Ben het helemaal zat!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:55

nee, als je werk opzettelijk per ongeluk verkloot omdat je het niet leuk vind ben je verwend ;)

nelis

Leslie90 schreef:
Maar als je die keuze wel hebt ben je verwend ;)

Als ik het zo bij jouw lees heb je weinig keus of wel?
je hebt een uitkering en geen liggende gelden anders was die 400 euro voor die scooter ook geen probleem geweest toch?

Het is meer een mentaliteits probleem hier geloof ik

Anoniem

Overigens wil ik even aangeven dat ik pakweg drie jaar geleden absoluut niet stond waar ik nu sta hoor. Ik zat toen ook enorm in de slachtofferrol, was boos op mezelf en op de wereld... Daar is langzaam verandering in gekomen, met hulp van mijn psychologen, mijn omgeving, en vooral door heeeel hard zelf ervoor te vechten.

Eerst mijn havo gehaald omdat ik een diploma op zak wilde... daar heb ik me faalangstig doorheen gerold, wist zeker dat ik gezakt was, maar had ruime voldoendes... toen een jaar gevochten op m'n hbo opleiding, gestopt met mijn therapie (en te horen gekregen dat ze niet hadden verwacht dat ik zó veranderd zou zijn, in positief opzicht) en in één keer zonder een hertentamen m'n propedeuse binnengesleept en nu begonnen aan een versneld traject om het tweede jaar en een stuk van het derde in één keer te doen. :)

Het kán hoor, ik ben écht niet de enige die dit gedaan heeft!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 14:56

Niet alleen betaal ik de stalling en alle kosten voor m'n eigen paard, maar ook die scooter die ik krijg..
Gatverdamme, ik ben wel heel erg verwend :r

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:56

jootje13 schreef:
Loesje88 schreef:
@Jootje Quellian zegt niet dat de TS dit soort werk moet gaan doen. Ze kan immers zelf ook nog wel een aantal dingen bedenken die ze wil (zo noemde ze bijv. nagelstylist).

Maar Quellian geeft wel aan dat er écht wel werk is, óók voor WA-jong'ers

Niemand maar dan ook niemand gaat werk doen wat diegeen niet ligt ofwel?

Nou, op een gegeven moment heeft niemand meer wat te maken met wat je wel of niet ligt, maar moet je gewoon aan het werk. TS geeft aan geen fysieke arbeid te kunnen verrichten, maar een paar dagen per week achter een bureau wat adresstickers plakken, enveloppen inpakken of wat kopieren kan iedereen toch? En ik zei niet dat ik het leuk werk vind hoor, maar ik werk dan ook gewoon en zit niet in de uitkering.
Ik ben van mening; waar een wil is is een weg.
En als je de wil niet hebt, dan is er ook geen weg. Oftewel; niet werken is geen luxe.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:57

jootje13 schreef:
Ik zou zeggen laat al die betweters lekker banketstaaf jij weet wat je voelt
Maar volgens mij heb ik gelezen dat jezelf je stalling betaald en niet opa en oma of paps en mams?
Alleen omdat je nu de reperatie van de scooter heb betaald voor je moeder kan je nu de stalling even niet betalen?

Ik neem alleen maar petje af voor je en laat de rest lekker dat ziijn meestal de geen die vroeger aan hun lot zijn overgelaten
Ouders allebij een drukke baan carrierre maken is voor hun heel belangrijk en Tja dan worden de kids groter en moeten ze ook maar voor zichzelf zorgen

Meestal als kids groter worden leren ouders hun ook namelijk dat je zal moeten werken voor je geld... :?
Neem aan dat je niet de rest van je leven op je ouders kan steunen of opa en oma..
Dat zou helemaal lekker makkelijk wezen :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:58

jootje13 schreef:
Ouders allebij een drukke baan carrierre maken is voor hun heel belangrijk en Tja dan worden de kids groter en moeten ze ook maar voor zichzelf zorgen

Waar gaat dit precies over? :+
We hebben het hier over mentaliteit, misschien het topic niet helemaal goed begrepen?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:58

Ik heb niet het hele topic gelezen want ik kreeg al behoorlijk de kriebels van je openingspost. Dat je ziek bent wil nog niet zeggen dat je niet verantwoordelijk bent voor je eigen leven. Dat mensen ongerust over je zijn is niet zo gek, je doet in feite niks met je leven, waarom niet? Zet je desnoods in voor de maag lever darm stichting of ga vrijwilligerswerk doen bij een asiel of in een verzorgingstehuis en leg daarbij je situatie uit of kijk voor een leuke opleiding. Er is zoveel meer in dit leven dan wat jij er nu uit haalt... doodzonde!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:59

Leslie90 schreef:
Niet alleen betaal ik de stalling en alle kosten voor m'n eigen paard, maar ook die scooter die ik krijg..
Gatverdamme, ik ben wel heel erg verwend :r

Nou, dat lijkt me niet meer dan normaal als volwassene, dat je die kosten zelf betaalt ;-)

En hoezo, de scooter die je krijgt? Krijg je een scooter of heb je daar zelf voor gespaard en koop je die van je eigen geld?

Moet eerlijk zeggen dat je in je beginpost overkomt als iemand die heel erg veel van haar opa en oma verwacht. Verwacht dat ze met geld klaar staan, verwacht dat ze je rijden naar je paard, verwacht dat hun leven om jullie draait. Daarnaast verwacht je ook dat ze dit klakkeloos aannemen zonder dat ze kunnen vragen hoe het met je gaat en of er een opgaande lijn is. Sterker nog, dat vind je vervelend. Je opa en oma hebben ook een eigen leven? Lijkt me niet meer dan logisch dat als ze zoveel voor je doen dat ze dan ook mogen vragen hoe het is en of er verandering komt.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:00

Rock schreef:
Tuurlijk is er werk voor Wajongers! Voor iedereen is er genoeg werk!

Juist de Wa-jong is er ook als 'steuntje in de rug' zodat je nog iets hebt om op terug te vallen als werken niet blijkt te lukken.

Ook kunnen ze je vanuit de wa-jong helpen om bijvoorbeeld aanpassingen te krijgen her en der (bij studie of baan).

Dat was voor mij een reden om te overwegen om hem aan te vragen. Als ik nu het niet red met mijn opleiding of straks als ik aan het werk ga heb ik niks.. met wa-jong had ik nog een vangnet. Het is dus wel degelijk aanlokkelijk om voor die wa-jong te gaan... maar een béétje zelfredzaamheid kom je wel verder mee hoor!

@ Jootje: Er zijn genoeg mensen die werk doen wat ze niet ligt! Kwestie van prioriteiten stellen, soms heb je de keuze niet!

Aller eerst een wa jong krijg je maar tot je 23 ste
En je krijgt een wajong niet zomaar je moet wel aan kunnen tonen dat jou probleem al voor 17 e jaar is ontstaan

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:01

Lovely1, toen m'n opleiding als dierenarts-assistente niet door ging heb ik dat willen doen. In een asiel, maar daar verdien je niets mee en volgens familie zonde.

Ik verdien al genoeg als ik dieren kan helpen, namelijk voldoening.. maargoed.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:01

TS ik vind het oprecht vervelend voor je dat je ziek bent.
Maar ik vind ook dat je je erg afhankelijk opsteld.

Misschien helpt het als ik zeg dat ik ook gewoon werk terwijl ik ben afgekeurd.. omdat ik last heb van chronische vermoeidheid en tegelijkertijd last heb van een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.

Ik werk toch part-time maar ik werk wel en zit niet alleen maar thuis en alleen maar dingen doen die ik leuk vind...omdat ik er letterlijk een hekel aan heb om op een ander z'n zak te teren...want simpeweg kun en mag je niet verwachten dat anderen je gaan onderhouden.

Kijk TS je bent ziek maar niet meteen afgeschreven of getekend voor het leven.
Tuurlijk ben je beperkt maar je moet niet leven naar je beperkingen maar je moet uitzoeken wat je nog allemaal wel kunt en dat is vaak meer dan je denkt ;)
Je hoeft echt niet meteen full-time te werken hoor, al is het maar een middagje om mee te beginnen.

Succes

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:02

Leslie90 schreef:
Lovely1, toen m'n opleiding als dierenarts-assistente niet door ging heb ik dat willen doen. In een asiel, maar daar verdien je niets mee en volgens familie zonde.

Ik verdien al genoeg als ik dieren kan helpen, namelijk voldoening.. maargoed.

En sinds wanneer bepaald jouw familie wat jij met jouw volwassen leven doet... Natuurlijk is het balen omdat het geen betaalde baan is maar dan maak je jezelf wel nuttig en dat is nog veel belangrijk ook voor je eigenwaarde.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:03

Jootje13: Wajong krijg je niet tot je 23ste.

Wajong krijg je zolang je het nodig hebt en kun je aanvragen tot je 27ste.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:03

jootje13 schreef:
Ik zou zeggen laat al die betweters lekker banketstaaf jij weet wat je voelt
Maar volgens mij heb ik gelezen dat jezelf je stalling betaald en niet opa en oma of paps en mams?
Alleen omdat je nu de reperatie van de scooter heb betaald voor je moeder kan je nu de stalling even niet betalen?

Ik neem alleen maar petje af voor je en laat de rest lekker dat ziijn meestal de geen die vroeger aan hun lot zijn overgelaten

Jootje13 mag ik zeggen dat ik dit een rare schrijfwijze vind voor een reactie van een moeder naar haar dochter toe? }:0

Hoe sta jij tegenover de opmerkingen die jouw dochter heeft gemaakt in dit topic over jouw vader en moeder?

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:10

Jij moet niet overal een excuus voor verzinnen.
Hou op met de schuld op anderen af te schuiven.Je hebt zelf net zoveel schuld.
Stel je eens wat positiever op, dan maak je jezelf het een stuk makkelijker.

En alstublieft doe niet zo negatief over je opa en oma!
Deze mensen hebben waarschijnlijk het beste met je voor.
Het komt allemaal een beetje verwend over.
Ga eens uitzoeken wat je nog wel kunt, en probeer dit dan ook op te pakken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:11

TS wanneer ga je op houden met hier miepen en het UWV bellen of ze je kunnen helpen met een opleiding voor nagelstyliste of een cursus zodat je in een zonnestudio kunt gaan werken?
Wordt nog voor je betaald ook ;)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:12

_O- Wat is dit?? Kennen jullie elkaar allemaal irl hier?

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:13

Quellian schreef:
Ah kijk, nu valt alles op z'n plek!
Familiementaliteit dus :) Heeft niemand het emailadres van opa en oma? Halen we die er ook gezellig bij, kunnen we gezellig alle kanten horen :D

_O-
ik moest eerste de laatste post een aantal keer lezen.
Nu word het gezellig
:j

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:13

Dat heb ik gisteren 'nacht' al gedaan. Ik heb niet naar UWV gebeld maar genoeg curcussen kunnen vinden van het LOI. Ook goed?
En ja, als zonneconsultante ;(

Genoeg tips gehad hier ;)

Tjaldur, ja ik ken Cobiie in RL.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:14

Leslie90 schreef:
Dat heb ik gisteren 'nacht' al gedaan. Ik heb niet naar UWV gebeld maar genoeg curcussen kunnen vinden van het LOI. Ook goed?
En ja, als zonneconsultante ;(

Genoeg tips gehad hier ;)

Tjaldur, ja ik ken Cobiie in RL.

Zou dan toch naar het UWV bellen, als het daadwerkelijk je droom is om in een zonnestudio te kunnen gaan werken of als nagelstyliste aan de slag te gaan: bellen.
Krijg je een reintergratietraject aangeboden met een opleiding en begeleiding.
Zelf een cursus bij het LOI gaan volgen lijkt me niet snugger als je moeite hebt met doorzetten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:16

Jootje13, als je gelijk had duidelijk gemaakt dat TS je dochter is dan was dat beter voor de discussie geweest en voor de tips die Leslie90 krijgt.

Overigens nogmaals: Wajong krijg je niet tot je 23ste, maar zolang je het nodig hebt. Je kunt het tot je 27ste aanvragen.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:19

Leslie90 schreef:
..

Een aantal weken geleden is de scooter van mijn moeder, waar ik ook op rij, vastgelopen. Kosten waren 400 euro. Dat was even een verassing, en had m'n moeder niet achter de hand. We zaten aan huis gekluisterd, en ik kon niet naar mijn paardje. Je zou zeggen dat m'n opa en oma mijn moeder wel even konden helpen, het is toch hun kind. En als je een beetje mee kan leven, snap je ook wel dat naar mijn paard kunnen belangrijk voor mij is. Maar nee joh, de kapper van oma was belangrijker. Uiteindelijk heb ik de reperatie voor mijn moeder voorgeschoten. Het geld wat ik had opgespaard voor de stalling, dat was weg en moest wel betaald worden. M'n opa stelde voor om dat dan weer wel voor te schieten :? omdat het niet netjes is om later te betalen dan andere, en omdat ik er net nieuw sta. Oke

Leslie90 schreef:
Ik kan een paard onderhouden, onverwachte DA kosten betalen omdat ik daarvoor geld opzij leg. Maar doordat mijn moeder dat niet doet (logisch), heb ik daarvan geld aangebroken en voor haar de reparatie kosten betaald van de scooter. Het zijn niet mijn financiele kosten ;) het is mijn moeders scooter en eigenlijk haar pakkie aan, maar ik kan het gewoon niet opbrengen om haar lekker te laten zitten zonder scooter waar we allebei de dupe van zijn. Daarom kan ik boos worden.

Leuk, dat een dochter dit over haar moeder op internet zet.
Ik ben benieuwd wat moeders hier van vind??
:?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:19

Zijn Jootje en Leslie moeder en dochter? :oo

Beetje misleidend geschreven dan, is mijn persoonlijke mening :o

Wat Apple zegt over wa-jong klopt inderdaad!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:21

Sundays geeft dat trouwens ook intern, maar het lijkt me fijner als je alles al op zak hebt dan kun je meteen beginnen :j of denk ik verkeerd?

Zo'n cursus is niet gratis, dus logisch dat ik dat wel afmaak ;) het enige is dat het moeilijk is om te solliciteren.
Maar het duurt allemaal nog 6 maanden dus genoeg tijd om er aan te werken hoor.

Wie weet begin ik wel een eigen zonnestudio :7