liever op platteland of in stad wonen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riri94

Re: liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:43

Platteland! Ik zou echt niet in de stad willen wonen, als je buiten zit kan iedereen je horen praten, lijkt me vreselijk :P

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:43

Ik woon nu in een stad, maar woon liever op het platteland.

Ik zoek liever de drukte op, dan dat ik er altijd inzit. :)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:06

Ik ben dit jaar begonnen met studeren in Amsterdam en moet zeggen, het bevalt me erg goed in de 'grote stad'! Ik denk dat ik liever in een grote stad woon dan in een rustig dorpje of op het platteland..Ik mis dan gewoon de winkels om de hoek en dat je op elk tijdstip van de dag mensen kan zien lopen (in het centrum dan). En dat je gewoon op de fiets kan stappen naar een vriend, dat niet je buren heel ver van je af zitten!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:35

Beide niet. Woon nu in een dorp en vind het wel prima zo. Stad is te druk en platteland weer te stil, daar zou ik me in het donker echt niet fijn voelen.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:38

hoef ik niet lang over na te denken, zonder twijfel platteland/dorp.. woon in een dorp, en woon in de vakanties weekende ook veel bij m'n oom en tante op t platteland(pensionstal, schapen en koeien) en vind t daar zo lekker.. heerlijk rustig, vind eeen dagje naar de stad heel leuk, maaar moet er niet aan denken om daar later te moeten gaan wonen.

Fjordentroll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:55

Ik woon liever op het platenland, want daar is alles zo rustig.. in in de stad is he zo druk... En je hebt dan tenmisten een mooie omgveing nu kijk je haast alleen maar tegen huizen en gebouw aan.:P

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:55

Ik woon mídden in het centrum van Utrecht, ben er opgegroeid en nooit meer weggegaan. Hoewel ik de rust, natuur en stilte af en toe best kan waarderen (heb een eilandje op Loosdrecht, dus zoek daar mijn rust op) zou ik voor geen góud op het "platteland" willen wonen. Geef mij die geluiden, mensen, onrust, winkels en uitlaatgassen maar! Heerlijk! Haha.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:59

Oh ik ben zo'n chaoot in de stad. Zou het daar nooit overleven haha.
Ben dan ook in een dorp opgegroeit waar het niet zo heel druk is.
Ik zit nu wel op school voor 2 dagen in de week in een stad, en ik vind het daar gewoon eng om te fietsen. _O-

Een stad is niets voor mij omdat ik een best rustig persoon ben, ik zou me niet fijn voelen ergens waar het druk is.
Buiten dat vind ik het veeeeeel te fijn dat ik hier uren en uren door de bossen kan rijden met mijn paarden! :)

Wat betreft uitgaan lijkt het me wel super om in een leuke stad te wonen.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:01

Toevallig hadden we het hier er net nog over. En ik zou absoluut niet in de stad willen wonen. Ik vind het erg leuk om een keer de stad in te gaan, gezellig. Kan me er dan ook prima vermaken en een aantal daagjes verblijven. Maar langer dan dat echt niet! Wordt dan gillend gek van al die mensen, drukte, verkeer, uitlaatgassen, bah! Geef mij maar lekker het platteland, eventueel dorp, maar daar blijft het ook bij.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:02

Platteland..
Zou opzich best in een leuke stad willen wonen maar dan wel aan de buitenrand :')
Woon nu in een klein dorp..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 23:50

Zo hard wel het platteland!
Maar niet alle dorpen zijn hetzelfde en ik wil ook niet overal wonen.

Mijn voorwaarde is dichtbij een stad, geen rijtjeswoning en lekker de ruimte.
Veel mensen zijn jaloers op me, omdat ik in mijn eentje in een klein vrijstaand boerderijtje woon met 2 hectare land en geen directe buren heb. (ik ben een 23jarige student)
Ik woon redelijk dichtbij de stad, 15 tot 20autominuten en ik kan zoveel lawaai maken als ik wil.
Toch valt er nog wel wat op te knappen bij mij thuis, zoals de oude koeienstallen en de 'paardenstalletjes'. Ze zijn niet echt naar mijn wens.

Wat ik mis?

Geen pizza, chinees of snack-bezorgservice
Het is heeeel donker in de straat en om het huis
Ik woon aan een 60km weg, dat vind ik veeeel te hard voor een landweg.
OV is een stuk het dorp in fietsen en de bussen rijden niet tot heel laat nog naar huis of naar de stad.
De gezelligheid van huisgenoten of buren.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 00:20

ik denk daar dus steeds aan!

ooit ga ik toch t huis uit..nu woon in niet direct in het platte land maar wel in een dorp... heb dus nu een lieve moeder die mits ze niet met me mee gaat naar de stad me netjes kan brengen/halen... en die keer dat we samen gaan kost het ons de taxi en die is erg prijzig voor ons.

Ik twijfel dus steeds waar ik nu wil wonen als ik dalijk mn eerste huisje ga zoeken.. heb geen auto, openbaar vervoer is ook niet altijd alles en de fiets heb ik t ook niet van.

voordelen dorp voor mij:
-Veel paarden dus sneller een verzorgpaard en straks sowieso plek voor mn eigen
-goedkoper wonen mits je geen boerderij hebt natuurlijk hihi
-grotere kans voor een huisje inplaats van apartement
-moeder en opa in de buurt

nadelen in dorp
-veel winkels niet in de buurt
-als ik eens uit ga kost t me handen vol geld thuis te komen (2 uur lopen word het hem niet langs bos namelijk in mn uppie)
-met openbaar vervoer een half uur onderweg naar station laat staan als je vanuit daar nog moet overstappen

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

voordelen stad of een buitenwijk van de stad
-winkels op loopafstand
-dicht bij station en dus sneller naar andere plaatsen
-geen moeite met thuis komen
-vrienden in de buurt

nadelen stad of een buitenwijk van de stad
-geen goede of peperdure plek voor een eigen paard
-stallingen allemaal erg ver/minder paarden weg en dus ook minder kans op een verzorgpaard
-moeder en opa wonen verder weg

ikzelf ben er dus nog niet uit :P als ik echter een auto heb, geld genoeg voor de benzine of taxi dan zeer zeker dorp/platte land al is dat hier in het zuiden eerder heuvelland hoor ;) als ik in de stad ga wonen is het sowieso daar waar ik opgegroeit ben dus 15 min lopen naar het centrum :D net naast de hei (de andere kant van de hei als waar ik NU woon) ik zou nooit in het centrum willen wonen en ook geen grotere steden zoals amsterdam/rotterdam/den haag (maastricht gaat nog net)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 00:28

Platteland/dorp zeker weten. Op lange termijn dan met een koophuis.

Ik woon nu op kamers midden in Brussel, en volgend jaar met samen te wonen zal het waarschijnlijk ook in de (rand van) de stad zijn. Dat is gewoon een stuk handiger voorlopig omdat ik dan geen auto hoef aan te schaffen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:37

Platteland :)ddd

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:40

Woon nu in een groot dorp (of misschien wel een stad? := )

Maar weet nu al bijna zeker dat ik later lekker op het platteland wil wonen! Rust, stilte, beesten om je heen...

Zoals iemand anders eerder al zei; ik zoek liever de drukte op, dan dat ik er middenin woon :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:45

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:12

Ik heb altijd in een kleine stad gewoond en het komende jaar woon ik in een gat in Wales. Ik moet zeggen dat ik het na nog geen dag al heel benauwend vind om zo geïsoleerd te zitten. Het stadje waar ik vandaan kom vond ik al vrij geïsoleerd, dit is al helemaal erg! Ik ben minstens een uur onderweg om bij een grotere plaats (zo'n 15.000 inwoners) te komen. Ik zou het liefst net als Jusi in een buitenwijk van een stad willen wonen. Het centrum met de nodige winkels en zo binnen handbereik en ook de mogelijkheid om snel de stad uit te kunnen lijken me ideaal. :j

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:16

Platteland! Woon er al heel mijn leven en zou het echt niet om willen ruilen voor een stad.. Ik vind het heerlijk om een dag/paar dagen in een stad te zijn, maar ben dan altijd weer heel blij als ik mijn rustige straatje met een park ernaast binnen kom rijden :D

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:57

Platteland. :D

Ik woon alleen nu in Utrecht en studeer in Amsterdam.. Utrecht gaat nog wel (woon niet in 't centrum), maar wanneer ik college oid heb. Mijn god, ik heb niets met zo'n enorme stad en zou er niet willen wonen. :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:00

Ik zat eens te denken n.a.v dit topic.

Misschien kan niemand meer over 50 jaar op platteland wonen in Nederland. Nederland is op dit moment al ontzettend vol, zeker in de randstad en uiteindelijk moeten ze verder uitwijken naar lege plekken. Dat zie je nu ook in mijn omgeving, weilanden worden omgebouwd tot woonwijken en dat gaat nu al zo'n 10 jaar zo. Zou dat echt gebeuren of gaan we voordat het gebeurt al de hoogte in?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:01

Platteland! :)
Never nooit meer stad/woonwijk etc....
Ja als het echt niet anders kan, maar op dit moment kies ik toch voor de boerderij :D

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:09

Liever toch platteland/dorpje woon nu in de stad vanwege studie en op kamers wonen. Maar dorp waar ik opgegroeid ben vind ik toch lekkerder gewoon meer rust, ruimte en dat soort dingen. Die winkels maakt mij niet uit dat die dan verder weg zijn ben niet anders gewend.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:01

Ik woon nu in een dorp, wat behoorlijk aan het dicht bouwen is. Ik vind het in deze buurt absoluut niet leuk, overal spelende gillende kinderen, mensen die 's nachts gaan klussen aan hun huis :? Geeen idee waarom..

We gaan binnenkort verhuizen naar een afgelegen plekje tegen het bos aan, ik hoef maar over te steken en ik zit op een ruiterpad :j Lekker allee beesten aan huis, alle winkels die ik nodig heb op loop / fietsafstand. Stad moet ik echt niet aan denken, ik ben erg op privacy gesteld en vind dat buurt gedoe ook niet echt prettig. Lekker achteraf voor mij dus haha!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:07

het liefst woon ik aan de grens van de stad waar je dus nog wel lekker veel weilanden e.d. hebt.
De ruimte op het platteland vind ik heerlijk.
Maar als ik echt moet kiezen ga ik toch voor de stad. Alles is lekker dichtbij en het leeft tenminste.

Moet er niet aan denken om echt op het platteland te wonen, je hebt geen buren, scholen zijn te ver, het is me gewoon te stil, te saai..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:11

ik ben opgegroeid op het platteland van zeeuws vlaanderen... en zodra ik weg kón heb ik dat gedaan!! ik ben nooit een plattelandsmeisje geweest :n ben verhuisd naar amsterdam en daar heb ik 5 jaar gewoond. momenteel woon ik ruim een jaar in barcelona (dat is pas een echte stad :D :D ), maar einde van dit jaar keer ik terug naar amsterdam <3 <3 <3