambtenaar denk ik wel wat meer op je hoede zijn wanneer je in zo'n stad aan het werk bent :))
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 14-11-10 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:41

d
laura1987 schreef:
Dat denk ik ook meliss..

Ik ben benieuwd waar bijv een korps van rotterdam dan staat in de top 10???

Dat weet ik niet dat zou ik moeten navragen maar van amsterdam weet ik het

Verder vind ik of het nou amsterdam of limburg is een mens is een mens en hoeft niet onnodig te hard aangepakt te worden.
Laatst bijgewerkt door Daks op 14-11-10 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:42

Renske_ schreef:
Wat ik niet snap is dat die agente die door B werd geduwd niet metéén hem samen met een andere agent heeft overmeesterd en de bus uit gezet!
Ik lees dat ze haar handboeien had gepakt maar werd tegengewerkt? Dat pik je toch niet als agente zijnde, gewoon meteen afwerken!!

En nee ik vind het geweld van de politie niet overmatig, laat ze hier maar eens een keer een goede trap na geven!! Dat gekut met die respectloze jongeren ook iedere keer weer dat wordt steeds erger zeker in combi met drank..
Belgie en vooral Engeland doet dat heel mooi en lomp hard daar is tenminste respect voor de politie!
Dat softe gedoe in NL ook altijd :x

Het begin al met die jongen die de beveiliger tegenspreekt, dat is gwoon respectloos, kop dicht en luisteren en gewoon zitten zodat de bus kan vertrekken.
Pff ik mag dan al wel 28 zijn en gewend zijn dat de bussen van de Time Out enzo 'vroeger' nog zonder beveiliger kon rondrijden maar ik vind dit echt zooooo'n gedoe om niks.

Grote bek, hoppa de bus uit daaaaag kan de rest mooi naar huis en kan de relschopper er te voet nog eens goed over nadenken.
Zo deed de time out het ook, werkte prima :j

Mee eens, ik snapte ook niet waarom ze hem niet meteen de bus uit hebben getrokken (toen hij haar duwde stond hij in de deuropening, daarna was hij weer gaan zitten).

Een trap na geven vind ik te allen tijde niet kunnen. :n De jongen lag op de grond, kreeg handboeien om, er zaten 2 agenten die hem vasthielden, de hond had zijn been vast kortom hij kon echt niks meer doen (en bewoog ook niet meer) en toen kreeg hij nog een trap op zijn hoofd... dat is echt onnodig.

Ik geloof best dat Amsterdam-Amstelland behoorlijk wat te verduren krijgt.
Maar toch, wat ik zelf heb meegemaakt; ik was niet agressief, ik werkte netjes mee, probeerde mee te denken (ik zei in de eerste instantie dat ik wel gewoon even zou wachten aan de zijkant, waar de agente me naar toe bracht) en dan zonder waarschuwing wordt ik geplet door een paard, en dat terwijl ik zelfs erdoor probeer te komen, maar het gewoon echt niet kan door de muur van mensen die er stond! De man in kwestie begon ook tegen me te schreeuwen en gelukkig word ik niet snel boos, maar ik moest me toen echt wel even inhouden (ook om dat paard van 'm niet weg te duwen want ik stond daar ook op mijn slippertjes en die dieren gaan echt niet voor je opzij)...
Het was uiteindelijk ook zijn eigen groep die hem terug riep met de woorden dat hij te ver ging.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:44

Ja naast alle lokale probleeminwoners heeft een stad als Amsterdam ook nog te maken met al die toeristen die een slok of een joint teveel nemen. Ik kan me voorstellen dat je dan als agent eerder over gaat tot actie dan het met praten op te lossen.

Die actie met jou vind ik ook beneden alle peil Bente, zonder meer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:46

belangrijk in jouw verhaal vind ik dat de groep hem wel meteen terug riep Fiffill... Lijkt me dan dat de meerderheid van het korps wel integer is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:47

Ik denk ook dat eigenlijk iedereen het er wel mee eens is dat de agenten in hun recht staan met hun aanpak, maar dat natrappen te ver gaat.

Ik maakte me eigenlijk nog het meeste zorgen om de gillende mensen om me heen. Ik kon er echt met mijn hoofd niet bij, zo bizar vond ik het dat je je zo gaat gedragen.
Vooral het klappen en schreeuwen als er weer een nieuwe politieauto aankwam, alsof ze er echt plezier in hadden!
En vervolgens lopen miepen en klagen over onze maatschappij en de agenten zelf.

Ayasha schreef:
belangrijk in jouw verhaal vind ik dat de groep hem wel meteen terug riep Fiffill... Lijkt me dan dat de meerderheid van het korps wel integer is.

Klopt, gelukkig zagen die het zelf in :j ik vond het wel vreemd aangezien hij de aanvoerder scheen te zijn. Hij was zo overfanatiek. :=
Het vreemdste vond ik nog dat de hekken daarna direct open gingen op zijn commando, ik vroeg me toen echt af waarom ik er dan per se doorheen had gemoeten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:48

Ik hoop iig dat die man op het matje geroepen is Fiffill, dergelijke dingen mogen niet gebeuren... :\

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:49

Gadsie :n

Vind politie ook belachelijk optreden.
Sorry ,maar ga even met zijn alle met een stok iemand lopen slaan :?
Belachelijk.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:54

@elin misschien even goed het filmpje kijken en opletten wat die jongen zelf doet! Je ziet hem gericht uithalen naar een agent, waarop zij hun wapenstokken trekken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:54

Ayasha schreef:
Ik hoop iig dat die man op het matje geroepen is Fiffill, dergelijke dingen mogen niet gebeuren... :\

Ik had eigenlijk een klacht in moeten dienen, helaas bedacht ik dat pas veel later... maar ik wist verder ook niet zijn naam en hoe hij er uit zag, alleen dat hij wat ouder was en zijn paard bruin maar dat zijn ze bijna allemaal. :+

Elin_ schreef:
Gadsie :n

Vind politie ook belachelijk optreden.
Sorry ,maar ga even met zijn alle met een stok iemand lopen slaan :?
Belachelijk.

B. wordt agressief richting de agenten, moeten die dan vriendelijk blijven met het risico dat ze nog meer klappen krijgen?

laura1987 schreef:
@elin misschien even goed het filmpje kijken en opletten wat die jongen zelf doet! Je ziet hem gericht uithalen naar een agent, waarop zij hun wapenstokken trekken.

Op het moment dat hij daar zat met die agenten om hem heen wilde hij dus niet weg en praatte met een van hen, toen sloeg een agent die achter hem stond hem tegen zijn hoofd/nek. Toen werd hij pas echt agressief en kwam ook de andere agenten met hun stokken aan, en later toen hij op de grond lag lieten ze de hond los.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:56

Vervelend je verhaal over amsterdam/paard/fiets :)

Over de bus... sja naschoppen is niet netjes nee MAAR het is algemeen bekend dat je NIET in een bus mag eten, vroegah ;) toen er nog geen beveiliging in de nachtbus rondom haarlem stond mocht je vaak van de buschauffeur eten/roken/drinken mits iedereen zich gedroeg. Maar het lijkt wel of iedereen tegenwoordig een weerwoord wil hebben. Mensen meoten eens leren luisteren. Tuurlijk hoeft er geen trap na gegeven te worden maar als die jongen nou niet gegeten had/meteen zijn eten na commentaar beveiliging opgeruimd had, was het niet zo ver gekomen. Wat mij betreft hadden ze nog wel wat harder mogen optreden, als mensen geen respect voor politie/beveiliging willen hebben dan maar angst. Als dat maakt dat mensen weer eens gaan luisteren GRAAG. word de wereld stuk egzelliger van.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:00

wat ik me afvraag he, die jongen heeft 'niets' gedaan, waarom gaat die dan niet gewoon met de politie mee en doet ze verhaal .... klaar.

Ik heb geen medelijde hoor, sorry maar vind dat menig burger erg respectloos is tegenover de politie. en dat de politie dit soort dingen best mag aanpakken. Als die jongen om wat voor rede dan ook, weet ik et hoe vaak gevraagd is die bus te verlaten en hij doet het niet, tja dan kan je dit verwachten!

Neemt niet weg dat het voor jou een rot situatie geweest is en het niet fijn is om dit aan te zien. Dat geschreeuw op je heen ik zou et ook niet fijn vinden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 23:12

Bon_Bon schreef:
Vervelend je verhaal over amsterdam/paard/fiets :)

Over de bus... sja naschoppen is niet netjes nee MAAR het is algemeen bekend dat je NIET in een bus mag eten, vroegah ;) toen er nog geen beveiliging in de nachtbus rondom haarlem stond mocht je vaak van de buschauffeur eten/roken/drinken mits iedereen zich gedroeg. Maar het lijkt wel of iedereen tegenwoordig een weerwoord wil hebben. Mensen meoten eens leren luisteren. Tuurlijk hoeft er geen trap na gegeven te worden maar als die jongen nou niet gegeten had/meteen zijn eten na commentaar beveiliging opgeruimd had, was het niet zo ver gekomen. Wat mij betreft hadden ze nog wel wat harder mogen optreden, als mensen geen respect voor politie/beveiliging willen hebben dan maar angst. Als dat maakt dat mensen weer eens gaan luisteren GRAAG. word de wereld stuk egzelliger van.

Goed lezen, dit was niet de jongen met het eten. ;)

whitje schreef:
wat ik me afvraag he, die jongen heeft 'niets' gedaan, waarom gaat die dan niet gewoon met de politie mee en doet ze verhaal .... klaar.

Ik heb geen medelijde hoor, sorry maar vind dat menig burger erg respectloos is tegenover de politie. en dat de politie dit soort dingen best mag aanpakken. Als die jongen om wat voor rede dan ook, weet ik et hoe vaak gevraagd is die bus te verlaten en hij doet het niet, tja dan kan je dit verwachten!

Neemt niet weg dat het voor jou een rot situatie geweest is en het niet fijn is om dit aan te zien. Dat geschreeuw op je heen ik zou et ook niet fijn vinden.

Ik snap het ook niet, ik was er al eerder uitgegaan.... kennelijk vond hij dat hij in zijn recht stond en bleef hij daarom zitten.

Ik vond het geschreeuw eigenlijk het ergste, in combinatie met het duwen toen ik daar stond. Er stond wel een agent bij me die hielp met de mensen achter me tegen te houden, maar het was toch vrij verstikkend al die mensen en al die herrie, en dan ook nog voor je iemand die in elkaar gemept wordt. Niet de fijnste situatie die je je kunt voorstellen. :n
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 14-11-10 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:13

Terrecht dat er zo opgetreden is.....met een horde van dat opgefokte volk die ook nog eens gedronken heeft is het een goede keuze daar meer agenten op te zetten!! Anders was het hoogst waarschijnlijk op een flinke rel uitgelopen. Uiteindelijk zijn mensen ook maar kudde dieren en slecht voorbeeld doet volgen.

Als B. nu gewoon netjes was blijven zitten en geen commentaar had gelevert.....of op vraag mee was gelopen met politie, ipv agressief te worden, was het heel anders gelopen. B. heeft dit over zichzelf afgeroepen. Respectloos gedrag moet aangepakt worden.
Dat ze een na trap geven als B al op de grond ligt.....goed misschien niet nodig, maar misschien ook wel! B. heeft tenslotte zelf ook wat rake klappen uitgedeelt, wie niet wil horen, moet maar voelen!!!!!!

Ik snap waarom de bewaker de politie heeft gebeld.....weet je hoe vaak er tegenwoordig geweld wordt gebruikt tegen bus chauffeuren? Volg het nieuws maar eens!!! Je kan daar geen risico's meer meenemen, zeker niet in zo'n nachtbus met stel dronke opgefokte pubers.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:15

Ik kan me voorstellen dat het vooral die commotie erom heen er voor zorgde dat de hele situatie dubbel zo vervelend wordt. Mensen denken dan gewoon niet meer na, die doen maar wat. En als jij er dan als niet al te groot persoontje tussen staat.. Je bent dan echt overgeleverd aan de waanzin van anderen :\

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:34

Ik vind de politie ook echt te hard optreden. Een beetje op iemand z'n hoofd staan te trappen.. Nee sorry, dat vind ik echt te ver gaan.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:38

Fiffill schreef:
Ik had eigenlijk een klacht in moeten dienen, helaas bedacht ik dat pas veel later... maar ik wist verder ook niet zijn naam en hoe hij er uit zag, alleen dat hij wat ouder was en zijn paard bruin maar dat zijn ze bijna allemaal. :+

Op uitzending gemist even het programma ''politie te paard'' terugkijken, misschien herken je hem :j