Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:47

Sowieso sta ik echt te kijken over hoe mensen erover denken, maar goed...

Maar ben toch wel benieuwd hoe jullie dan kijken tegen familie, jonge neefjes en nichtjes... mogen die ook niet komen?

Of oude opa's en oma's die niet alleen naar de wc kunnen, mogen die ook niet komen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:48

Je deelt die dag met mensen die het bruidspaar erbij wil hebben. En als zij er geen kinderen bij willen hebben dan respecteer je dat toch? Moeten zij de mooiste dag van hun leven laten verpesten omdat sommige mensen vinden dat het sociaal is die koters mee te slepen?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:49

Ja, dat is denk ik de twee richtingen waar ik het over had, leuke boodschap als een deel van je familie niet welkom is omdat ze te jong zijn (daar draait familie toch om). Ik zou me erg opgelaten voelen als ik zo'n bijsluiter zou toevoegen. Maar ja, ik houd al niet van envelopjes op de kaart dus ik denk dat we gewoon heel andere verwachtingen hebben :) .

vanLotje

ik wil, al is het een beetje off topic, toch even inhaken op 'die ene speciale dag'...
Als ik ga trouwen dan geef ik 'n leuk feestje in onze heerlijke tuin. Met mensen die me lief zijn. Maar ik geef wel vaker feestjes, en zou niet durven zeggen dat mijn bruiloft 'de mooiste dag in mijn leven' zal zijn...ik heb namelijk al heel veel, hele mooie dagen gehad, en hoop er nog veel meer te mogen beleven :)

Bij mij zijn kinderen dan ook in het algemeen niet bijster welkom. Op welk feestje dan ook :D

denz: ik nodig ook geen familie uit die ik niet mag. kind/volwassen, boeit me niet. Ik wil mensen om me heen waar ik van houd/die ik aardig vind. Dus ook mijn volwassen oom (bijvoorbeeld) waar ik slecht contact mee heb is niet welkom in mijn leven/op mijn feestje.

En de mensen waar ik van houd, die weten hoe ik over kinderen denk, en respecteren dat.

GamblersCup

denz schreef:
Of oude opa's en oma's die niet alleen naar de wc kunnen, mogen die ook niet komen...

Daar heb je geen last van, dat zijn volwassenen die zich kunnen gedragen. Kinderen kunnen een pain in the ass zijn met dat geren, geschreeuw, gemekker, in de weg lopen....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:50

Ik vind een oma die hulp nodig heeft met het naar en van de wc komen wel heel wat anders dan kinderen hoor. Ik denk niet dat mijn oma nog onder ons is als ik ga trouwen, maar anders is ze er natúúrlijk bij. En oma moet geholpen worden met de wc, drempels en af en toe ook met haar eten. Maar dat vind ik heel wat anders dan eventuele jengelende, schreeuwende of wat dan ook kinderen.
Bovendien is het je oma, niet een kind wat je nauwelijks kent maar die wel van een goede jeugdvriendin is.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:51

Ik bedoel gewoon de kinderen van bijvoorbeeld je broer of zus waar je wél van houd...
Mogen die dan ook niet komen?

Tuurlijk nodig je mensen niet uit die je normaal ook nooit ziet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:51

Dat is een hele interessante discussie. :)
Draait een huwelijksdag alleen om het bruidspaar of ook om het gezelschap?
Er was laatst ook een topic over verjaardagen en kadootjes. Moet je altijd een kadootje meenemen? Waar gaat het dan om, om jouw aanwezigheid of om het kadootje?

Ik snap beide kanten. Als ik zou gaan trouwen heb ik ook bepaalde wensen en een idee hoe de bruiloft eruit gaat zien. Ik wil ook geen huilende rennende koters op mijn feest. Maar..... niet alle kinderen zijn zo natuurlijk. Er zijn ook nette kinderen. Maar je kan geen verschil maken tussen die wel en die niet. Ergens moet er een grens.

Ikzelf vind het logisch dat er bij een feest vanaf 21.00 uur geen kinderen zijn maar goed.
Mogen ze 's middags wel of ook niet? Mijn beste vriendin heeft meerdere kinderen. Ik zou het vreselijk beschamend vinden om te zeggen dat 's middags zonder kinderen moest komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:52

denz schreef:
Sowieso sta ik echt te kijken over hoe mensen erover denken, maar goed...

Maar ben toch wel benieuwd hoe jullie dan kijken tegen familie, jonge neefjes en nichtjes... mogen die ook niet komen?

mijn neefje brult even hard als een kind dat ik niet ken hoor. :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:53

Bramasole schreef:
Ik vind dat een bruiloft gaat om de mooiste dag, het bezegelen van de liefde tussen twee mensen, te delen met de mensen waar je van houdt. Het draait dus zeker wel om die anderen. Lekker gezellig als je daar staat met z'n twee. Je deelt toch die dag met anderen niet voor niets?

Ja, die anderen, maar niet hun kinderen. Ik vind persoonlijk dat je als gast op zo'n bruiloft moet kunnen begrijpen dat ze niet willen dat tijdens hun receptie/diner/feest kleine kinderen zijn die rondrennen en zo de plechtigheid bijvoorbeeld kunnen verstoren. Als je dan alleen gaat als je je kids mee mag nemen, zeg je dus eigenlijk dat het voor jou als gast belangrijker is om je kinderen mee te kunnen nemen dan het risico dat de ceremonie verstoord wordt van het bruidspaar. De bruiloft is hun moment, de rest heeft dan hun wensen te respecteren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:54

Suzanne F. schreef:
Dat is een hele interessante discussie. :)
Draait een huwelijksdag alleen om het bruidspaar of ook om het gezelschap?
Er was laatst ook een topic over verjaardagen en kadootjes. Moet je altijd een kadootje meenemen? Waar gaat het dan om, om jouw aanwezigheid of om het kadootje?

Ik snap beide kanten. Als ik zou gaan trouwen heb ik ook bepaalde wensen en een idee hoe de bruiloft eruit gaat zien. Ik wil ook geen huilende rennende koters op mijn feest. Maar..... niet alle kinderen zijn zo natuurlijk. Er zijn ook nette kinderen. Maar je kan geen verschil maken tussen die wel en die niet. Ergens moet er een grens.

Ikzelf vind het logisch dat er bij een feest vanaf 21.00 uur geen kinderen zijn maar goed.
Mogen ze 's middags wel of ook niet? Mijn beste vriendin heeft meerdere kinderen. Ik zou het vreselijk beschamend vinden om te zeggen dat 's middags zonder kinderen moest komen.

Misschien moeten we daar ff een nieuwe optic voor starten. Dan kan daar ook direct de discussie 'als jij uitgenodigd wordt voor een verjaardag, wordt je vriendje dan automatisch ook uitgenodigd' bij in :)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:55

denz schreef:
Ik bedoel gewoon de kinderen van bijvoorbeeld je broer of zus waar je wél van houd...
Mogen die dan ook niet komen?

Tuurlijk nodig je mensen niet uit die je normaal ook nooit ziet.

nope, die mogen ook niet komen :)
Alles onder de 17 is no go.

Suzanne F.

mylittlejoy schreef:
Als je dan alleen gaat als je je kids mee mag nemen, zeg je dus eigenlijk dat het voor jou als gast belangrijker is om je kinderen mee te kunnen nemen dan het risico dat de ceremonie verstoord wordt van het bruidspaar. De bruiloft is hun moment, de rest heeft dan hun wensen te respecteren.

Maar het niet meebrengen van de kinderen is dan belangrijker als hun aanwezigheid. Dus zo boeiend is het niet als ze niet komen.... :)

odetteke

Bramasole schreef:
Kijk, en hier zat ik nou ook aan te denken. Een trouwdag draait toch niet alleen om exclusief het bruidspaar naar de zin te maken? Je deelt een van de mooiste momenten in je leven met anderen. Mensen waar je om geeft en die mensen hebben ook een leven. Vriendschap/familie gaat toch twee kanten op. Ik vind het een klein beetje overkomen als 'wat het prinsesje wilt, moet ook gebeuren'. En wellicht heb ik een heel andere kijk op wat de boodschap is achter het uitnodigen van mensen. Voor mij part komen ze in kleding: paars met groene stippen en 4 koters in een sleurhut achter de auto.

Vind het wel heel goed dat je doet wat jezelf graag wilt maar we delen waarschijnlijk gewoon een heel andere visie daarop.

Volgens mij krijg je ook ontzettend veel stress en teleurstellingen als je alles tot in detail probeert te regelen :j

Een bruiloft moet niet alleen zo zijn dat het bruidspaar het leuk heeft, maar ook zodat de gasten het geweldig hebben. Als de gasten het niet naar hun zin hebben heeft het bruidspaar ook geen geweldige dag. Je ziet het ook vaak op de tv, de zogenoemde bridezilla's die hun hele dag laten verpesten omdat 1 tante ook een jurk met een beetje wit uit de kast heeft getrokken :+

Ik snap best dat het in het gemeentehuis misschien niet handig is om er kinderen bij te hebben onder de 4, maar ik snap niet waarom het bij het feest de rest van de dag een belemmering zou zijn (mits de ouders de kids in de gaten houden). Ik vind het zo hard overkomen, als ik zo'n uitnodiging zou krijgen zou ik het gevoel hebben dat mijn kind niet leuk en lief genoeg is en daar zou ik best een beetje gepikeerd door zijn omdat ik verwacht dat mijn vrienden mijn kind ook wel leuk vinden (in ieder geval niet zo verschrikkelijk dat hij verbannen wordt van het feest :+)

Ayasha
Blogger

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:56

Odetteke; waarom verwacht jij dat je vriendinnen jouw kind leuk vinden? Dat is toch geen eerlijke verwachting?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:59

Wij hadden ook geen kinderen op onze bruiloft, daar hadden we echt geen zin an. En ik vind kinderen hartstikke leuk hoor! Ik werk ermee en heb zelf ook een kinderwens. Maar ik had gewoon niet zoveel zin in dit soort taferelen:

"Dan mag u nu de bruid kussen."
"MAMAAAAAA! IK HEB IN M'N BROEK GEPOEPT!!!!!!!!!"

:')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:59

Suzanne F. schreef:
mylittlejoy schreef:
Als je dan alleen gaat als je je kids mee mag nemen, zeg je dus eigenlijk dat het voor jou als gast belangrijker is om je kinderen mee te kunnen nemen dan het risico dat de ceremonie verstoord wordt van het bruidspaar. De bruiloft is hun moment, de rest heeft dan hun wensen te respecteren.

Maar het niet meebrengen van de kinderen is dan belangrijker als hun aanwezigheid. Dus zo boeiend is het niet als ze niet komen.... :)

Ik zou in zo'n geval dan het jammer vinden dat ze niet komen, maar dan weet ik wel waar ik sta bij die persoon. Mijn bruiloft (in principe a one time thing), mijn dag is voor die persoon ondergeschikt aan de wensen van die persoon voor mijn dag.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:00

IK heb hier eigenlijk nog nooit over nagedacht... Als er iemand van onze vrienden trouwt blijven al onze kinderen thuis. Daar wordt vooraf niets over afgesproken of zo, dat gebeurd gewoon. Een feest in de avond kan toch niet voor kleine kinderen bedoeld zijn... die hebben toch een bedtijd?

Als dan een kindje van een broer of zus er wel is, denk ik ook nooit "oh, dan had ik die van mij ook wel mee kunnen nemen" want dat is toch heel iets anders?

Ik mocht vroeger ook nooit mee als er grotere neven of nichten trouwden. Ja soms even naar de receptie, omdat dat dan zo op de uitnodiging had gestaan.

En ik vind een bruiloft inderdaad voor de mensen die trouwen en zij beslissen wie ze wel uit nodigen en wie niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:00

Ayasha schreef:
Odetteke; waarom verwacht jij dat je vriendinnen jouw kind leuk vinden? Dat is toch geen eerlijke verwachting?

Dat is een leuke inderdaad. Ik kan sommige andere kinderen niet uitstaan. Het liefste pak ik die even heel stevig bij kop en kont en laat ik die weten dat ze OF normaal moeten doen OF eruit gebonjourd worden.

Moeders zien alles door een roze bril. (ik vast ook wel hoor)

Ik verwacht wel persoonlijk dat als ik uitgenodigd word, mijn kindje ook welkom is. Dat kindje hoort bij mij, net als mijn eventuele vriend.

Nog een leuke: Als jij een vriendin uitnodigd, kan je dan aangeven dat vriend niet mee mag komen? :)

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:01

Ik vind het heel dubbel. Snap best dat je geen kinderen bij de plechtigheid ed wilt hebben. Maar aan de andere kant als je beste vriendin een kind heeft en absoluut geen oppas kan regelen, wat zou je dan doen?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:01

mylittlejoy: ik schrijft nergens dat ik mijn kinderen mee wil nemen en als dit niet kan, ik dus ook niet kom. Ik heb geen kinderen dus dat gaat een beetje moeilijk...

Op onze bruiloft gingen we met meer dan 50 mensen dineren en alle kinderen gingen mee hoor. Was juist een gezellig moment en kinderen kunnen zich heel goed gedragen hoor.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:02

ik ben als kind overal mee naartoe gesjouwd, heb menig feest van onder tafels gezien, en ik vond er weinig aan.
Maargoed, dat ben ik. Andere kinderen kunnen daar heel anders tegenaan kijken

Ik heb mijn redenen om geen kinderen (ook hele zoete, brave kinderen) al 'n keer gegeven, wil ik best nog een keertje doen :)

- ik kan met de ouders in het bijzijn van hun kinderen (0 tot zeker 6jaar) geen zinnig gesprek maken (en afmaken)
- mijn omgeving is alles behalve kind proof (denk aan gitaren, er wordt gerookt, sjaggo katten)
- ik heb zelf helemaal niets met kinderen, ik vind ze gewoon niet leuk!! Dus als er een feestje is voor mij/ons, dan wil ik daar alleen maar leuke dingen zien.

het klinkt snoeihard misschien, maar ik ga me hier niet anders voordoen dan ik ben.
Nogmaals, de mensen die mij lief zijn weten dit, begrijpen het zelfs, en bovenal respecteren ze het. :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:03

Bramasole: was ook niet jou persoonlijk bedoeld, maar gewoon in het algemeen.

Ik ben zelf vrijgezel, dus zal me nou ook niet binnenkort in een witte jurk heisen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat een bruidspaar het niet wil. Tuurlijk zijn er genoeg kinderen die zich keurig kunnen gedragen, maar daartegenover zijn er net zoveel die dat niet kunnen. Als het bruidspaar dan besluit het risico niet te nemen, vind ik dat men dat moet respecteren.
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 27-08-10 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:04

Er zijn kinderen die zich heel netjes gedragen, maar er zijn ook absoluut onopgevoede etters. Om nare teferelen te voorkomen op je droomdag vind ik het zeker acceptabel om op de uitnodigingen te zetteh dat kids niet welkom zijn :j

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:04

Ayasha schreef:
[***]; waarom verwacht jij dat je vriendinnen jouw kind leuk vinden? Dat is toch geen eerlijke verwachting?

Omdat alles wat mijn vrienden ontzettend dierbaar is mij ook dierbaar is.