Collega trouwt: wàt een drama!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:03

Succes gewenst dan ;)

Gewoon gezellig met je baas gaan (beide in t zwart?), iedereen netjes feliciteren, je flink voleten (voor minstens het bedrag dat je bij je hebt :+) en dan via de paardenzaak weer naar huis :D

realmagic

Re: Collega trouwt: wàt een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:14

dat er blijkbaar bakkers zijn die zo'n taart willen maken.

spoort niet

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:31

Hallo Shanelle, ik heb wel tips, ga me ook echt niet druk maken over de keuze van je collega (behalve idd de taart dat kan gewoon echt niet!!!)
Maar in onze vriendenkring is het gebeurd dat als iemand geld wil (en dat op de uitnodiging zet) diegene het ook kan krijgen, maar dan wel in stuivers en dan allemaal aan elkaar vastgeplakt of in doos met watten en stroop. Ook kan je proberen iets inelkaar te plakken in de vorm van een taart met allemaal stuivers erop geplakt en dan heel veel plakband gebruiken. Hihi

Over je kleding moet je je geen zorgen maken, gewoon een netjes broekpak of mantelpak met neutrale kleuren en misschien gecombineerd met een leuk felgekleurde blouse of shirtje.

Succes en idd gewoon even fatsoenlijk zijn en er met de baas heen gaan. uiteindelijk kan jij dan op je werk vertellen hoe ze er uit zag en hoe erg het allemaal was, toch best leuk dat je dat met eigen ogen hebt kunnen aanschouwen. Erger u niet, verwonder u slechts. :=

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:39

realmagic schreef:
dat er blijkbaar bakkers zijn die zo'n taart willen maken.

spoort niet

Ik denk dat het gigantische onzin is dat iemand zo'n taart op haar bruiloft wil, klinkt als een opgeblazen verhaal van de collega's van de bruid.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 13:40

Tsja dat zou kunnen, behalve dat het dus NIET zo is. :Z

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:43

Plaats maar een foto van die taart :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:44

Oke wat jij wil, als jij liever een doemdenker wil zijn zonder dat je er bewijs van hebt dan moet je dat vooral doen. :)
Beter wacht je eerst met oordelen voordat je er uberhaupt iets van gezien hebt, als je geen duidelijkheid hebt kun je het beste altijd van het positieve uitgaan wat betreft zulke dingen.

Laat inderdaad maar een foto zien, ik ben erg benieuwd.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 13:53

Doemdenker? Hm, voor zover ik me kan herinneren heb ik hier gewoon neergetypt wat ik van d'r heb gehoord. Ik ben inderdaad niet haar handje gaan vasthouden bij de bakker :n En wegens 'persoonlijke redenen' is ze al een poos niet meer komen werken dus hebben we het d'r ook niet meer kunnen vragen. Ik zeg ook niet dat de taart er ZAL zijn, ik zeg dat zij heeft gezegd dat ze zo'n taart wilt laten maken - en aangezien ze daar al maanden over door gaat, neem ik aan dat ze het wel meent :roll: .

Mocht ik de kans krijgen om de taart te fotograferen -moest ze die inderdaad hebben laten maken én moest die er al op de receptie staan (?)- zal ik het zéker doen.

Het is inderdaad een zieke gedachte, maar dat wil niet zeggen dat ik lieg ;)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:39

Hey, dus je gaat naar de bruiloft toe? Veel plezier gewenst in ieder geval. Hoop dat het toch een leuk feest wordt. Ja over die taart, misschien bedoelen ze het ter nagedachtenis of zo, heb je al gevraagd wat het idee daarachter is? Ik gis ook maar wat hoor.

Geen kids vragen, tja ik zelf zou het niet durven maar ja ik heb zelf ook kids dus dan ga je geen andere kids weigeren, maar kids zijn wel de toekomst en het is heel erg als je kinderen ergens niet welkom zouden zijn.

Kleur jurk hmm ja dat wordt dan voor jou zwart of wit, en anders gewoon toch lekker zelf aandoen wat jij mooi vind. Of een jurk in alle kleuren van de regenboog :D

Veel plezier en maak er wat van

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:36

imd schreef:
Ayasha schreef:
passie: dan zou ik nog liever hebben dat je een lege enveloppe af gaf :=

Waarom? Wat is er mis met geld aan een goed doel geven? :P

Ten eerste omdat het 9 kansen van de 10 niet komt waar het moet komen en ten tweede bepaal ik zelf of ik geld geef aan een goed doel, niemand hoeft dat in mijn naam te doen. Wil je geld geven doe je dat maar in je eigen naam. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:45

Shanelle schreef:
:wave:

Aanstaande woensdag trouwt een van mijn collega's (gewoon op het gemeentehuis, niet voor de kerk oid). Zaterdag volgt er dan de receptie voor 'het voetvolk' en daaropvolgend het feest voor vrienden en familie. 'Wat leuk', zou bij menig Bokkers de eerst opkomende gedachte zijn, en zelf wou ik dat het bij mij ook zo zou zijn, heb namelijk nog niet veel trouwfeesten mogen meemaken :Y) ..

Ware het niet dat:
- ze collega's eigenlijk niet wou uitnodigen maar dit toch maar gedaan heeft om cadeautjes te krijgen;
- cadeautjes (bloemen, planten, Bongo-boxen etc) eigenlijk écht niet welkom zijn en ze gewoon geld willen;
- kinderen niet toegelaten zijn;
- ze absoluut niet wilt vertellen welke kleur haar jurk heeft maar eenieder die iets of wat dezelfde kleur kledij draagt vies zal bekijken;
- ze de receptie beschouwt voor de mensen die eigenlijk 'overbodig' zijn;
- de taart op het feest 2 torens met een vliegtuig zullen zijn (11 september %) );
- ENZ

Wat ik me nu afvraag: is dit normaal? Kennen jullie (of zijn jullie zelf ~~}> ) zulke bridezilla's?

Ik vind dit alles er echt over, akkoord het is jouw dag en alles. Maar om zulke dingen ook echt uit te spreken? Nodig ons dan gewoon niet uit! Gevolg van haar lijst met eisen en verwachtingen (en haar dagdagelijkse gedrag tegenover ons - je kunt het je niet inbeelden) is dan ook dat van de 7 collega's slechts 2 mensen gaan - waaronder ik, sch**tluis die ik ben }:0 . Ik doe dit echt enkel om de kerk in het midden te houden, maar wil eigenlijk écht niet gaan. Ik krijg het zelfs benauwd als ik nog maar aan een outfit dénk. Wit ging haar jurk niet zijn, het was iets niet alledaags. Maar wat dan? Waarom daar nu zo banketstaaf over doen, als je toegeeft dat je énorm zult balen als nog iemand die kleur aan trekt.

Wat te doen?
May the force be with me! #)

Zijn dit de beweringen uit het roddelcircuit of roept ze dit zelf luidkeels binnen het bedrijf, want dat kan ik mij nl helemaal niet voorstellen.

Ik denk dat het daar een eng roddelcultuurtje is...

Als die collega het zo roept, zal ze niet lang meer daar werken, want dan komen de jakhalzen vanzelf uit hun holen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:46

Shanelle schreef:
Doemdenker? Hm, voor zover ik me kan herinneren heb ik hier gewoon neergetypt wat ik van d'r heb gehoord. ]

Duidelijk! Roddel, roddel en nog een roddel.

Doe mij nog zo een kantoortuin, nou nee dank je.. :(

Wat een stelletje akelige meiden zijn jullie, op die manier verpesten jullie haar huwelijk, snap nu heel goed dat ze jullie toch uitnodigd, maar niet van harte.....om praat te voorkomen, maar die is er al.....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:53

Ik vind dat sommige mensen hier lichtjes overdreven reageren. :=

Ik geloof dat ik de TS wél geloof in de dingen die ze zegt, er bestaan namelijk horken van mensen. Zie Paris Hilton en company.

TS: alvast veel sterkte. :+
Hopelijk smaakt die taart een beetje. En zwart lijkt me geen slechte kleur. Hoewel het altijd kan dat ze zwart draagt, kleedt namelijk wel mooi af. Hmmm. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:59

Ik vind het sowieso al hypocriet om met de gevoelens die TS heeft naar haar collega op dat huwelijk te verschijnen.....ga dan lekker niet en wees dan eerlijk.

TS@Stap naar die collega toe en zeg om de redenen die ze geeft in je openingspost, kom ik niet op jouw huwelijk....veel plezier die dag...

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 09:16

Toch jammer dat sommige mensen niet kunnen lezen. Ik heb al meermaals gezegd dat ze dit écht gezegd heeft. Kan ik dat bewijzen? Neen. Wel gek dat omdat iemand zulke dingen zegt en ik die hier nu 'doorvertel', IK krankjorum blijk te zijn :') Het is blijkbaar volstrekt onmogelijk dat iemand zulke dingen zegt, het zal de TS haar verknipte geest wel zijn :j Stel je voor: haar collega zegt zulke dingen écht, TS geraakt frusty en smijt even alles op internet in een kwade bui -> neen, dat kan niet. :n

Ik ben dan ook echt he-le-maal klaar met dit topic en de verwijten die ik naar mijn hoofd krijg geslingerd.

Ik heb me gisteren verontschuldigd, toegegeven dat het idd niet netjes is om dit hier allemaal neer te typen, verwijderen kan ik het niet meer. De dingen die ik hier heb neergetypt die zij gezegd heeft, hééft ze ook echt gezegd. Ik weet dat en daarmee is voor mij de kous dan ook af, het heeft duidelijk geen énkel nut dat hier proberen duidelijk te maken.

Bedankt aan diegenen die me als een leugenaar / jaloers kind /etc. beschouwen! Knap, dat zo zeggen zonder iemand te kennen, vanachter je computer. +:)+ (Ohja en voor ik nu weer een oliebol over me heen krijg: ja, ik heb mijn collega al eens mijn gedacht gezegd, zoals eerder vermeld in het topic, en toen is de boel nog veel meer gaan verzieken, werden andere collega's 'ingezet' en werd iedereen tegeneen uitgespeeld zodat NIEMAND nog graag kwam werken. Vandaar dus dat ik deze keer wijselijk mijn mond heb gehouden ;) )

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:22

Heb je topic in stilte gevolgd..
Meid laat ze lekker l*llen. Volgende keer denk jij wel 2 x na voordat je een topic opent ;)
Succes met die bruiloft en vermaak je gewoon.
Laatst bijgewerkt door Ollie23 op 08-09-10 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:24

Zwarte jurk, bijzondere taart etc.. Klinkt niet als iemand die al van jongs af aan aan het dagdromen is over een prinsessenbruiloft in de toekomst :) Maar dat is ook geen verplichting natuurlijk.

Ieder mag zijn of haar huwelijk vieren zoals ze zelf willen. Dat jij het anders zou doen is je goed recht. Maar je mag er niet over oordelen of het ´goed´ of ´fout´ is zoals zij en haar man het willen doen.

Ik denk trouwens dat je jezelf veel te veel opfokt hierover. Het gaat ook helemaal niet om die receptie volgens mij. Doe niet al te moeilijk/ chique met je kleding. Geef het bruidspaar bij binnenkomt en weggaan even een handje met verplichte gelukwensen. En verder zit je gewoon met een bakkie koffie met je bazin te babbelen ;) Dat is echt zo erg niet. ;)

Je frustratie zit hem vooral met je dagelijks moeten samenwerken met deze collega denk ik. Lijkt me goed om daarover om te beginnen weer eens met je leidinggevende om de tafel te zitten. :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 09:25

Ollie23 schreef:
Volgende keer denk jij wel 2 x na voordat je een topic opent ;)

Dat zeker :j maar ik kan nu toch ook niet meer doen dan me oprecht verontschuldigen? Ik zie mijn fout in, heb ze toegegeven maar blijf met de grond gelijk gemaakt worden. 't Was een stomme fout maar ik kan ze niet ongedaan maken, béétje begrip zou fijn zijn.
Waarvoor o.a. jij alvast bedankt :o

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 09:28

Bienotje schreef:
Je frustratie zit hem vooral met je dagelijks moeten samenwerken met deze collega denk ik.

Daar heb je zeker gelijk in :j Zo was het ook toen ik dit topic opende, met alle gevolgen van dien ..

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:32

Alleen venwege die taart zou ik al niet gaan.
Stuur maar een peper en zout stelletje, kan ze zichzelf inpeperen :(

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:35

Volgens mij worden er wel meer dingen op bokt gegooid waarvan niet kan achterhaald worden of het de waarheid is... :)
Dus ik vind niet dat TS daarop moet aangevallen worden.

Nu wat ik zou doen:

Ik zou ook gaan, uit plichtsbesef, zeker wetende dat je bazin nu de enige is die nog gaat, ik zou in haar plek
daar ook niet graag zo alleen willen staan. En gewoon dragen waar je je goed in voelt. Als 'bridezilla' niet wil verklappen
welke kleur haar jurk heeft...sja.. :) Ik zou gaan, even kort feliciteren, eten, drinken en vertrekken...

En die frustraties op je werk, kan inderdaad zwaar doorwegen. Een goede vriendin van me had ongeveer hetzelfde (zonder huwelijk weliswaar),
maar na een tijdje bleef ze gewoon soms 'ziek' thuis omdat ze die negatieve sfeer op haar job niet meer kon hebben.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:20

Ik zou trouwens gewoon een mooie jeans en een leuk truitje aantrekken hoor :j Zou me niet helemaal opdoffen voor de bruiloft van een collega :n

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:42

Het kan best zijn dat ze in het zwart trouwt. Aangezien een kennis van mij dat ook heeft gedaan.

Doe je wel een verslagje vande bruiloft?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:47

Pff, sommige mensen kunnen echt niet lezen, je hebt duidelijk al eerder neergezet dat je dat zelf van haar hebt gehoord, en echt belachelijk dat er zo gereageerd wordt op dit topic, tuurlijk mag je dat hier van je afschrijven joh ;). En de mensen die het irritant vinden gaan maar andere topics lezen denk?

Ik ben ook wel benieuwd hoe de bruiloft uiteindelijk was :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:53

Gewoon niet gaan, zo heb ik 1 oktober een bruiloft ook receptie voor de envelopjes.
Daar krijgen ze mij dus echt niet voor.
heb niet eens vrij gevraagd en het geluk wil dat ik tot 20.00 moet werken dus heb ook nog een goede smoes.
Ook al was ik vrij dan was ik nog niet gegaan.