woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:49

Jeetje TS, wat goed dat je je nog zo hebt kunnen beheersen en ik ben echt benieuwd wat de ouders van het jongetje zullen zeggen, misschien hadden zij dit zelf ook nooit verwacht.

Ik hoop ook echt dat alles met Boyke goed komt en dat hij straks wel weer met jouw eigen kinderen om durft te gaan, maar dat denk ik wel.

Heel veel sterkte en geef Boyke maar een extra knuffel van mij!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:49

das een goede paars!!: bij een aangifte met kinderen zal er sowieso een zorgmelding worden neergelegd bij jeugdzorg en worden zij automatisch betrokken..
Laatst bijgewerkt door zimbabwe op 19-07-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:50

maar er waren toch volwassenen bij die het zagen?
Omstanders volwassenen en kinderen schijnen dit dus ook de normaalste zaak van de wereld te vinden?
Dan ben ik toch bang dat dat jochie niet de enige is die gestoord is...

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:53

Kon wel familie van me zijn die dat gedaan heeft alleen is dit jongetje 6 en de fam is alweer 8 jaar maar nog net zo!!
Ik hoop dat het helemaal goed komt met je hondje!!
En zeker werk van maken hoor!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:53

maakt niet uit hoe oud hij is, wat een schoft! :oo
sterkte met je Boyke. :(:)

Anoniem

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:55

Jeetje, wat een gek kind!
Sterkte met je hond!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:56

saskiab schreef:
Charaz schreef:
Hoezo? Je brengt je kind toch s ochtends weg en wacht tot ze binnen zijn?

Een kind van 6 breng je naar de klas vind ik, mits hij nog in groep 2 zit. Ik werk in het onderwijs en dat is gebruikelijk.

Bij ons is het gebruikelijk dat een kind in groep 1 zsm geleerd wordt dat de ouders buiten blijven. De eerste weken krijgt het kind een duimenkaart en elke keer als kind zonder ouders en zonder huilen de klas in gaat, krijgt hij een +:)+ op zijn kaart.
Maar... bij ons is het schoolplein ook verboden gebied voor hondjes, los of aangelijnd ;) .

Zo'n kind, daar zit idd een flinke steek aan los! Daar krijgen school en ouders nog heel wat mee te stellen.

Hopelijk komt je hondje er goed vanaf, maar ik vrees dat de ouders van het kind de "schuldvraag" bij de school gaan neerleggen, en de school bij TS zelf omdat de school cq schoolplein niet voor hondjes bestemd is.

Sterkte ermee!
Laatst bijgewerkt door Gem op 19-07-10 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

snoopieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:57

bha bha de wereld is vort zo rot als de pest.
walgelijk gewoon!!!!! :(
ik had dat joch een paar flinke rot schoppen gegeven en zijn voor tanden eruit geschopt kijken hoe hij dat vind!!!!
(en dan wel doen als ze het niet zien he haha)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:59

snoopieee schreef:
bha bha de wereld is vort zo rot als de pest.
walgelijk gewoon!!!!! :(
ik had dat joch een paar flinke rot schoppen gegeven en zijn voor tanden eruit geschopt kijken hoe hij dat vind!!!!
(en dan wel doen als ze het niet zien he haha)

Ja want dan krijg je wel direct ouders achter je aan, wedden dat er dan wel wat van gezegd werd? ;)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:59

Ja die woede voor dat kind dat ik me heel goed voorstellen.
Als ze zo tegen een onschuldig hondje beginnen te trappen. :(
Ik had hem stevig bij zijn oor gepakt, en idd meegenomen naar de directeur denk ik.
Anders had ik hem wel even laten voelen wat een trap is.
Hiervan gaan echt mijn haren overeind staan, vooral omdat die dozen die het zagen niks deden. :(
Arme hond, hopelijk komt het allemaal goed met je hondje. :(:)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 13:00

ik heb geen aangifte gedaan bij politie, ben ook nog niet van plan om dit te gaan doen, of de ouders moeten zich zodanig opstellen dat er geen andere mogelijkheid is.
ondanks alles hou ik toch in mijn achterhoofd dat het kind pas 6 is.

ik heb net de leerkracht gesproken, en het jongetje is bij mij zijn excuses aan komen bieden.
de leerkracht gaat als eerste het gesprek aan met de moeder,wellicht met de IB-er van school erbij, en vandaaruit zal het balletje gaan rollen.
ik ben ervan overtuigd dat dit de beste manier is, de school heeft meer bronnen/connecties en autoriteit dan ik, en wil dit ook opgehelderd en indien nodig/mogelijk behandelt hebben.
dit is een duidelijk signaal geweest, en er wordt dus ook als zodanig op gereageerd, en ik persoonlijk denk dat het kind meer gebaat is bij evt.onderzoek of begeleiding dan bij meneer agent.

ik zal zelf ook zeer zeker nog kontakt met de ouders hebben, maar laat dit nu eerst even aan de school over.
(dan kan k zelf ook weer tot rust komen alvorens mn mond open te doen)

boyke reageerd gelukkig net als anders op mijn eigen kinderen, maar deed net heel moeilijk met eten, dus wellicht dat het nodig is om toch even een foto te maken van zn kaak.

ik hou jullie op de hoogte!!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:03

Wat erg :n
meer woorden heb ik er gewoon niet voor.

Veel sterkte met je hondje :(:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:04

jeetje ts dat jij t alleen verbaal heb kunnen doen even respect daarvoor naar jou toe...
persoonlijk als ik dat had gezien had ik em echt denk wel even een trap onder ze reed verkocht....

hopelijk is alles verder in orde met je hondje...heeft hij geen inwendig letsel opgelope??
botbreuken etc....

ik hoop dat alles goed gaat komen en dat dat kind toch even aangepakt word en de ouders ook

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:06

rachel_j schreef:
ik heb geen aangifte gedaan bij politie, ben ook nog niet van plan om dit te gaan doen, of de ouders moeten zich zodanig opstellen dat er geen andere mogelijkheid is.

ik heb net de leerkracht gesproken, en het jongetje is bij mij zijn excuses aan komen bieden.
de leerkracht gaat als eerste het gesprek aan met de moeder,wellicht met de IB-er van school erbij, en vandaaruit zal het balletje gaan rollen.
ik ben ervan overtuigd dat dit de beste manier is, de school heeft meer bronnen/connecties en autoriteit dan ik, en wil dit ook opgehelderd en indien nodig/mogelijk behandelt hebben.
dit is een duidelijk signaal geweest, en er wordt dus ook als zodanig op gereageerd, en ik persoonlijk denk dat het kind meer gebaat is bij evt.onderzoek of begeleiding dan bij meneer agent.

ik zal zelf ook zeer zeker nog kontakt met de ouders hebben, maar laat dit nu eerst even aan de school over.

boyke reageerd gelukkig net als anders op mijn eigen kinderen, maar deed net heel moeilijk met eten, dus wellicht dat het nodig is om toch even een foto te maken van zn kaak.

Ik ben blij dat je er zo over denkt! Ondanks dat het absoluut!! niet kan zal er wel iets achter liggen. Ik hoop dat je hondje er verder niks aan overhoudt, maar ik hoop ook dat het jongetje de hulp krijgt die hij nodig heeft.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:08

Jeetje, ik denk dat ik ook compleet uit m'n vel zou zijn gesprongen.

Aan de andere kant vraag ik me af... waar komt dit gedrag vandaan? Ik zou denk ik naast heel boos over de situatie, me toch ook zorgen maken over dat jongetje...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:10

dat je het nog bij verbaal hebt gehouden.
Als de ouders niet opvoeden, dan moet de omgeving dat maar doen.

Aangifte doen van dierenmishandeling, hond laten nakijken bij de VA op kneuzingen of botbreukjes (röntgenfoto's tikken leuk aan op de rekening).

Als een kind op 6 jarige leeftijd tot zulke dingen in staat is, hoe zal hij dan niet zijn als hij 16 is? Aangifte doen en bezoekje aan politiebureau doet wonderen in de opvoeding hoor, maakt behoorlijke indruk die ze niet meer vergeten. En even geestelijk laten checken kan ook geen kwaad.

Je blijft nog verbazingwekkend rustig moet ik zeggen, respect.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:11

gem schreef:
Hopelijk komt je hondje er goed vanaf, maar ik vrees dat de ouders van het kind de "schuldvraag" bij de school gaan neerleggen, en de school bij TS zelf omdat de school cq schoolplein niet voor hondjes bestemd is.

Dit denk ik inderdaad ook. TS, weet je zelf ook of er regels zijn wat betreft hondjes op het speelplein?

Bij ons gaan veel kinderen van 6 jaar ook wel zelfstandig naar school, die worden niet eens meer gebracht. Komt vooral omdat het zo'n rustig en klein dorpje is denk ik. Iedereen kent iedereen, en er is bijna nooit geweld oid. :j

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:12

Ik denk als ik het mijn hond zou zijn, dat dat kind nu ook een paar losse voortanden zou hebben.
Poets weder poets !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:13

Ik vind dat mensen hier wel snel van het ergste uitgaan...

Wat als je als ouder een kind hebt waar je geen grip op hebt? Dan kan je er een politieonderzoek overheen gooien, maar ik denk niet dat dat helpt :n

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:14

Jeetje.. :n

Je hebt je nog goed ingehouden met alleen een verbale 'aanval'.
Dat joch had van mij zo'n harde schup onder z'n reed gekregen dat hij een week niet meer normaal kon zitten..

Bah! :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:15

TS, zoals je het nu hebt gedaan zou ik het ook hebben gedaan!
Politie heb je nu helemaal niets aan. :n
Het is op school gebeurd, laat de school en/of IB-er maar contact opnemen met de ouders maar blijf er met je neus bovenop zitten. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:15

supersambo schreef:
Een kind van 6 heeft normaal gepsorken tooch al wel een geweten ontwikkeld ? Bij een 2 jarige kan ik me het nog net voorstellen maar met 6 ? Die kinderen gaan al 2 jaar naar school ! Volgens mij moet er serieus wat mis zijn met zo'n kind.

Als zijn ouders hem daarbij helpen wel ja... als dat niet zo het geval is dan krijg je dit soort ontspoorde dingen. Een kind van 6 is nog druk bezig dat geweten te ontwikkelen. ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:16

jeetje, ik weet niet of ik voor mezelf in kan staan als iemand mijn honden zo toe zou takelen..

ik vraag me af wat er gebeurd was als boyke zich verdedigd had en het kind had gegrepen..
dan was de hel natuurlijk helemaal losgebroken en hadden de ouders van het kind er waarschijnlijk op gestaan dat jij jouw hond laat inslapen omdat hij bijt... :s

polly2

rachel_j schreef:

Ik ben heel blij dat ik dit lees. Fijn dat de school dit zo serieus oppakt. En ook heel knap dat jij hier zo mee om kunt gaan!

Ik hoop dat je hond snel herstelt. Hij zal wel pijn in zijn bek hebben met kauwen vermoed ik en daarom moeilijk eten. Maar een foto maken lijkt me ook verstandig idd....dan kun je hopelijk ernstiger dingen uitsluiten.
Succes ermee...en nogmaals hulde hoe je dit opgelost hebt via de school van het jongetje

(ik weet dat ik niet meer zou reageren....maar moest dit toch even kwijt....het is heel positief bedoeld)

ESSIE70

OMG ik denk dat ik helemaal uit m'n plaat was gegaan.
Ik vind het knap dat je je heb kunnen beheersen,ik denk dat
ik hem zelf een schop onder z'n hol had verkocht.
Ik heb zo'n hekel aan kinderen die dieren zomaar slaan of
schoppen.
Sterkte voor je hondje.