Zorgverzekering 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 13:27

ZKA hetzelfde als anderzorg? Nou volgens mij niet.. bIj ZKA ga ik rond de 130 euro betalen en bij Anderzorg kom ik op 105 euro uit!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:27

Ik ben ook verzekert bij menzis,
Ik ga naar 110 euro in de maand en ik moet dan ook nog een extra tandarts verzekering erbij nemen.
Heb je een jongeren zorgverzekering maar ik kom wel uit op 130 euro ofzo straks.
Ik had eerst 99 euro.

_draakje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:32

Karin_Mylo schreef:
Ik ga naar 110 euro in de maand en ik moet dan ook nog een extra tandarts verzekering erbij nemen.
Heb je een jongeren zorgverzekering maar ik kom wel uit op 130 euro ofzo straks.
Ik had eerst 99 euro.

ik vind dat echt schandalig zo hoog het word hoor :S
Je betaald gewoon meer als 120 euro IN DE MAAND dan !
Ik ga echt kijken of er een goedkopere is ..

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 13:38

Karin_Mylo schreef:
Ik had eerst 99 euro.

Met jongeren ja.. Ik neem aan dat dit al nieuwe prijzen zijn voor 2011! :\

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:48

ik wil even wat hier zeggen, iets wat wij hier hebben ondervonden en heel veel mensen vergeten.

Ik ben bij salland verzekerd.
Ik heb om de 6 weken manuele lymfdrainage nodig.

Deze behandeling wordt vergoed vanuit het kopje fysiotherapie.
In de aanvullende zeggen ze 100% te vergoeden, indien je naar een gecontracteerde zorgverlener gaat.
Dit zijn lokkers.

Echter is het zo dat er in heel NL wettelijk een bedrag is vast gelegd, namelijk in dit geval €39,-.
Ik ga naar een ONgecontracteerde zorgaanbieder, deze rekent voor de behandeling €45,50.
Ga ik naar een gecontracteerde aanbieder, deze rekent € 53,50.

Maar WETTELIJK mogen ze hierin dus maar €39,- vergoeden.
Bij de mijne heb ik dus maar € 6.50 voor eigen rekening.
Die bij de gecontracteerde aanbieder wel € 14.50 is.

Die 100% vergoeding zitten dus ook vaak nog haken en ogen aan, zonder dat mensen dit weten.
Wij hebben dit al 10 tallen keren laten uitzoeken, en er is niets aan te doen, omdat het bedrag van €39,- wettelijk is vastgesteld.

En dan nog over de pil.
Salland gaat hem volgend jaar vanuit de aanvullende verzekering wel 100% vergoeden.
MITS je dit doet bij een gecontracteerde zorgverlener.
En je raad het al, je krijgt dan een pil die hun voorschrijven, omdat die het goedkoopst is.

Dit akkefietje heb ik al gehad dit jaar, en ik kon dus absoluut niet tegen die pil.

Echt, zoek dingen heeeeeel goed uit.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:14

Pffff, het valt niet mee om door de bomen het bos te blijven zien in verzekeringsland. Als je "gezond" bent, is het zelf sparen maandelijks en alleen een basisverzekering denk ik de voordeligste oplossing. Eigen risico moet je toch eerst opgebruiken(170 jr!) Nu ben ik verzekerd bij vgz(gezinpolis) en schrok wel van de premie voor volgend jaar (140 p.m.).Ook ik ben dus op zoek naar een goedkoper alternatief, met ruime fysio en alternatieve zorg vergoedingen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:24

Maris89 schreef:
ZKA hetzelfde als anderzorg? Nou volgens mij niet.. bIj ZKA ga ik rond de 130 euro betalen en bij Anderzorg kom ik op 105 euro uit!

Euh neem aan dat je het tegen mij hebt?
Ik heb werkgeverskorting en met de pakketten die ik heb bij ZKA en bij Anderzorg zou willen scheelt het hooguit 1,50 ofzo ;)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 16:40

Suuskipje schreef:
Maris89 schreef:

Euh neem aan dat je het tegen mij hebt?
Ik heb werkgeverskorting en met de pakketten die ik heb bij ZKA en bij Anderzorg zou willen scheelt het hooguit 1,50 ofzo ;)

Ohh vandaar. Ik dacht al... :) .Las niet goed dat je ook werkgeverskorting hebt!

fried_egg

Re: Zorgverzekering 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:45

Ik ben er zondag ook ingedoken. Heb al gezien dat ik helemaal niet slim bezig ben met mn CZ basis + simpelste aanvulling.

Bij een hele hoop andere verzekeraars krijg je bij de simpelste aanvullingen al 100,- per jaar aan bril/contactlenzen terug. Bij CZ dus mooi niet!

Blij dat ik dat al heb ontdekt, nu ga ik mooi switchen naar ergens waar ik wél lenzen gedeeltelijk vergoed krijg.

Gebruiken hier meer mensen independer.nl voor de vergelijk?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:39

Citaat:
Echter is het zo dat er in heel NL wettelijk een bedrag is vast gelegd, namelijk in dit geval €39,-.
Ik ga naar een ONgecontracteerde zorgaanbieder, deze rekent voor de behandeling €45,50.
Ga ik naar een gecontracteerde aanbieder, deze rekent € 53,50.

Maar WETTELIJK mogen ze hierin dus maar €39,- vergoeden.

@_CS_ : heb jij dit wel verteld tegen je verzekeraar, dat ze daar getild worden? Ze zouden het zelf toch moeten weten. Zo wordt de zorg steeds duurder over de rug van de patiënten |(

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:41

Ik weet dat de ohra goed is. ik zelf heb een minima verzekering die bestaan ook.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:43

ik zit bij vgz en heb net mn papiertje voor 2011 gehad en ga gewoon 153 betalen :wow: _-:( daar zit wel 16 euro per maand tandarts bij maar niet normaal gewoon nu betaal ik 130 euro per maand ook wel duur maar dit slaat echt alles

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:48

Bij Independer kwam voor mij Delta Lloyd er als nr 1 uit, Salland als 2e en Ohra als 3e. Bij de Ohra moet je wel alles zelf via internet regelen, dus declaraties gaan digitaal en je facturen moet je scannen.
Indepeneder geeft 10% korting op je premie, dat is wel mooi meegenomen. Ik heb Ohra via Kruidvat voor mijn tandartsverzekering, dit jaar de goedkoopste, dekt tot 150 euro. Kan nog 1x gebit laten reinigen en dan is het potje leeg ;)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:50

flicka: ja, ik ben hiermee zelfs bij de verzekeraar geweest, omdat ik dit allemaal wilde uitzoeken.
Zei vertelden me dus dat wettelijk 39 euro is vast gesteld.
Hun heb ik dit verhaal verteld.
Uiteraard kletsten ze er wat overheen, want ja, het is wel voordeliger voor mij, want ik hoef niet zelf te declareren bla bla bla.
Maar het is mijn portemonnee, en niet die van hun.
Dus als ik ergens maar iets van 6 euro zelf kwijt ben, of via hun bijna 16 euro, tja, dan is de keus voor mij heel makkelijk.

Het is dus een samenwerking tussen verzekeraar en zorgaanbieder.

Overal geven ze aan 100% te vergoeden, pas als je verder en verder neust, staat er ergens met heule kleine lettertjes dat er wettelijk 39 euro is vast gesteld.

En uiteindelijk lijkt dit met heel veel dingen zo te zijn.
Ook met verzekeringen qua auto etc.
Is laatst ook bij dat programma radar (dacht ik) geweest.

Je wordt vaak bedonderd waar je bij staat.
Maar 9 van de 10 mensen nemen niet de moeite om alles uit te zoeken, en missen dus vaak heel veel.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:52

Ik zit momenteel bij Zeker van Univé. Vorig jaar afgesloten.
Ben nu 20 jaar en had alleen de basisverzekering en betaalde 69 euro per maand. Dit jaar wil ik ook aanvullend erbij ook ivm tandarts.

Zou ik dit gewoon kunnen wijzigingen?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:59

Ja @Chrissie, dit kun je per 1/1 wijzigen. Je moet goed opletten dat je je niet oververzekert, kijk maar eens op de website van het Kruidvat en dan bij het kopje geld en nog wat. Kom je in de verzekeringen terecht.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:39

flicka schreef:
Bij Independer kwam voor mij Delta Lloyd er als nr 1 uit, Salland als 2e en Ohra als 3e. Bij de Ohra moet je wel alles zelf via internet regelen, dus declaraties gaan digitaal en je facturen moet je scannen.
Indepeneder geeft 10% korting op je premie, dat is wel mooi meegenomen. Ik heb Ohra via Kruidvat voor mijn tandartsverzekering, dit jaar de goedkoopste, dekt tot 150 euro. Kan nog 1x gebit laten reinigen en dan is het potje leeg ;)

Hihi, dat scannen had ik even gemist. :)
Heb gelukkig dit jaar een printer met scanner gekocht, zal eens kijken hoe dat werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:41

Ik heb de test gedaan en bij mij komt salland uit, voor 113 pm. Daar zit bij onbeperkt fysio, tandarts, volledige vergoeding anticonceptie. Ik heb nu zilveren kruis achmea voor 123 pm en dan zitten er 28 fysio beurten bij en geen anticonceptie.
Dus ik ben beter uit bij Salland.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:46

ik zit bij de friesland verzerkt, heb dus av optimaal en tand extra
hierin worden wel degelijk mijn tandarts behandelingen vergoedt, vandaag verstandskiezen laten trekken, die worden gedeelte vergoed en moet een klein deel zelf betalen.
Ik blijf gewoon bij de friesland

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:34

Joolien schreef:
Ik heb de test gedaan en bij mij komt salland uit, voor 113 pm. Daar zit bij onbeperkt fysio, tandarts, volledige vergoeding anticonceptie. Ik heb nu zilveren kruis achmea voor 123 pm en dan zitten er 28 fysio beurten bij en geen anticonceptie.

Dat klopt niet. Zilveren kruis heeft uit de aanvullende verzekering zeker een dekking voor anticonceptie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:35

Anne_GTI schreef:
Joolien schreef:

Dat klopt niet. Zilveren kruis heeft uit de aanvullende verzekering zeker een dekking voor anticonceptie.

Mmm Er begint me idd wat te dagen dat ik dat kon declareren. :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:36

flicka schreef:

De ellende van Independer is dat hij geen rekening houdt met collectieve kortingen. Daarom is het geen heldere vergelijkingssite. Op de site van de consumentenbond is dat wel deels ingecalculeerd en krijg je een eerlijker beeld van de stand van zaken.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:38

En lig je daadwerkelijk regelmatig 27x per jaar bij de fysio op tafel? Als je zo af en toe eens van je paard pleurt is in mijn geval 12 gedekte behandelingen per jaar zat. De rest gaat vanzelf wel weer over en als ik echt wat breek komt door die tijdelijke chronische indicatie de rest van de vergoeding voor fysio wel uit de basisverzekering.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:42

Ik ben zelf ook absoluut geen independer fan. Heb vorige week de test gedaan daar en ik kreeg alleen de "grote namen" te zien.
Ik zit bij Ohra, ben er redelijk tevreden over omdat ik door mijn pakket korting daar goedkoop uit ben. Ik doe niets via internet, stuur mijn declaraties gewoon op met het formulier, gaat sneller als via internet doen en dan alsnog je factuur na moeten sturen omdat ze het origineel nodig hebben om het geld terug te storten! (jaja lekker handig alles via internet regelen maar dan moet je alsnog alles opsturen voordat je iets krijgen, dat zijn de kleine lettertjes....... of ze moeten het inmiddels veranderd hebben maar een half jaar geleden was het nog wel zo)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:04

Er is nogal wat veranderd voor 2011 hoor. Enfin, ik vind Ohra heel slecht aan de telefoon, duurt eeuwen voordat je iemand aan de lijn krijgt.

Ik denk aan 12 behandelingen fysio ook genoeg te hebben. Maar VGZ (waar ik nu bij ben) dekt maar tot 200 euro en dat is niet veel. De meer uitgebreide aanvullende verz. is gelijk weer tientjes duurder. Zit je al gauw rond de 150 euro.
Ik ga toch nog eens kijken bij FBTO die met modules werkt.

We hebben nog tijd hè, tot 31 december.