Voor mij geen nepmerken! Of toch wel?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:51

Ik koop voornamelijk merkkleding voor het merk en de kwaliteit en de uitstraling. Maar draag ook wel H&M, Zara etc.

CleovG

Re: Voor mij geen nepmerken! Of toch wel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:00

Ik heb jarenlang alleen maar merkkleding willen dragen, en dan alleen merken als Armani, Burberry, Tommy Hilfiger, Gaastra, Mc Gregor en ga zo maar door. Dit leverde regelmatig frustratie op omdat de kwaliteit vaak helemaal niet zo goed is, dan ging er weer een naad los, of werd het kort en breed en nog meer van dat soort dingen.

Nu let ik minder op het merk, ik koop het nog wel maar ik kan nu ook in goedkopere winkels gezellig winkelen. Maar nep dingen kopen doe ik toch niet een vest is een vest oke, maar het verschil tussen uggs en nep uggs of een burberry ruit en een nep ruit vind ik te groot om het te kopen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:02

Datzelfde heb ik ook CleovG, ik zou nooit nep Uggs kopen of een Nep Bubbery shirt ofzo

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:05

Als het even kan koop ik wel merkkleding. Vooral ook omdat het gewoon van mooiere kwaliteit is en vaak betere pasvorm heeft. Maar koop ook wel eens een H&M'tje hoor.

Maar Uggs zal ik nooit kopen. Ik heb nooit begrepen waarom vrouwen van deze lompe, vormloze kabouterlaarzen aan hun voeten doen. Vraag maar eens aan mannen hoe sexy ze Uggs vinden...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:08

bloodymary; Ik weet niet voor wie jij je kleed, maar ik kleed me niet voor een man ;)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:15

Nee ik ook niet, al vind ik het wel leuk als mannen zeggen dat ik er leuk uit zie, net als de meeste vrouwen denk ik. Maar ik vind ze zelf ook vreselijk vormloos en lelijk.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:24

Vind ik ook hoor, Maar je kan Uggs ook leuk combineren. Maar dit is geen poging om je te overtuigen. Maar ik draag ook veel baggy broeken en toch krijg ik wel eens complimenten van mannen dat het me staat.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:28

Ik ken genoeg mannen die Uggs wel mooi/leuk vinden hoor.
Smaken verschillen! :D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:32

Ik draag absoluut geen nep-uggs. Ik weet niet, (en wil niemand hier mee beledigen) maar ik vind het gewoon, je wilt uggs hebben maar er geen 200/300 euro voor uitgeven dus maar nep uggs.. Sorry vind het een beetje goedkoop.. :o

edit: ik heb een paar vriendinnen met nep-uggs, maar als ik dan die kwaliteit zie dan is dat pas flut! Naast de zool lopen (zo dat is goed voor je voeten&rug..) en gewoon heel snel kapot! Ben ik toch heel erg blij dat ik nu een aantal paar uggs heb waarvan ik er 1 paar al dik 2 jaar heb en er nog netjes uitzien met nog een hele mooie zool eronder. ;)

Verder heb ik merkkleding, maar ook gewoon van H&M. Als het maar leuk zit en de kwaliteit goed te doen is! :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:35

MyHorseGirl schreef:
Ik draag absoluut geen nep-uggs. Ik weet niet, (en wil niemand hier mee beledigen) maar ik vind het gewoon, je wilt uggs hebben maar er geen 200/300 euro voor uitgeven dus maar nep uggs.. Sorry vind het een beetje goedkoop.. :o

Verder heb ik merkkleding, maar ook gewoon van H&M. Als het maar leuk zit en de kwaliteit goed te doen is! :)

niet idereen kan zomaar 200/300 euro oplossen hoor ;)
vind jou nu een beetje verwend klinken (niet gemeen bedoeld )

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:41

Nepmerken zien er vaak een stuk lelijker uit, en gaan minder lang mee.
Het is een afweging die ik maak: wat wil ik ermee, en hoe lang moet het meegaan?
Goedkoop is in die gevallen vaak duurkoop, maar je hebt natuurlijk voor hetzelfde geld 10 paar, dus je kunt op zich een keer nieuwe kopen (of verschillende kleuren :D)
Ik ga toch wel vaker voor kwaliteit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:45

Voor schoenen ga ik altijd voor de iets duurdere schoenen. Ik heb geen bezwaar tegen namaak...maar mijn voeten doen heel snel pijn en ik heb echt super snel blaren. Ik ga overigens niet voor uggs..maar "gewone"leren schoenen.
Voor andere dingen geld...wat ik leuk vind koop ik. Merk of merkloos.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 22:59

Ik heb nu dus de neppers van de Action, en ik moet zeggen dat ze echt wel oké zitten (koop ze wel 'aansluitend', mijne zijn iets te groot).. Ze zullen wel niet zo lang meegaan maar ze zijn warm en zodra ze kapot zijn/ik ernaast ga lopen, koop ik wel weer nieuwe!

Verder koop ik wel altijd merkgympen en -sneakers omdat ik dat gewoon leuk vind en de kwaliteit goed is..
Goeie schoenen vind ik gewoon belangrijk, maar qua kleding heb ik liever 5 broeken van 30 euro dan 1 van 150..
Ik merk namelijk wel dat mensen met veel merkkleding haast altijd hetzelfde dragen, die adidasvesten ook,
nou laat mij dan maar lekker afwisselen met minder dure spullen ;)

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 23:19

Neppe Uggs vind ik persoonlijk net pantoffels, als je ze vergelijkt met echt Uggs zie je echt wel het verschil in kwaliteit! Echte Uggs is toch meer schoen/laars...

Heb zelf toevallig 2 paar echte en zou niet in neppe over straat gaan, dat geslof...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 23:55

MyHorseGirl schreef:

edit: ik heb een paar vriendinnen met nep-uggs, maar als ik dan die kwaliteit zie dan is dat pas flut! Naast de zool lopen (zo dat is goed voor je voeten&rug..) en gewoon heel snel kapot! Ben ik toch heel erg blij dat ik nu een aantal paar uggs heb waarvan ik er 1 paar al dik 2 jaar heb en er nog netjes uitzien met nog een hele mooie zool eronder. ;)

Vindt dat best een beetje arrogant klinken eerlijk gezegd. ;) Niet iedereen kan zomaar dat geld ophoesten.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 07:24

niet alle nepuggs zijn van slechte kwaliteit. de nepuggs van ella bijvoorbeeld, ga je niet naast lopen oid.
vind het een beetje klinken als een smoesje 'ik wil goede kwaliteit'
zeg dan gewoon dat je er graag bij wil horen ;)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:01

Wat verstaan sommige onder nepmerken?
Ik heb zelf laarsjes, die iets weg hebben van de bailey button, met een stevige zool, mooie pasvorm etc. Het enige is dat mijn schoen 30 kostte...
Ik vind dat mensen zelf moeten kiezen. Ik zou heel graag uggs van het merk uggs willen, maar de prijs is mij te hoog. Ik kan en wil het niet neerleggen voor een paar schoenen.

Naar mijn mening is hier in dit topic onduidelijkheid over de betekenis van het woord nepmerken.
Nepmerken dat bestaat toch niet? Er zijn andere merken welke een soortgelijk model schoen op de mark hebben gebracht, alleen hun eigen merknaam gebruiken.
Het lijkt me trouwens dat wanneer uggs er een probleem mee heeft, ze er patent op hadden moeten leggen... Dan had je dit enigzins kunnen voorkomen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:30

mang schreef:

Dat heeft er dus echt helemaal niks mee te maken.
Ik heb eerst ook ella's gehad, nu heb ik echte uggs en ik merk duidelijk dat die écht warmer zijn. In die ella's kreeg ik alsnog koude voeten en de zool werd op een gegeven moment glad waardoor ik op sommige stukken niet eens meer normaal kon lopen.
Nu heb ik dus echte uggs, daarin blijven mijn voeten echt altijd warm en je hebt ook nog grip op waar je loopt.
Heeft dus niks te maken met erbij willen horen. ;)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:32

mang schreef:
niet alle nepuggs zijn van slechte kwaliteit. de nepuggs van ella bijvoorbeeld, ga je niet naast lopen oid.
vind het een beetje klinken als een smoesje 'ik wil goede kwaliteit'

Ella's ga je wel naast lopen, goede vriendin van me had ze ook, na 4 maanden liep ze er gewoon pal naast hoor. Die is nu ook overgestapt op echte uggs. Is gewoon veel betere kwaliteit en veel warmer. Heeft niks met erbij te horen te maken, het heeft te maken met het kopen van goede laarzen.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:37

Ik koop wel altijd merkbroeken, replay bijvoorbeeld, dat zit als gegoten bij mij, en gaan lang mee. Schoenen maakt me niet zoveel uit, en shirtjes meestal bij H&M, Jeans inn, of Vero moda

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:37

tja ik heb 2 paar echte uggs en en vind de kwaliteit gewoon beter,heeft niets te maken met erbij willen horen,ik ben 24 en ben die fase allang weer voorbij,haha

wat een ander doet zal mij een worst zijn

met bepaalde dingen heb ik liever het echte merk,niet met alles

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:39

Daisies schreef:
Datzelfde heb ik ook CleovG, ik zou nooit nep Uggs kopen of een Nep Bubbery shirt ofzo

Oh dus jij koopt een echt shirt van 600,- van Burberry?
Je denkt dat je het echt koopt maar ik ben geweest in de Pc Hoofdstraat en Roermond Factory Outlet, zoveel betaal je voor de échte kleding.
Daar heb je tassen waar gewoon beveiligers voor staan, gewoon even 2000,- ;)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:45

Ik denk dat als je veel merkkleding koopt, je alleen de fabrikant sponsort. Een shirt van Gstar kost qua productie echt niet veel meer dan eentje van de zeeman, maar je betaald je scheel omdat het toevallig een Gstar is. Overigens vind ik niet alle 'merkloze' kleding van super kwaliteit, maar dit is makkelijk te herkennen in de winkel / op de markt.

Vind het zelf best kortzichtig om alleen maar merkkleding aan te willen. Voor wie? Voor jezelf of voor anderen? Voor de kwaliteit hoef je het vaak niet te doen hoor.

Ben het eens met de mensen die zeggen dat de nepuggs van mindere kwaliteit zijn, als je ze voor 6 euro bij de action koopt kun je ook niet veel verwachten. Maar de neppers worden ook van steeds betere kwaliteit. Heb laatst een paar nep sundancers aangehad die ik echt bijna niet kon onderscheiden van de echte, en die waren 'maar' 50 euro.

Ik verdom het om vreselijk veel geld te sponsoren aan de fabrikant / het merk. Koop liever zoals al eerder gezegd is 10 dingen van 20 euro, dan één broek of shirt van 200 en loop er echt niet bij als een tokkie ;) Stijl heeft niets te maken met een volle portomonnee.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:50

Nou Sica, dan ben ik toch wel erg benieuwd waar je die net-echte-nepperds van 50 euro vandaan haalt hihi. Heb je een plaatje? :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:54

Bij een klein winkeltje in Utrecht, vlakbij het vredenburg.
Heb helaas geen plaatje, en heb ze ook niet gekocht. Vond het toch geen leuke schoenen voor mij.