Mijn mond viel spontaan tot op mijn knieen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:08

nynke1995 schreef:
hoe bedoel je dat dan? wat is er zo anders?

Hoe mensen zich kleden en gedragen. Nu weet ik dat de mode ook wel verandert ;) Maar ik bedoel op de sletterige manier en je hebt meer 'mooiboys'. Hoe sommige bruggertjes elkaar al staan af te lebberen in de pauze... Niet normaal. Dat zag je 6 jaar geleden nog niet (in ieder geval niet bij mij op school)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:16

Dat merk ik ook heel erg.
Ben OA(onderwijs assistent) en ik liep dit jaar stage in groep 7
De meeste jongens hadden al seks gehad, ook de meiden.
Op die leeftijd dacht ik er niet eens aan.
Heb het tot mijn 18de volgehouden.. ja dan is het een mooie leeftijd.

En btw, vaak worden in zulke bladen, net als de hitkrant
zulke verhalen gewoon verzonnen door de redactie
gewoon om mensen te lokken om het te kopen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 15:18

kani_ejj schreef:

Dan werkt er iemand met teveel fantasie bij de Girlz! :oo

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:22

ik denk het ja.. _O-
Sommige verhalen zijn wel echt, maar er staan dingen in die je denkt van
uhh ja tuurlijk :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:23

In mijn tijd was er nog de Break Out! :P ik vond dat echt een leuk blad en nam het altijd mee naar school, iedereen meteen de blote mensen pagina's checken :') (groep 7/8) lol Hahaha... Nee toen ware we bijna allemaal nog erg onschuldig (op enkele na :P )

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:24

kani_ejj schreef:

Misschien dat ik naïef ben, maar dat wist ik echt niet. Vind dat echt niet kunnen. Maargoed.

In groep 8 bij ons (even tellen, 9 jaar geleden) hadden de meesten nog niet eens gezoend :+

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:27

Het lijkt mij wel interessant om deze discussie in YR te zien.

Moontje1991 schreef:
tja mischien is het bij jullie minder dan hier in noord holland.
Of merken jullie er minder van hier is het altijd druk met kinderen op straat en de taal die er dan uit komt.
Als je uit een boerengehucht komt en niet weet dat het tegenwoordig zo gaat krijg je bijna een hartaanval

Het zal in de randstad misschien erger zijn dan in een boerengehucht, maar ook ik (Amsterdammer, geboren en getogen) kijk ervan op. Niet zozeer van het aspect dat kinderen sneller aan sex beginnen, maar wel van dat een 11-jarige serieus zwanger wil raken. De rede maakt het feest compleet. Om meer aandacht te krijgen en daar dan ook nog eens zo bewust van te zijn en het uitspreken. Maar zoals lieveli hierboven zegt en ik ook in mijn eerdere post al heb gezegd, denk ik dat zij toch echt een uitzondering is en niet de regel. (Als we er even vanuit gaan dat de brief een serieuze inzending is, wat ik betwijfel.)

Dat komt overigens niet omdat ik mijn ogen sluit. Ik ben niet zo snel geshockeerd en hou er niet van als mensen voor andere willen bepalen wat goed of slecht voor ze is (CDA, CU). Ik begeef me alleen niet zo heel vaak in de omgeving van basisschoolkinderen.

En ik denk dat er ook een verschil zit in woorden en daden. Ik zong op mijn 8ste ook vieze liedjes, vroeg me op mijn 6de af wat sperma was, dansten in groep acht in topjes op de spice girls en we vloten naar elkaar als een jongen en een meisje samen naar de wc gingen in de kleuterklas/middenbouw. De huidige kinderen zijn gewoon nog wat grofgebekter en de media speelt een grotere rol. Maar dat kinderen dingen roepen, hoeft nog niet te betekenen dat ze ook de daad bij het woord voegen. Al gebeurt dat ook, maar er zullen meer kinderen zijn met een grote mond dan kinderen die serieus praktiseren. Als kind ben je soms gewoon een beetje bezig met pochen en stoer doen.

Mirjamsel schreef:
Bij mij op school werd er een meisje op haar 17e zwanger.. Op zich valt dat nog mee, maar toen zei ze laatst: "Ik vind het raar dat er hier op school niet meer mensen met een kind hebben of die zwanger zijn". Toen brak m'n klomp :P

Hier breekt mijn klomp ook van. Het verbaast mij dat kinderen al zo vroeg bezig zijn met zwangerschap. Hallo, ga van je leven genieten en studeren ofzo. (Misschien komt mijn enorme verbazing ook door mijn eigen idee over kinderen; ik heb zelf überhaupt geen kinderwens. Ik ging lekker vroeg aan de pil, toen ik jong was moest ik er al helemaal niet aan denken.)

Ik denk dat er dan toch echt een behoorlijk gebrek is aan seksuele voorlichting. En die seksuele voorlichting moet gewoon vroeg beginnen en daarbij moet ook aanbod komen wat een kind hebben betekent.

Mirjamsel schreef:
Ik ben er trouwens wel trots op dat ik "laat" ben. Het meerendeel van mijn vriendinnen heeft al +10 jongens (en meisjes) gezoend en met al meerdere seks gehad. Ik heb sinds mijn 16e mijn eerste en enige vriendje. Terwijl de rest er op los neukt om het maar zo te noemen. Er zijn zelfs wedstrijdjes aan de gang?? Ik hou niet van uitgaan, misschien scheelt dat :)

Je moet er eerder trots op zijn dat je doet waar jij je goed bij voelt. Ik vind dat je een ander niet moet beoordelen op of hij/zij 'vroeg' of 'laat' is. Voor iedereen is dat anders en je moet voor jezelf bepalen wanneer dat is. Als dat vroeg is, vind ik niet dat je je daarvoor moet schamen of er trots op moet zijn. Zelfde geldt voor als je laat bent. Net zoals of je nou veel neukt of niet. Je moet zelf weten wat je prettig vindt.

plutolover schreef:
Volgens mij weten die kinderen niet eens wat sex is.

Sex doe je als goed is uit liefde.

ikkan me niet voorstellen als je 10 0f 11 bent dat je echt weet wat liefde is :s. Teminste op dat gebied.

sorry vind het ongeloofwaardig klinken.

De liefde bedrijven doe je uit liefde. Sex kan ook voortkomen uit lust. Dat overigens niet meteen hoeft te betekenen dat het ook zonder genegenheid is. Maar dat is eigenlijk een andere discussie.

Onderschat kinderen niet; ik denk dat ze wel degelijk op die leeftijd al iets voor elkaar kunnen voelen. Natuurlijk is het anders als je ouder bent, veel minder serieus en sterk, maar dat betekent niet dat het er helemaal niet is.

xMelissaa

Re: Mijn mond viel spontaan tot op mijn knieen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:28

omg 11 jaar!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:40

KBTP schreef:
Mirjamsel schreef:
Zulke dingen staan ook in de Girlz:

Ik ben 10 en mijn vriendje is 8, wij zouden graag willen seksen, maar ik heb een paar vragen:
-Heb je een condoom nodig?
-Wat kan er gebeuren als wij aan het seksen zijn?
-Wat gebeurt er als mijn moeder binnenkomt?
-Hoe duur is een condoom?

1. Hoeft niet, kan wel
2. Zwanger raken, Soa krijgen, Klaarkomen
3. Dan krijg je straf, billenkoek ~~}>
4. Duur voor jou, neem de pil die vergoed het CZ :Y)

_O- _O- :') :') :=

Vind het stilletjes ook wel triest dat zo'n blad zulke rare dingen plaatst........

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:43

Bahbah TS, lees jij sexverhaaltjes? :+

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:45

kani_ejj schreef:

Hoezo? :)
Dit is imo onzin. Ik heb een tijdje abbo op de Hitkrant gehad, en daar stond ook een brief in met "Ik geloof niet dat dit echt is." Toen is die brief geplaatst. En mijn vriendinnen hebben ook een keer in de Hitkrant gestaan. Nee, ik geloof wel dat die verhalen door echte meiden zijn ingestuurd. Alleen zijn niet alle verhalen echt. :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:48

HOAX

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:56

elias schreef:
hahaha tuuuuurlijk! :wow: 8)7
op mn 10e dacht ik echt niet over kindjes krijgen en seks, zoenen was al spanend genoeg :=

hihihi, zoenen was idd super spannen, zoenen was doen een ksuje op je wang...

Op mijn 10e wist ik al wel waar kindjes vandaan kwamen en hoe ze gemaakt werden. Dit hebben mijn ouders bewust al heel vroeg gedaan, zodat ik wist wat het was, hoe ik me kon beschremen en dat ik later niet voor verrassingen zou komen te staan...

Eigenlijk he, zouden we gewoon een massale brief naar de girls stuuren met zo'n dommem vraag en kijken of hij er in komt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:00

Ik heb ook weleens geprobeerd te checken of die verhaaltjes echt zijn, want toen ik 12 was stond zulke onzin ook al in de Hitkrant. Gewoon dom verhaaltje verzonnen met een vriendinnetje, niet zo ruig over sex op die leeftijd maar iets van 'we hebben dit en dit gehoord, kan dat?' :') en toen werd het ook geplaatst. Dus ik denk wel dat het is ingestuurd, maar dat de kids het zelf verzinnen. En dat de redactie er iets bij verzint, kan natuurlijk altijd.

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:11

Ik heb de Girlz net ook gekocht (vriendin van mij staat erin) en ik zag eht ok staan, echt niet normaal : O!~
Ook eentje van 12 die geen condoom druven te kopen enzo :S

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:12

Ik las het ook al ja, en was idd ook heel erg verbaasd!!
Het kan verzonnen zijn, maar het kan ook best wel waar zijn!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 16:13

Peelie schreef:
elias schreef:
hahaha tuuuuurlijk! :wow: 8)7
op mn 10e dacht ik echt niet over kindjes krijgen en seks, zoenen was al spanend genoeg :=

hihihi, zoenen was idd super spannen, zoenen was doen een ksuje op je wang...

Op mijn 10e wist ik al wel waar kindjes vandaan kwamen en hoe ze gemaakt werden. Dit hebben mijn ouders bewust al heel vroeg gedaan, zodat ik wist wat het was, hoe ik me kon beschremen en dat ik later niet voor verrassingen zou komen te staan...

Eigenlijk he, zouden we gewoon een massale brief naar de girls stuuren met zo'n dommem vraag en kijken of hij er in komt :+

Oeeh jaa Spannend! :o

@MarjonTampon en ja ik lees sexverhaaltjes, k ben 18+ ik mag dat! ~~}> hihi

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:19

Ongelofelijk dat meisjes/kind van 11 jaar al aan zoiets denken. :n
& ik vroeger maar denken dat je door een kusje een baby kreeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 16:20

Nijnteee schreef:
Ongelofelijk dat meisjes/kind van 11 jaar al aan zoiets denken. :n
& ik vroeger maar denken dat je door een kusje een baby kreeg.

HAHAHAHAHAHA Dan had ik al veel baby's moeten hebben Pff die waren niet meer te tellen dan. :+ Wat grappig! :o

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:32

}:0 Ik had een meisje in de klas zitten, die op dr 15 de volgende uitspraak deed }:0

"Ik mis wat in mijn leven, knuffels in bed vullen het niet op.. zelfs de baby born niet.. ik wil gewoon een baby
het lijkt me zo fijn om een kind te hebben"

Waarop de klas zat : >;) :roll:

Maar.. 11 :\
Ik weet nog wel die reportage over die Garagboxen in Amsterdam ofzo hoe zat dat ook alweer..
daar ging ook de hele "hood" met elkaar de box in.. 9/10 jaar :=

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:36

Silfanoo schreef:
Ik las het ook al ja, en was idd ook heel erg verbaasd!!
Het kan verzonnen zijn, maar het kan ook best wel waar zijn!

uhm dat kan best waar zijn hoor
bedoel 13 jarige jongens komen ook in het nieuws omdat ze iemand verkracht hebben
of pas nog een jongen ook 13 omdat hij een bejaarden vrouw van 91 wou verkrachten :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:44

MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat het een flauw rotgeintje is van iemand.

Mijn gedachte. Als dit op Bokt stond zou ik temmen: reltopic.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:07

Als het verhaal waar is lijkt het me echt heel erg! Maar ik lees wel vaker verhalen zoals:

Ik ben 14 jaar en ik heb een vriendje van 17. Laatst wilde hij met mij naar bed, maar ik durfde niet. Hij zei dat als ik het niet zou doen hij meer jongens mee naar mijn huis zou nemen waar ik dan ook mee sex zou moeten hebben. Toen heb ik het dus maar wel gedaan, maar de volgende keer dat hij kwam moest ik een vriend van hem p'ijpen die hij mee had genomen...........

Daar valt mijn mond dan ook echt van open, zou zoiets waar zijn?! Dat meisje schreef toen ook echt heel naief, alsof het allemaal maar normaal was maar dat ze het toch wel een beetje vervelend vond...

Ik weet wel dat een meisje uit mijn klas van vroeger eens naar de Girlz had geschreven met een onzin verhaal, die kwam er ook in. Datzelfde verhaal schreef ze toen ook naar de Tina (toen kon je ook nog 'verhaal-vragen' insturen) en die kwam er toen (wel netter beschreven) ook in.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:03

Toen ik 11 was dacht ik er echt niet na over zwanger worden en toen ik 11 was
zoende ik alleen nog maar. Maar 11 jaar en dan al echt een kind willen dan weet je ook echt niet
goed wat het inhoud hoor..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:07

Toen ik 11 was vond ik zoenen nog :r zo vies... :=