En dan kom je op tv!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: En dan kom je op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:02

he gatsie, klinkt niet echt lekker nikki, haha. Maar ergens wel logisch, je moet natuurlijk wel goed in elkaar zitten voor je weer naar huis mag ;)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:43

Hoefde ik niet hoor. Moest "gewoon" een yoghurtje eten en als dat goed ging, mocht ik weg.
Maar dat verschilt wel per ziekenhuis.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:45

Mijn mams word volgend jaar geopereerd in het ziekenhuis waar Lieke vandaag is geopereerd.
Zij heeft van meerdere mensen gehoord dat je daar een of ander vies goedje krijgt wat je moet drinken. Is een blauw vloeistof, die je vervolgens weer uit plast. Als de kleur veranderd (dacht ik) weten ze dat er bepaalde zuren zitten die er niet horen, en die dus door een lekkage komen.
Ook geloof ik dat je deze 1e 2 dagen niks mag drinken en eten. Denk dat het drinken nog het meest lastig word.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:46

ninaka, ik denk dat ze met Lieke geen risico willen nemen, aangezien alles gefilmd wordt en daarmee ook uitgezonden zou kunnen worden. Een fout kunnen ze zich dan natuurlijk niet veroorloven!

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:53

Mag toch hopen dat ze niet alleen door de camera's geen risico nemen, maar dat ze dat normaal toch ook niet doen ;) lijkt me niet best voor de reputatie van het ziekenhuis ;)

Ik ben in België geholpen en daar moet je zelfs een nacht langer in het ziekenhuis blijven als Lieke.
Ik ben op woensdag geholpen en mocht vrijdag aan het eind van de dag voor het eerst wat proberen te drinken en wat vla eten.

Maar zoals ik al zei, elk ziekenhuis werkt weer net even anders.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:14

@Nikki__
De eerste 2 dagen mag je alleen maar vloeibaar eten.
2 dagen niet drinken is heel slecht.

Citaat:
De eerste drie maanden

Na de operatie zal je een à twee dagen niet kunnen eten. Daarna zul je alleen bepaalde voedingswaren mogen consumeren.

Vloeibaar voedsel (2 dagen)
De eerste twee dagen zul je meestal alleen vloeibaar voedsel mogen eten, zoals bouillon, sap, melk, yoghurt en magere pap.

Gepureerd voedsel (3 à 4 weken)
Hierna mag je overstappen naar gepureerd voedsel, en dit voor drie tot vier weken. Je eet dan alleen voedsel dat eruitziet als een zachte pasta. Sommige patiënten moeten deze fase zelfs langer volgen.

Zacht voedsel (8 weken)
De acht weken hierna zal je dieet voornamelijk bestaan uit voedsel dat mals is en gemakkelijk te kauwen, zoals gemalen of fijngesneden vlees, ingeblikt of zacht vers fruit of gekookte groenten.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:44

De eerste 2 dagen mocht ik echt niets eten of drinken. Dat kan je maag niet hebben of beter je littekens niet.

De eerste 2 dagen krijg je vocht/eten via je infuus binnen.

Het schema wat je hebt genoteerd, geldt wanneer je het ziekenhuis verlaat.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 04:11

Lig je toevallig in het Maasstad Ziekenhuis?

Edit, heb even teruggelezen in je berichten. Toevallig je ligt op mijn afdeling :)

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 07:38

TS ik hoop dat je vanacht een beetje geslapen hebt en dat de pijn meevalt!!!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 09:38

Hoi lieve bokkers, hier even een berichtje van mezelf. Ben net al even uit bed geweest, heb me gewassen en omgekleed en even mijn tanden gepoetst. Wel lekker weer een beetje lopen en rechtop zitten. Het is allemaal erg gevoelig, maar moest net pijn aangeven als het tussen 1 en 10 zat, en dan zit ik nu op een 3 ongeveer, ik overleef het dus wel.
Vannacht niet geslapen, er ligt een turkse mevrouw op mijn kamer die een dag eerder is geopereerd als ik en die kan nog amper zelf dr bed uit komen en die snurkt zo vreselijk hard, denk dat het regenwoud wel weg is nu. Maar die gaat vandaag naar huis. Dus hoop niet dat er nog zo'n snurker voor terug komt.
Maar goed al met al gaat het redelijk, voelt alsof er een bus over mijn bovenlijf heen is gereden, zo beurs voelt het aan, maar als het goed is mag ik lekker morgen naar huis, hoop dat er vandaag veel visite komt hahaha.

@ karin, zie ik jou hier nog of ben je vrij? Wel grappig dat ik net op jou afdeling lig.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:40

Fijn om te horen dat het goed met je gaat!
Probeer vandaag overdag een beetje te slapen, balen dat die vrouw zo snurkte.
En een 3tje voor de pijn is netjes hoor! Heb je nog wel pijnmedicatie gehad? Zetpil ofzo?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:45

Fijn dat het goed gaat! :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:47

Mooi dat je jezelf redelijk goed voelt :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 09:56

Ik heb vannacht nog wel wat tegen de pijn gehad, maar ik merk maar weinig verschil. Misschien dat ik zo nog wat vraag om even de scherpe randjes eraf te krijgen, ligt misschien dan net wat lekkerder.
Narcose is me alles meegevallen. Kwam de OK in, de anestesist (geen idee hoe je dat spelt) vroeg of ik lekker ging dromen, ik knikte en vervolgens werd ik wakker in de uitslaapkamer. Was wel een beetje misselijk dus daar kreeg ik gelijk wat voor.

De cameraploeg vond het erg interessant geloof ik hahaha, maar die waren natuurlijk al weg toen ik wakker werd. Was ook gister rond 4 uur half 5 pas echt weer een beetje helder.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:05

fijn dat het goed met je gaat :)
hopelijk ben je gauw weer volledig op de been!
Hoelang blijven de camera's je nog filmen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:07

Heee It's alive!!!

Fijn dat je je (redelijk) goed voelt.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:10

Een collega van mij heeft dezelfde operatie gehad twee maanden geleden en is al weer aan het werk en het gaat heel goed met haar. Ik hoop dat het bij jou ook goed gaat, stoer hoor dat het het hebt gedaan!!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:17

Wow meid, ik heb groot respect voor je! Het feit dat je je probleem waar je al je leven lang mee rond loopt op deze manier aanpakt (kan aanpakken) vind ik super. Dan het feit dat je dit allemaal met de rest van Nederland wilt delen, petje af hoor! Heel veel succes en sterkte de komende tijd. Met jouw positieve instelling ga je zeker je mooie doel halen! Nogmaals respect! +:)+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:29

Oeh Lieke! Die pijnmedicatie in het ziekenhuis is echt de bom! :')

Toen ik bijkwam uit mijn 2e operatie voor het repareren van mijn enkel, hadden ze een stuk bot uit mijn heup gehaald, dat deed nog het meeste zeer! _O- En ze hebben mij toen iets toegediend waar ik roze olifanten van zag vliegen en ook finaal in een soort van slaaproes bleef hangen! :))

Ik ben blij dat het goed is gegaan. Dikke smak! :*

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:29

rockwitch schreef:
Ik heb vannacht nog wel wat tegen de pijn gehad, maar ik merk maar weinig verschil. Misschien dat ik zo nog wat vraag om even de scherpe randjes eraf te krijgen, ligt misschien dan net wat lekkerder.
Narcose is me alles meegevallen. Kwam de OK in, de anestesist (geen idee hoe je dat spelt) vroeg of ik lekker ging dromen, ik knikte en vervolgens werd ik wakker in de uitslaapkamer. Was wel een beetje misselijk dus daar kreeg ik gelijk wat voor.

De cameraploeg vond het erg interessant geloof ik hahaha, maar die waren natuurlijk al weg toen ik wakker werd. Was ook gister rond 4 uur half 5 pas echt weer een beetje helder.

Heb je een beetje contact met de cameraploeg? Zijn ze een beetje leuk?

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:46

Oeh, she's alive! :P

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:47

rockwitch schreef:
@ karin, zie ik jou hier nog of ben je vrij? Wel grappig dat ik net op jou afdeling lig.

Mij zul je niet meer zien :)
Normaal gesproken is 2A mijn eigen afdeling, maar heb nu 5 nachten gehad op 2C ivm ziek personeel e.d. en heb daarmee in totaal 9 diensten gedraaid dus ik ben even lekker vrij :D

Fijn dat het vrij goed met je gaat :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 13:43

Ben erg blij dat mijn blaas katheter eruit is, kan ik tenminste zelf weer naar de wc, dus ben ook weer een beetje aan het lopen geweest. Mijn kamergenotes mogen vandaag naar huis. Ben benieuwd of er wat terug komt en anders ook prima, want dan kan ik tenmnste slapen vannacht, ben nu al de uren aan het aftellen tot ik naar huis mag.
Talls ik krijg alleen intraveneuze paracetamol. Dat haalt alleen een beetje het scherpe van de pijn af, maar het is ook wel dragelijk eigenlijk. Ik kan wel wat hebben. Ben een bikkel.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:47

hey bikkel wat goed zeg :D :D al lekker zelfstandig weer dingen kunnen doen +:)+
ik hoop dat je geen snurker op je kamertje krijgt zodat je lekker door kan slapen :j
o en onderschat narcose niet hoor. blijf de komende weken voldoende rust nemen, kan lang in je lijf blijven sluimeren zeg maar.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:54

je kreeg toch een 1persoonskamer vanwege de camera's??

goed van je dat je alweer zelfstandig dingen hebt kkunnen doen! voel je jetoch minder afhankelijk van de verpleging..
succes met het verloop!