Zeer dringend hulp gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 09:50

Frantic schreef:
kijk, nu kom je uit de wanhoop en gaat weer wat proberen cq ondernemen.

Daar moet je jezelf ook alleen maar beter bij voelen!

Zo voelt het nu ook; wij waren simpelweg ideeloos geworden.
In de tussentijd andere makelaar, vraagprijs verlagen, andere foto's (ja, ze waren nog erger). Zonder resultaat.
Soms heb je gewoon een andere kijk op dingen nodig en met zoveel creatieve mensen hier, komen we dus weer wat verder. ;)
Want dat doelloos wachten op een kijker die toch niet komt, zijn we spuugzat en we komen in tijdnood.

Die tijdnood zal ik even uitleggen: je mag een 2e huis maar 2 jaar hypotheekrente aftrekken van de belasting.
Wij zitten dus bijna aan het eind van dat 2e jaar; dan zouden de kosten (uitgaven) dus nog meer worden dan het nu al is en dat hopen we te voorkomen met een huurder.
Ook al zou iemand maar enkele maanden huren, daarna mogen we weer 2 jaar de rente aftrekken.
Maar we hopen gewoon dat als het appartement weer bewoond is, dat dat er aantrekkelijker uitziet voor eventuele kijkers.

Verder heb ik zojuist gelijk de knoop doorgehakt en de verhuurmakelaar de benodigde papieren toegestuurd.
Zodra zij het verhuurverzoek naar de bank hebben gestuurd, zal ik zelf elke dag die klutbank stalken om dingen wat sneller geregeld te krijgen. ~~}>

@ ranna: hardstikke lief van je! ;)

Emytje

Re: Zeer dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:53

Geen idee of het al geopperd is, maar kun je geen foldertjes/flyers ophangen bij de supermarkten in je omgeving van het appartement? Dat word hier namelijk zeer regelmatig gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:13

Jeetje Mar, wat een ellende allemaal.. :(:)

Wat zou de huurprijs worden per maand?
Dan zal ik in mijn omgeving je huis ook eens doorgeven aan mensen :j

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:19

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:20

MarvanTom schreef:
Die tijdnood zal ik even uitleggen: je mag een 2e huis maar 2 jaar hypotheekrente aftrekken van de belasting.
Wij zitten dus bijna aan het eind van dat 2e jaar; dan zouden de kosten (uitgaven) dus nog meer worden dan het nu al is en dat hopen we te voorkomen met een huurder.
Ook al zou iemand maar enkele maanden huren, daarna mogen we weer 2 jaar de rente aftrekken.
Maar we hopen gewoon dat als het appartement weer bewoond is, dat dat er aantrekkelijker uitziet voor eventuele kijkers.

Hó, wie heeft je dit verteld? Dat is niet waar hoor. Je mag twee tot drie jaar hypotheekrente blijven aftrekken nadat het niet meer je eigen woning is, met als voorwaarde dat het huis te koop staat. Vanwege de crisis mag je inderdaad nu tussentijds verhuren (woning gaat naar box 3, geen aftrek meer dus) en na afloop van die verhuur mag het huis terug naar box 1 met aftrek, zolang dit binnen de twee tot drie jaarsperiode is. Als iemand daar een andere oplossing voor weet, hoor ik die graag, want dat is gouden business natuurlijk :P.

Voorbeeldje gekopieerd:
Een voormalige eigen woning staat sinds 1 november van 2009 te koop, maar er is nog geen koper gevonden. De eigenaar besluit de woning per 1 mei van 2010 voor de periode van een jaar te gaan verhuren, terwijl de woning in de verkoop blijft. Per 1 mei 2011 is de woning nog steeds niet verkocht, de verhuur stopt en de woning staat weer leeg en nog steeds te koop. Op grond van art. 3.111, lid 2 zoals dat tot 1 januari 2010 luidde, valt de woning slechts voor de periode van 1 november 2009 tot 1 mei 2010 onder de regeling van art. 3.111, lid 2. Vanaf het moment van verhuur gaat de woning over naar box 3 en vervalt de hypotheekrenteaftrek. Na afloop van de verhuurperiode tot en met het moment van verkoop blijft de woning een box 3- woning. Op grond de wettekst van art. 3.111, lid 2 zoals die vanaf 1 januari 2010 luidt, kan de woning na afloop van de verhuurperiode tot ultimo 2011 terugkeren naar het eigenwoningregime van box 1 waarbij de hypotheekrenteaftrek voor die periode herleeft. Indien de woning na afloop van het jaar 2011 nog niet is verkocht, gaat de woning definitief over naar box 3.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 10:56

suze_ schreef:
Jeetje Mar, wat een ellende allemaal.. :(:)

Wat zou de huurprijs worden per maand?
Dan zal ik in mijn omgeving je huis ook eens doorgeven aan mensen :j

Volgens het puntensysteem mogen we er 690 euro kale huur voor vragen, maar dat vindt ik nogal veel...
Waarschijnlijk gaat het 650 worden, maar dan gestoffeerd en wel. De meerwaarde daarvan laten we schieten.

@veerledec : dat klopt inderdaad niet. ;)
Ik las de regeling van herleving hypotheekrenteaftrek dus anders.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:59

Ok, ik zat al met het wetboek voor m'n neus om het te checken :P.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 11:02

veerledec schreef:
Ok, ik zat al met het wetboek voor m'n neus om het te checken :P.

Hihihi, ik las het in mijn voordeel natuurlijk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:14

Nee, eenmalig 2 jaar en bij huren moet je ook weer belasting betalen, maar bewoond is altijd beter dan leegstaand en in bewoonde staat verkoopt ook beter.

Veel succes met de verkoop, het kan zomaar ineens gebeuren.

Wij waren al anderhalf jaar in ons nieuwe huis en ineens begon het te lopen, ook slapeloze nachten gehad hoor, maar je hebt er maar 1 nodig!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:00

russel schreef:
Nee, eenmalig 2 jaar en bij huren moet je ook weer belasting betalen, maar bewoond is altijd beter dan leegstaand en in bewoonde staat verkoopt ook beter.

Veel succes met de verkoop, het kan zomaar ineens gebeuren.

Wij waren al anderhalf jaar in ons nieuwe huis en ineens begon het te lopen, ook slapeloze nachten gehad hoor, maar je hebt er maar 1 nodig!

Maar die twee (of drie, let op!) jaar mag dus wel verspreid gebruikt worden als je tussendoor verhuurt. En nee, bij verhuur moet je geen belasting betalen. Je huis gaat naar box 3, en je schuld ook. Mocht je huis meer waard zijn dan je schuld (afgezien van overige bezittingen en schulden), en dit boven de vrijstelling uitkomen, dan betaal je jaarlijks nog 1,2% over het saldo.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 20:48

@ veerledec: vertel eens over die 3 jaar die je steeds aanhaalt?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:57

Het jaar van aankoop van de nieuwe woning + de twee daaropvolgende jaren. Dus als je op 2 januari een nieuwe woning koopt, mag je dat jaar plus de twee daaropvolgende jaren nog rente aftrekken. Als je op 1 december een nieuwe woning koopt, dan is het maar 2 jaar plus 1 maand.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 18:58

Update.
Vandaag is Inge81 geweest. 8-)
Na alles secuur bekeken te hebben kwamen blaadjes, rolmaten, boekjes en van alles te voorschijn.
3 uur lang zijn er tips, vragen, ideeën en info over en weer gegaan.
Diverse kleine dingen moeten er aangepast worden, maar dat is door ons zelf te doen.
1 groot ding slechts: de apothekerskast weer terug naar zijn oude plekkie.

Wel hebben we een hele waslijst aan dingen die simpelweg weer terug kunnen voor de styling en foto's. :D
Moet wel gaan lukken deze week; als het weer ook een beetje mee wil werken dan, want klussen met 30 graden wordt lastig.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:01

Klinkt goed!

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:16

Hhm, meis, wat een ellende.
Je zou Tommie hier tijdje neer kunnen zetten.
Maar dan is je uitlaat klep weg..

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:57

Inderdaad middagje aan t sparren geweest en zoals ik vanmiddag al gezegd heb, alles kan zeer low budget :D als het tussen de 50 en 100 euro blijft zijn we goed low-budget toch :D

Succes met klussen en als je vragen hebt gewoon mailen he :P

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:52

Die klussen aan je dijkhuis, dat gaat ook nog het nodige kosten als ik het goed lees.

Misschien heb je iets aan deze site: http://www.dienstwederdienst.com/

Allemaal klussen die met gesloten portemonnee worden gedaan.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:52

Hé MarvanTom, klinkt goed joh!

Heb de foto's gezien die de makelaar had genomen en ben heel benieuwd hoe het er uit zal zien als je klaar bent met restylen :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:31

Ik vind het beetje heel gek dat je hier om hulp roept en doodleuk de vraagprijs vraagt van 2 katten in een topic op EA hier? Waarom zou je je nu nóg meer kosten op de hals willen halen?

Ik wens jullie echt een spoedige verkoop van het appartement en stop van alle miserie, maar ik hoop net zo hard dat je op dit moment niet onnodig je vaste kosten omhoog gaat jagen...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:54

poes schreef:
Ik vind het beetje heel gek dat je hier om hulp roept en doodleuk de vraagprijs vraagt van 2 katten in een topic op EA hier? Waarom zou je je nu nóg meer kosten op de hals willen halen?

Ik wens jullie echt een spoedige verkoop van het appartement en stop van alle miserie, maar ik hoop net zo hard dat je op dit moment niet onnodig je vaste kosten omhoog gaat jagen...

Misschien om zeker te weten dat er géén vraagprijs was en om eventueel een andere bokker te helpen?
Zo te lezen klinkt dat gek in jouw oren. In de onze niet.
Jij kent mij ook niet. Ik wil dit ook zo houden gezien je reactie.
Lees dat EA- topic nog eens goed. Dan wordt er een boel duidelijk en is jouw beschuldiging totaal onterecht.

Je geeft wel een goed punt aan wat even duidelijk gesteld moet worden.
Het niet verkopen van het appartement zorgt voor financiële problemen ja.
Lees de OP nog eens goed: ik vraag dus om mensen die kunnen helpen met onderhoud of iets anders.
Dat wil dus niet zeggen dat we al blut zijn.

Al die dingen die nu tegen zitten, zoals genoemd, maken mij razend , maar heb er totaal geen invloed op.
Wachten op een markt die weer aan trekt maar wanneer?, wat gaat de regering doen met de hypotheekrente- aftrek, niemand die daardoor koopt, een makelaar die daar weer door winterslaap houdt, al die dingen zorgen ervoor dat de boel niet verkocht wordt.
Door deze OP heb ik het heft in eigen handen genomen en hulp gevraagd en gekregen uit onverwachte hoek.

Die onverwachte hoek is mij zeer heilig: dat betekent dat er wél mensen zijn die willen helpen.
Inge81 en Quarterhorse zie ik de 31e voor de restyling en fotoshoot.

En alle anderen natuurlijk met ideeën en adviezen op het forum. +:)+
Ik kan alleen niets met mensen die niet alles hebben gelezen.
Of Tom gratis willen stallen of willen kopen.
Dat is de oplossing niet.
De oplossing is oa de flat verkopen en daar heb ik hulp voor gevraagd. En gekregen.
Door bokt.
En zo was mijn OP ook bedoeld. Hulp. Edit: En nog erger dan dat: ik moest met de billen bloot daarvoor.
Een reactie op een ander topic is zoals ik ben. Zoals wij thuis zijn. Helpen als het kan of nodig is.
Lees het zoals je wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 09:30

MarvanTom schreef:
Update.
Vandaag is Inge81 geweest. 8-)
Na alles secuur bekeken te hebben kwamen blaadjes, rolmaten, boekjes en van alles te voorschijn.
3 uur lang zijn er tips, vragen, ideeën en info over en weer gegaan.
Diverse kleine dingen moeten er aangepast worden, maar dat is door ons zelf te doen.
1 groot ding slechts: de apothekerskast weer terug naar zijn oude plekkie.

Wel hebben we een hele waslijst aan dingen die simpelweg weer terug kunnen voor de styling en foto's. :D
Moet wel gaan lukken deze week; als het weer ook een beetje mee wil werken dan, want klussen met 30 graden wordt lastig.

O, geweldig, ben benieuwd naar nieuwe foto's.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 19:58

Update!
Vandaag waren Inge81 ~~}> en Quarterh0rse *-:) er om daad bij woord te voegen. 8-)
Afgelopen 2 weken hebben we na ons werk hard gezwoegd om de aangegeven punten van Inge81 te veranderen.
Dat betekende dus behang dwingen tot een echtscheiding van de muur, beiden wilden niet. Uiteindelijk met pappen en nathouden gelukt.
Verven, nogmaals verven en nog een keer. Behang vastplakken en andere klusjes die makkelijk klonken, maar het huis was erg onwillig.
Leuk, betonnen muren...
Halve huisraad verhuizen en daarna weer terug, dus bus in en uit, daarna weer in en uit.
We zijn nu versleten, maarrrrrr:
Wát een resultaat! :wow:
Ook al werkte het weer niet mee, bewolkt en geen streepje zon te zien (ja, nadat iedereen weg was), de bouwlamp was een uitkomst.
En de accessoires, de meubels en maar schuiven met de boel.
Kortom: met heel weinig is heeeeel veel gedaan! +:)+

Nieuwsgierig geworden naar het resultaat? ff geduld nog...
Wordt vervolgd! ;)

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:22

Ben beniuwd :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:30

ik ben ook benieuwd!
vind het super hoe jullie nu de schouders eronder zetten! Hopelijk brengt dat nu ook het gewenste resultaat.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:59

Het is al even geleden dat ik je topic heb bijgelezen, maar klinkt wel heel goed hoor! Ook ik ben erg nieuwsgierig naar hoe het eruit ziet nu. Wat ontzettend fijn dat je zoveel hulp hebt gekregen, nu nog je appartementje verkopen...ik ga vast beginnen met duimen (kan niet vroeg genoeg heh)