randalinpony schreef:Tja maar even een vraag aan alle mensen met overgewicht hier: als je weet dat het op langere termijn je gezonheid schaadt (is echt genoeg onderzoek naar gedaan), is dat dan geen trigger om toch gezonder te eten?
Niet voor alle mensen zoals Lot (die is gewoon vet onbeleefd), of om op een mannequin te kunnen lijken, of weet ik veel wat, maar gewoon voor jezelf, omdat je van jezelf houdt en het beste voor jezelf wilt?
En oh ik weet hoe moeilijk lijnen is, en hoe moeilijk het is om écht je eetpatroon te veranderen (is mij ook niet goed gelukt, ben toch weer te zwaar na 2 jaar geleden 15 kg te zijn afgevallen) maar ben je het niet gewoon waard?
Ik heb ook veel overgewicht gehad, en ben ook op eigen kracht veel afgevallen (22 kilo)

Ben altijd veel gepest vroeger, en júist daardoor ging ik voor de tv zitten met een zak chips. Toen ik mijn pony kreeg ging de knop om. At alleen gezonde dingen, geen frisdrank, telde m'n caloriën en ging elke avond een rondje joggen en regelmatig een stuk fietsen.
Het gewicht wat ik toen bereikt heb dat heb ik jaren weten vast te houden. Uiteindelijk wilde ik er graag nog wat af hebben, sportte 5 keer per week fanatiek (spinnen, kickboksen, fitness, zumba) maar kreeg er niet meer af

Zou graag nog iets slanker zijn, zit nu op het randje van net wel/net niet gezond gewicht. Maar ik moet accepteren dat dit gewicht bij mij hoort denk ik

En dan kunnen buitenstaanders zoals Lot denken van goh daar kan nog wel wat af.. Van mezelf weet ik hoe hard ik ervoor gewerkt heb en dat ik wss nooit superslank zal worden