Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:mariellede schreef:Ik heb 2 dochters (ruim 2,5 en 11 maanden)
de oudste wil nog weleens als ze haar zin niet krijgt gaan gillen (krijsen) kan je dan ook niet tegen praten, daar dring je echt niet tot door. zet haar meestal buiten of in de gang en als ze klaar is met gillen ga ik naar haar toe om met haar te "praten".
dan luisterd ze ook wel, maar tot 3 tellen of consequenties (misschien dat ze daar nog net wat te klein voor is om dit te snappen) maken voor haar weinig uit. meestal draait het uit op gillen.
nu wordt het wel minder hoor.
ik geloof niet dat ze daar te jong voor is. Kinderen snappen dat echt heel snel. Als ze zo hysterisch zijn, gewoon 1 of 2 keer onder de arm en onder een koude douche zetten. Verrassingseffect en volgens mij krijg je dat gegil er dan vast wel uit. Op die manier heeft ze iig niet het laatste woord, wat ze nu met haar gillen wel heeft (jij moet je aan haar aanpassen...)
anneliesdj schreef:Miss_Malfoy schreef:Doet me denken aan mijn tante.
Als die niet om een bepaalde tijd ergenst stond te wachten om opgehaald te worden kwam moeders in haar roze duster en pantoffeltjes de discotheek in om ze eruit te plukken.
Reken maar dat die netjes op tijd klaarstonden.
Ja dat zou je denken maar helaas.
Dat heeft mij pa dus weleens gedaan, niet in roze pantoffels maar goed, hij is wel zo van staat ze d'r niet dan haal ik haar wel maar dan breekt ze dus echt de tent af en is ze de eerste 2 weken niet te genieten.
Miss_Malfoy schreef:Jeutje zeg...
Tja kwestie van heel consuquent zijn en er constant bovenop zitten, maar ik snap dat het moeilijk is hoor. Zeker je eigen kind, dat lijkt me toch anders. Je wilt ook dat ze gelukkig zijn en van je houden, je wilt niet enkel de boeman zijn.
Twiggy2008 schreef:En als je nou eens met haar praat en vraagt waarom ze zo doet. Wat zegt ze dan? Wat is haar veklaring?
Ik bedoel, die sfeer lijkt me nou toch niet echt leuk en je wilt ook als puber toch niet constant strijd en ruzie?
anneliesdj schreef:Daar zijn mijn ouders idd niet zo goed in, die zwichten dan weer voor het commentaar van mijn zusje; jullie zijn slecht, ik mag niks, anderen mogen het ook enz.
silvana84 schreef:Ik ben ook behoorlijk consequent tegen over mijn zoontje van 6.
Maar nu is sinds een paar weken school begonnen en ik heb echt het idee dat ze op school veelste lief zijn. Als de kinderen niet luisteren is het volgens mij van ahhhh koetsie bahh kom maar hier lief kindje dan krijg je je zin![]()
Mijn zoontje heeft heel snel door wanneer hij iemand de baas kan en bij wie hij zin zin wel krijgt.
Ik heb tegen zijn juf gezegd dat als hij driftig doet of niet luisterd dat ze hem best even in de hoek of op de gang mag zetten, hij is dan vaak zo weer rustig en heeft dan ook door dat die truc niet werkt. maar het kwam over of dat in hun ogen bijna kinder mishandeling is(zij knuffelen ze liever dood). En nu kan ik na een paar dagen school mijn zoon aanpakken omdat hij denkt dat die grapjes thuis ook werken.
Het is ook verwarrend voor hem v.b. thuis eet hij zonder problemen zijn broodje gewoon dubbel, maar op school hoeft hij de juf maar aan te kijken of ze snijd het broodje al voor hem in 10 stukjes. Dat vind ik niet nodig, hij is een heel makkelijke eter, hij kijkt gewoon hoe ver hij kan gaan bij de juf(nog even en hij wil gevoerd worden)
Zo frustrerend af en toe.
LiSSy schreef:heb niet het hele topic gelezen, maar wat bij de dochter van vriendlief goed werkt is dat je haar het idee geeft dat ze een keuze heeft.
laatst wilde ze bijvoorbeeld haar haren niet gaan wassen. een uurtje andere dingen laten doen en daarna de vraag gesteld of ze onder de douche haar haren wilde wassen of in bad.
ze heeft dan het idee dat ze een keuze heeft, maar eigenlijk doet ze gewoon wat jij wilt en dat is haren wassen.
BentheSerena schreef:Jeetje zeg,dat is frustrerend,zowel voor je zoontje als voor jou...
Ik zou idd ook toch nog een gesprek aangaan.. Ik snap niet waarom leerkrachten niet luisteren naar de ouders..
Marley schreef:BentheSerena schreef:Jeetje zeg,dat is frustrerend,zowel voor je zoontje als voor jou...
Ik zou idd ook toch nog een gesprek aangaan.. Ik snap niet waarom leerkrachten niet luisteren naar de ouders..
serieus??
ik sta voor de klas, en als ik alles zou moeten doen wat ouders zeggen
daar ben ik geen leerkracht voor geworden hoor