Familie niet gewenst/uitgenodigd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Familie niet gewenst/uitgenodigd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:11

Maar goed, zoals je zelf al stelt Ayasha, kan iemand die een traumatische ervaring met de ene persoon heeft ondergaan, een ander nog wel vertrouwen. (zoals jij in je voorbeeld dus stelt)
Zo kan de zus van de poster in kwestie een traumatische ervaring hebben met iemand met een andere huidskleur, dat wil niet zeggen dat ze de vriend van haar zusje niet hoeft te vertrouwen.

Dus waarom zou ze hem dan puur om deze (fictieve) basis van een trauma wél mogen uitsluiten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:12

Maar kan dat ook met iemand die ze nog nooit ontmoet heeft? Want dat was wel de situatie. :) Zusje had hem nog nooit ontmoet, dus stel (als voorbeeld) dat zusje dan zo'n ervaring heeft, hoe kan ze dan weten of hij te vertrouwen is? Ze kent hem immers niet...
(en ik wil echt niet beweren dat het zo is. Het gaat hier puur om voorbeeld, ik denk nl niet dat het zo zit gezien het bericht van die persoon, ging in dat bericht volgens mij enkel en alleen om zijn kleur en dat vind ik dan weer, zoals ik ook al zei, iets heel anders dan iemand niet willen om (mogelijk) gedrag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:17

Ik mag aannemen, dat ze haar eigen zusje wel vertrouwd en dat deze heel goed de inschatting kan maken of haar vriend wel of niet te vertrouwen is.
En mocht het echt een vertrouwens/trauma kwestie zijn, regel je een kennismaking voor die tijd ;)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:17

Komop mensen, hoe moeilijk is het om een kinderoppas te regelen tijdens een bruiloft/ begrafenis of andere belangrijke gebeurtenis, zodat iedereen die je er graag bij wilt hebben niet met allerlei praktische problemen opgezadeld worden? Er is meestal best iemand voorhanden die zo'n taak met veel liefde op zich wil nemen en eventueel iemand inhuren is op de totale kosten ook peanuts.

Vind het maar raar dat mensen een voor hen heel belangrijk feestje willen geven maar dan wel allerlei beperkingen willen opleggen aan de potentiele bezoekers. Als je zo graag wilt dat mensen komen moet je daar ook de voorzieningen voor scheppen. Als ik kinderen zou hebben zou ik het verdommen om op een uitnodiging in te gaan waarin de kinderen niet uitgenodigd zouden zijn. Mensen die niet begrijpen dat kinderen een deel van je vrienden zijn zijn mijn vriendschap niet waard. En ik ben dan echt best wel een kinderhater.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:20

Kanelly schreef:
Ik mag aannemen, dat ze haar eigen zusje wel vertrouwd en dat deze heel goed de inschatting kan maken of haar vriend wel of niet te vertrouwen is.
En mocht het echt een vertrouwens/trauma kwestie zijn, regel je een kennismaking voor die tijd ;)

Zo werkt een trauma niet vrees ik... Een mens kiest vanuit instinct altijd zichzelf boven een ander... Jouw inschatting is altijd belangrijker dan die van een ander zeker als het om iets gaat dat emotioneel zo diep gaat....
Met je laatste zin ben ik het wel eens.. Maar in dit geval is dat blijkbaar niet gelukt/niet mogelijk geweest... Dus STEL dat alles wat we hier als voorbeeld gebruikt hebben waar zou zijn, is het dan echt zo'n ramp dat die jongen dan een feestje niet mee komt en dat ze daarna aan hun band gaan werken? Die gast heeft er toch ook niks aan als hij haar bang/boos maakt zonder dat ie dat wil? En wat voor trouwdag heeft zij als ze constant in angst zit of met woede zit? :)

In zo'n geval zou IK begrijpen dat mijn getinte vriend niet mee zou mogen. Wat een ander daar mee moet moet die natuurlijk zelf weten. :) En dan vind ik het wel te vergelijken met een kind.

Zegt bridezilla "ik wil geen zwarten op mijn trouwfeest want die kleur past niet bij het trouwfeest" dan vindk het gewoon niet te vergelijken met kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:30

Ayasha, ik denk dat wij het eens kunnen zijn...
Mits het bruidpaar reeële wensen heeft, met reeële redenen, is daar prima naar te schikken als gast.

Is dit niet het geval, zoek het dan ook maar lekker uit :D
(en discriminatie is voor mij geen reeële reden, de rest tot nu toe wel)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:31

Bingo. :D Wij zijn het inderdaad met elkaar eens. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:31

Jeej, champagne! :D
(we zitten toch al in het huwelijkssfeertje)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:52

*Ayasha, heb je nog zout? Ik heb nog een paar slakken waar je het op kan leggen :D !
Verder stop ik met deze imo (<-- voordat je daar weer wat over te miemelen hebt :') ) absoluut nutteloze discussie met jou :evaw: !

*Urielle, als eerste: ik bedoelde dus absoluut niet dat jij een stel onmogelijke rotkinderen zou hebben!
Verder verschillende wij dan gewoon qua "type" moeder van elkaar ;) . Ondanks dat mijn kinderen de belangrijkste personen in mijn leven zijn en zij ook met mij/ons onlosmakelijk verbonden zijn, kan ik me er niks bij voorstellen om me als een siamese tweeling (of drieling :+ ) met ze te voelen.
Toen mijn dochter een week of 6 was, ben ik 2 weken met d´r naar Ned. gekomen. Op de derde dag had ik veel zin om met mijn nederlandse vrienden (die ik natuurlijk ook niet vaak zie) gezellig een paar uurtjes de kroeg in te gaan.
Ik heb haar zonder onrustige gevoelens van mijn kant, bij mijn moeder achter gelaten :) . Voorheen had ik afgekolfd, dus ze kreeg in die uren gewoon BV.
Wel natuurlijk ieder uur naar mijn moeder gebeld of alles okay was ;) .
In de jaren die erop volgden, kwam er iig 1 x per jaar een weekje opa/oma´s oppassen. In die week gingen mijn man en ik dan heerlijk zonder de kinderen op vakantie. Tuurlijk misten we ze best wel, maar als opa/oma´s kwamen was het altijd feest voor de kinderen, zodat wij die tijd ook echt konden genieten.
Aan de andere kant hebben wij ervoor gekozen dat ik thuis bleef voor de kinderen; ik ben pas weer gaan werken toen de jongste een jaar of 12 was.
Ik had er niet aan moeten denken dat ze in de eerste jaren naar een KDV zouden zijn gegaan; zo heb ik (op dat weekje per jaar na ;) ) niks van mijn kinderen gemist en dat vond(en)/vind(en) ik (wij) heel belangrijk :) .
Maar voor mij zou een uitnodiging "zonder kinderen" dus absoluut geen probleem zijn; ik zou er zeker niet het gevoel bij hebben "jij wijst mijn kind af, die zo belangrijk voor me is en daardoor wijs je ook mij af". Ik zie dat toch zeker als 2 hele verschillende dingen :) .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:54

Sterre schreef:
*Ayasha, heb je nog zout? Ik heb nog een paar slakken waar je het op kan leggen :D !
Verder stop ik met deze imo (<-- voordat je daar weer wat over te miemelen hebt :') ) absoluut nutteloze discussie met jou :evaw:

Nee maar jij had IMO hele zakken vol toen de discussie begon en komt nu over alsof je boos bent dat je een koekje van eigen deeg gekregen hebt. Jammer. :)

Hoewel ik vallen over het feit dat je van 2 berichten 1 maakt om eender welke reden weinig te maken heeft met zout op slakken leggen vind (jeumig wat een zin, maar weet effe niet hoe hem beter te vormen dus het moet maar :')) Misschien moet je eens in mijn berichten gaan speuren of je nog wat vindt dat hier bij past. :+

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:13

Ben niet boos hoor, dan moet je met andere dingen komen, maar dat had ik je al eens eerder gezegd ;) !
Ik ben dol op koekjes van eigen deeg, dan weet ik tenminste dat ze lekker zijn :j !

Wij liggen qua discussie gewoon niet op 1 lijn en daarbij bedoel ik niet dat we een-en-dezelfde mening moeten vertegenwoordigen :) .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:14

Ik denk dat als we op 1 lijn lagen er geen discussie zou zijn, of iig minder discussie. :) meestal ontstaat discussie omdat je niet op een lijn ligt. Niks aan het handje. Volgend onderwerp meer geluk. :D Bij mij werkt dat iig zo, geen idee hoe het bij jou werkt. :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:20

Ayasha schreef:
Ik denk dat als we op 1 lijn lagen er geen discussie zou zijn, of iig minder discussie. :) meestal ontstaat discussie omdat je niet op een lijn ligt. Niks aan het handje. Volgend onderwerp meer geluk. :D Bij mij werkt dat iig zo, geen idee hoe het bij jou werkt. :D

Even goed lezen ;) :
Citaat:
"daarbij bedoel ik niet dat we een-en-dezelfde mening moeten vertegenwoordigen" :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:36

neen maar niet een en dezelfde mening vertegenwoordigen en recht tegen over elkaar staan is wel nog een verschil. :D
Maar ik vind je wel nog lief hoor. :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:46

Ayasha schreef:
neen maar niet een en dezelfde mening vertegenwoordigen en recht tegen over elkaar staan is wel nog een verschil. :D
Maar ik vind je wel nog lief hoor. :D

Het grappige is, dat ik jouw mening over het eigenlijke onderwerp van het topic "Familie niet gewenst/uitgenodigd?" niet eens weet :D ! (Bok nu op m'n tel. en het is lastig om nu even op zoek te gaan naar je eerdere berichten, sorry!)
Misschien verschillen we daarover niet eens zo veel van mening :+ ?!!
Iig slaap lekker (voor nu of later)!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 02:14

Nou ja, vergelijking vriend vs, kind is natuurlijk wel heel apart...Mijn vriend begint in ieder geval niet te bleren als hij zijn zin niet krijgt en wordt ook niet drammerig en vervelend wanneer hij moe wordt. Ik hoef hem geen pamper te verschonen en ik kan in alle rust lekker feesten en hij doet gewoon gezellig mee.

Een kind hoort imo niet op een feest waar excessief gebruikt gemaakt wordt van alcohol, wat langer duurt dan sesamstraat en bovendien is het niet geheel onwaarschijnlijk dat de kinderen op gegeven moment niet alleen het bloed onder de nagels van hun ouder vandaan halen, maar ook bij andere gasten, en je hoort imo ook aan hun comfort te denken...

Ik kan me dus goed vinden in het idee van de TS van het andere topic waar in de OP naar verwezen wordt :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:17

@adil
Mijn kids 7, 8 en 11 drammen niet, zitten netjes op hun stoel en hoeven geen pamper meer om.
Het scheelt ook dat bij de bruiloften in onze familie wel rekening wordt gehouden dat er kids komen, dus meestal is het bij een locatie met bv een speeltuin/speelkamer/speelzolder.

Het wordt juist jammer gevonden als ze er niet bij zijn. Wij vinden het altijd leuk die "reünies".

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:19

Adil een bruiloft bestaat uit meer dan een feest :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:26

Sterre schreef:
*Urielle, als eerste: ik bedoelde dus absoluut niet dat jij een stel onmogelijke rotkinderen zou hebben!
Verder verschillende wij dan gewoon qua "type" moeder van elkaar ;) . Ondanks dat mijn kinderen de belangrijkste personen in mijn leven zijn en zij ook met mij/ons onlosmakelijk verbonden zijn, kan ik me er niks bij voorstellen om me als een siamese tweeling (of drieling :+ ) met ze te voelen.
Toen mijn dochter een week of 6 was, ben ik 2 weken met d´r naar Ned. gekomen. Op de derde dag had ik veel zin om met mijn nederlandse vrienden (die ik natuurlijk ook niet vaak zie) gezellig een paar uurtjes de kroeg in te gaan.
Ik heb haar zonder onrustige gevoelens van mijn kant, bij mijn moeder achter gelaten :) . Voorheen had ik afgekolfd, dus ze kreeg in die uren gewoon BV.
Wel natuurlijk ieder uur naar mijn moeder gebeld of alles okay was ;) .
In de jaren die erop volgden, kwam er iig 1 x per jaar een weekje opa/oma´s oppassen. In die week gingen mijn man en ik dan heerlijk zonder de kinderen op vakantie. Tuurlijk misten we ze best wel, maar als opa/oma´s kwamen was het altijd feest voor de kinderen, zodat wij die tijd ook echt konden genieten.
Aan de andere kant hebben wij ervoor gekozen dat ik thuis bleef voor de kinderen; ik ben pas weer gaan werken toen de jongste een jaar of 12 was.
Ik had er niet aan moeten denken dat ze in de eerste jaren naar een KDV zouden zijn gegaan; zo heb ik (op dat weekje per jaar na ;) ) niks van mijn kinderen gemist en dat vond(en)/vind(en) ik (wij) heel belangrijk :) .
Maar voor mij zou een uitnodiging "zonder kinderen" dus absoluut geen probleem zijn; ik zou er zeker niet het gevoel bij hebben "jij wijst mijn kind af, die zo belangrijk voor me is en daardoor wijs je ook mij af". Ik zie dat toch zeker als 2 hele verschillende dingen :) .

Nee, dat begreep ik hoor :D
Mijn oudste dochter wordt over een paar weken vier en heeft afgelopen zomer voor het eerst een week bij mijn schoonmoeder en een week bij mijn moeder gelogeerd := En in die tijd was ik nog niet kindvrij want de baby was er natuurlijk ook nog :+
Voel me ook nog niet onverdeeld gelukkig bij de oppasoma's hoor, de ene verwent het kind zo schandelijk en zegt nooit nee, dat ik een onmogelijk rotkind terugkrijg ;) en een hele toer heb om haar weer in het gareel te krijgen, de andere ondervindt problemen door fysieke beperkingen en een grote onzekerheid (ondanks dat ik haar verzeker dat ze vast veel deskundiger is, zij heeft er drie grootgebracht, ik ben pas aan het begin van de opvoeding van de eerste twee :+ ) dus hoorde ik via de telefoon dat mijn dochter gebeten had en getrapt. :oo
KDV heb ik bij de eerste dan wel weer nodig gehad en daar heb ik echt veel spijt van, heb zoveel gemist door dat stomme werken!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:41

Adil18 schreef:
Een kind hoort imo niet op een feest waar excessief gebruikt gemaakt wordt van alcohol, wat langer duurt dan sesamstraat en bovendien is het niet geheel onwaarschijnlijk dat de kinderen op gegeven moment niet alleen het bloed onder de nagels van hun ouder vandaan halen, maar ook bij andere gasten, en je hoort imo ook aan hun comfort te denken...

Ik kan me dus goed vinden in het idee van de TS van het andere topic waar in de OP naar verwezen wordt :)

Drink je dan de hele dag alcohol op een bruiloft?? En het gedeelte in het gemeentehuis/kerk/bruidstaart/diner is ruimschoots voor sesamstraat, en is meestal van een goede bekende. Ik zou niet weten waarom kinderen daar niet bij mogen zijn.
Ik heb pas nog zo'n bruiloft gehad. De kinderen mochten ook mee, er waren er 4 van 1 jaar, 2 van 3 jaar en 1 van 5 jaar. Ze hebben zich keurig gedragen. Bij het diner kregen ze een eigen tafeltje met kleurplaten en mochten ze patat met frikandel eten. Prima geregeld. Met het feest werden ze inderdaad opgehaald door opa's/oma's. :)

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:49

Ik heb een kleine van 9 maanden. Bij vrienden/familie die overdag de verjaardag viert gaat ze tot nu toe wel standaard mee. Meeste familie zou het niet eens leuk vinden als we haar thuis laten met oppas.
Verjaardagen 's avonds is ze vaak ook gewoon thuis met oppas, behalve bij ouders/schoonouders en goede vrienden. Dan leggen we haar in het campingbedje en klaar. Veel vrienden hebben nu ook kleine kinderen en dan is het geen probleem als ze meegaat. Indien mensen het liever niet hebben/ er niet echt makkelijk plaats is, dan laten we haar gewoon lekker thuis met oppas. Ik heb het ook liever niet om haar 's avonds mee te nemen, kind heeft er helemaal niks aan, is alleen maar vervelend, moet ze wakker gemaakt worden en thuis overgelegd.

Bruiloften gaat ze ook NIET mee. Ik heb haar graag om 8 uur in haar eigen bedje en overdag hebben zij en ik er allebij niks aan als ze mee is.

Dus als iemand ons zonder kind uitnodigd: GEEN PROBLEEM, tenzij ik geen oppas heb, dan blijven we thuis.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:59

Adil18 schreef:
Nou ja, vergelijking vriend vs, kind is natuurlijk wel heel apart...Mijn vriend begint in ieder geval niet te bleren als hij zijn zin niet krijgt en wordt ook niet drammerig en vervelend wanneer hij moe wordt. Ik hoef hem geen pamper te verschonen en ik kan in alle rust lekker feesten en hij doet gewoon gezellig mee.

Gut, je beschrijft mijn kinderen! :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:04

natuurlijk zijn er ook opgevode kinderen die netjes stil kunnen zitten op en stoel en hun mond kunnen houden...
maar de meesten kunnen dat dus mooi niet!!
en ouders zijn vaak zo trots op hun eigen kroost, dat ze de te kort komingen niet zien...
en ik begrijp het bruidspaar echt wel als ze zeggen ik wil niet dat mijn ceromonie onderbroken wordt door kooters...
this niet alleen storend voor het bruidspaar, maar ook voor de andere gasten...
begint weer een kind te huilen... ceremonie (alweer) onderbroken,
iedereen weer wachten...
en waarom? omdat de ouders een klein inschattingsfoutje hadden gemaakt :(
kinderen zullen op zijn bruiloft gewoon welkom zijn...
maar alleen op de receptie...
ben je daar niet mee eens en weiger je dan te komen?
ben jij mijn vriendschap duidelijk niet waard geweest...
zie mijn onderschrift ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:13

Citaat:
Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!

En precies dat stuk uit jouw onderschrift is hier ook van toepassing op mensen die vinden dat hun kinderen er gewoon bij horen!

Overigens zijn mijn kinderen gewoon gewend om anderhalf uur stil te zitten op een stoel en te luisteren - dat oefenen ze iedere zondagochtend.