Als 16-jarige relatie met iemand van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 17:42

Fiffill schreef:
Nou, als ik verliefd ben ga ik echt niet aan dat soort dingen denken hoor. :+ Er zijn wel mensen met meer leeftijdsverschil. Ken ook iemand met een moeder van 48 en een vader van 76. Tsja...

WOOOW :wow:

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:58

Ik denk dat mijn max voor 16 jaar toch wel rond de 18 is.
Mijn vriend nu is net 20, ik bijna 18. We kregen verkering toen ik 14 en hij (net 1 dag!) 17 was :D
Het zal inderdaad toch ook wel met faseverschillen te maken hebben.. Alhoewel toen ik verkering kreeg met m'n vriend zaten we allebei nog op de middelbare. Hij deed examen toen ik in de 3e zat en is daarna 2 jaar gaan werken. En zo komt het dus dat ik nu in de 2e van het MBO zit, en hij in de 1e :+

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:18

Ik ben getrouwd, ik 24 mijn man 44 en we hebben afgelopen december een wolk van een zoontje gekregen!!!Zie profiel...
En ik sluit niet uit dat er nog eentje bij mag komen :D

Saskiaatje

Re: Als 16-jarige relatie met iemand van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:19

Wat een snoepie. :+:

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:20

unicorn_kiss schreef:
opisop_shop schreef:

Hier lees ik bv 24 en 44
Ik ga ervanuit dat je dan samen geen kinderen hebt, anders is de vader wel heel erg oud.
En als de man met de vut gaat moet jij als vrouw nog werken (als je tweeverdiener bent), dan kun je dus niet samen van de vrijheid genieten en tegen de tijd dat jij met de vut kan is je partner al oud :=

Ik wel dus!! ;) En we hebben zelf twee schoenmakerijen :D Eigen zaak dus

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:30

Wel leuk dat iedereen hier praat over, "Mijn max is toch wel .. voor iemand van ..." Terwijl er dan bij staat dat de persoon zelf alleen wel een veel oudere vriend had, dat is best wel hypocriet.

Leeftijd hoort gewoon niets uit te maken in een echte relatie. Het zijn de dingen die leeftijdsverschillen soms meebrengen (denk aan de oudere persoon die misbruik maakt van de situatie etc) Maar dan praat je ook niet over een echte relatie i.m.o.

En voor jezelf, je kan wel voor jezelf zeggen ik neem niemand die meer dan 6 jaar ouder is, maar als je nou net valt op iemand die 10 jaar ouder is, en het is wederzijds, dan zeg je toch niet nee vanwege dat leeftijdsverschil.
tuurlijk, jij zal misschien veel minder snel vallen op iemand die veel ouder is, maar het kan altijd gebeuren.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:46

Een limiet kun je gewoon niet trekken. Als je verliefd bent, ben je verliefd.
Ik snap dat je wel ongeveer kan inschatten waar je zelf op valt.
Ik val ook echt op ouder, maar wie ben ik om te zeggen dat ik nooit van mijn leven val op iemand die opeens heel wat jaren jonger is dan mij?
Ik kan het me niet voorstellen en schat de kans klein in.
Maar ik vind dat het er nogal makkelijk over word gepraat. Hoe streng je er ook over denkt...als je ECHT verliefd ben, veranderd dat de zaak echt wel. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:27

Ik ben voor mezelf vrij 'soepel' qua leeftijdsverschil. Heb een hele tijd gescharreld met een kerel van 26 (ben zelf 19). Ik kijk naar de persoon, en niet naar de leeftijd er achter. Als het klikt, waarom niet?

(Achteraf gezien zaten ik en mijn scharrel op heeeele andere niveaus, maar heb toch best een leuke tijd gehad.; ) )

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:28

Maar 19 en 26 vind ik al heel anders dan bijv. iemand van eind 20 met iemand van 15. Ik vraag me dan altijd af wat zo'n man (want rond die leeftijd ben je over t algemeen geen jongen meer) met een meisje van 15 moet :?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 17:29

dus je bedoelt 15 en 27 ofzo?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:33

bijvoorbeeld ja :)

niet elke man van die leeftijd gedraagd zich even oud (mijn vriend van 28 wordt regelmatig 21 geschat :+ ) maar iemand van eind 30 en 15 zitten in een compleet andere fase van hun leven. Ik kan me niet van de man zijn kant begrijpen dat hij een serieuze relatie zou willen met een meisje van 15 dat nog op de middelbare school zit terwijl hij waarschijnlijk al een carriere heeft opgebouwd/aan het opbouwen is.

Sorry als ik iemand tegen de schenen schop, maar dit is mijn mening :)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:34

True, als je verliefd bent ben je verliefd.
Ik werd op mijn 16e verliefd op iemand van 26. Hij ook op mij :D
We hebben een paar keer afgesproken en toen besloten er een punt achter te zetten, beide een weg te gaan en misschien dat we elkaar ooit weer zagen als ik wat ouder was. (en de nodige scharrels had versleten en lekker op stap was geweest enz :D ) Al dachten we allebei dat we waarschijnlijk nooit meer wat zouden krijgen.
Nu, 3 jaar later, alweer een halfjaar samen. Nog even verliefd als toen en dit keer mag ie niet meer weg. :D
Allebei intussen een andere relatie gehad. Maar allebei nooit wat gevonden wat ook maar in de buurt kwam :+
Het leeftijdsverschil op zich is niet zo erg, maar als je 15-16-17 bent, dan is het denk ik wel verstandig om nog even wat levenservaringen op te doen. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, ik heb wat afgehuild drie jaar terug ;)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:53

Orchid schreef:
True, als je verliefd bent ben je verliefd.
Ik werd op mijn 16e verliefd op iemand van 26. Hij ook op mij :D
We hebben een paar keer afgesproken en toen besloten er een punt achter te zetten, beide een weg te gaan en misschien dat we elkaar ooit weer zagen als ik wat ouder was. (en de nodige scharrels had versleten en lekker op stap was geweest enz :D ) Al dachten we allebei dat we waarschijnlijk nooit meer wat zouden krijgen.
Nu, 3 jaar later, alweer een halfjaar samen. Nog even verliefd als toen en dit keer mag ie niet meer weg. :D
Allebei intussen een andere relatie gehad. Maar allebei nooit wat gevonden wat ook maar in de buurt kwam :+
Het leeftijdsverschil op zich is niet zo erg, maar als je 15-16-17 bent, dan is het denk ik wel verstandig om nog even wat levenservaringen op te doen. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, ik heb wat afgehuild drie jaar terug ;)

Heerlijke reactie :)

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:12

ik ben zelf 16 en heb een vriend van 23, we zijn echt onwijs gelukkig samen :) 1,5 jaar

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:18

Op je 16e kan je al heel volwassen zijn en zie ik geen problemen met leeftijdsverschillen? Al vind ik hele grote verschillen soms niet meer 'gezond' (20/30 jaar verschil)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 20:05

Jenthe_x schreef:
ik ben zelf 16 en heb een vriend van 23, we zijn echt onwijs gelukkig samen :) 1,5 jaar

Dus dan ben je al vanaf je 14,5 j samen met hem toen hij 21,5 was? (ongv)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:09

Mijn max waar ik(16) op val/me tot aangetrokken voel ligt toch zo rond de 24/25. Jonger dan 20 vind ik meestal niks, ken een aantal uitzonderingen, maar over het algemeen :n
Laatst bijgewerkt door Colorado op 14-09-10 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:11

25 ongeveer, ben zelf 16 en dat vind ik wel het maximum.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:12

Ik ben nu 19 en heb een vriend van 30. Als ik het zo neerzet ziet het er toch wel even confronterend uit := Waarschijnlijk als ik het een jaar geleden had gelezen had ik gedacht; te groot leeftijdsverschil.
Maar mijn vriend en ik zijn onwijs gelukkig samen. Het ligt idd eraan in welke levensfase je zit. Hij gaat nog erg veel uit, kent mijn vriendinnen en kan het heel goed met hun vinden.. Ik ken zijn vrienden en kan daar ook gewoon goed meekomen. Hij studeerd nog, naast het hebben van een eigen bedrijf loopt hij momenteel stage en ik ben begonnen in het 2e jaar van mijn studie. Je hebt natuurlijk 19 en 19.. Sommige meiden van 19 zou je veel jonger geven en andere zijn erg volwassen voor hun leeftijd.
Ik ben ervan overtuigd dat je per situatie moet kijken of het realistisch is om er samen voor te gaan.. Ook ik vind dat er grenzen zijn qua leeftijdsverschil.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:15

voor 16 ligt mijn maximum op 22/23...
ik ben van mijn 15 tot 19 samen geweest met een jongen die 6 jaar ouder was...

en Orchid, hoe leuk :D

ik, 19, ben nu ook samen met iemand van 31, en al typend is dat inderdaad confronterend...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:42

met 16 had ik een vriend van 26 en met 17 wat gedate (geen relatie) met eentje van 29 ofzo... je miste het niet..kan geen echte lijn trekken al vind ik onder de 30 wel netjes... het ligt er namelijk ook heel erg aan wat de 16 jarige mee gemaakt heeft, wat de oudere persoon mee gemaakt heeft en hoe volwassen of onvolwassen de 2 zijn... mannen liggen vaak wat achter, vrouwen vooruit dus dan kom je al sneller toch dicht bij elkaar te liggen...

boven de 30 vind ik iig een no go voor een 16 jarige... eronder is dus afhankelijk van persoon tot persoon... zolang de klik er is en men het verschil niet echt merkt zie ik dan het probleem niet

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:46

Ik was 16 toen ik met mijn vriend kreeg (20) Nu is hij net 22 geworden en wordt ik volgende maand 18 :)
Vind het super gaan

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:54

Ik ben nu zelf 16, ik zou er niet aan moeten denken een vriend boven de 21 te hebben. Ik vind dat er ook echt verschil zit tussen de jongens van 18 en 18. Net als bij meisjes dus ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:56

Ik en mijn vriend schelen dus 4 jaar en dat vind ik totaal niet erg :)

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:02

nou ik ben ook 16 en val totaal niet op jongens van mijn leeftijd maar toch wel op jongens van in de 20, maar het is zo raar om met een jongen thuis te komen die ouder is dan me zus(20) :+