Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De eerste drie maanden
Na de operatie zal je een à twee dagen niet kunnen eten. Daarna zul je alleen bepaalde voedingswaren mogen consumeren.
Vloeibaar voedsel (2 dagen)
De eerste twee dagen zul je meestal alleen vloeibaar voedsel mogen eten, zoals bouillon, sap, melk, yoghurt en magere pap.
Gepureerd voedsel (3 à 4 weken)
Hierna mag je overstappen naar gepureerd voedsel, en dit voor drie tot vier weken. Je eet dan alleen voedsel dat eruitziet als een zachte pasta. Sommige patiënten moeten deze fase zelfs langer volgen.
Zacht voedsel (8 weken)
De acht weken hierna zal je dieet voornamelijk bestaan uit voedsel dat mals is en gemakkelijk te kauwen, zoals gemalen of fijngesneden vlees, ingeblikt of zacht vers fruit of gekookte groenten.
rockwitch schreef:Ik heb vannacht nog wel wat tegen de pijn gehad, maar ik merk maar weinig verschil. Misschien dat ik zo nog wat vraag om even de scherpe randjes eraf te krijgen, ligt misschien dan net wat lekkerder.
Narcose is me alles meegevallen. Kwam de OK in, de anestesist (geen idee hoe je dat spelt) vroeg of ik lekker ging dromen, ik knikte en vervolgens werd ik wakker in de uitslaapkamer. Was wel een beetje misselijk dus daar kreeg ik gelijk wat voor.
De cameraploeg vond het erg interessant geloof ik hahaha, maar die waren natuurlijk al weg toen ik wakker werd. Was ook gister rond 4 uur half 5 pas echt weer een beetje helder.
rockwitch schreef:@ karin, zie ik jou hier nog of ben je vrij? Wel grappig dat ik net op jou afdeling lig.