Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. 

denz schreef:Sowieso sta ik echt te kijken over hoe mensen erover denken, maar goed...
Maar ben toch wel benieuwd hoe jullie dan kijken tegen familie, jonge neefjes en nichtjes... mogen die ook niet komen?
Of oude opa's en oma's die niet alleen naar de wc kunnen, mogen die ook niet komen...
Bramasole schreef:Ik vind dat een bruiloft gaat om de mooiste dag, het bezegelen van de liefde tussen twee mensen, te delen met de mensen waar je van houdt. Het draait dus zeker wel om die anderen. Lekker gezellig als je daar staat met z'n twee. Je deelt toch die dag met anderen niet voor niets?
Suzanne F. schreef:Dat is een hele interessante discussie.
Draait een huwelijksdag alleen om het bruidspaar of ook om het gezelschap?
Er was laatst ook een topic over verjaardagen en kadootjes. Moet je altijd een kadootje meenemen? Waar gaat het dan om, om jouw aanwezigheid of om het kadootje?
Ik snap beide kanten. Als ik zou gaan trouwen heb ik ook bepaalde wensen en een idee hoe de bruiloft eruit gaat zien. Ik wil ook geen huilende rennende koters op mijn feest. Maar..... niet alle kinderen zijn zo natuurlijk. Er zijn ook nette kinderen. Maar je kan geen verschil maken tussen die wel en die niet. Ergens moet er een grens.
Ikzelf vind het logisch dat er bij een feest vanaf 21.00 uur geen kinderen zijn maar goed.
Mogen ze 's middags wel of ook niet? Mijn beste vriendin heeft meerdere kinderen. Ik zou het vreselijk beschamend vinden om te zeggen dat 's middags zonder kinderen moest komen.
mylittlejoy schreef:Als je dan alleen gaat als je je kids mee mag nemen, zeg je dus eigenlijk dat het voor jou als gast belangrijker is om je kinderen mee te kunnen nemen dan het risico dat de ceremonie verstoord wordt van het bruidspaar. De bruiloft is hun moment, de rest heeft dan hun wensen te respecteren.
Bramasole schreef:Kijk, en hier zat ik nou ook aan te denken. Een trouwdag draait toch niet alleen om exclusief het bruidspaar naar de zin te maken? Je deelt een van de mooiste momenten in je leven met anderen. Mensen waar je om geeft en die mensen hebben ook een leven. Vriendschap/familie gaat toch twee kanten op. Ik vind het een klein beetje overkomen als 'wat het prinsesje wilt, moet ook gebeuren'. En wellicht heb ik een heel andere kijk op wat de boodschap is achter het uitnodigen van mensen. Voor mij part komen ze in kleding: paars met groene stippen en 4 koters in een sleurhut achter de auto.
Vind het wel heel goed dat je doet wat jezelf graag wilt maar we delen waarschijnlijk gewoon een heel andere visie daarop.

)
Suzanne F. schreef:mylittlejoy schreef:Als je dan alleen gaat als je je kids mee mag nemen, zeg je dus eigenlijk dat het voor jou als gast belangrijker is om je kinderen mee te kunnen nemen dan het risico dat de ceremonie verstoord wordt van het bruidspaar. De bruiloft is hun moment, de rest heeft dan hun wensen te respecteren.
Maar het niet meebrengen van de kinderen is dan belangrijker als hun aanwezigheid. Dus zo boeiend is het niet als ze niet komen....
Ayasha schreef:Odetteke; waarom verwacht jij dat je vriendinnen jouw kind leuk vinden? Dat is toch geen eerlijke verwachting?