[Centraal] Surprisetopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Re: [Centraal] Surprisetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:03

Mijn taart surprise is af :D Stapeltaartje gemaakt van ronde doosjes (is al een cadeautje), wit kaftpapier er omheen en dan op de randjes heb ik kruidnoten en snoepgoed geplakt.. Bovenop een zwarte piet en sinterklaas van chocola :D En dan op de onderste "taart" heb ik nog van karton figuurtjes geplakt aan de zijkant... Een staf, chocoladeletter, mijter, muts van zwarte piet en 2 kadootjes. Erg leuk geworden :)

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:08

Foto....Mirjamsel? :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:21

Dan moet ik even kijken of ik wat kan maken, want mams heeft het hele ding al ingepakt :P

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:23

Hmm ik wil een bak ijs namaken van Ben en Jerry's ofzoiets, want daar is ze dol op!
Maar weet echt niet hoe ik er mee moet beginnen, iemand ideeen?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:30

mn franse ezel is bijna af... alleen zn dekje met franse lag moet nog :D zal vrijdagavond een foto plaatsen dan issie helemaal af

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:03

Roomsch schreef:
Hmm ik wil een bak ijs namaken van Ben en Jerry's ofzoiets, want daar is ze dol op!
Maar weet echt niet hoe ik er mee moet beginnen, iemand ideeen?

Meet een stuk karton af wat de goede maat is voor de ronde bak. En daarna ga je het schilderen, drogen. Dan niet je het vast en maak je een kartonnen rondje wat de grootte heeft van de onderkant, liever ietsie groter. En dan doe je die van bovenaf in het vastgeniette rondje. Dan heb je de bodem. Het deksel maak je door een rondje te maken (gelijk aan bovenkant van koker) en daar maak je een rand om aan de buitenkant. En die natuurlijk ook nog beschilderen. Cadeau in de koker en vastlijmen dat bakje maar :)

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 08:47

LEKKERGEK schreef:
Ik moet een surprise maken voor een meisje van 7 jaar.. Ze houd van dansen en paarden, het is echt een meisjes meisje om het zo maar even te zeggen..

Wie heeft er een leuk idee?

Gewoon een doosje met daarop een poppetje met een tutu aan als danseresje.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:59

Leuke ideeen komen hier weer voorbij :D
Ik heb ook nog wat creativiteit nodig, zoals jullie weten ben ik bezig met een grolschbeugelfles :D hij is nu aan het drogen (gemaakt van kippengaas en papier mache) hij is best groot (tot mijn heup nu )
Maar ik moet nog iets verzinnen hoe ik de dop en de beugel het beste kan maken, iemand ideeen?

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:27

Ik heb ook dringend ideeën nodig !
Volgende week moet het al af en ben nog nieteens begonnen.
Ik wil iets simpels maar ook wel mooi.
Ik heb een meisje van 14 die een beetje meisje meisje is.
Maar iets met make-up is zo standaard.
iemand ideeën??

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:34

YES, alle 48 blaadjes geschilderd met nerven, aan beide kanten, kan geen blaadjes meer zien :+

Iets duidelijker dewixx? Hobby's enzo?

LEKKERGEK, Een tutu, balletschoentjes, een paard met een tutu aan?

Roomsch, idee van Polivy is idd leuk! Zou de bodem maken door de 'ring' op karton te zetten, de binnenzijde langs
te trekken met potlood of pen en deze cirkel dan uitknippen mét 1 tot 1,5 cm extra, uitgeknipt daar om de 2 cm
stukjes inknippen, randje omvouwen, insmeren met lijm en van boven in de 'ring' schuiven.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 08:12

Zo, ik kom ook maar even binnenvallen, gisteren begonnen aan mijn surprise waar we vorig jaar al lootjes voor hadden getrokken!
Maak een huis, aangezien die vrouw bezig is om een nieuw huis te bouwen..

Gewoon doos met daarop een deksel (gebogen voor het puntdak) zit al papier omheen voor het grootste deel, nog even vullen met papiersnippers en dan helemaal dichtmaken, schoorsteentje met pietje, wat foto's achter de ramen en klaaarr :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:24

Ik heb het hele topic doorgelezen en zit me suf te piekeren maar kom er maar niet uit. Ik heb mijn moeder, en we hebben altijd wel persoonlijke (en niet smerige) surprises. Nou heeft ze een aantal puzzels gevraagd, een kettinghangertje en wat dvd's. Nu heb ik een puzzel gekocht en komt waarschijnlijk nog een dvd bij. Haar hobby's zijn dus puzzelen, films kijken en verder borduurt ze vrij veel (handwerk). Probleem is een beetje dat het groot genoeg moet worden om die puzzel fatsoenlijk in kwijt te kunnen :=

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:09

Maak je een puzzel van karton, paar cm dik, en dan doe je in ieder kartonnen puzzel stuk 1 of 2 of 3 (uit hoeveel stukjes bestaat hij? :') ) echte puzzelstukjes, die kartonnen puzzel pak je dan in als cadeau en de dvd ook en dan geef je die gewoon :) Snap je wat ik bedoel?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:07

Ik heb dus ook geen idee wat ik kan maken voor een surprise. Het is voor mijn nicht van 17, ze gaat dit jaar beginnen bij een peuterspeelzaak (kinderopvang). Ik wil dus iets maken in de richten daarvan. Ik heb zelf al aan een speen gedacht, maar hoe moet ik dat in vredesnaam maken? Of misschien een poepluier (wij doen altijd; hoe gekker/moooier, hoe beter). Heeft iemand misschien een leuk idee?

Het moet trouwens wel vrij groot zijn, want ze heeft een vrij groot cadeau gevraagd.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:14

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:20

Super bedankt! Ik had al op internet gezocht, maar deze had ik nog niet gevonden. Bedankt!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:52

@ tanya, tnx maar het is een 1000 stukjes puzzel en mijn moeder is heel zuinig op dr puzzels dus ga het kado maar niet loshalen! Heb wel gedacht aan een goedkope erbij kopen om geintje mee uit te halen maar weet niet goed wat. Een reuzepuzzeldoos heeft mijn zus al eens voor haar gedaan dus dat wordt hem ook niet!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:54

Ik wil een fornuis gaan maken, aangezien diegene die ik getrokken heb met lootjes, veel van koken houdt. :)

Maar is zoiets niet lastig te maken?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:00

Als je een flinke doos kan vinden lijkt me dat goed te doen! Google anders even wat kinder fornuisjes voor inspiratie voor een simpel model ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:00

Ik moet een surprise maken voor een meisje van 13,
gek op paarden,heeft heel lang haar,en in hun achtertuin hebben ze kunstgras :') (misschien leuk om daar iets mee te doen?)
Verder weet ik niet veel van haar,
ze vraagt ook niets(we mogen zelf uitzoeken wat we elkaar geven)
géén paard,dat heb ik al te vaak gemaakt/gekregen

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:05

Hallo allemaal

omdat ik dit jaar het weer met vrienden doe is het natuurlijk een soort van wedstrijdt om de meest rare en vieste suprise te maken.
dus wie kan kan mij helpen?
Wie weet een leuke vieze suprise die ik zou kunnen maken?

alvast bedankt

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:08

Alwiene schreef:
Als je een flinke doos kan vinden lijkt me dat goed te doen! Google anders even wat kinder fornuisjes voor inspiratie voor een simpel model ;)

Inderdaad. Appeltje eitje. Hier kun je ook een deel zien van iemand die er eentje kreeg als surprise: http://www.flickr.com/photos/tineke_pauw/313869390/

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:11

FlorisSam schreef:
gek op paarden,heeft heel lang haar,en in hun achtertuin hebben ze kunstgras :') (misschien leuk om daar iets mee te doen?)

Misschien een toren maken en rapoenzel er in die haar vlecht naar buiten gooit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:13

Polivy schreef:
FlorisSam schreef:

Misschien een toren maken en rapoenzel er in die haar vlecht naar buiten gooit?

Leuk idee!
ik zal eens proberen een ontwerpje te maken!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:18

xMarloes schreef:
Hallo allemaal

omdat ik dit jaar het weer met vrienden doe is het natuurlijk een soort van wedstrijdt om de meest rare en vieste suprise te maken.
dus wie kan kan mij helpen?
Wie weet een leuke vieze suprise die ik zou kunnen maken?

alvast bedankt

Zou wel handig zijn als je een beeeetje aangeeft wie je getrokken hebt, en dan met name, wat voor 'vieze' ervaringen/hobby's/angsten hij/zij heeft.