Help een dikke grote zwarte spin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:56

okee dan werkten de horren bij mijn ouders niet ;) Daar had ik ngo last van muggen terwijl er horren hingen

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:57

Niet bij nadenken, gewoon doen. Ik ben ook als de dood voor spinnen, maar je moet het gewoon doen zonder na te denken. Dat helpt bij mij wel :+

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 14:57

Ik ga denk ik als ze terug zijn toch maar eens een hor aankaarten haha..

Ik ben in me ouders bed gekropen (Die zijn er niet ) Niet dat ik veel heb geslapen.. maar het gaat om het idee

Seleentj

Re: Help een dikke grote zwarte spin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 14:58

Ik ga zo nog een x checken of die zich al laat zien....

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:00

ieeellll,

stofzuigen!!!, misschien gaat ie dan wel dood ;d
ik heb een hekel aan die beesten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:01

joyce2 schreef:
Maar horren schelen wel! Want laatst had ik tegen mn vriend gezegd dat we maar even een keertje het raam helemaal open moesten doen, omdat het zo warm was en dr zouden die ene nacht toch vast geen spinnen binnen komen.... Nou, een half uur later zag ik wat bij het raam bungelen en kroop er zo'n dikke zwarte naar binnen, k heb mn vriend het bed uit geschreeuwd en die heeft die spin naar buiten gewerkt en no way dat mn ramen op mn slaapkamer ooit nog open gaan zonder een hor ervoor!

En als ik kijk naar de hoeveelheid beestjes die we in de woonkamer hebben, waar ook geen horren zitten, kun je toch echt het verschil merken! (wij wonen aan het water, loopt een hele brede sloot, van zo'n 7 a 8 meter breed, achter ons huis)

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het ALLES scheelt zelfs. ;)
Ik heb boven echt geen ongedierte, hoor. Beneden wel wat meer, omdat de deuren vaak open gaan natuurlijk. Maar boven houden we de slaapkamerdeuren ook verder gewoon dicht (wil niet dat de katten op bed gaan liggen, teveel haren). Heb geen spin, geen mug, geen vlieg, niets........ Anders zou het hier volzitten, want in mijn tuin loopt en vliegt wat rond, hoor, met al dat water, weilanden en bomen in de buurt. :D

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:02

Nee, nog steeds niet... ben in staat om alles overhoop te halen, maar ben bang dat die dan weer ineens aan komt rennen..

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:09

8nnemiek schreef:
Wij pakte vroeger altijd onze kip.. die zette ik op een lange bezemsteel, en dan uitschuiven tot bij de spin _O- Hap, weg :')

Nu hebben we geen kip meer, dus ik denk dat ik de deur dicht deed, alle kiertjes en gaten dicht duwen en wachten tot papa thuis is _O-

Maar als je em gewoon opzuigt, en de zuiger aan laat staan en naar buiten draagt, en daar weer uit zet en evt de zak open maakt, dan kan ik eruit kruipen en ben je em kwijt ^^

*rolt over de grond van het lachen *

Hahhaa, ik ga onze kippen maar es pakken, ik woon hier in het bos, en ik moet zo de zadelkamer opruimen, en daar zitten toch veel van die dikke bruine/zwarte harige bosspinnen :=

Aargh fobie :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:10

Moet je eigenlijk ff met wat mensen gaan kijken die niet bang zijn voor spinnen... toen ik in engeland op stage was, sliep ik met wat klasgenoten in een woning die tussen de stallen was gebouwd, aan de rand van het bos. Daar stikte het van de spinnen!! De 5 weken dat ik daar zat heb ik al mn spullen in de koffer laten zitten, mn klasgenoten vonden dat suf, maar je had ze moeten horen gillen toen er een spin in hun openstaande koffers zat! En ook ranzig dat de spinnen op het droogrek kropen tussen onze kleding... Ik krijg nog de rillingen... Maar als iemand van ons een spin had ontdekt, bleef er 1 iemand bij om te kijken waar ie ongeveer zat en een ander ging hulp halen, haha. Maar met een glas werkt idd niet en met een bezem slaan werkt ook (dan laten ze zich vallen), haarlak werkte bij ons ook niet, er zat er nl een onder het bed en die probeerde we met haarlak te doden, maar die liep alleen maar heel hard weg. Wat opzich wel handig was, want toen zat ie niet meer onder het bed en konden we hem wegwerken... Maar het beste middel is toch iemand vinden die niet bang is voor spinnen! ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:10

mairead schreef:
http://www.luxebugaway.com/foto-bugaway.php

Tip voor een verjaardagscadeautje voor alle singles met spinnenfobie onder ons? :D Lijkt me een erg handig ding in zo'n situatie en je hoeft minder dichtbij te komen dan met de 'glas en karton'-aanpak...

Zoiets heb ik ook :) Het helpt maar niet voor die joekels. Die komt mn zn pootjes ertussen gruwel

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:11

Wat ik altijd doe is op stofzuigen en dan een stukje folie over de stofzuiger stang doen, kan hij er ook niet uit!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:14

Melissaaaaa schreef:
Rody01 schreef:
Dat probeer ik, maar ik snap het gewoon niet...

Een fobie (Grieks: φοβος, fobos = angst, vrees) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust.

Alsjeblieft ;)

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik wel begrijp waarom mensen die geen fobie hebben zich niet kunnen invoelen in een hele onreeele angst. De meeste mensen zijn gewoon bang voor spinnen. BIj mij beheerste het echt mn leven, dat is wat anders dan bang zijn voor spinnen. Natuurlijk is het suf om bang te zijn voor zo een l*llig beestje, maarja je zal er maar last van hebben :)

edit; ik heb een goede opvoeding gehad hoor :+
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 08-07-10 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:16

Ik ben ook als de dood voor spinnen, maar met zo'n elektrische vliegenmepper (zo'n ding in de vorm van een tennisracket) durf ik ze wel te lijf. Je blijft op redelijke afstand en ze kunnen er heel slecht tegen }> Wel opletten dat de batterij niet leeg is... 8-)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:17

Die grotere spinnen kun je echt niet pakken met zo'n elektrische mepper!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:18

ik spuit er altijd haarlak op en dan plet ik die nog ff voor de zekerheid :Y)

Sleeper

joyce2 schreef:

Nee die hebben 220 nodig :')

Redneck

joyce2 schreef:

Jawel hoor. Is mij ook gelukt. Je moet dan alleen wat langer de stroom erop houden. Als het beest begint te roken, is de kust veilig. Dus niet proberen te slaan, maar erop drukken en de stroom erop.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:19

:')
Dan kun je em toch beter pletten :P

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:22

Lekkere gebraden lucht in je huis :o

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:24

8nnemiek schreef:
:')
Dan kun je em toch beter pletten :P

Tegen het plafond of de muur vind ik dat niet zo'n goed plan. Krijg je van de vieze vlekken. Bovendien ben ik altijd bang dat ik hem mis, en god weet waar hij dan naartoe rent... :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:27

morgen ben ik dord weet niet waar je woont hahah mss kan ik wel langs komen :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:28

ooeehw gatver, ja dat durf ik dan weer niet en heb ik ook niet uitgeprobeerd. Ik denk dat ik het bij roosteren van vliegen hou met zo'n elektrisch ding! ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:30

Hier ook een angst voor spinnen, maar ook voor andere insecten zoals vlinders, kevers en lieveheersbeestjes etc

Blijf er liever ook uit de buurt, alleen hier kon ik niet omheen, een dikke spin op mn werk over de vloer.. formaatje pink (heb wel worstenvingertjes) geplet op mn werk. Voor ik die wil op ruimen ga ik nog wat anders doen en intussen komt mijn zwakzinnige collega "Hey een spin, ahhhhhhhh, kijk nou, hij is geplet! :(".
Pakt hem gewoon op tussen 2 vingers en gooit hem in de prullenbak terwijl hij er een heel verhaal tegen praat :)) Ieeuwh!

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:31

kirri schreef:
morgen ben ik dord weet niet waar je woont hahah mss kan ik wel langs komen :+

Dat zou heel lief zijn haha! Ik ga nog op jacht , anders schakel ik je hulp in

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:32

Horren helpen niet voor spinnen. Ik had een broertje dood aan die enge beesten, tot ik na ging denken welk nuttig werk ze verrichten. Ze vangen muggen en vliegen :D . De muggen die straks alle enge ziektes gaan verspreiden hier in Nederland (West Nijl bijv.) Liever een spin boven mijn bed, als een verspreiding van deze enge ziektes. Dus spinnen, jullie zijn welkom ;) .