Paranormaal. Wat is waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:27

Ayasha schreef:
kiwipetje: mijn gebrek is dat ik er niet tegen kan als mensen met zulke dingen gaan beginnen. :+ Als ik zulke dingen doe dan hoop ik dat anderen mij daar ook op wijzen. Dus doe ik dat ook. :')

nombrado: wat wil je daar mee zeggen? Plicht is helemaal geen naar woord, tenzij verantwoordelijkheid ook een naar woord is.

Ik vind plicht , een naar woord
jij misschien niet.
ik heb geen plicht of verantwoording naar anderen
alleen naar mijzelf.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:28

nombrado schreef:
Ayasha schreef:
Iemand die een mening probeert op te dringen hoeft daar niet in te slagen. Maar alsnog kan het opdringen an sich als "ergerlijk" ervaard worden.
hoe verklaar je dan, dat de één het als ergerlijk ervaart en een ander niet?
terwijl ze het misschien niet met de dingen eens zijn die verkondigd worden?
Omdat niet iedereen hetzelfde is. Sommige mensen storen zich aan dat, andere mensen weer aan dit.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:29

Kiwipitje schreef:
Omdat niet iedereen hetzelfde is. Sommige mensen storen zich aan dat, andere mensen weer aan dit.

hoe kan dat dan? aan wie ligt dat dan?

Kiwipitje

Re: Paranormaal. Wat is waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:30

Je wil dat ik ga uitleggen waarom mensen verschillend zijn? Mensen hebben verschillende karakters, dat is voor een deel aangeboren, en voor een deel opvoeding en omgeving. Op de vraag aan wie dit 'ligt' ga ik geen antwoord geven, want dit is geen schuldvraag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:34

nombrado schreef:
Ik vind plicht , een naar woord
jij misschien niet.
ik heb geen plicht of verantwoording naar anderen
alleen naar mijzelf.

Dat schijnt de gedachtengang van de samenleving van tegenwoordig te zijn ja. :)
Ik vind dat een egoïstische gedachtengang.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-11-10 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:36

nombrado schreef:
Hoe verklaar je dan, dat de één het als ergerlijk ervaart en een ander niet?
terwijl ze het misschien niet met de dingen eens zijn die verkondigd worden?

Ieder is anders. Ik vind iets opdringen niet getuigen van respect. En ik wil een basis van respect van elk mens waar ik mee communiceer. En ik probeer die basis van respect ook altijd aan de mensen te geven waar ik mee discussieer. :)

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:48

Kiwipitje schreef:
nombrado schreef:
ik vind het wel knap, dat jij kan bepalen dat er massa's mensen zijn die zich eraan storen.
waarom zeg je niet, ik stoor me eraan? dan houd je het bij jezelf
jij kan niet bepalen voor anderen, alleen voor jezelf.
Ik bepaal niet voor anderen. Ik heb gemerkt dat mensen zich daaraan storen :). Heel wat mensen om precies te zijn. En ik zeg niet IK stoor me eraan, maar massa's mensen storen zich daaraan omdat het feitelijk massa's mensen zijn die zich daaraan storen en niet alleen ik.

ik heb je zin nou tig keer gelezen en ik moet zeggen, paranormaal of niet, ik vind het een knap staaltje babylonische spraakverwarring en een prachtig NLP-voorbeeld van wat je feitelijk bedoelt.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:57

Kiwipitje schreef:

wat nombrado bedoelt - denk ik - is dat ze het fijn zou vinden wanneer je het klein houdt, dus enkel bij jezelf.
wanneer je er "mensen" bij gaat halen, leg je het buiten jezelf neer
met de uitspraak: sommige mensen, andere mensen, spreek je vanuit een standpunt wat jij invult met jouw ideeën, maar waarvan je niet zeker weet of dat werkelijk zo is
het is juist fijn dat je het bij jezelf houdt en vandaaruit spreekt
cursus NLP is daarbij erg handig

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:59

Wanneer je spreekt van sommige mensen of andere mensen kun je wel degelijk weten of het zo is of niet. Het wordt wat anders als je gaat zeggen van 1 persoon zij vind dat en dat. Maar toevallig weet ik, omdat ik gemerkt heb, dat er heel wat mensen zich aan storen. Maar je kunt nu wel gaan zitten zeuren over vormfouten, maar dat bevestigt alleen maar mijn vermoedens........

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:00

Okee en is het nu weer mogelijk om on topic te gaan en te blijven? wanneer je de behoefte hebt om iets off topic mee te delen kan je dat geloof ik per pb doen.

Dus: Paranormaal, wat is waar?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:01

Fresco; wanneer je zegt "sommige mensen" kan je weinig mis zeggen.
Wat is NLP?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:03

Je gaat zelf ook mee in de discussie dus waarom nu ineens ontopic blijven? Geen argumenten meer? Of is er iets anders aan de hand?

Om antwoord te geven op je vraag. Ik sta er an sich wel voor open, maar heb nog nooit iets meegemaakt wat ook maar enigzins in die richting wijst. Er zijn mensen op Bokt die beweren wel iets meegemaakt te hebben, als je dan vraagt hoe dit zit wordt je van het kastje naar de muur gestuurd, wat mij toch meer stuurt in de richting er is niets van waar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:04

Kiwipitje heb je een voorbeeld? :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:06

Geen direct voorbeeld, maar je komt wel eens topics tegen op Bokt. Als je dan kijkt naar wat er voor vragen gesteld werden in het hekel topic en wat daar voor uitermate vage antwoorden op kwamen. Als je dan doorvraagt dan wordt je óf uitgemaakt voor lui (wat ik wel het toppunt van grofheid vind in een discussie, maargoed) óf er wordt gezegd dat je bij jezelf ten rade moet gaan of dat je het niet begrijpt omdat je er niet in gelooft. Zou er best in willen geloven, maar geloof niet zomaar overal in, als je begrijpt wat ik probeer te zeggen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:07

fresco1234 schreef:
ik heb je zin nou tig keer gelezen en ik moet zeggen, paranormaal of niet, ik vind het een knap staaltje babylonische spraakverwarring en een prachtig NLP-voorbeeld van wat je feitelijk bedoelt.

:D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:08

Ik vind de vraag wat is waar best moeilijk te beantwoorden.

Ik denk dat ieder mens zo zijn eigen waarheid heeft, maar of dat dan ook waar is???
Kijk als ik zeg dat er hier bij me op de tafel twee mandarijnen, twee bananen en een peer in de fruitschaal liggen is dat waar.
Dat zie ik en is tastbaar.
Voor mensen die paranormale zaken zelf meegemaakt hebben is dat waar.
Voor een ander die daar nooit iets over meegemaakt is kan dat als onzinnig klinken.
Je kunt dus denk ik niet een concreet antwoord geven op zulk soort zaken als waar of niet waar.
Dat is en blijft heel persoons gebonden.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:11

Er is maar één waarheid. Als ieder mens er zijn eigen waarheid op na zou houden dan werd het een mooi boeltje. Je kunt wel ergens in gelóven of ergens niet in geloven.

Voor mezelf is het belangrijk om wanneer ik ergens in geloof, ervan overtuigd te zijn dat dat de waarheid is. Daarvoor heb ik dan ook bewijs nodig. Ik geloof niet in waanideeën en fata morgana's.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:12

Kiwipitje schreef:
Geen direct voorbeeld, maar je komt wel eens topics tegen op Bokt. Als je dan kijkt naar wat er voor vragen gesteld werden in het hekel topic en wat daar voor uitermate vage antwoorden op kwamen. Als je dan doorvraagt dan wordt je óf uitgemaakt voor lui (wat ik wel het toppunt van grofheid vind in een discussie, maargoed) óf er wordt gezegd dat je bij jezelf ten rade moet gaan of dat je het niet begrijpt omdat je er niet in gelooft. Zou er best in willen geloven, maar geloof niet zomaar overal in, als je begrijpt wat ik probeer te zeggen.

Sommige dingen zijn ook erg moeilijk uit te leggen, moet eerlijk zijn, heb het andere topic heel vluchtig bekeken (diagonaal een paar zinnen gelezen _O- gezien het toch al op slot zat) dus vragen zijn niet blijven hangen. Maar als je wil mag je je vragen stellen en dan zal ik proberen waar mogelijk, zo helder als ik kan uitleggen... Voor zover ik dat kan natuurlijk. Als het echt specifiek over ervaringen gaat kan ik dat natuurlijk niet voor die mensen zeggen, dan kan ik enkel terug kijken of ik ooit iets soortgelijks ervaren heb en hoe dat voelde. :) Maar dat zal ik er dan ook bij zetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:14

Kiwipitje schreef:
Er is maar één waarheid. Als ieder mens er zijn eigen waarheid op na zou houden dan werd het een mooi boeltje. Je kunt wel ergens in gelóven of ergens niet in geloven.

Voor mezelf is het belangrijk om wanneer ik ergens in geloof, ervan overtuigd te zijn dat dat de waarheid is. Daarvoor heb ik dan ook bewijs nodig. Ik geloof niet in waanideeën en fata morgana's.

Heb je een voorbeeld van een absolute waarheid? :)

We houden er allemaal onze eigen waarheid op na, de dingen die ik vertel zijn mijn waarheid... Jij kan exact hetzelfde meemaken, het anders ervaren... Dat is dan jouw waarheid... Die twee hoeven niet hetzelfde te zijn ondanks dat het om dezelfde situaties gaat... :) Maar voor mij is het waarheid als ik zeg dat ik alcohol verschrikkelijk vind smaken terwijl jij bv kan zeggen "ik vind het heerlijk smaken" en dat is voor jou ook de waarheid. :)
Dus ieder heeft zijn waarheid. ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:16

Dat ik iets op een andere manier ERVAAR maakt de waarheid nog niet anders. Sjongejonge... Dít is nou juist die zweverigheid waar ik zo moe van wordt.

Wat jij hierboven aanhaalt is een mening, geen waarheid, geen feit. Jij vind het vies, ik vind het lekker. Juist.. vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:17

Jawel, in dat geval kan je enkel stellen dat er geen waarheid is.
Wat is volgens jou een voorbeeld van waarheid? :-)
Citaat:
waar·heid de; v -heden 1 het ware; overeenstemming van woorden met feiten: antwoorden naar ~; iem de ~ zeggen waar het op staat 2 iets dat waar is

Ik proef alcohol en vind het niet lekker, dat is waar, dus het is waarheid.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-11-10 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:19

In Crystal Clear zit 0,9 kCal per 100 ml.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:20

Dat is een feit. :) Dat is inderdaad waarheid maar een feit. Maar waarheid is veel breder dan enkel feiten. :)
Heb even mijn bericht aangepast. :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:21

De waarheid van een uitspraak kan enkel getoetst worden aan feiten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:21

Het is een feit dat ik alcohol niet lekker vind. :)
En dát is dus mijn waarheid. :)