Het "ik heb geen geld" topic....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wamhorse

Re: Het "ik heb geen geld" topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:03

Tuurlijk dat probleem van een stuk maand overhouden kennen de meeste van ons wel en als je zegt dat ze her en der wat vreemd reageerd ben ik het ook met je eens. Maar dan nog af en toe lucht het op om even te zaniken en vervolgens weer relativerend naar de situatie te kijken.

Begrijp me niet verkeerd hoor ik snap je reactie best en van alle anderen ook maar dan nog neem het allemaal niet te letterlijk ze zal het volgende week allemaal wel weer heel anders bedoelen dan dat ze het hier ooit heeft opgeschreven.

En ik had het niet direct over jou hoor. Heb ook nooit gelezen dat jij zei dat ze niet mocht klagen. ;)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:07

Af en toe zaniken en relativerend terugkijken is heel normaal, alleen merk ik dat relativeren bij de TS niet. Er komen heel wat mensen met hele goede, relativerende reacties en het enige dat ze doet is terug"schreeuwen".

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:09

Ik heb haar niet gehoord hoor haha LoL (flauw grapje). Maar oke als ze inderdaad tegen goed bedoelde reacties gaat schreeuwen (over heen gelezen blijkbaar) dan is het de moeite van de aandacht toch ook niet meer waard.

Nou probleem opgelost, niet meer druk om maken gezellig in een ander topic verder kijken.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:15

Faux schreef:
Henkjan schreef:
Dan trek je je paard toch uit die actief stal, zet je hem in een box neer ben je klaar met 50 euro aan dekens. 1 dekje is genoeg 1 rijbroek ook, geen onbeperkt hooi voeren als dat voor je eigen kosten is, komende half jaar geen kleding en alles kopen, je zal vast nog genoeg hebben, niet meer uitgaan en maar wat vaker werken, bijv. voordat je naar je cursus/stage gaat...

Dan gaat je geldbesparing ten koste van de gezondheid en de levenswaarde van je paard, dat lijkt me niet juist. :)

Dat lijkt me ook niet helemaal redelijk.
Kosten van de stalling zal het probleem niet zijn, omdat haar moeder dat betaald.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:32

Ik vind sommige mensen wel overdreven reageren. Natuurlijk heeft TS het niet slecht. Maar om nou te zeggen dat ze helemaal niet mag klagen omdat ze in NL woont, vind ik een tikkeltje overdreven. Ik vind het een stuk netter om aan te geven waarop ze wel zou kunnen bezuinigen. Ik klaag ook wel eens, maar heb het nou ook niet echt slecht :Y) alsof je dan geen recht meer hebt om te klagen...

Een kamer in nijmegen is een optie, maar meestal niet heel goedkoop. Het moet een goedkope kamer zijn wil ze goedkoper uitkomen per maand. Daarnaast zou ze dan nog steeds in het weekend naar huis toe moeten rijden en werk zoeken voor op de avonden in Nijmegen (wat er vast wel is)

Op de fiets naar het werk gaan ipv met de auto is een goede optie. Scheelt toch al snel een paar tientjes in de maand en is goed voor de conditie en weerstand!

Een goedkope canvasdeken kopen ipv een dure. Er zijn goede niet-sloopbare canvasdekens voor een betaalbare prijs te vinden! En met een goede 2e handse is ook niks mis!

Voor het volgend jaar zou ik het paard niet meer onder de dekens zetten; zelfs al zweet je paard zich helemaal te pleuris tijdens het rijden... het is niet belangrijk dat hij droog is na het rijden, maar dat hij is afgekoeld en de onderharen droog zijn. Anders zou je een paard ook niet in de regen kunnen laten staan want hij wordt nat. :)* Ik ben ook van de dekens afgestapt omdat ik elke avond aan het repareren was en geen van mijn paarden heeft er afgelopen winter last van gehad.

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:34

Wamhorse schreef:
Wat ik niet begrijp is dat iemand niet even lekker zijn gal kan spuwen over zaken. We hebben toch allemaal wel eens onze baaldagen.

Laat die meid even lekker "zeiken"en de volgende ronde ziet ze zich wel weer in dat ze het helemaal niet zo slecht heeft.

Het gaat hier niet om een baaldag, maar om iemand die denkt dat die het slecht heeft.
Natuurlijk denkt iedereen wel eens zo maar probeer dan ook te relativeren hoe het eigenlijk echt in elkaar zit.
ts neemt teveel hooi op haar vork.
Vergeet niet dat anderen mensen ook heel hard moeten werken om dit te hebben wat ts heeft.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:51

Sorry maar om daar nu een topic over te openen? Waarom laat je de auto niet gewoon thuis en ga je met het openbaar vervoer naar je stage? Kost al een stuk minder. Mijn stage is een uur verderop. Mijn auto gebruik ik enkel thuis. Daarnaast woon ik op mezelf en betaal ik zowel de auto, als mijn eten en de huur van mijn kamer zelf. Mijn ouders betalen de stalling van het paard en de dierenarts, hoefsmid etc moet ik voor de helft betalen.

En toch heb ik nog genoeg geld om van te leven, niet veel maar in ieder geval genoeg om niet te gaan zeuren. Ik zie namelijk niets in je openingspost dat het waard is een topic over te openen. Je moest eens weten hoe veel mensen ook op dezelfde manier leven als jij. Dat is nu eenmaal zo, in je studententijd heb je nu eenmaal niet veel geld! Probeer zoals al meerdere mensen aangeven blij te zijn met wat je hebt!

Ik ben mijn ouders eeuwig dankbaar voor de hulp voor mijn pony, door hun kan ik nog genietenvan hem, ik ben enorm dankbaar dat ik een auto heb, een eigen kamer, en lekker kan eten iedere dag. Waarom? Omdat ik nadenk over de besteding van mijn geld, heel goed nadenk. Vooral dat je al iedere dag 1,5 uur naar je stage rijd met de auto laat gewoon dat je nog niet doorhebt hoe je het geld kan sparen. Ik doe al het bovenstaande ook op 1000 CHF, omgerekend zo'n 740 Euro. Ik houd 20 euro per week over.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:55

manishdra schreef:
Ik vind sommige mensen wel overdreven reageren. Natuurlijk heeft TS het niet slecht. Maar om nou te zeggen dat ze helemaal niet mag klagen omdat ze in NL woont, vind ik een tikkeltje overdreven. Ik vind het een stuk netter om aan te geven waarop ze wel zou kunnen bezuinigen. Ik klaag ook wel eens, maar heb het nou ook niet echt slecht :Y) alsof je dan geen recht meer hebt om te klagen...

Misschien moet je het topic dan even doorlezen, volgens mij mag ze van de meesten hier wel klagen alleen wordt er met de tips die er gegeven worden helemaal niks gedaan, en blijft het bij zeuren zonder te relativeren. Tsja, dan kom je inderdaad niet verder. ;)
Iedereen heeft wel eens een baaldag, dat is natuurlijk geen probleem :) dat heb ik ook wel eens... maar TS komt over alsof ze denkt dat ze het echt heel erg slecht heeft, en dat is gewoon echt niet waar. ;) Zelfs d'r pony wordt voor haar betaald... nou dat krijgt zeker niet iedereen hoor.

Een keertje een dipje hebben en wat klagen is prima hoor, maar dit komt over alsof het om een ernstig geldprobleem gaat... en ik denk dat daarom veel mensen erover vallen. :j

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 14:12

ik "schreeuw "niet terug maar de dingen die jullie schrijven zijn niet waar en kunnen niet.. dat heb ik al lang geprobeerd en zijn dus geen optie!!
en ik weet heus wel dat ik t niet mega slecht heb! maar soms is t gwn k*t! en dat heeft iedereen wel eens!!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 14:15

Faux schreef:
Henkjan schreef:
Dan trek je je paard toch uit die actief stal, zet je hem in een box neer ben je klaar met 50 euro aan dekens. 1 dekje is genoeg 1 rijbroek ook, geen onbeperkt hooi voeren als dat voor je eigen kosten is, komende half jaar geen kleding en alles kopen, je zal vast nog genoeg hebben, niet meer uitgaan en maar wat vaker werken, bijv. voordat je naar je cursus/stage gaat...

Dan gaat je geldbesparing ten koste van de gezondheid en de levenswaarde van je paard, dat lijkt me niet juist. :)

goh hier ben ik het dan eindelijk met je eens.. :+ ga zelf is 23/7 op de wc zitten!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:15

Kun je niet meer de fiets pakken?
Volgende keer je paard niet scheren, heeft hij ook geen deken nodig? :) Zeker op de stal waar je nu staat zijn dekens niet echt een pluspunt, lijkt me sowieso helemaal niet handig in de wei telkens... En er zijn volgens mij wel meer bruikbare tips gegeven hoor. :j

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 14:17

vito05 schreef:
Siets schreef:
Pony is al geschoren Vito ;).

Dan is er inderdaad niet veel keuze over, maar ik vind ts een beetje egoistisch overkomen.
Staat haar paard daar dadelijk geschoren met een kapotte deken.
Drie keer een goedkope deken kopen, dan geef je hetzelfde uit als de dure deken waar zij het over heeft.
Paard in een hitactiefstal is zowiezo beter af zonder dekens, vind ik.

haha ik koop ze wel hoor hij staat NOOIT met een kapotte deken ( wel met genaaide dekens :+ ) maar ik wil gewoon niet dat mijn mam alles betaald!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 14:18

Fiffill schreef:
Kun je niet meer de fiets pakken?
Volgende keer je paard niet scheren, heeft hij ook geen deken nodig? :) Zeker op de stal waar je nu staat zijn dekens niet echt een pluspunt, lijkt me sowieso helemaal niet handig in de wei telkens... En er zijn volgens mij wel meer bruikbare tips gegeven hoor. :j

ja de fiets pak ik al wel wat vaker ;) Ik kan hem echt niet, niet scheren.. ik rij al niet fanatiek meer en na 10 min lang laag rondjes rijden is die al zeik nat.. dus kan gewoon niet.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:19

Voor een gezond paard maakt het echt niet uit hoor, om zeiknat te worden. Je blijft eigenwijs bij je eigen standpunt, ik stop met reageren.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 14:21

Siets schreef:
Voor een gezond paard maakt het echt niet uit hoor, om zeiknat te worden. Je blijft eigenwijs bij je eigen standpunt, ik stop met reageren.

ik heb het 1 jaar geprobeerd en heb hem 2x met koorts gehad ( omdat ik hem nat terug op stal zette ), dus nee dankje niet nog een keer ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:26

Ben na blz. 2 opgehouden met lezen. :o Vindt het zo'n gezeur.

Scheren MOET, deken MOET.

Onze paarden staan ook onder dekens, als je tijdig die op doet hoef je niet te scheren, dus dat snap ik al niet. Dekens kan je repareren.

New zealand dekens heb je zeker al voor onder de 50 euro. Wil je 175 euro uitgeven? dan is dat een luxeprobleem vindt ik. Een goedkope scheurvaste deken doet het net zo goed.

Wij hebben het ook krap ondanks paarden en eigen huis en auto. Wij leven buiten die 3 dingen niet luxe, koop geen dure paardenspullen (zal ze worst zijn) gaan niet uit, kopen geen dure kleding, passen op wat we aan eten halen. enz. Dus er is altijd wel ergens te sparen.

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:27

chaatje16 schreef:
Siets schreef:

ik heb het 1 jaar geprobeerd en heb hem 2x met koorts gehad ( omdat ik hem nat terug op stal zette ), dus nee dankje niet nog een keer ;)

Dan doe je toch iets fout, want het kan gewoon wel.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:29

Fiffill schreef:
manishdra schreef:

Misschien moet je het topic dan even doorlezen, volgens mij mag ze van de meesten hier wel klagen alleen wordt er met de tips die er gegeven worden helemaal niks gedaan, en blijft het bij zeuren zonder te relativeren. Tsja, dan kom je inderdaad niet verder. ;)
Iedereen heeft wel eens een baaldag, dat is natuurlijk geen probleem :) dat heb ik ook wel eens... maar TS komt over alsof ze denkt dat ze het echt heel erg slecht heeft, en dat is gewoon echt niet waar. ;) Zelfs d'r pony wordt voor haar betaald... nou dat krijgt zeker niet iedereen hoor.

Een keertje een dipje hebben en wat klagen is prima hoor, maar dit komt over alsof het om een ernstig geldprobleem gaat... en ik denk dat daarom veel mensen erover vallen. :j

Of ze wat met de tips doet, weet ik niet. Alleen van het scheren en wel/niet dekens opdoen lees ik iets terug. TS reageert verder voornamelijk op de mensen die vinden dat ze zeurt. Of dat nou zo verstandig is op niet, laat ik in het midden. Maar omdat ze weinig reageert op tips, gaat men er wel vanzelfsprekend vanuit dat ze er niks van aantrekt :)

@TS: er is een verschil tussen nat terugzetten en nat terugzetten. Het is heel belangrijk als je een paard nat terugzet dat hij wel is afgekoeld. Je kunt bijv ook met zweetdekens werken na het rijden, maar dan moet je wel even op stal blijven totdat hij is afgekoeld om de deken er dan weer af te halen.

Dekens repareren houdt op gegeven moment ook op; Geloof me, ik heb mijn paardjes ook 1 winter onder de dekens gezet en doe het dus nooit meer... we konden elke avond dekens repareren en op gegeven moment zijn ze onherstelbaar. En dan heb ik ook goede dekens gehad...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:21

Dank je wel ik sta eigenlijk te kijken van de reacties had dit toch niet verwacht erg bedankt voor jullie respect.

Nell_ schreef:
Eigenlijk heb ik geen tips.
Vind het wel een goed idee om wat spullen te verkopen, om weer eens wat nieuws te kopen?
Tijdens mijn studie had ik ook nooit geld. Alles ging op aan dingen die nodig waren. Kreeg geen kleding, betaalde dat zelf etc.
Meer werken tijdens avonduren ofzo kan niet?
Je hebt dan weinig tijd, maar wel meer geld!

Nu heb ik het probleem van geen geld nooit meer.
Ben getrouwd, een huis, een auto, een paard, sparen en nog geld overhouden voor leuke dingen!

Franka: Sjonge, respect voor jou hoe je leeft :(:) Je vriend woont bij je in of niet?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:26

chaatje16 schreef:
ik "schreeuw "niet terug maar de dingen die jullie schrijven zijn niet waar en kunnen niet.. dat heb ik al lang geprobeerd en zijn dus geen optie!!
en ik weet heus wel dat ik t niet mega slecht heb! maar soms is t gwn k*t! en dat heeft iedereen wel eens!!

Je schreeuwt niet terug? Ik tel zo'n 5 uitroeptekens in je post.
En in je andere post allemaal hoofdletterwoorden en nog meer uitroeptekens..

Kan een manier van typen zijn, maar al met al reageer je niet echt meedenkend op alle tips die gegeven worden. :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:34

waar een wil is is een weg

chaatje16 schreef:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:49

chaatje16 schreef:
Siets schreef:

Tja... ziek wordt je nu eenmaal niet van kou, daar heb je toch echt een bacterie/virus voor nodig. Als hij blijkbaar zo kwetsbaar is, zou ik iets doen aan de weerstand te verbeteren, in plaats van te verslechteren door zijn vacht af te nemen :=

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:00

-zucht- heb het hele topic gelezen... Maar jongens.. waar gaat het nu eigenlijk over? Iedereen maakt een probleem wat helemaal geen probleem is. De TS wil alleen haar ei kwijt. That's it. De rest is haar probleem, ze kan wat doen met de tips die jullie haar geven. Wil ze dit niet dan blijft haar huidige situatie gewoon zoals die nu is....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:17

Bokt is weer op gang denk ik ...
Misschien maar even temmen?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:21

Waarom? Dit is een normale discussie toch? Niemand doet gemeen of gooit met modder voor zover ik doorheb. :)