9/11: herinner jij het je nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:59

jemig, dat klinkt ook heel indrukwekkend. Ga die vanmiddag thuis maar eens bekijken. Bokt is al SOG activiteit genoeg ;)

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:00

Jans schreef:
Ja.. vooral het beeld van vallende mensen.. die in paniek hun einde tegemoet springen omdat ze weten dat het er toch aankomt.. dat gaat echt niet van mijn netvlies af -O-


Dat vond ik het ergste om te zien, en ik ben daarna geloof ik ook iets anders gaan doen. Nu ik dit lees, zie ik het allemaal weer voor me.

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:05

Rienn schreef:
Jans schreef:
Ja.. vooral het beeld van vallende mensen.. die in paniek hun einde tegemoet springen omdat ze weten dat het er toch aankomt.. dat gaat echt niet van mijn netvlies af -O-


Dat vond ik het ergste om te zien, en ik ben daarna geloof ik ook iets anders gaan doen. Nu ik dit lees, zie ik het allemaal weer voor me.

Inderdaad :\ Er was zelfs een man die met zijn aktetas in zijn ene hand en zijn gsm in de andere is gesprongen. Jakkes!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:05

Maar wat veel mensen vergeten, de passagiers in de vliegtuigen. Stel je voor, je gaat op vakantie naar Amerika en een idioot met een pistool het vliegtuig over neemt. Je kan NIKS doen, je zit vast in zon vliegtuig en je weet dta dit een vreselijk einde wordt. Ik weet niet of de passagiers wisten dat ze deel uitmaakten van een vreselijke aanslag, maar dat zou het nog erger gemaakt hebben. Echt, ik weet niet voor wie het 'erger' is. De passagiers van het vliegtuig, of de mensen in het gebouw. De meesten daarvan zijn tenslotte zonder iets te weten ter plekke overleden.

leintje_

Berichten: 4211
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:06

Ik kan me het niet meer herrineren. Ik was 9 en ik zal wel op school hebben gezeten tijdens de ramp.
Ik weet nog wel dat een klasgenootje van mij op dat momeny in Amerika was en die kon dus niet terugvliegen.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:07

Marit, geloof me, die mensen in die torens wisten zeker weten wel hoe ernstig de situatie is. Dat gaf de docu van SBS maar weer eens goed weer. Al die telefoontjes, de angst, de rook, wachten tot je dood gaat, mensen die uit wanhoop dan maar uit het raam springen...

Charmaiineee

Berichten: 1905
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:08

Echt raar dat het alweer 9 jaar geleden is, toen was ik 8!
En ik kan het me nog zo goed herinneren. Ik zat wel op school den en toen ik thuiskwam (of als ik niet op school thuis was), heb ik echt gehuild! Vond het zo zielig, eng en afschuwelijk!
Heb toen ook heel lang niet durven te slapen en zo.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:09

Marit schreef:
Maar wat veel mensen vergeten, de passagiers in de vliegtuigen. Stel je voor, je gaat op vakantie naar Amerika en een idioot met een pistool het vliegtuig over neemt. Je kan NIKS doen, je zit vast in zon vliegtuig en je weet dta dit een vreselijk einde wordt. Ik weet niet of de passagiers wisten dat ze deel uitmaakten van een vreselijke aanslag, maar dat zou het nog erger gemaakt hebben. Echt, ik weet niet voor wie het 'erger' is. De passagiers van het vliegtuig, of de mensen in het gebouw. De meesten daarvan zijn tenslotte zonder iets te weten ter plekke overleden.

Op internet is wel het een en ander te vinden over Flight 77:

http://en.wikipedia.org/wiki/American_A ... _Flight_77
http://en.wikipedia.org/wiki/Barbara_Olson
http://archives.cnn.com/2001/US/09/11/pentagon.olson/

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20041
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:10

Karin schreef:
Op mijn werk, keek even op Bokt en toen zag ik dit:

[LZP] 2 vliegtuigen vliegen in op Twin Towers, New York City

(niet meer in reageren, is een topic uit 2001 dus!!)


Jeetje ik zat dit topic te lezen en het hele gevoel van toen kwam weer terug. Kun je nagaan ik was toen iets van 8 jaar oud en ik zat met een WTF uitdrukking naar de tv te kijken. Heb eigenlijk teveel gezien voor die leeftijd, maar ben gelukkig een nuchter persoontje. Weet wel dat een paar klasgenootjes nog een poos angstig en van streek zijn geweest. Zelf vond ik het op de een of andere rare manier wel mega interessant ofzo, ben me vanaf toen heel erg in het nieuws gaan verdiepen en meer om me heen gaan kijken.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:11

Oh wacht, volgens mij heb ik Marit's bericht verkeerd gelezen. Sorry marit :)

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:15

Polivy schreef:
Oh wacht, volgens mij heb ik Marit's bericht verkeerd gelezen. Sorry marit :)


geeft niet, ik snap wat je dacht :) Ik bedoelde dus dat veel mensen rond de verdiepingen waar het vliegtuig in vloog op slag dood waren zonder enig idee van te voren te hebben. De passagiers zaten misschien al wel uren in doodsangst.
Ik ga de linkjes hierboven ook even bekijken.

caat_eve

Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:15

Ik heb een paar dagen terug ook die documentaire gezien op SBS6 over de mensen die in de toren zaten. Echt schokkend om te horen. Mensen die eerst naar huis bellen om te zeggen dat het goed met ze gaat omdat ze niet doorhebben hoe het er eigelijk aan toe is, en dan later in de docu hoor je de mensen in paniek bellen en afscheid nemen... Het zal je maar overkomen dat je moeder/vader of kind je opbeld en je zijn laatste zinnen verteld.. echt verschrikkelijk!
Ikzelf was 10 toen het gebeurde, maar weet niet nog wel precies. Het was hier kermis in het dorp en ik kwam terug van de kermis en toen vertelde smam het me! Toen had ik nog niet het besef over de gebeurtenis, hoe een enorme aanslag het is geweest...

Anoniem

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:17

Het lijkt mij inderdaad ook heel heftig om die laatste seconden nog iemand aan de telefoon te hebben. Ik denk ook dat het dan aan de ene kant heel moeilijk te geloven is dat diegene het niet overleefd heeft; je hebt hem immers net nog gesproken!

Aan de andere kant wel heel erg fijn om nog te horen te kunnen hebben dat diegene van je houdt... toch wel dat afscheid...

Mistralleke

Berichten: 758
Geregistreerd: 14-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:21

Ik was toen 10 jaar en aangezien ik elke dinsdagmiddag naar mn tante ging (moeder had vergadering) was ik daar aan het spelen. Ik begreep er eigenlijk niet zo veel van in het begin.. het kwam pas toen we de 'krantenronde' de volgende dag gingen doen in de klas. En nog steeds op 11/9 krijg ik een naar gevoel, van alle beelden. Grijpt me nog steeds aan!

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:25

Miss_Malfoy schreef:
Karin schreef:
Op mijn werk, keek even op Bokt en toen zag ik dit:

[LZP] 2 vliegtuigen vliegen in op Twin Towers, New York City

(niet meer in reageren, is een topic uit 2001 dus!!)


Jeetje ik zat dit topic te lezen en het hele gevoel van toen kwam weer terug.


Same here -O-

Ik was toen thuis, net terug van school. Zag het toevallig tijdens het zappen naar Cartoon Network ( :') ) en belde gelijk m'n moeder op kantoor.
Ik was toen alleen thuis en was bang dat er gelijk een 3e WO zou losbreken.
Inderdaad de sfeer van ongeloof, waanzin en machteloosheid wat overal heerste, brengt het topic weer terug...

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:26

Ik was toen 10, ik zat in groep 8, ik was lekker buiten aan het spelen. Mijn moeder/broer kwam naar buiten gerend,:"Er zijn 2 vliegtuigen in WTC gevlogen :oo !!!" Ik:"Ooh... oke..." En speelde weer vrolijk verder. :o

Anoniem

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:28

Whahaha tante trien :')

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:28

Shanelle schreef:
Inderdaad :\ Er was zelfs een man die met zijn aktetas in zijn ene hand en zijn gsm in de andere is gesprongen. Jakkes!


Anoli schreef:
Ik zal nooit meer die man met zn actekoffertje vergeten die in een vlaag van blinde paniek uit het raam sprong en gefilmd werd. :n


Ja die man kan ik me nog zooo goed herinneren |( zal hem nooit vergeten, dat heeft zo'n indruk op mij gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:29

Ik was ook 10, zat ook in groep 8... Mijn moeder kwam me van school halen & die vertelde me het. Toen ik thuis kwam ben ik voor de tv gaan zitten en daar ben ik een tijd gebleven...

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:30

Rock schreef:
Whahaha tante trien :')

:=

De volgende dag had iedereen het op school erover.. Toen werd ik wel raar aangekeken dat ik er niks van wist. :o

Carolienn_

Berichten: 709
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: London

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:32

ik vergeet het ook echt niet meer. ik zat op de basisschool en we kregen net middagpauze geloof ik en de leraren vlogen allemaal ineens naar de tv toe.. en toen hoorde wij het ook en later thuis op tv nog gekeken, bah :\

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:32

Ja ik weet het me nog goed te herinneren.
Ik was 17 en kwam net uit school.
De beelden staan me nog erg goed bij allemaal.
Elk jaar kijk ik wel naar een docu of een film over 9/11
En elke keer maken de beelden weer indruk, het lijkt me vreselijk om te weten dat je dood gaat.

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:34

Ik had zoiets met die aardbeving in Kobe in Japan. Dat gebeurde 's nachts en ik sliep zo ongeveer. Heb in mn slaap half de beelden meegekregen en de volgende ochtend aan het ontbijt was het zo'n 'was dat echt en geen film?' ervaring.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:36

Ik stond twee weken geleden nog bij Ground Zero, heel onwerkelijk als je je bedenkt wat daar 9 jaar geleden gebeurt is.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:39

Vanavond komt er trouwens een docu op SBS6

Ga ik wel even kijken denk ik.