Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jootje13 schreef:Loesje88 schreef:@Jootje Quellian zegt niet dat de TS dit soort werk moet gaan doen. Ze kan immers zelf ook nog wel een aantal dingen bedenken die ze wil (zo noemde ze bijv. nagelstylist).
Maar Quellian geeft wel aan dat er écht wel werk is, óók voor WA-jong'ers
Niemand maar dan ook niemand gaat werk doen wat diegeen niet ligt ofwel?
jootje13 schreef:Ik zou zeggen laat al die betweters lekker banketstaaf jij weet wat je voelt
Maar volgens mij heb ik gelezen dat jezelf je stalling betaald en niet opa en oma of paps en mams?
Alleen omdat je nu de reperatie van de scooter heb betaald voor je moeder kan je nu de stalling even niet betalen?
Ik neem alleen maar petje af voor je en laat de rest lekker dat ziijn meestal de geen die vroeger aan hun lot zijn overgelaten
Ouders allebij een drukke baan carrierre maken is voor hun heel belangrijk en Tja dan worden de kids groter en moeten ze ook maar voor zichzelf zorgen
Leslie90 schreef:Niet alleen betaal ik de stalling en alle kosten voor m'n eigen paard, maar ook die scooter die ik krijg..
Gatverdamme, ik ben wel heel erg verwend
Rock schreef:Tuurlijk is er werk voor Wajongers! Voor iedereen is er genoeg werk!
Juist de Wa-jong is er ook als 'steuntje in de rug' zodat je nog iets hebt om op terug te vallen als werken niet blijkt te lukken.
Ook kunnen ze je vanuit de wa-jong helpen om bijvoorbeeld aanpassingen te krijgen her en der (bij studie of baan).
Dat was voor mij een reden om te overwegen om hem aan te vragen. Als ik nu het niet red met mijn opleiding of straks als ik aan het werk ga heb ik niks.. met wa-jong had ik nog een vangnet. Het is dus wel degelijk aanlokkelijk om voor die wa-jong te gaan... maar een béétje zelfredzaamheid kom je wel verder mee hoor!
@ Jootje: Er zijn genoeg mensen die werk doen wat ze niet ligt! Kwestie van prioriteiten stellen, soms heb je de keuze niet!
Leslie90 schreef:Lovely1, toen m'n opleiding als dierenarts-assistente niet door ging heb ik dat willen doen. In een asiel, maar daar verdien je niets mee en volgens familie zonde.
Ik verdien al genoeg als ik dieren kan helpen, namelijk voldoening.. maargoed.
jootje13 schreef:Ik zou zeggen laat al die betweters lekker banketstaaf jij weet wat je voelt
Maar volgens mij heb ik gelezen dat jezelf je stalling betaald en niet opa en oma of paps en mams?
Alleen omdat je nu de reperatie van de scooter heb betaald voor je moeder kan je nu de stalling even niet betalen?
Ik neem alleen maar petje af voor je en laat de rest lekker dat ziijn meestal de geen die vroeger aan hun lot zijn overgelaten
Ouders allebij een drukke baan carrierre maken is voor hun heel belangrijk en Tja dan worden de kids groter en moeten ze ook maar voor zichzelf zorgen
Leslie90 schreef:Dat heb ik gisteren 'nacht' al gedaan. Ik heb niet naar UWV gebeld maar genoeg curcussen kunnen vinden van het LOI. Ook goed?
En ja, als zonneconsultante![]()
Genoeg tips gehad hier
Tjaldur, ja ik ken Cobiie in RL.
Leslie90 schreef:..
Een aantal weken geleden is de scooter van mijn moeder, waar ik ook op rij, vastgelopen. Kosten waren 400 euro. Dat was even een verassing, en had m'n moeder niet achter de hand. We zaten aan huis gekluisterd, en ik kon niet naar mijn paardje. Je zou zeggen dat m'n opa en oma mijn moeder wel even konden helpen, het is toch hun kind. En als je een beetje mee kan leven, snap je ook wel dat naar mijn paard kunnen belangrijk voor mij is. Maar nee joh, de kapper van oma was belangrijker. Uiteindelijk heb ik de reperatie voor mijn moeder voorgeschoten. Het geld wat ik had opgespaard voor de stalling, dat was weg en moest wel betaald worden. M'n opa stelde voor om dat dan weer wel voor te schietenomdat het niet netjes is om later te betalen dan andere, en omdat ik er net nieuw sta. Oke
Leslie90 schreef:Ik kan een paard onderhouden, onverwachte DA kosten betalen omdat ik daarvoor geld opzij leg. Maar doordat mijn moeder dat niet doet (logisch), heb ik daarvan geld aangebroken en voor haar de reparatie kosten betaald van de scooter. Het zijn niet mijn financiele kostenhet is mijn moeders scooter en eigenlijk haar pakkie aan, maar ik kan het gewoon niet opbrengen om haar lekker te laten zitten zonder scooter waar we allebei de dupe van zijn. Daarom kan ik boos worden.